Kolonikatter i Linköping 12
Redovisning då det är den siste i månaden.
Har gjort det lättare för mig den här gången och lagt in kvittona i en egen pdf-fil i datumordning.
Först kommer redovisningen i pdf-fil, in och utgifter och sedan kommer en till pdf med kvittona alltså, som alltid, om det är något som ni inte ser eller att det inte är okej på något sätt så är det bra om ni hojtar så åtgärdar jag det direkt.
Här är förra tråden, så jag blir tacksam om någon låser den gamla tråden :)
Här bloggas det ibland.
Här är vi på FB, men det är svårt att hinna med alla ställen, för mig räcker egentligen bloggen och här.
Det är oförändrat i kolonin, förutom att det dykt upp lite nya missar där. Den nya (som finns på bild), Musse, Strimma, Vithaka + 2 odokumenterade missar är där + Nostippen och Fläcken.
Ludde-Ludd fick somna i den 24/1-2011 och det är en stor sorg för mig, precis som det är med alla missar som fått tassa vidare i Östgötakatterna. Jag är i alla fall glad att han fick komma in i värmen och slapp att sluta sina dagar genom att gå undan och dö någonstans, men det gör ont!
Sista 2 dagarna har det inte varit en katt i sikte i kolonin och jag hoppas att det är något tillfälligt bara. Maten är i alla fall till hälften uppäten så de är nog där när inte jag är där.
Svanstippen kommer den 18/2 flytta hem till Maggan71
och hennes misse Bg, där vi hoppas att de kan bli kompisar med varandra. Till början som stödhem och sedan om det stämmer bra så blir Svanstippen kvar permanent. Tack snälla Maggan71 
Rummet efter Ludde står för tillfället tomt, men snart hoppas jag att en misse kan komma in där för karantän och sedan hoppas jag på nya stödhem inom Östergötland :)
Tack snälla ni för alla gåvorna som kommit in på kontot, det är guld värt!
Kram
Malin
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Pdf-fil med in och utgifter
*Nalle Puh*
Kvittona i pdf-fil
*Nalle Puh*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lägger in filmen igen, för kissarna tål att tittas på, de är så himla fina allesammans 
*Nalle Puh*

Gott Malin att filmen kom in igen. Hade tänkt att skriva i tråden igår men väntade till vi snart passerar midnatt.
har så ofta beundrat dina bilder det vet du.
Jag har en kylskåpsmagnet där det står. k
Katter är som ckokladpraliner man nöjer sig sällan med bara en.
Tänker ofta på Tuff o Buff eller nåt annat av dina söta kissungekort. Hade varit perfekt att göra vykort av.
Nu har ju jag inget tryckeri och du ingen tid. Men skall spåna lite nu när allt är lugnt ett tag. Förutom Julstädningen som jag väl får ta itu med nu.
Kramisar
Nalle
SÖREN HÄLSAR TILL TJEJJEN MED DOM VARSAMMA KLAPPHÄNDERNA
Nalle… Sören är ju bara så himla görsnygg!
Man kan ju inte annat än älska honom 
Jag har en likadan magnet som du :) den är ju bara så bäst.
Att få tid och energi att göra något av bilderna, någon gång, skulle vara roligt :)
Sköt om dig, maken och alla missarna och såklart en extra puss till Sören 
*Nalle Puh*
Tack själv, Malin! Vi ser verkligen fram emot att få hem "Svippen". 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Hörru stumpan Du är ju nästan pank! det gå ju inte för sig.
I veckan ska jag lägga ut en fin fin Barbie på Tradera så Du får lite klirr i kassan. Det det är ju en hel del missar som är kvar. Plus att jag har laddat med 20 lotter i kastrationslotteriet så håll tummarna för det.
Det går jätte bra med lillbuset, går att lura henne till allt nästan med skinka. Hon är för rolig alla leksaker lägger hon i Astrids vatten skål… så Igelkottarna är för det mesta dränkta.
M
#6 Grattis till att få bli stödhem till en av dessa fantastiska katter. Om Svanstippen har liknande temperament som sin dotter (Semlan) så är jag säker på att du med tiden kommer få en riktig goskatt. Även om de inte har samma temperament är jag säker på att du kommer få en jättetrevlig katt 

Den där musse är ju bara för läcker! Synd att jag har min allergi… 

Underbara bilder o vackra kisar.

*puttar o försäkrar mej om att få hänga med vidare o försöka visa film senare på en muschie som NÄSTAN börjar kanske gilla att bli klappad men samtidigt vill vara cool kisse..*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
visst är dom vackra alla Östgötakatterna, och Sörpingskatternas blogg är ett måste att läsa bara, coolare killar får man leta efter
Maggan47

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En länk för er som inte är inne i min blogg.
Nosbuff
[

Man blir gråtfärdig av dina kärleksfulla ord och fina bilder på dessa högst älskade katter. Önskat att alla fick ett så bra liv
så kärleksfullt du beskriver dina pälsklingar, önskar alla katter ett sådant hem, Max och Måns har verkligen dragit högsta vinsten i kattlotteriet om bra hem
kram och nosbuff från
Maggan47

vilken underbar sätt att visa kisarna sin kärlek.
Önskar alla katter fick bli älskade lika mycket.
Cozzmos <3 Max och Måns <3 
*Nalle Puh*

Önskar att jag oxå kunde göra ett så vackert bildpel med mina 8 sötisar. Kärleken till dom alla är precis vad du beskriver i dina bilder.
Hur skulle man bara kunna leva utan katter?
Kram till dig och Puss på nosen till Max o Måns.
Nalle
Mycket fint och ett vackert bildspel, som borde beröra varje människa en hel del. Önskar att alla katter kunde få känna sig lika älskade och omtyckta.
Putt för missarna som är kvar i kolonin
*Nalle Puh*
morgonputt
*Nalle Puh*
Om man vill ha en fantastik hjälpareda ska man definitivt skaffa sig en östgötakatt. Så här ser det ut när Semlan hjälper mig att göra i ordning mina shinaier (bambusvärd) och Nalla hjälpte också till med projektet 
klart man ska skaffa sig en östgötakatt, så fina är dom, ocg allihop värda ett eget hem, men det önskar vi ju till alla
Maggan47
hih fina kissar som ordnar och fixar!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Duktiga missar!

putt
söndagsputt… på väg till kolonin
*Nalle Puh*

puttar jag med

En sån sötnos. 

vilken smaskig pussnoss….
Faktiskt så påminner den här lilla om Marie-Helens lilla plutt som hon har hemma…. behöver inte Wille och syrran en kompis? 
*Nalle Puh*

vilken skönhet!
Vilken sötnos hon är.
stackars små kissar…. De verkar ju aldrig minska……

Klart att kissarna flyttar in i kolonin…. Dom vill ju träffa Mymlan!! Djungeltekegrafen går hos kissarna. En kattängel vaktar oss!?
Men på något sätt skulle det vara skönt om det inte kom nya missar i kolonin… de behöver få hem allesammans också 
*Nalle Puh*
vem var denne kisse lik,söker i minnet
Maggan47 som kramar om Malin för allt slitet, för attfrusna små tassar ska få
lite värme
Å en liten mustaschprick, precis som Luddes?! Kom in i värmen snart, lille misse!
Jag hoppas att alla kolonimissar får komma in till egna hem snart, de är ju så fina.
Här hemma känns det just nu inte som om Nalla gör särskilt mycket framsteg, men det finns ju sådana perioder också. Hon har ändå kommit långt från den skygga missen som fräste åt mig en massa i början. Nu fräser hon aldrig mot mig och ibland får jag klappa henne även om jag inte mutar med mat. Dessutom sitter hon ofta ivägen 
Semlan har jag börjat kunna arbeta lite mer aktivt med, då hon ofta ligger i min fåtölj och ligger kvar om jag närmar mig försiktigt. Hon tycker det är skitläskigt om jag försöker klappa henne, men finns det tillräckligt god muta får jag snudda lite vid henne. Det är däremot inga problem för henne att ta godis från min hand, även om hon måste nudda vid mig länge för att få det. Handen är dessutom bara läskig om den försöker klappa: Jag kan låta den vara nån centimeter ifrån henne och hon kan ändå slappna av.
Anledningen till att jag gör den här rapporten är att igår kändes det som om Semlan och jag gjorde ett stort framsteg: Jag har en elementbädd som hänger på elementet under mitt bord och när jag sitter vid bordet är benen max en decimeter ifrån bädden. Nalla har inga problem att lägga sig där när jag är där, men Semlan har hittills bara legat i den när jag varit långt borta/kommit efter att hon lagt sig. Ja, fram tills igår då hon kom och la sig i bädden trots att jag satt vid bordet 
Ville bara dela med mig av Semlans framsteg. Jag längtar så tills de blir helt tama. Särskilt Semlan som jag är övertygad om kommer bli en riktig gospropp. (Är nämligen ganska nöjd med Nalla som hon är, eftersom jag tror att hon inte kommer bli särskilt gosig även som tam
)
visst är det roligt med framsteg, även om dom är små, kan berätta att min Sigrid från Sturkökolonin, som bott hos mig nu i 2,5 år, trodde jag aldrig skulle bi knäkatt, kom som 6 månaders, men var länge , hit men inte längre, nu slänger hon sig på rygg och vill bli kelad, samt stryker pälsen ur led, och bara gos, mer gos mer gos, så kan det bli, fast man inte tror det
Maggan47 som vill att alla katterna ska in,

#44 även fast framstegen knappt kan kännas märkbara så är det ändå ett framsteg…din belöning kommer närmare o närmare….svårt att veta hur kissar blir när dom faller på plats.. en del är gosproppar o en del får man kämpa mer med…

Alla framsteg är ju fantastiska…även om de inte alltid är så stora
Sehvrin :) så härligt med Semlans framsteg… även om det går sakta men säkert :)
En morgonputt för de missarna som finns kvar i kolonin :)
*Nalle Puh*

Kul med alla framsteg även de som är små!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Då kvällsputtar jag för misarna som är kvar
vilken härlig bild på Wille och lillan, blir alldeles varm i hjärtat, och papparollen tar Wille på största allvar, så sött
Maggan47
Snygga Wille och lilla gumman… så… har den lilla fått något namn än? 
Nattputt
*Nalle Puh*

#51 Nämen så söta

vilka puss nosar
Så söta

Stackars alla små kissar som måste vara ute i den här kylan och snålblåsten. En kram till dig Mymlan som kämpar så hårt för "dina" små vänner.

Klart att snyggisarna är tuffa också, det fick de lära sig tidigt pojkarna. Med en farsa som Musse kan jag bara tänka mig… 

Cozzmos… snart är det dags för fika, men om man får syn på missarna när man väl är där, det kanske inte är så troligt när de bara vill vara ute va? 
Snyggiskillar <3
*Nalle Puh*

Kan inte annat än att hålla med. gissa om vi skall jubla när du skriver.
ALLA KISSAR INNE.
Nalle
#62. jag med kan jag meddela 
*Nalle Puh*

en till här som skulle jubla om alla kissarna kom in i värmen, och slipper vara ute i kylan och snålblåsten, önskar så att detta händer, så du också Malin, får lite vila, vet hur du flänger varje dag, och med tåg, samt promenad flera kilometer på oplogade vägar, då du inte får skjuts med bil, kram Malin, katternas egen ängel
Maggan47

Puttar o beundrar Malin o kisar.
Putt för kolonimissarna!
Idag ska det bytas dynor (skänkta av Monsi) för de blir ju fuktiga när de ligger ute. I kojorna ska det bytas och kanske… kanske … kanske får vi se en eller annan misse… hoppas!
Jag säger bara… komsi komsi missarna 
*Nalle Puh*

Håller tummarna för att misarna skall vara synliga

putt,putt,putt, putt för missarna därute!

Nu måste ju snart katterna låta sig fångas med fällan och inte bara med kameran, även om de är väldigt fina foto-objekt

Och det är ju dags för Svanstippen att flytta…lycka till nya matte och Svanstippen!
Det är uppskjutet för flytt för Svanstippen, då det kommit lite emellan… vi får se när det blir :)
*Nalle Puh*

MAX kom på 10e plats i en fototävling med 4337 kort!
Gissa om han är stolt nu!
#73. HÄRLIGT!!! Förstår att bubben är stolt som en katt ska vara 
*Nalle Puh*

grattis max…tror att dom slant vid tangenterna.. måste ha varit plats 1 ju….
muschie blir trevligare o trevligare… i natt när matte mådde pest o var på toa så var han den enda som snodde runt mina ben med LITE avstånd o ville vli klappad.. motorn låter bättre o bättre o hackar inte så mycket längre…men man får se upp så man ser när han fått nog… har inte blivit biten än men han klapprar med tänderna i luften för att visa att han minsann INTE ALLS vill bli klappad..märklig kisse.. men ojj så snygg…
vitnos älskar när man tar upp honom o han får slänga sej med sina långa tassar fram o tillbaka o rulla o visa att det är så skönt så…synd att jag inte kan filma det själv för att visa att han verkligen är den mysigaste gosproppen…

Grattis till Max.
Du tar så jättehärliga bilder av dina kissar.
Vatt på besök hos dig, Max o Måns nu.
Såg att vinnarbilden var från min vackra hemstad.
Nalle

#72 Så synd! Hoppas det löser sig.
#73 Hehe…tror säkert att Max blev lite kaxig…men det är han värd! Grattis Max!
#75 Tittar djupt i kristallkulan…Muschie kommer bli världens myspropp snart…värre än Vitnos! Du måste bara lära dig att ha respekt för hans gudomliga skönhet först

Puttar för resten av dom vackra kolonimisarna

Lördags putt!

Puttar!!
Oj, vad han är fin! Riktigt maffig!

Putt!

Så stilig Musse är. 
du är som alltid en ängel Mew Two. Det största problemet är väl att Herr Musse är så himla svårfångad….

Perfekt med lite mer "reklam" för snyggingen!
Tack snälla för putt och hjälp :)
MewTwo 
*Nalle Puh*
Kvällsputt för Malins missar med lite uppdatering från Lillbuset!
Astrid har kommit hem från Stockholm och kommer att stanna hemma tills Lillbuset är nöjd med en hund kompis. Vi har satt upp nätdörren igen, dörren monterade vi när Wille flyttade in. Efter tre veckor vara då båda hundarna o Wille vänner.
Så nu hoppas vi på samma tur med Lillbuset och Astrid. Wille är inte direkt jätte nöjd med arrangemanget så vi måste montera typ en kattlucka i nätdörren så han kan gå igenom.
Herregud vad man styr med sina djur!!! men man älskar dom så mycket och vill ju bara att allt ska bli bra.
Nätdörren på bild!!
//M-H
nattaputt för missarna som är kvar… önskar att de ville skutta in i fällan också :)
*Nalle Puh*

puttar för puss nosarna!

Fyra katter som ser likadana ut.
Jättevackra är dom. 
#91 Vilka sötnosar, och vad lika de är. Tur att jag redan har världens sötaste katt här hemma 

vilka fina kissar…
i natt var jag kär i muschie som låg vid mina fötter o var kelig… tyvärr var jag alltför trött… en annan åsikt hade jag på förmiddan när jag låg i soffan med en härlig kopp varmt te… då kom räjserkatten muschie i speedat fyrtasshopp o skrämde mej så jag stjälpte ut teet som var på vippen att vara på tok för varmt över mej o soffan… o min chock gjorde att dunderklumpen passade på att visa sina långa klor.. kan säga att det dröjde innan jag kände mej lika kär igen sen….

Ja det där med racerkatter känner man ju igen.
Sören var så gullig igår så han välte en hel kopp kaffe rakt över alla hemmarullade cigaretter som bara låg och flöt. Undrar om han tycker att det är dags att lägga av.
Så ibland försvinner kärleken. Men bara för en LITEN stund.
En putt oxå för Malins söta kissar.
Spenderade nyss minst fem minuter med att klappa Nalla!
Båda katterna låg och mös i fåtöljen så jag bestämde mig för att kela lite med Nalla med hjälp av fjädervippan för att visa Semlan att den inte är farlig. Semlan låg kvar och Nalla tyckte det var ganska skönt, så då bestämde jag mig för att klappa med handen (dock bara på huvudet). Nalla var först lite spänd, men sen sträckte hon lite på sig och la sig till rätta och verkade tycka att det var väldigt trevligt 
(Det var jag som fick avbryta kelandet, hon hade nog tyckt att jag kunde hållt på ett tag till, men jag ville avsluta det som en trevlig upplevelse för oss båda
)
Åh putt för MAlins fina missar…och hoppas hon fick mitt kuvert idag…
Tack snälla Gunilla, idag kom kuvertet. Kan meddela att Lillen kom och lämnade det, hade hämtat innanför dörren och dreglat ner hela
Det där ska testas på Musse…. tack igen 
Härligt med framsteg Sehvrin 
Men Marianne…. Stackars Muschie som inte får kel när han vill det
. Räjserkatt, är han verkligen det? Du skulle ju ha filmat, så vi kunde ha fått sett också

Mirakel här idag… kolla bloggen 
*Nalle Puh*
så hjärtefina kissar, som också har stora hjärtan, vilka hjärtegryn
Maggan47
Lill buset har fått sitt namn:
Kajsa Kavat
Astrid Lindgren skrev berättelsen 1950 om en liten hitteflicka som lämnades på en trapp, växte upp tillsammans med en dam som hon kallade mormor. Under uppväxten blev Kajsa Kavat en glad och mycket hjälpsam liten flicka. Nu hoppas vi att vår Kajsa Kavat ska bli lika lycklig och framåt som förebilden.
Marie-Helene
Och självklart putt för Malins missar!!
Kajsa Kavat :) det var ett fint namn :). 
Jag hade också en kisse med det namnet… en av de 8 kattungarna, även kallad Sköldis :)
*Nalle Puh*

Är dom fyrlingar, sötnosarna

en puss till misen bakom också
#103. Man kan tro det… men från vänster… Mamma Grynet (Ruffans mamma) sedan Ruffan, och Buffan och lite bakom sitter Tuffan 
Mamma Grynet är mycket morrig och fräsig, gillar inte alls att man kommer in och stör i rummet. Hon är så tacksam när jag försvinner ut och hon kan ropa på sin bebis Ruffan och tvätta av henne min lukt, för den är ju bara så äcklig 
Laserpekaren är fest och party för missarna, de kan leka hur länge som helst och dessutom är de galna i kattungarna som Marianne hade med hit, alla har fått bada i vattenskålarna.
Härliga missarna! 
*Nalle Puh*

såklart myntakattungar ska bada så mycket dom tål… kul att dom dög…
jag har åxå haft en katt som jag döpte till kajsa kavat… tror faktiskt hon fortfarande heter kajsa…
muschie tränar jag mer o mer på… hållt honom en minimillipromillesekund o det har han inte gillat så överdrivet….man vet ju när man ska släppa…. men i morse så lyfte jag honom nästan på riktigt när han kollade på maten… o han sa vare sej bu eller bä….o när jag satte ner honom efter 2 sekunder så brydde han sej inte om ens att kolla vad som hade hänt…han fokuserade på maten såklart…
härligt med framsteg
Muschie kommer bli en gospropp han med, det är jag övertygad om!
Kram
*Nalle Puh*

jag med….han är en sån stor personlighet… inte så smart alla gånger men man hänger med i hans brist på tänkande när han ska försöka busa med dom andra katterna…o teckningen runt munnen som gör att han ser sur ut hela tiden… tror han brås en massa på sin pappa musse…han kommer att bli så stor o fin så om än lite korkad….
Tuffan här hemma (precis som mamma Spökis) har lite hängande ögonlock, tror att det ser ut som de är lite sura då, men det är ju inte alltid de surar :) man får lära sig att läsa av dem bara, så man inte klappar när de absolut inte vill det!
De har vassa tänder och vassa klor 
*Nalle Puh*

muschie ser nog mest sur ut för han har sin vita nedåtlutade båge under nosen….hans blick är bestämd men samtidigt nyfiken…. o småsmaskar man så kommer han ögonblickligen o ska titta vad som händer… ja läsa av honom måste man verkligen göra… han har inte bitit eller rivit mej än för han verkar faktiskt snäll med att dra in klor när han daskar till o han hugger i luften när han vill markera att han inte vill.. gäller att klappa honom i rätt vinkel… o är han bara trött så kan man gosa lite mage med honom…

puttputtputt!!!
putt putt för fredagsmyyyyyyyyyyyyys
*Nalle Puh*
har du testat med mina stinkande grejer?
lördagsputt
Idag ska vi försöka med fiskarna Gunilla, hoppas att de fungerar!
*Nalle Puh*
Skatorna älskade fiskarna :( så 2 gånger gick fällan igen med fåglar i, istället för missar! 
Nu är det lördagsmyyyyyyyyyyyyyyyys 
med missarna!
*Nalle Puh*

nedrans skator….. fast de kanske vill få hem dom med….
nä,,,,,,,,,,,

Skator är smarta små fåglar så tyvärr det som oftast får bort dem skrämmer också små kisar.
Hoppas Musse snart går in i fällan.
Nu är det söndagsmyyyyyyyyyyys…. alla dagar myser vi här hemma :) så gott vi bara kan… mamma Grynet vill INTE mysa, men hon blinkar så snällt tillbaka i alla fall… och det värsta morret har lagt sig hoppas jag 
*Nalle Puh*
Kan någon vara vänlig och låsa den här tråden… här finns en ny ju 
/Malin
*Nalle Puh*