Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3605 ggr
Marad
0

Försäkra sjuk katt

Ang försäkring på sjuk katt, försäkringsbolaget kommer att reservera sig för att betala ut på försäkringen om katten behöver vård för samma sjukdom el någon sjukdom som försäkringsbolaget kan relatera till den reservationen som finns.

Jag har varit med om det på hund, min hund hade en otit när hon var 4 mån, jag bytte försäkringsbolag någon månad senare, då det blev billigare. Informerade om otiten som hunden hade haft. Det var inget problem att fortfarande ha henne försäkrad fullt ut till en högre premie.
När hunden var 1 år så började en allergi utredning med behandling som inte hade någon effekt, när hunden var 3,5 år så avlivade vi henne på veterinärens rekommendation. Men någon livförsäkring fick vi inte ut, anledningen var att hon hade haft en otit när hon var 4 mån och enligt försäkringsbolaget så visade det att hon redan då hade allergi.

Vi valde att inte "bråka" med försäkringsbolaget, veterinären berättade att djurägare som hade överklagat beslut fick lov att betala tillbaka all ersättning på veterinärvårsförsäkringen som "straff" för överklagandet.

Det här var 6 år sedan och kraven har blivit ännu hårdare, jag vet flera som har varit i samma situation som jag som har blivit nekade ersättning för veterinärvården.

Hawknestgrove
0

ja man bör passa på att försäkra friska djur. det är på sätt och vis begripligt också….Jag kan ju inte gärna helförsäkra en skrynklig bil heller……Vad man alltid måste ha i åtanke, är att försäkringsbolag är vinstdrivande företag och inga välgörenhetsinrättningar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....