Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 872 ggr
Catitzzi
0

Min lilla Isis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det va några månader sen nu som hon rycktes bort från mig, men jag vill ändå låta hennes historia berättas här.. Isis va en svart o vit katta, det skelande ögon. Att hon kom till mig va av en ren slump.. Jag hade tagit hand om Emil, min hankatt som vi hittade hungrig o skygg under en skrot bil utanför verkstaden. Jag nöjde mig riktigt bra med att ha bara honom. tills den dagen jag träffade Isis. Hon var en ganska vresig liten dam som helst av allt bara ville vara ifred. Men när vi träffades så va det kärlek vid första ögonkastet, hon tydde sig verkligen till mig och vi blev bästa vänner. Hon var väldigt duktig på att göra klart för alla runtomkring att jag va hennes människa..

Vi fick lite mer än ett år tillsammans.

Den kvällen hade jag & min sambo varit i stallet och kom hem ganska sent. Synen som mötte oss var fruktansvärd.. Mitt på vardagsrumsgolvet låg min Isis död och bredvid satt taxen som vi hade på foder och åt på henne.  Hela huset tydde på att det varit en kamp på liv o död. Jag sörjer henne fortfarande min vackra skelögda katt.

Nu vilar hon i trädgården och jag tänker på hene varje dag.

Catitzzi
0

upptäckte nu att bilden inte fungerar.

Lena
0

#1 Det kan vara att den är i fel format. Jpg brukar fungera bäst.

Vad hemskt att det slutade på det sättet. Tror du att taxen hade dödat henne? Jag har hört talas om att vissa hundar kan attackera katter, men då har det varit större hundar av typen kamphundar. Taxen är ju ej så stor att man tror det kan äga rum.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Så tragiskt.

Känner med dej

Kram Jenna

Tezza
0

Nej vad tragiskt.

Det är nog inte helt omöjligt att en tax dödar en katt då det är en terrier. En terrier som inte är van katter eller andra smådjur kan ha svårt att acceptera dom oxå då det är en grythund och småviltsjagare.

gejsa
0

Usch vad tragiskt. Måste ha varit jättejobbigt att komma hem till den synen.

Sessan1
0

usch vad hemskt! Tänker på dig

vilken hemsk syn!Gråter

Lena
0

#4 Hade ingen aning om att så kunde ske. Jobbigt att råka ut för det.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Förstår din sorg. Men du gav henne en underbar tid och du var matte som hon älskade. Så det året ni fick ihop var mer värd än alla år hon levt innan. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Catitzzi
0

Tack för alla era fina svar. Ja Isis o jag fick verkligen en helt underbar tid tillsammans. Men gissa om jag ångrar att jag någonsin tog hem den där taxen. Jag vill så gärna tro att Isis hjärta gav upp eller nåt och att det inte va taxen som dödade henne.

Men jag bli hela tiden överbevisad av den röra som rådde i huset. Man såg verkligen att det hade varit en jakt på liv o död.

Men något gott kom det ju ur det hela.. Jag har fått in två andra katter i mitt liv. Rocky & Tjejen..

Sidentass
0

åh..så fruktansvärt sorglig historia…tack o lov fick misse en fin tid under det året hos dej..nu har hon fått frid, där hon idag vilar sina tassar..

Lena
0

#9 Inte lätt att förutspå att något sådant skulle kunna hända. Jag visste inte det att taxar kunde göra sådant mot en katt. Det gäller med andra ord att vara försiktig.

//Lena

Erika91
0

Vad tragiskt
Men hon får vila i frid nu.

Catitzzi
0

ja hon får ju det… hittade en annan bild på henne som jag hoppas funkar bättre än den första

Lena
0

#13 Vilken söt kisse hon var Isis! / Lena

Alexej
0

Vilken söt kattdam! Men Catitzzi, vi är inte perfekta. Ibland tar vi fel beslut och du visste inte att taxen skulle spåra ut. Det finns så många "om" i livet och det är fruktansvärt att det slutade på det viset för Isis. Men samtidigt gör hennes död mig mer medveten hur beroende en katt är av oss och att vi måste skydda de. Ibland också för taxar!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus