NISSA min stöddis trivs inte.
Min stöddkatt Nissa från vanvårdsärendet i Ronneby verka inte trivas alls här hemma. Hon har börjat kissa överrallt här hemma, i sängar, och på mattor och det luktar kiss överrallt.
Nissa gjorde framsteg hos mig innan men nu har hon gått tillbaks mängder med steg och är LIVRÄDD för oss människor och jag känner mig maktlös, hon kisar och klöser sönder mina tapetter och möbler. I natt en del av vägen och min farmors skåp är sönderklösen.. jag mår så dåligt av detta och jag kan tänka mig att Nissa mår ändå mer dåligt…
Det känns som jag inte kan har kvar henne här, för just nu sitter är Lisa (andra stöddis och river på tapetterna)

En tanke bara: Är hon kastrerad? Annars, kan det vara så att hon kissar överallt om hon löper?
Hade en honkatt som kissade lite överallt (utom i lådan) då hon löpte, vilket enkelt avhjälptes genom att kastrera henne.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hon är kastrerad sen flera månader tillbaka

Några förändringar i era rutiner eller något annat i hemmet som kan ha utlöst detta?
Kan hon ha ont någonstans?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nej inga förändringar inga nya katter ingenting.
Antar att du har Emma som förmedlare.
En del katter gör baksteg (eller vad det nu heter). Katter är komplicerade. Vad jag menar: Det är inte ofta så att nu när katten är räddad då blir allting bra.
Säg stopp i tid. Inget jourhem är till nytta om man mår dåligt. Kanske katten måste bli utekatt eller vad vet jag, Men sönderklösta/nerkissade grejer är inte meningen.
Ibland måste man börja om. Sätta katten i badrummet. Inlåst. Bra kattoaletten och en plats där hon kan vila. Där du kan ta kontakt med henne, ge henne kattgodis. Kela osv.
Jag vet ju inget om bakgrunden men ibland blir allting för mycket för en katt och då mår den bättre på en mindre ytan.
Ta kontakt med Emma om det är hon som är förmedlare.
Mot sönderrivna tapeter, nerkissade sängar hjälper ättika. Jag är storförbrukare. har det i en blomspruta och spraya tapeten, tvätta sängkläder, soffkuddar osv med det.
Och kom ihåg, det är inte ditt fel. Det händer många jourhem och kattägare.
Mor sönder
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 Jag har tagit kontakt med emma ikväll via mail vet att hon har mängder med kattfall.
Jag hade nissa på toan på försök men då klöste hon på vägar och på duschkabinglaset hela natten i ren panik verkade de då för att hon inte kom ut.

Nu är det fullständigt kaos här hemma, Nissa kissar och Lisa min andra stöddis verka följa hennes exempel..
Min äldsta katt findus 18 verka blir väldigt stressad av detta dels för jag är väldigt nervös över att det ska ligga kiss och förpesta luften här inne. Så han slickar bort päls ett beteende han hade efter att mina pappa hastigt gick bort.
Idag hände det som inte fick hända min bror är på besök han gillar inte alls att jag har så många katter men han har sagt att det är OK så länge det är rumsrena och inte förstår någonting här hemma. Han äger halva huset och alla grejer här hemma. Självklart sätter sig Nissa och kissar i hans väska där han har alla sina kläder och sin snor dyra kostym som nu måste kemtvättas. Jag behöver väl inte säga att min bror blev något arg och ledsen. han säger att han inte acceptera detta längre. och jag vet inte riktigt jag mår så dålig av det här så nu måste det hända någonting. Jag ska maila ansvariga för KKS med för det här håller inte. Jag mår inte bra. jag är ingen bra matte när jag helatiden får leta efter kattkiss. Katterna blir stressade..
Det verkar ju som situationen blivit dig övermäktig. Det bäste vore nog om Nissa får komma till någon annan. Hoppas det går att få till en snabb lösning.
Det vore ändå bra om du kunde fundera lite över vad som kan ha utlöst det hela. Det underlättar i fortsättningen, så att man kan undvika eventuella stressmoment framöver. Det finns alltid en anledning när en katt börjar kissa fel även om det kan vara svårt att se det och förstå det. Katter reagerar inte som oss människor.
Lägger in lite information & länker om problemet när katter kissar fel:
När katten inte är rumsren!
En av de vanligaste orsakerna till att katter blir avlivade, omplacerade eller överges är att de inte är rumsrena. I de flesta fall beror de här problemen på något som går att rätta till. Katten kan till exempel lida av någon sjukdom. Ibland kan det faktiskt bero på kattägaren själv. Läs vidare i de här båda artiklarna artikeln så får du veta mera om vad problemen kan bero på och vad du kan göra åt dem:
till artikeln: När katten inte är rumsren
till artikeln: Katter som bajsar eller kissar utanför lådan

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"