Till KUstens KAtter....
http://insamlingsauktioner.egensajt.se/board/kattgras-till-forman-for-kustens-katter-t385.html
Kör med en liten köp- direkt där inne. En snäll anonym givare har ju gett mig dessa fina påsar med katthavre och öronmärkt dem till Kusten. de väger ju 50 gram styck, så köper man minst tre, så blir det ju billig frakt… för då väger det ju över 100 gram men under 250. OCh även två väger ju mer än 100 gram och kostar 24 kr. Så idealet är ju att köpa 4 påsar…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar upp bara…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
tack!!!! snällt!

Vilken snäll anonyming 
Tack Gunilla för att du lägger ut auktionen! Tack essut för putt!
Behållningen kommer gå till Cattinca med all sin vet.vård.
Kram
Ursäkta en kanske liten knäpp och okunnig fråga. Men vad i jösse namn är katthavre? Vad har man det till? Trodde havre var till hästar 
MAn sår det i kruka….. Så blir det kattgräs!!!! OCh visst det är alldeles vanlig havre. MEn den snälla personen har odlat det själv utan gifter och förpackat i så fina påsar och uttryckligen sagt till, att behållningen för denna katthavre ska gå till KUsten.
hmmm så havre och det växer upp gräs 

#6 Haha… Kattgräs är faktiskt egentligen för det mesta spröda havregroddar faktiskt - mycket lättare att så :-)
Hej Gunilla!
Jag köper 4 påsar så kanske jag lyckas med nån
Hälsningar
Pia

puttar!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
haha birmatantne då pmar jag dig!
Ok fler som vill köpa till förmån för KUsten? JAg har bara fått positiva svar från Tradera om kvaliteten.
Hallå birmatanten. var är du? OCh finns det kanske fler som vill ha?
Hallo där!
Har skickat ett pm till dig!!
Sättter över pengar idag
Pia/birmatanten
fixat……..
Vanlig gul havre, det är kattgräs, det. Den här texten brukar jag sätta på påsarna med "Wikkis kattgräs" som vi ger bort till kattvänner i pris på bloggen:
I vinter* när det är grått och trist och inget ätbart gräs ute, då tar jag fram en gammal blomkruka, fyller den till 2/3 med vanlig plantjord och vattnar jorden. Det ska vara ungefär 5 cm från jorden upp till kanten. Så lägger jag på ett lager havre, så lite tunt tunt med jord, bara så att det täcker och trycker till lite försiktigt med tassen. Då kommer havren ned i den fuktiga jorden medans täckjorden ligger kvar. Så drar man en bit gladpack över, säkrar den med en gummisnodd runt kanten och pickar små lufthål i den med en tandpetare, ställer alltihop i fönstret och väntar. När groddarna kommer upp sedan går det snabbt och när de räcker upp till plasten kan man ta bort den. Sedan kan man vänta ytterligare någon dag så det får växa till sig - så kan kisse få smaka!
Katthavre är faktiskt en delikatessgrodd som du också kan äta, prova! Mums!
* Eller redan nu, om man är innekatt året om!
Svårare än så är det inte!
Mew2
ja svårare än så är det inte….. Påsarna här är så fina ju… Med sån fin bild och allt…..H*n har verkligen ansträngt sig….