Så ledsen idag :(
Ute är det kallt, riktigt kallt. Snön bara välter ner. Tänker på alla hemlösa katter där ute som har det svårt. Det svider i hjärtat. Det gör så ont. Här hemma har vi det varmt och skönt. Tänk om alla katter hade det? Varmt och skönt. Det är ju inte så mycket begärt. Kylan kommer ta många kattliv i år. Små kattungar, kämpande kattmammor, gamla katter, sjuka katter. Åh vad det gör ont.
Tänker på alla mammakatter med deras småttingar. Rädda, plågade och hungriga och ledsna. Jag vill så gärna hjälpa alla. Vill så gärna. Jag försöker så gott jag kan. Men jag kan inte hjälpa alla. Men jag vill! Det gör så ont!!!! Är ledsen i hjärta och själ. 
Nej det är det allra värsta att det är så oändligt många katter som har det svårt. Hur man än bär sig åt räcker man inte till på långa vägar. Det gäller att jobba långsiktigt med information, kasteringskampanjer, påverka politiker och att aldrig ge upp. Sedan får vi försöka leva av glädjen i de fall som vi lyckas rädda och hjälpa med förenade krafters verk.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Håller med dig Modell_Flickan. Visst gör det ont i hjärta och själ att det finns så många hemlösa katter där ute som går omkring och fryser och inte har ngt hem :((
Så känner jag det oxå!
Så hjälplös man känner sig när man inte kan hjälpa alla, även om man slulle vilja!
/Sessan1
Brukar tänka precis som du 

#2 Ja visst känner man sig hjälplös och samtidgt maktlös Sessan. Jag vill ju så gärna hjälpa alla katter. Jag vill så gärna se till att alla katter har det bra. Att kattungar får växa upp och hamna hos bra människor som kommer älska dom. Faktum är att många hemlösa katter dör ute varje dag. Det är så sorgligt..
#3 Det gör verkligen ont att tänka på det.
Jag trodde i min enfald att de som är med på olika kattforum och är medvetna om att det finns många hemlösa katter skulle propagera för kastrering .Men i stället ska man lösa problemet genom att se till att ännu fler kattungar föds fast de säljs ju vaccinerade och dessutom tar det inte plats för någon katthemskatt för de hemmen vill ju inte ha en sån katt. Jag har försökt övertyga om att de nya hemmen skulle inte veta vilken kattunge som har en tam mamma och vilken som har en skygg men vill man inte ta till sig så gör man inte.Jag reagerade någon gång på alla onlinefödslar och skrev om offlinefödsel i stället.-Nåt i stil med ; ingen människa ser när den föds, ingen ser hur den lider, ingen ser när den dör
Det är väl det som gör mig ledsen att inte kattvänner kan hjälpas åt med de hemlösa.Katten hemma den älskar dom fast katten ute i kolonin kan gärna skjutas.
Skulle det inte bli så många nya övergivna katter hela tiden skulle vi få mer tid och resurser att ta hand om dom som redan är hemlösa.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#5 Håller med dig fullt och fast! Varför kan inte alla kattvänner slå sig samman, föregå med gott exempel när det gäller kastrering och att ta hand om de hemlösa katterna istället för att föda upp fler huskatter i rådande situation?
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Håller med dig Majvi.
Sedan överlag: Jag vill inte tänka på allt som jag inte gör, för då blir jag deprimerad och gör ingen nytta. Istället så tänker jag på det jag gör som hjälper kissarna överlag.
För jag arbetar stenhårt för dem. Sitter inte på katthemmet, utan gör det som jag är bra på. Hjälper till med hemsida, brev, information överlag, fixar med kattevenemang. Så det finns så många sätt man kan hjälpa till om man inte kan vara på katthemmen. Fixa sponsorer, gåvor, kanske göra tjusiga diplom, fixa faddrar. Bli medlem i en eller fler föreningar. Allt hjälper och då kanske vi kan stoppa det som händer i längden. Så se möjligheter och inte enbart det jobbiga. För då byggs en mur upp som blir så svår att klättra över. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Mycket bra skrivet Vanessa: "Så se möjligheter och inte enbart det jobbiga. För då byggs en mur upp som blir så svår att klättra över."
Precis så måste vi försöka tänka, det är enda sättet att komma framåt och vidare.
Ni vet det gamla utslitna utrycket från Röda Korset:
"Ingen kan gör allt, men alla kan göra något."
//Lena