Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 611 ggr
gubben
0

Härlig läsning

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1016641,00.html

Har dock påpekat för journalisten att det inte finns vildkatter i Sverige förutom Lodjur Skrattande

Tezza
0

Haha jag skulle precis göra en tråd med den artikeln:)!

vanessa
0

Underbart, även om jag avskyr vildkatts konceptet som alla så gärna använder sig av. Inkl. jag ibland. Undrar vilka katthem som ska ställa upp? För ett tiotal finns inte i Märsta området. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

gubben
0

Jag fick svar av journalisten där han gav mig rätt angående det uttrycket så förhoppningsvis så skriver han inte så nästa gång. Vilka katthem det var framgår ju inte av artikeln men de kanske vänder sig till Uppsala/Norrtälje också?

Sidentass
0

Kan man vara säker nu på att missarna verkligen placeras i katthem som det står i artikeln…undrar därför att det inte framgår vilka katthem det gäller eller var dom ligger…kanske dumt att vara skeptisk nu..men kan inte glömma vad som hände med katter i ett bostadsområde i Örebro för flera år sedan..där det hette så fint att utegående katter placerades i katthem vilket inte alls var fallet för många av dom missarna..

Men är det nu såväl att man avtalat med katthem för dessa missar så är det helt enkelt underbart juh!

gubben
0

§2, §4 Jag frågade journalisten om han visste det och han svarade att det skulle vara något som heter "svenska kastreringssällskapet eller liknande" som skulle förmedla kontakten med ett tiotal katthem. Det låter ju som att kastreringsgruppen skulle vara inblandade så det borde ju någon av de aktiva här kunna svara på då. Han ville också gärna ha tips om det kommer upp något intressant :) så där har vi ju möjlighet att få ut i pressen det vi tycker är intressant för han verkade faktiskt intresserad av dessa katter. Hans mailadress är  johan.ronge@aftonbladet.se] Man kan också fråga Sigtuna kommun om vilka katthem det gäller förstås om de nu skulle svara på det.

brutt
0

Så ska det se ut!Glad

Lena
0

Vilken bra vändning den här historien tog! Så ska det se ut - som #6 skriver!

Bra även att journalisten fick sig en lektion i det här med förvildade katter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gubben
0

Fast jag är fortfarande intresserad av att få veta vilka katthem det gäller så det inte bara är Sigtuna kommun som drar en bluff för pressen. Visst är det väl Maggan47 som är med i Stockholms kastreringsgrupp? Eller kanske finns det någon sådan grupp även i Sigtuna?

essut
0

Det är säkert Stockholms Kattkastreringsgrupp, finns bara en i Stockholm och en i Södertälje har jag för mig. Kolla gärna med Trullis hon kanske vet mer..

majvi
0

Samvetet i Uppsala kan man utesluta,där tas inte in några skygga katter längre.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.