Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 986 ggr
emjon
0

Mycket överraskad

När jag läste i en av trådarna här på forumet om någon som fått en katt genom bortskankes.se blev jag nyfiken. När jag såg alla rubriker med olika djur som bortskänes blev jag helt frustrerad. När jag öppnar en av trådarna på en av katterna så blir jag rejält överraskad.

På alla trådarna står det en text att de beslutat att ta avstånd från att djur bortskänkes och att alla djur har ett värde.

Detta gjorde mig mycket glad för det är ett stort steg i rätt riktning

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Fagddu
0

Det känns som att de har fått en del klagomål och att det är därför… Men jätteskönt att det går åt det hållet. :)

martdat
0

har för mig att det var en forummedlem här som var på dem bra om detta tills det gick ijenom.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattassen
0

Oj jag såg också detta. Det var ju ett stort fall framåt får man säga.

Blev också lite orolig när jag såg denna sajt i någon tråd och undrade om där fanns massor av katter som bara skulle slumpas iväg. Någon liten koll kanske det finns dock då.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Kittekatten
0

Men man får fortfarande ha kvar dessa annonser? Det vore ju bäst om annonser med djur som bortskänkes togs bort.

Debattia
0

Tycker det är konstigt att det är tillåtet på nätet att skänka bort eftersom det har blivit förbjudet att skriva så vid annonsering i tidningar?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Puma77
0

Såg en annons idag vid affären där de skänkte bort två rumsrna kattungar. Min tanke var att sätta upp en sån där kondomlapp om sin katt som vi har haft här på i fokus.

//Pia

Simson
0

Katthemmet här hade just den affischen uppsatt en gång när de var på stan. Då hade en frågat om de sålde kondomer också! *asg*

Jag tycker du skall sätta upp en sådan lapp jämte den bortskänkeslappen.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Ja jag fundrar på det. Har några utskrivna men även några laminerade som tå vädret.

//Pia

Marga
0

Ursäkta men kondomlapp???Förvånad

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja har du köpt kondomer…..

//Pia

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns fler varianter

//Pia

Puma77
0

Funderar på att sätta upp den understa vid den andra lappen.

//Pia

emjon
0

#4 Det kan ju inte vara så längesedan de införde sin nya policy och jag tycker det är rätt bra att rubriken ligger kvar. När någon går in och tror att de kan få ett djur gratis så får de istället läsa om djurskydd och då kanske de tänker till.

#11 Den gillar jag för budskapet är bra att alla katter skall kastreras.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Puma77
0

putt

//Pia

Lena
0

Vilka bra affischer som kom upp till ytan här. Hade glömt dessa utmärkta alster.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gronstedt
0

EDIT: Har fått svar i annan tråd.

Katthemsmatten
0

Puma77: Toppen att du plockade upp dessa affischer. Hade inte sett dem tidigare. Den översta är ju hur kul som helst, men jag tror den undre är mer effektiv. Ska printa ett antal och ha på lager.

Medarbetare Hittekatter iFokus