KKS gästbok
http://www.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g16-01957-7b&m=10&p=1
Läs inlägget av Pelle Svanslös! Man blir mörkrädd.
Snacka om att förmänskliga djuren!
Tyvärr förekommer den där åsikten inte allt för ofta att det är fel att kastrera för att man då tar ifrån katten sin sexualitet. Pust, flämt men blir trött.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja på ett annat kattforum så var det en person som ihärdigt höll på och försökte övertyga om den saken och hon var helt övertygad om att okastrerade hankatter mådde kanonbra och att man inte fick förmena katthonorna att få barn för då tog man ifrån dem modersinstinkten och bla bla bla….. Samma person påstod också tvärsäkert att alla innekatter hade psykiska problem och att katter måste få gå ute och para sig som de vill för annars blir de hämmade i sin sexualitet. Tyvärr så finns det ju folk som tror på det här och ser det som någon slags sanning och så har personen då lyckats få kattstatusen att ta ytterligare ett steg bakåt - på ett kattforum dessutom. Det är sorgligt.
#3 Ja jag har också hört detta förut tom här på hittekatter var den diskussionen uppe vid ett tillfälle. Annars brukar men mest se det på andra forum som passagen, hundliv och familjeliv och allt vad det heter. Aftonbladet etc. Inte allt för ovanligt är det herrar som får kastrationsångest och går lös i sina argument. Det är segdraget värre……
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

I det här fallet var det en kvinna.
#5 Ja det föremkommer säkert även i kvinnors medvetande det där. :) Käsnlor skenar iväg och gör saker till något helt annat än vad de egentligen är.
//Lena
Och jag bara suckar….jo, man blir trött på dessa evinnerliga fördomar. Katter är katter och människor är människor. Punkt.
Helen
Jag startade en debatt på P1 om kattungar som dumpades bl.a i igenstängda kartonger i skogen och på soptippen.Då fick jag också svar att katten mådde bäst av att gå fritt ute och sprida sina gener. Det var ingen som skrev som tyckte att det var förfärligt med dumpningen- förutom redan frälsta kattmänniskor från olika kattforum som jag bad om debatthjälp.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#8 Man blir beklämd över den attityd Svensson & Johansson har till katter därute i stugorna. Har dock sett att det går att påverka människor, men det tar lång tid - ibland flera år. Tröttsamt och ledsamt är det under tiden för det tar mycket energi. Det är därför vi behöver varandras hjälp mer än någonsin.
//Lena
IQ badboll, är min kommentar…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hehe #10 den var bra