Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 533 ggr
gubben
0

Misan!

Hur har det gått för katterna? Har du fått in någon i fällan ännu och har du hittat några kattungar?

vanessa
0

Puttar upp. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

maggan47
0

hjälper till att putta Maggan47

Misan
0

Tyvär inte, jag har varit ute och letat och krypit runt de bodar och ett hus som står tomt men har inte sett något. Min gubbe har pratat med några grannar som bor jämte bondgården men de vet inget, de har också sett massa nya katter men ingen med ungar eller det utseendet. Eftersom det har dragit ut på tiden så får jag ta in första katt som går in i fällan och jobba mej därifrån.

Och har jag tur så när jag har kastrerat och märkt så kanske det finns någon som kan vara jourhem eller permanent hem så jag kan fortsätta ta in nästa (liten fin vink Flört )

Lisa

Lena
0

#3 Låter som en klok tanke. Att i det här läget ta in den katt som först fastnar i fällan. Hoppas också någon kan vara stödhem sedan.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gubben
0

Håll oss underrättade om vad som händer.

Misan
0

God morgon, först måste jag säga att jag har problem med mitt internet hemma och det fungerar ibland och ibland inte därför blir det lite sporadiskt svarande från min sida när jag sitter på jobbet.

Igår stängde jag igen fällan utan fångst när grannens katt började närma sig den och han har ju redan fastnat 4 gånger i fällan så jag orkade inte med en gång till. Fixade lite hemma och ska gå ner med mer mat då möter jag den svart/vita vid dörren som springer snabbt ner för gången men när jag pratar med honom så stannar han och tittar på mej. Sedan sätter han sig ner och börjar tvätta sig, där sitter vi jätte länge (flera minuter Flört) och sedan lunkar han iväg.

Anledningen till att jag säger han är att jag tittade på övervakningskameran senare och ser honom sitta och äta, går ut en sväng och kommer in igen och slänger upp rumpan och skvätter ner fällan och maten Penga mun . Visst honor skvätter också men jag fick känslan av att det var en hane och det vore skönt för då slipper jag oroa mig för små bebisar i buskarna.

Lisa