Kattstatusfilm
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vem har gjort filmen? En del bilder känner jag igen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Helt suverän.
Nalle

Den är så sorglig, men samtidigt mycket bra gjord säger sanningen..

Herregud, jag är helt tagen..allt det vi diskuterar, alla ord, alla känslor och tankar samlat i en film.
Den borde gå att visa upp på fler ställen?
Om man får tag på den som gjort den..
Så stark, informativ och känsloladdad..underbart.
Strålande. Och sorgligt. Behöver spridas vitt och brett. Visas ju en poster fr Stockholms katthem, www.katthemmet.nu, men där hittar jag inte filmen heller. Myssan121 som lagt upp på youtube?
Katthemsmatten vet mer. Jag tror det är en tjej som heter Caroline som har gjort den och hon samarbetar med Stockholms Katthem. Visst är den bra!

Vore också bra om den kunde visas runt i skolorna..

Tänker på det här med kastreringskampanjer.
Absolut skall alla katter som inte skall användas i avel kastreras.
Men man borde oxå trycka väldigt mycket på att Försäkra djuren.
Ser ju med jämna mellanrum dom som har problem när katten blir sjuk och det svider i mitt hjärta.
Ett tag hade vi 8 katter och alla var självklart både kastrerade och försäkrade.
Den ene pojken blev penisamputerad pga återkommande urinstopp.
17 00 skulle notan gått på om han inte varit försäkrad.
Så i varje rad om kastrering skulle man behöva lägga till och försäkra din katt.
Det kostar mer att ta beslut att man inte har råd att ge vård en dag åt en som man älskar högt än betala det lilla som en försäkring kostar.
Nalle
Jag har kontaktuppgifter till skaparen av bildspelet. Om ni PMar mig era kontaktuppgifter så ska jag förmedla dem.
Det är en helt fantastisk film av en oerhört engagerad ung kvinna, som föder upp British shorthair. Det behöver inte vara en motsättning att föda upp raskatter och engagera sig i hittekattsfrågan!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Strålande! Som ni skriver säger bilderna mer än tusentals ord. Mycket bra gjort!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hon/vi borde göra mycket mer reklam för filmen. Den är utmärkt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#10 Den har legat på youtube sedan i våras. Helt fantastisk i sin enkelhet med ett budskap som väl alla kan ställa upp på!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag hittade den bara av en slump:)
#10 Absolut! Den är suverän.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"