Ledsen jamande katt!
Ja man riktigt ser den lilla ledsna katten framför en. Var in på SKD och läste detta, kopierat som det stod. Lille kissen!!!
I hamnen i Ystad, har det alltid funnits katter. Jag och en annan + Kate på KKS, Omhändertog 13-tal katter, vid ett cafe i hamnen. En bit bort fanns det också en koloni med katter. Nu har jag lyckats få denna koloni i balans. (Med andra ord det finns inga katter kvar i den, alla har hem)
Igår när jag gick ner där hade det kommit ditt en gråtigrerad troligen honkatt, lite skygg. Den sitter bara och jamar på det deppiga sättet. Nu håller den till på piren. Så hemskt att sen den sitta där. Jag kan inte sen den sitta där och må så dåligt. Den måste få komma in omgående. Tänk om det skulle bli en ny koloni!!
Om jag själv inte hade haft så många katter hade jag tagit in den.
Är det någon som kan tänka sig ta in denna ungkatt?
Stackarn hoppas verkligen han får hjälp att hitta hem eller ett bra hem.

Önskar jag kunde…men huset är fullt hos oss med alla våra åtta katter…tror därför inte det vore speciellt gynnsamt varesig för missen i fråga eller våra egna katter….förstår hur du känner dej..det svider o värker i hjärteroten när man får se olyckliga missar utan husse, utan matte utan tak över huvudet…ni har gjort en kanon-insats o vill ge er en stor eloge för det..och jag önskar av hela mitt hjärta att någon som inte har lika många katter som vi har, kan öppna sitt hem för missen..
Sidentass
Det är ju för ledsamt! Nöden i Skåne verkar vara som omättlig avgrund. Undrar vad det beror på att det är så oerhört mycket hittekatter där? Eller är kattvänner mer aktiva kanske så att det upptäcks mer?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Finns det inget stödhem till henne i närheten? Usch, stackars tjejen! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hur har det gått här?

Jaaaa…hur går det..*puttar upp*
Oj, oj! Om vi bara hade flyttat till huset, men det blir inte förrän till sommaren.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det gör så ont i en när man tänker på missen..önskar man bodde närmare så att man kunde göra något…måtte missen få komma under tak och in i värmen snart, på något vis..
Sidentass
stackarn..

Finns det någon bild på katten?
Nej ingen bild fanns, jag var in och läste nu, SKD, och tjejen skriver att hon inte har sett till katten på några dagar. Stödhem finns nu ivarjefall om han nu skulle dyka upp, hon skrev även att det kunde ju vara en strykarkatt eller att vågorna kanske hade tagit honom. Det hade gått stora vågor där i piren om han nu bode där…
Vi hoppas för missen att han dyker upp igen och att han kan infångas!

Hoppas och håller tummarna här. Skönt att ett stödhem finns nu i alla fall. Nu gäller det bara att hitta den lille.

Åhhh..vill inte kännas vid tanken på att vågorna skulle ha tagit missen…blir så ledsen vid blotta tanken..nu vill vi tro på stödhemmet..och att missen på något vis kan fångas in…hade jag bara bott närmare så skulle man kunnat försöka att vara behjälplig med infångandet..
Sidentass
Hemska tanke om den lille kissen blvit tagen av vågorna. Håller tummen att så inte är fallet.
//Lena
Törs inte komma fram :)
Söt som socker.
Jenna
#16 Underbar katt ju! Och så tam den verkar vara.
//Lena