Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1808 ggr
Puma77
0

Mina trollungar (bilder)

Jag måste ju visa lite bilder på mina trollungar. En del av er kommer säkert ihåg turerna om Kalmarfamiljen som Tudor kom ifrån och hur lyckliga de blev.

Så jag tänkte starta en liten egen tråd med mina lakritskolor och detta är dagsfärska bider som jag börjar med:)

//Pia

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm vem är vem nu dåFlört Tudor närmast kameran men visst e vi lika.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=eefb56a1-4071-474d-b573-a24e176a83e2

//Pia

Puma77
0

Tudor liggandes på en av sina favoritplatser. Här i sällskap av leksaken giraffen.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=223d0a84-f301-4d2d-8f65-d04398b79fa9

//Pia

lilo-nova
0

Lika härlig som min Totti!Kyss

Ankie
0

Men så fina katter!!!

Puma77
0

För att friska upp minnet på er gamla och för er nya medlemmar kan jag visa hur de hade det.

Under denna trappa bodde ju Tudor med sina syskon vintern 07/08 och mamma. Snälla människor matade dem och hade gjort lite vindskydd för den kalla vintervinden åt dem. Troligen mamma katt eller brodern Texas som syns på bilden.

Kortet är från Onikan

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=0712a0b5-7a90-4b48-b226-cdc5d38539f5

//Pia

Simson
0

#1 Vilka sötnosar! Det är svårt att se vilken som är vilken på kort. Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Som isolering har en frigolitskiva lagts in och sen en hundbädd. Där i låg hela familjen för att få värme.

Även denna bild från Onikan.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=ac1c1a19-8164-4422-ac78-b964f7f91cbe

//Pia

Sidentass
0

Men vilka fina kissar!! Tänk så fint dom fått det hos dej nu..dom små lakritsbitarna:-)

Puma77
0

Tackar alla. Ja jag älskar mina trollungar något otroligt och jag hoppas de själva tycker de har det bra och trivs;) En hel del bus är det här hemma mellan varven i ala fall.

//Pia

Lena
0

Klart de trivs inne i den goa husvärmen hos dig! De är jättesnygga båda två. Intressant att se hur de hade det innan du kom till dig.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puma77
0

Jag tror Onikan har fler bilder från platsen där de bodde. Tudor var ju minst i syskonskaran och misstogs för en Tuva innan upptäckten av kulorna i rumpan:)) Han var även bland de skyggaste.

Tankarna på hur de hade det finns och Tudor har ju en tass som på ett litt ställe saknar päls. Troligen har han blivit skadad en gång i tiden så det är ett är där. Men med tanke på de trafiekerade vägen som gick precis bredvid är det ett under att alla överlevde.

//Pia

anebit
0

Såna godingar….  Skönt för hela familjen att komma bort från den där trappan och in i stugvärmen.

Kommer så väl ihåg när dom skulle fångas in………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

#12 ja det blv ju en solskenshistoria;)

//Pia

catfoot
0

Vilka ljuvliga bilder på ljuvliga katter…Tudor, en riktig skönhet i sin svarta frack…Pussa på gobiten å Tudor skickar ett gäng nospussar till Tudor

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Kat08ja
0

Åh, vilka jättevackra katter :-)

MariannE11
0

vilka sötnosar…. livsfarligt att se svarta kissar…. fast det vet du ju själv Puma….Flört….ger du igen?…..Flört…..

jag är glad för att dom kom därifrån o att Tudor finns hos dej… bättre kan han inte ha det…..Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Naquita
0

ja jag minns när jag träffade Onikan däruppe o lämnade min kattfälla, ett industriområde med vägar huller om buller, knappt en grön plats://

karins
0

Så vackra dom ärKyss och så gott dom fått det hos dig Puma!

voco
0

så vackra, små söta katter

Fagddu
0

Vilka små söta svartisar. Jag har ingen svart kisse. Orättvist. ;)

Puma77
0

#19 #20 Ni får skaffa ;)

//Pia

essut50
0

Åh vilka snygga lakristroll dom är.Kyss

Kommer ihåg när Tudor med familj infångades.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Fagddu
0

#21 Jag försöker, men sambon är jäklans motsträvig. :/

Onikan
0

De vackra pantrarna!!
Helt Underbara :)

Jag ska verkligen försöka komma upp och hälsa på någon gång, det vore jätteroligt!!

Ja usch det var en hemsk plats Tudor m familj bodde på. Det fotot du lagt upp där en liten svart katt skymtas under trappan var nog på Texas, Tudors modigaste syskon. Det var inte lätt att fota dem, de var så skygga!

Ska leta fram lite gamla foton, så kan vi vara nostalgiska. Är ju snart ett år sedan! jösses…

Suddigt foto, men här kan man ana den stora, hårt trafikerade vägen precis en meter ifrån trappan… Jag står på trappan och fotar och det är kväll och ovanligt lugnt ute. Det dundrar fram bussar, personbilar och lastbilar där annars.

Kanske Tudor?

Under trappan på andra sidan…

Brrrr!
Det var iskallt då minns jag, å katterna fick nog en chock när de fick komma in och bo tillfälligt i mitt varma badrum! Men oh så glad jag är att de slapp bo kvar därute…

Onikan
0

Ja det är ett varmt minne i hjärtat, den lördagen när vi fick till infångandet utav Tudor med familj! Vilket engagemang, främmande människor från olika hörn går ihop och hjälps åt för en hemlös liten kattfamilj!

Emma som åkte upp ända hit för att låna ut fällor, de två kvinnorna som var med mig och satte fällorna och kvinnan som hade matat kattfamiljen och ringt KKS. Sedan givetvis alla underbara som erbjöd plats åt katterna i deras hem sen, wow!

Jag är glad att jag fick vara med och hjälpa :)
å lille Tudde fick jag ju träffa lite mer, han var ju i över en vecka hos mig innan han åkte till Pia och Thindra och fick det så här tokbra!

Det här är ett glatt minne i mitt hjärta;
Min f.d. hemlösing och hittekatter-behjälpte Robinson som vakar över en då liten och rädd Tudor :)

…och kanske uppfostrade honom lite, tills han fick komma till vackra Thindra och bli Ordentligt fostrad! ;) (förlåt tjejen att du kommer lite i skymundan nu!)

Men bästa bilden som stannat kvar i mitt huvud av din Tudor Pia, är när jag ännu trodde att det var en Tuva och "hon" hade sin favoritplats här…. *fniss*

Hälsa till de 2 skönheterna!
De är otroligt blanka i pälsen, ser nöjda och lyckliga ut och är kalassnygga, hälsa dem det!
Kyss

catfoot
0

Jaha, då sitter man åter å gråter över ett lyckligt slut..

Kramisar i massor till er alla som hjälpte in dessa från kylan, svälten å den farliga miljö..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Ja lill Tuva ja;) Här fick man frågan om man ville ta in en liten hona *fniss* och tackade ja. Sen när det är klart och allt så får man ett litet ursäktande och "hm gör det något att det är en hane?" Tro att jag skrattade. En hane passade ännu bättre med Thindra så det gjorde ju inget alls.

Vi var många som höll andan när de skulle infångas och det gick ju galant. Lilla Tudor (Tuva) som var minst minsann. Ångrar inte en sekund att jag sa ja. Robinson måste ha varit duktig med uppfostran för han är riktigt artig förrutom att han är en liten gris när han äter;) Här hemma är det ju Thindra som står för dj***lskaperna och hon har ju även namnet dj***lunge mellan varven *fniss*

Lilla Tudor i skurhinken kommer jag ihåg och även bilderna från deras boplats. Det var så man kunde se hur kallt det var i taket på betongtrappan. Jag är fortfarande förvånad över hur de klarat sig men däremot så tror jag inte att det fanns så mycket lek i deras uppväxt. Lilla Tudor var så fösiktig och allt men nu drar de förbi här hemma som om det vore ett formel 1 lopp.

//Pia

Puma77
0

Dagens bild på Thindra;)

//Pia

siberlina
0

va fina  och  gulliga   dom  är  lite lika    min    ullis

majvi
0

Jag som trodde att det bara var jag som hade trollungar-men iochförsig så är dom 4 år nu så nu får jag räkna dom till troll.Larissa och Linnea kommer från en koloni och förhållandena där var inte optimala kan man säga.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Puma77
0

Ja Siberlina visst är de.

majvi, de kommer alltid vara trollungar hur gamla de än blirFlört Vilken tur att du tog hand om dem.

//Pia

brutt
0

Sånt här blir man glad avGlad

Jenna-Gun
0

Puma så söta de är.

Men hur skiljer du dem åt.

Nospussar till dem båda.

Jenna

Puma77
0

Ja du Jenna, iband kan det vara svårt. Speciellt när de ligger ihopruade. Men mycket hänger på var de ligger för de har sina favoritstälen. Sne är Tudor lite rundare om kroppen. Thindra är lång och slimmad i formen. Tudor har mindre huvud och sen har han en liten vit fläck på ena bakbenet.

När de går så ser man direkt vem som är vem. Tudor går med snabba steg och Thindra smidigt och avslappnat.

//Pia

Puma77
0

Idag på dagen satt jag i soffan som vanligt med datorn i knät. Hörde Thindra hoppa upp på hatthyllan efter att hon varit en sväng ute i köket.

Jag sitter där och kikar runt på hittekatter när jag plötsligt hör ett ljud som får mig att vakna till. Hulk hulk.

Tittar upp, ser Thindra sitta på kanten av hatthyllan med krökt rygg och rycker vid varje hulk, hulk.

Skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit, f*n säger jag och försöker att inte slänga datorn på bordet när jag ska ta mig ut. Inser att jag inte hinner utan hör det SPLATT.

Tack gumman säger jag till henne väl ute i hallen och hon tittar på mig med sina stora oskyldiga ögon.

Tack säger jag igen och frågar om hon mår bra. Tydligen för hon hoppar ner för att beundra sitt verk.

Jag själv drar en djup suck och beundrar  hennes träffsäkerhet.

Tack för att du spydde i mina skor gumman.Obestämd

//Pia

Engla
0

Vilka skönheter du har! Kommer de från Kalmar, Puma?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Bumbis
0

Åh, vilka söta pussungar!!!
Även om de spyr i ens skor..Obestämd

Puma77
0

Engla. Tudor kommer från Kalmar, en familj som Onikan hjälpte till att ta in genom KKS.

KräkThindra kommer från Blomstermåla.

Ja Thindra kunde inte träffat bättre, hon räknade ut precis att om hon träffade min väska på nervägen precis där så skulle det hamna mitt i skon. Så skor och väska fick sig en rejäl dusch. Jami

//Pia

karins
0

Vilket träffsäkert lakritstrollSkrattande Dom är ju för goa!

Engla
0

Puma: Var det den familjen som bodde ungefär vid högskolan/Giraffens köpcenter?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puma77
0

Engla, du kanske känner igen där Tudor med famij togs in genom bilderna Onikan visade.

//Pia

Marga
0

Underbart laktritsgodis Puma…hmmm påminner mig om något… du kan ju titta på min profil så förstår du vad jag menar Flört.

Puma77
0

Mmm Marga vad kan du mena egentligen *fniss*

//Pia

Fagddu
0

Och det värsta är när man står där med sina nerkräkta saker att man kan inte ens blir arg, för de menade inget illa, och dessutom mår de ju dåligt. Men ibland undrar jag om de inte vet precis var de ska kräkas för att det ska kännas mest. ;)

Puma77
0

Ja för ett par dagar sedan var det i blomkrukan, i den spyan fanns en hårboll i dagens en ärta.

//Pia

Fagddu
0

Man kan ju undra varför Thindra äter en ärta om inte just för att kräkas i din sko. ;)

Puma77
0

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Hennes andra namn är just "jävelunge". Förlåt om jag skrev det ordet om ngn tog illa vid sig;)

//Pia

mymlanbus
0

Hehe, snyggt jobbat av ett lakritstroll :)

Puma77
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu gör vi ett test igen. Äh funkar ju inte.

Varför funkar det inte för mig att visa fimsnuttar?

//Pia

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Gosemisse, en liten snackis eller vad det matte som gnissla Flört

Puma77
0

ha ha nej det är så han jamar *fniss* Jag var tvungen att avbryta filmen där för jag höll på att garva ihjäl mig.

Först så gäspar han och så i slutet jamar han.

//Pia

Fagddu
0

hahahahaha, vilket gnissel :)

Bumbis
0

Ursäkta, vet att tråden handlar om dina lakritstroll Puma, men ville bara visa att det är fler som har säregna katt-troll.
Vi har ett cowboy-troll!!! Om så ett suddigt ett…Skäms

Anmäl mig nu inte för djurplågeri…..han har bara provat den en gång. Han går nämligen som en cowboy, så då är det måste att han har en sån hatt!

Bumbis
0

Nu har Lill-troll cowboysat klart, här är en ännu suddigare bild.

Han säger att "hellre en hatt på en krok, än en katt som ser ut som en tok"! Skäms

Onikan
0

hahaha men gud vilket roligt ljud!!
Så tjuuusig han är, wow! känner knappt igen honom :)

Men de två små lakritsbollarna vi har fångat in nu, hans potentiella släktingar, ser PRECIS ut som han gjorde som liten, ugglerunda ögon och små bollar. De spinner när man klappar dem, efter 2 dygn inne!!! otroligt.

Deras mamma hade en kluven tunga och en bit av käken saknade, så skadad att hon fick somna in direkt. *ryser* snacka om bra kattmiljö Tudor föddes i….

Puma77
0

Stackars liten. Troligen blivit påkörd:(

Spinner ungarna bara man tittar på dem;) *fniss* Troligen så tror jag Tudde Ludde är morbror till dem eller så kanske mamman var mormor, vem vet.

Men visst är Tudde tusig, så otroligt blank i päsen slank o fin förutom en liten hängmage *fniss*

//Pia

Simson
0

Vilket roligt jam! Hoppas du klarar av att spela in en längre stund! =)

Stackars mamma! Skönt att hon fångades in och fick slippa ondan!

Puma77
0

Ja simson problemet med hans jam är ynkligare än det där ibland bara pip. Så jag fick in en fullträff denna gång men hoppas på att det dyker upp fler gånger och då kanske med den andra kameran så bilden blir bättre:))

//Pia

Puma77
0

Måste ju visa favoritplatsen för mina trollungar. Högst upp på klättermöbelnoch den platsen är aldrig ledig utan när en går därifrån så passar den andra påFlört

//Pia

Lizzieming
0

Vad roligt att läsa om Tudor och Thindra!

Texas skickar en hälsning till brorsan Tudor

Puma77
0

Lille Texas, lika rund om baken som brorsan;) Han verkar ha rejäl underhållning den lille plutten.

Men måste fråga bara, snarkar Texas också. Tudor är en jäkel på att snarka.

//Pia

kattmatten
0

Vilka härliga bilder!
Och jag förstår hur du känner över att de slipper bo ute mera.
Jag har själv två katter som kommer från KKS som bodde ute och matades av ett äldre par.

Mina små kom in november förra året ca 14 veckor gamla.

Ganska ofta tänker jag på hur de skulle haft det om de varit kvar ute, som hemlösa tonårsmammor.

Jag blir varm i hjärtat när jag vet att de nu ligger och gottar sig på en filt i min säng.

Puma77
0

Ja vilken skillnad till liv de fått. Bara se hur Tudor bodde tillsammans med resten av familjen under trappan till hans idag favoritställe på klättermöbeln som han ligger vid nu;) Han kan inte ha det mycket bättre.

//Pia

Lizzieming
0

Ja Texas snarkar! Låter nästan som en människa.

Texas har fått en kompis, Cleo som skulle skjutas. I stallet där jag hade mina hästar brukar de "skjuta av" kattungar på hösten.En lyckades jag rädda men inte alla.Man blir så trött…

Texas och Cleo leker hela nätterna . Huset skakar! Sen har jag ju Matilda men hon leker inte, ser bara till att grabbarna håller pälsen snygg.

Puma77
0

Så sött att Texas fått en kompis till och så bra att du kunde rädda en av de små i alla fall. det där snarkandet är visst släktrelaterat men jag har aldrig hört en katt snarka så *fniss*

//Pia

Puma77
0

Måste ju visa hur galen man blir när man får tag i en humlaFlört

//Pia

Hawknestgrove
0

HAha, har han käkat upp humlan?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Ha ha Gunilla. Det är Thindra och humlan skymtar du liiiiite mellan tassarna. Ett fint grepp har hon i alla fall.Flört

//Pia

Fagddu
0

Sådär ska en kisse se ut. Så himla lycklig. :D

TwisterWister
0

Svarta katter är sååå vackra!

Puma77
0

Idag så har jag varit och julshoppat och givetvis köpte jag ngt till katterna (men jag höll på att glömma det) Skäms det bev en hammoch för elementet. Thindra älskar att ligga vid ellementet och givetvis var hon först att prova hammocken för jag ville se om den passade på elementet. Jag funderade på att sen ta bort den och slå in den men kom fram till att de kan få den lite tidigare så går de godis på julafton istället. Jag kommer ju knappt att vara hemma då.

Hemma efter några timmar på stan så fick jag se att vi fått paket på posten från essut och till Tudors glädje så var det en myntakisse. Överlycklig över denna.

annars håller vi på lite och städar av  rummet, flyttar lite möbler för tanken är att granen ska upp woohoo säger Thindra, ja vi får väl se som sagt, den kanske inte ens är hel (hoppas int) *fniss* men vad gör man, det är ju Tudors första jul så då ska granen fram och julklappar ligga under den.

//Pia

Puma77
0

Ett ganska nytaget kort på Tudor.

Jag har ju skrivit tidigare om hans kala fläck på tassen som der ut som en gammal skada där inte pälsen växer ut igen. Häromdagen när jag gosade med honon så pillade jag även på hans vita fläck uppe på samma ben (vet inte om det kallas knäleden där uppe) då märker jag även att det där finns en kal fläck inunder. Vet att om man har en skada så kan hår som växer ut igen bli vitt så min tanke var då att det möjligen ar likadant hos djur. Han har ju varit med om något så han blev skadad och med tanke på var de levde så är det inte helt omöjligt. Han har också en litet rolig stil när han går men inget besvär och busar o leker som vilken annan katt som helst så det har läkt bra vad det nu var för skada han haft.

//Pia

Puma77
0

På det här kortet så är han gansa lik Thindra och jag fick kolla riktigt noga för att vara säker men några vita pälsstrån avslöjade honom;) Bla ett par på bröstet och så de på bakbenet *fniss*

//Pia

mymlanbus
0

Men så fina kissarna är Puma! :)

Puma77
0

Ja vad säger man.

Finn 1 fel i pysseltillverkningen.Flört

//Pia

Jenna-Gun
0
Hawknestgrove
0

Öhhhhhhh. ……….MEnar du fjärrkontrollen?Flört

Puma77
0

Nope

//Pia

Hawknestgrove
0

Inte?????? För det är väl den som är fel i samlingen hahahaha!Tungan ute

Puma77
0

Ha ha nä tvn är a och o när jag virkar så den vill jag ha med men det finns vissa som nja kanske inte tillför så mycket snarare tvärtom. Fast krypet ifråga kanske anser att hon gör nytta genom att leta efter just det nystanet i påsen som jag ska ha. Tyvärr gick inte letandet så bra för hon somnade där.

//Pia

Simson
0

hihi! Hon syns knappt!

Puma77
0

Hon har smeknanet prasselmaja, ni förstår varför va. Just nu har hon krupit in i påslakanet och sover gott. Kom ihåg när min mamma var kattvakt och Thindra var där. Mamma visst att hon var i sängen men kunde inte se henne till slut fattade hon att hon krupit in i påslakanet så hon fick skaka ut henne därifrån *fniss*

//Pia

Simson
0

Vilken tokig liten prasselmaja! Det är lurigt! Skrattande

Min Julian kryper också in under täcket. Vet inte hur många gånger jag hållit på att sätta mig på han. Man ser ibland att kussarna studsar omkring. Då är han under och försöker ta sig fram. Ligger man då i sängen försöker han flytta på mig också. Stark är han.

mymlanbus
0

Fina bilder, men ligga i påsen sådär, eller i påslakanet :) vilken kisse.

Shimena hade en förkärlek att ligga under själva kuddarna i soffan när hon var liten och ibland såg man inte henne innan man satte sig och hon stönade för att vi lutade oss mot henne Skäms hon blev inte platt men hon slutade snart att befinna sig där, eller försvann fort när någon annan kom i närheten.

Puma77
0

Ja Tudor har en förmåga att vara ruskigt snabb upp i snägen när man ska gå och lägga sig. Så när man sätter ner rumpan så har jag många gånger nästan satt mig på honom pga av att ena stunden var han inte där men i nästa så…. ja. Han vill alltid ha en gosstund innan man går och lägger sig.

//Pia

Kat08ja
0

:-) så söt

Puma77
0

Jag har nu tagit upp kompostgallret från förrådet när sommaren äntligen är här. Igår satte jag dit det i fönstret så de kunde känna vinden mellan morrhåren. Just nu är det öppet men inga ligger där då solen ligger på så det blir så varmt. de kommer bara upp i kortare stunder men lite senare i eftermiddag kommer de nog ligga där o sova igen.

Även min lille skygga plutt har varit uppe och legat där och då är det en cykelbana precis nedanför där folk både går och cyklar men han sitter kvar o kikar;)

På bilden kan ni se Billy (sittandes) och Tudor (liggandes) när de är i fönstret.

//Pia

Gullimat
0

Sotiga sötnosar

lillmymlan
0

Härligt för missarna att få luft i morrisarna :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.