Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1206 ggr
[Anunnaki]
0

Vad ska man göra?

För någon vecka sedan ringde mig en tjej för hon hade tappat sin katt. Hade månne jag hört något om denna katt men det hade jag inte.

Tjejen hade annonserat eftger katten med bild och ett par i 80-årsåldern, 7 mil bort, hade ringt och sagt att katten nog fanns där de bodde. Tjeje åkte dit men det var förstås inte rätt katt. Paret hade nog matat katten. Jag tänkte just då inte på att fråga efter kön på katten vilket jag naturligtvis skulle ha gjort och sedan glömde jag alltihop ända tills idag.

Det gamla paret hade i alla fall tyckt att tjejen kunde ta katten med sig vilket hon gjorde.

För en stund sedan ringde mig så en kvinna som nu har kattan som löper! Alltså en okastrerad katta tas från den plats där hon bott och förmodligen bort från ungar som hon med största sannolikhet hade i närheten av det gamla paret! När jag förde på tal att kattan med stor sannolikhet hade haft ungar på första stället blev det sura miner som syntes genom telefontrådarna. Nej den kattan har då inte haft några ungar inte. Så det så.

Nu tänker jag försöka få tag på tel nr till det gamla paret. En inspektör på länsstyrelsen har lovat att kontakta paret.

Vad skulle ni ha gjort? Vad kan jag göra? Jag missade att ta reda på ordentligt första gången som tjejen ringde och det var en miss men skäll inte på mig för den missen.

Jag kokar av ilska men vad hjälper det?

Debattia
0

Menar du att hon förmodligen fött ungar och nu börjat löpa??

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[Anunnaki]
0

Ja!

Gunlog
0

Men om hon inte har haft "sutte-tuttar" så har hon väl inga bebbar? Om hon skulle ha det och hon inte har "sutte-tuttar", så är väl bebbarna utom fara? Jag vet inte, jag frågar.

Hm, svårt att skriva frågan på rätt sätt, men jag hoppas att du kan förstå mig rätt…

OM hon har "sutte-tuttar" så tycker jag att hon ska få åka tillbaka igen, och att det gamla paret får p-piller till henne tills ungarna är tillräckligt gamla…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Hawknestgrove
0

ja inte ditt fel. MEn håller med, det borde ju synas på tuttisarna om hon hade bebisar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Josefa
0

Men varför tror du att hon har haft ungar? Om hon förlorat sina ungar har hon jättestora mjölkfyllda juver.

[Anunnaki]
0

Nja, när jag frågar om hur det är med ungar och juver blir svaren svävande med lätt irritation så jag är misstänksam. Kattan ska iaf vara mycket mager. I bilden finns ett gammalt par i 85-årsåldern som det hänvisas till men den som hämtade katten vet inte vad paret hette eller telefonnummer. Och inte vet hon var hon var när hon tog katten.

Gunlog
0

Låter mycket skumt, det här… Obestämd

Hon vet inte var hon var när hon tog katten? Mycket konstigt. Iofs har jag mycket dåligt lokalsinne, men om jag kör en väg så kommer jag ihåg den…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Hawknestgrove
0

Åh stackars dig…. Men ge dig inte……Det är ju inte du som gjort fel. OCh Ok,. man kan ju inte begära för mycket av två st som är så till åren komna, men den andra….. Inte visste vi var vi var och inte visste vi vad vi hette och inte visste vi var vi skulle……luktar illa……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....