Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 5948 ggr
Gunlog
1

Hur orkar ni?

Jag kan lika bra sluta att lägga ner energi på att ens läsa här inne på hittekatter pga att i varje tråd blir det bråk. Jag är riktigt ledsen nu. "Den gjorde så och den skrev så, det tycker inte jag om, så därför gnäller jag." Herre gud, hur gamla är ni? Detta är rena dagiset nu. Fy skäms på er! Så många som hoppat av härifrån för att ni gnäller och bråkar hela tiden. Så många som blir påhoppade för att de har en annan åsikt än er. Har ni tänkt på att jag (och andra som inte finns här längre) aldrig "hoppat på" någon under den tiden jag varit här inne? Nej, det har jag inte gjort. Jag har ifrågasatt på ett snällt sätt, om ens det, annars har jag inte blandat mig. Ni får ge er nu, för ni har dragit ner hittekatter i skiten, och det ordentligt. Nu får det vara nog. Ni gnäller ju bara på varandra. Ni har helt glömt bort det väsentliga: katterna! När ni läser en tråd så läser ni: "Vad har människan gjort gällande denna katten/kolonin?" Fel, fel, fel! Varför inte läsa om själva katten/kolonin, vilken hjälp som behövs till just det arbetet som görs? Tänk istället: "Denna människan arbetar så, hur kan jag hjälpa så att människan kan hjälpa katterna?" Nej, läs bara om tillvägagångssättet så att det blir lite gnäll. Varför inte skaffa er en hobby eller något annat, så att ni kan få ut lite negativ energi på annat än att vräka av er här inne istället. Många av er låter som den elaka drottningen i Kalle och Chokladfabriken! Har ni inte sett den, gör det, snälla…

Kom inte med den dåliga ursäkten: "vi är så måna om katterna, så därför blir det lite heta känslor"

Det är en mycket dålig ursäkt.

Jag har även läst i gamla trådar där det har funnits sådan ilska att folk har blivit avstängda pga vad de skriver. Detta är värre än sandlådenivå.

Eftersom jag inte kan ha katt pga att min sambo är allergisk, så valde jag att engagera mig här inne på hittekatter, när jag hittade sidan, och hjälpa de som verkligen behövde mig. Jag har hjälpt en del här inne, som så många andra har gjort. Jag har betalat tusentals och åter tusentals kronor till körningar för att katter ska kunna få ett hem i andra delen av landet. Jag har gett tusentals kronor till folk som haft det svårt ekonomiskt och som ändå har tagit in hemlösa. Under 2010 har jag totalt bidragit med ca 30.000 kronor. Detta är inget som ni vet om, eftersom det inte handlar om vad man gör, det handlar om ATT man gör. Jag förlitar mig på att alla här inne gör så gott de kan, om det handlar om pengar eller att skapa kontakter eller bara hjälper till att heja på de som har möjligheten att hjälpa 24 timmar om dygnet. Spelar ingen roll. Alla drar sitt strå till stacken, men tydligen duger inte det lilla som var och en gör. Nej, ska vi bli "godkända" som medhjälpare åt hemlösa katter/utsatta katter här inne på hittekatter, så ska vi helst ligga i buskagen 24 timmar om dygnet och spana på var det finns katter. Jag är för TNR. Jag ser dock hellre en avlivning på en så pass skygg katt som kissar på sig när den ser en människa, än att den ska bo i en trång bur utan kärlek i 2 år på ett katthem. Det finns ju tydligen mer av kärlekslösa katthem än kärleksfyllda.

Varför skriver jag vad jag tycker nu då? Jo, för att det varit i hetluften i var och varannan tråd här inne, men jag har valt att inte skriva något pga att man blir halshuggen.

Jag har haft 4 kattungar i min trädgård, samt deras mamma och hennes bror. Jag har sökt hem med ljus och lykta, men jag har inte velat "annonsera ut" något om det här, pga att jag skulle ha blivit halshuggen av många av er. Nu är antagligen dessa katterna gångna över regnbågsbron, men nu vet jag att de inte lider mer i alla fall. Och, nej, det är inte jag som puttat dem över bron i så fall, det är min granne. De katter jag kommer att följa är de som man kan läsa om på Facebook. Där är det laganda och alla är positiva och stöttar varandra. Där är inget hackande bara för att någon tycker annorlunda än någon annan.

Detta som händer här inne är patetiskt!

T.o.m. i en tävlingstråd blir det bråk, en tävlingstråd som dessutom måste göras om för att det har klagats på den.. Nej, ni har gått för långt. Ni har er själva att tacka för att det snart bara är gnällkärringar kvar här inne, och inte många glada och positiva människor. Jag har länge försökt vara glad och positiv, men jag kan inte sålla ut gnällandet från det väsentliga längre.

Hur var det när Katthemmet Kompis brann ner? Jo, ALLA och då menar jag ALLA, engagerade sig. Det var inte en enda som skrev något negativt överhuvudtaget om vad någon annan gjorde. Hade detta hänt idag så hade det inte varit samma engagemang. Den samarbetsviljan finns inte här längre.

Det finns ett fåtal positiva människor kvar här inne, men det är inte många. I alla fall inte som skriver här. De som är positiva och bara läser, vågar nog inte skriva för de är rädda för er.

Nej, det finns roligare människor än gnällkärringar att umgås med över nätet.

Tack för mig!

P.S. Om ni nu röstar så blir jag förvånad om det INTE kommer gnällande som te.x:

"Men när det gäller den tråden som du skrivit om var det faktiskt så att jag inte gjorde något och att den personen skrev så konstigt. Så du tycker att det var rätt som personen gjorde? Det var så synd om mig för den personen skrev så."

Kan ni hålla er till det väsentliga i denna tråden, månn tro, för det tror inte jag, så snälla ni, överbevisa mig. D.S.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.