-Vansinnes lappar igen..
Som brukligt brukar jag alltid titta på lapparna som sitter utanför affärerna när jag går i handlar. Igår var inget undantag, då jag finner två annonser. Den ena säljer kattungar för 25 öre tassen på djur som inte är äldre än 6 veckor gamla!
Den andra skänker bort vuxna katter på grund av tidsbrist..:-( Ställde mej på en gång o letade penna ur väskan, o kunde inte låta bli att klottra ned lite "sanningsord" på lapparna..fann sen ett papper i fickan som jag kunde göra till en ny lapp o klistra upp bredvid de andra med lite fakta på. Tydligt är att man nog ständigt bör bära med sig plakat och häftstift väskan att tapetsera med…trött man blir, för mindre…!
Usch så trisst att de skänker bort kattungar som bara är 6 veckor. Det troliga är att dessa kattägaren inte har en aning om att det är ett brott mot djurskyddslagen. Bra att du reagerar Siden! Som du säger skulle man ständigt gå omkring med affischer och häftstift i väskan.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Man kan bli vansinnig för mindre!
Kanske en anmälan till LST? Du har ju telefonnummer till kattsäljaren.
Medarbetare Hittekatter iFokus

# Det var alls ingen dum idé!