Skaffa Katt ( Göteborg )
Hej!
Vi är ett par som vill "bli med katt" igen.
Efter tragiska omständigheter bygger vi upp vårat liv igen och vill ha katt i december, då vi flyttar in i ett radhus i ett lugnt område.
Vi kommer vid inflyttningen ha en 2 årig rottweiler tik, KATTVAN!
samt en hundvalp.
Vi vill gärna ha två katter, kön oviktigt ej avelsdjur kommer kastreras!
Vårat krav är då, antingen kattunge eller hundvan katt som kommer överrens med hund/katt helt enkelt.
Då det är först i december, kanske ni kan hjälpa till att hålla oss uppdaterade om tänkbara kandidater?
Hälsningar Mikaela
Kul att ni går i "kattskaffartankar". Här på sajten finns det ju många katter som behöver hem. Det ska säkert dyka upp lämpliga kissar för er här under hösten.
Titta även runt på katthemmens hemsidor och boka personliga besök. På katthemmen vet de hur katterna är och vilka behov de har. Något som kan göra det lättare för er att hitta kissar som stämmer in.
Här är länkar till katthemmen som finns i VästraGötalandsregionen:
1.f Västra Götalands län
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kontakta åxå gärna kusten för att se vilka katter hon kan tänkas ha…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Kan bara rekommendera Göteborgs Katthjälpen, ett av de bästa katthem!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hur är det med det om man vill ha utekatt?
Vi har alltid haft utekatt hos mina föräldrar, han är 14 år och har klarat sig bra.
Jag vet att en olycka kan hända (tro mig, jag VÈT det hårda priset när olyckan är framme)
Men vi har nära till stora gräsmattor, skog osv, med en liten "boende"gata utanför, eftersom det är ett lugnt område går våra blivande grannars katter ute, och det är något jag hade älskat att ge mina katter, en härligt liv.
Våra förra katter var innekatter då vi bodde i lägenhet, och det gick såklart bra men när vi nu starta om i radhus hade jag verkligen sett att dom blivande katterna kan få gå ut.
Hur är det då om man adopterar från katthem? Inte alla katthem tillåter detta.
Någon som vet vilka olika regler som gäller för olika katthem? Vi hjälper ju mycket hellre sånna typer av katter!

putt
Du får kolla med katthemmet direkt. Vi förmedla både inne-, ute- och stallkatter. Det beror ju på katten och självklart hur kattintressenten bor.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ta kontakt med Roslyn eller kusten_ här på hittekatt
De letar desperat efter hem till upphittade/övergivna katter o kattungar i Göteborg med omnejd
Roslyns telefonnummer hittar di en av trådarna som heter "Akuthem finnes"

T

Är det fortfarande aktuellt? Ser bara en bokstav i inlägget.

Ja det är aktuellt inte fått något lämpligt svar på frammåt hundälskande katt :(

Jag har ju tre jourisar hemma nu, två honor och en hane. Hanen ska vara van vid stora hundar men han kom nu idag så jag känner inte honom ännu. Verkar vara en väldigt trevlig katt iallafall.
De två tjejerna jag har hemma är vana vid iller men inte vid hund.
Ja katterna från Strömstad både Tiger och Grönöga skulle kanske båda hitta ett hem hos er. De verkar ju vara supertrygga, keliga och framåt. Helt färdiga bara att flytta in.
Puttar och hoppas att dessa godingar ska passa i er familj.
Mvh Anette
tack!!! ja Både Grönöga och Tiger är vana vid rottweilers. och som sagt, väldigt framåt katter, som inte är rädda alls. OK, Grönöga=pälsvård. HAn levereras "After Shave." Vet ej kön. Men kastrerad och vaccinerad och idmärkt vid leverans
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tiger finns ju redan nere i Göteborg. och Grönöga kan jag köra ner, inte i helgen, men gärna på måndag. Eller på onsdag elelr torsdag denna vecka.

Jag tror jag puttat upp en av mina andra trådar denna är aktuell men inte längre på samma sätt.
Vi tog in en katthona sent i höstas som fick bo hos vår kompis då vi bodde hos mina föräldrar, nu bor vi själlva och hon har flyttat hit, ingen ägare hörde av sig under 4 månader trots tappra försök.
Hur som helst, Hon gömmer sig mes ti källaren är tam och van vid oss även om hon först var skygg men är rädd för hundarna. Valpen får bara "tråkig kattityd" från henne så vill ha en frammåt katt som kan vara bra sällskap till våran kisse och "locka fram" henne lite mer förhoppningsvis.
Samt att vi vill att hundarna som ändå är kattvana ska behålla den typen av bra egenskaper och inte ha "bara" en osäker kattityd!
Tänkte först kattunge då hon kanske inte kommer överrens med andra katter men det vet vi inte hur det är att bo med dom, det får man ju helt enkelt prova tror hon hade uppskattat en lugn hundvan katt hon kan ta efter.
Med vänliga hälsningar
Mikaela
sokka, i så fall,så kan du ju ta kontakt med ulrikaD här inne. För Tiger bor ju hos henne just nu. Tiger ligger ute på Blocket ocxkså

Jag har kontakta UlrikaD via PM så får vi se om det kan gå att sätta upp ett litet möte om allt verkar bra från båda parter =)

#18 Och jag har svarat.
och ulrika har fått pm från mig med!!!