Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 2244 ggr
Gunlog
0

2 adopterade pojkar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra söndagen åkte vi till josefa. Min sambos dotter och hennes sambo skulle ha två kattungar. Han hade bestämt att det skulle vara en gråtigrerad som skulle heta Rambo, och hon hade bestämt att det skulle vara en svart som skulle heta Bobbie…

Vi kom in i josefas hem och blev MYCKET väl mottagna av alla familjemedlemmar (även josefa då Flört). Det var så roligt att få träffa dessa små 4-benta och deras matte. Vi satte oss på golvet, allihop. Plötsligt sa dotterns sambo: "Jag har hittat min, eller rättare sagt min har hittat mig." Han hade blivit vald av en helsvart pojke, även om han bestämt ville ha en gråtigrerad. Han var helsåld direkt. Denna helsvarta kille fick heta Rambo.

Dottern hittade en gråtigrerad som var väldigt framåt och nyfiken, lite mer än de andra. Hon tog upp honom och hälsade på honom. Åh, vad han satte igång… Det var rena Jaguaren i hennes famn, så mycket som han höll på med spinnandet… Hon ville ha en svart…

Vägen hem blev panikartad i transportburen, så vi tog beslutet att låta dem vara lösa i bilen. Hellre det än att de klöser sönder klorna på gallret. Jag har varit med om att sätta blodstopp på pulpor förr…

De fick ligga i sina nya föräldrars knä. Den svarta, Rambo, blev åksjuk så han kräkte i kaskad i ena handduken, men blev snabbt bra igen när han fick lite kalluft riktat mot baksätet. Han lade sig ner i knäet på sin "husse" och somnade där. Den andre, Bobbie, lade sig i "mattes" knä och somnade efter en stunds undersökning i bakrutan på bilen.

De var väldigt rädda när de kom hem, men på kvällen började de leka och busa. Sedan gick de upp i soffan, lade sig ner och tittade på film. När det var dags att gå och lägga sig så var de med direkt i säng. De sov i sängen hela natten…

De har verkligen fått det rätta hemmet med de rätta föräldrarna. Det kunde inte ha blivit bättre. Bobbie, den grå, är mer framåt än Rambo. De är med som om de hade bott där i hela sitt liv, och de leker som syskon. De kom ju in från samma ställe. Rambo är väldigt reserverad, går gärna undan när vi kommer och hälsar på. Han är inte förtjust i 4-åriga pojkar som vill busa. Skäms

Men det är ingen fara med det. Rambo däremot, han blir jätteglad när vi kommer och vår son börjar busa med honom. Då får han uppmärksamheten.

Här kommer några bilder från deras olika sovställningar, vilket bevisar hur bra de mår.

Först har vi då Bobby…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
0

Här är Rambo…

Gunlog
0

Vilken stil…

Gunlog
0

Naturligtvis ska BÅDA prova SAMTIDIGT!!!

Debattia
0

å,vilka små godingar!!!!!Glad

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Josefa
0

Aah, vilka sköna, avslappnade stilar. De verkar ha funnit sig riktigt väl till rätta. Jättekul att se.Glad

Ankie
0

men va fina :)

vilda-hilda
0

Oj, oj vilka små härliga pussmagar.

Blir alldeles avundsjuk var gång jag ser en kattunge.

Nalle

Gunlog
0

Gunlog
0

Ja, dessa är väldigt säkra i sig själva, och fullständigt tokiga. Precis som katter ska vara…

Lena
0

Vilka goingar som fått hem hos din sambos dotter! De verkar trivas och känna sig riktigt hemma redan. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gunlog
0

Ja, det gick bra från första kvällen! Det var nog tack vare att de kom från samma hem plus att de har kommit från samma område från början…

Det är två helt underbara pojkar… (M.A.O. Jag är kär!)

Gunlog
0

Lite uppdatering.

Rambo, den svarte, är en katt som inte vill vara i knäet. Han går gärna upp och blir kelad med, men det är bara med sin "mamma" och "pappa" och då är det att han sitter bredvid dem och vill bli kelad. Han är lite reserverad av sig, och går gärna inte till främlingar… Han är dock glad för att visa upp sig med lite av en "fisförnäm" blick att "Här kommer jag, se men inte röra!"

Bobbie, den grå, är en glad liten prick. Han kommer fram och hälsar, visar också gärna att han är i närheten… När man börjar prata med honom så sätter han igång motorn, den lille Jaguaren. Han är jätteframåt och stannar gärna för att kela om man tar upp honom…

De har ett litet spö med en stor mus i ena änden. Bobbie tar musen som ett riktigt byte i munnen, går stolt iväg med huvudet högt upp. Efter sig släpar han då resten av spöet, och sist men inte minst kommer Rambo som jagar själva spö-pinnen… De två är helt oskiljaktiga.

Vi var och hälsade på igår. När vi satt och tittade på Melodifestivalen, så satt jag i divandelen i deras soffa. Plötsligt kände jag något bakom ryggen… Det var faktiskt Rambo som kom och hade sin Jaguar igång. Jag tog honom i knäet och där stannade han en bra stund för att kela och gosa med mig. Det gör han ju inte ens med "mamma" och "pappa"…

SÅ stolt jag blev att han ville vara hos mig. Han stannade där i 5 minuter tror jag… Ja, sådana gosingar det har blivit av dem. De är tillsammans alltid, där den ene går följer den andre efter…

De får "godis" på lördagarna. Då kan de få vars en portionspåse med bullar i sås eller liknande, annars får de bara torrfoder, och de trivs jättebra med det…

De två är som ett…

Josefa
0

Härligt att höraGladGlad.

Gunlog
0

Ja, de är hemma på riktigt…

Gunlog
0

Ja, jag vet. Det är längesedan jag har uppdaterat… Förlåt!

Jag har egentligen inte mycket att säga. De två är som ler och långhalm…

Nu är det tvärtom bara. Rambo som innan inte tyckt om att vara i knäet, han har nu satt på sig kelig-västen. Han kommer upp i knäet så fort de sätter sig i soffan… Han har ju varit den reserverade av dem innan, men nu är det han som är den mest framåtgående… De turas om, helt enkelt…

Jag har en kort snutt på dem när de busar i sängen, men kan inte få in den här. Det är en AVI-film. Någon som vet hur jag kan göra?

vilda-hilda
0

NEJ

Vet inte men vill gärna se så Klart.

Kramisar Nalle.

Gunlog
0

Såja, då är det chopp-choppat!

Nu är de äntligen kastrerade.

Det har varit på gång länge, men det har hänt en massa saker runt omkring så det har fått skjutas upp. Nu gick det inte längre, för den ene började rida på den andre. Det var iväg snabbt med dem och de fick även chip och en vaccination. Fick betala 1500 för båda pojkarna, så det var rimligt pris. De fick även på sig Hawks uppblåsbara kragar. Det var ett h-e att blåsa upp dem, men det gick till slut. De var väldigt vimliga när de kom hem och den ene råkade kissa på sig i soffan Obestämd, så det är sofftvätt idag…

Filmen får jag lägga ut på youtube och sedan länka hit…

Får först lägga ut den…

De har nu fri tillgång till torrfoder. De slutade tömma sina matskålar när det var matdags, så de fick rådet av mig att ha fri tillgång av mat. Det fungerar jättebra. De sköter maten själva nu, så matte och husse slipper tänka på matiderna. Det är ny mat och nytt vatten på morgonen. De ska nog införskaffa sig en vattenfontän till kissemissarna, de ÄLSKAR kallt vatten, så det blir nästa inköp till dem…

De är två vuxna killar nu, och de är mycket högt älskade!

Gunlog
0

Här har vi då en uppdatering med foto. Tyvärr är ljuset dåligt då det är kväll…

Först Bobby…

Gunlog
0

…och så har vi Rambo…

Gunlog
0

Dessa två killar är gosiga, busiga, härliga, mysiga och riktiga "proppar" när det gäller allt.

Vi har äran att passa dem denna helgen. Vi åkte dit i förmiddags och gav dem lite nytt torrfoder och rensade lådan. Ikväll tog vi popcorn och läsk med hem till dem och höll dem sällskap några timmar. Jag rensade lådan igen, naturligtvis, och precis när jag hade fyllt på med ny grus så hoppar Bobby upp i lådan, skvätter ut jättemycket sand på golvet och tittar på mig precis som om han sa: "Haha, din kärring, nu fick du!" Jag frågade vad han sysslade med. Då fick han världens idiotspel. Han for runt som en skottspole, fick en riktig busknäpp! Upp i sängen, ner på andra sidan, under sängen och iväg in i stora rummet. Upp i soffan, ner bakom, hoppar fram och skrämmer Rambo, iväg igen och in på toaletten och gör en rundpall för att springa ut i hallen igen och knyckla ihop hallmattan som jag lagt tillrätta en gång. Han fortsätter in i sovrummet och jagar sig själv under sängen… Ja, vilken härlig syn. Rambo satte sig i hallen för att titta på sin kompis när han höll på. Rambo hade frågan i blicken: "Ursäkta mig grabben, men vad sysslar du med då?"

De är inte kloka, de två, alltså är de som katter ska vara… Flört

Jag skrattade gott ett par gånger… Gosiga, båda två…

Josefa
0

Jao vilka stora pojkar de blivit. Bobby ser ut att vara er riktigt rejäl bit. Men han var stor redan här. Större än sina syskon. Vad härligt att höra om dem.

Gunlog
0

De är HÖGA i bakdelen och bastanta huvud. Rambo är riktigt smal, liknar en oriental väldigt mycket… Blir nog bättre nu när de är kastrerade…

Nu ska vi sova!

Natti, natti!

Lena
0

Vilka snyggingar! Ser ut som de lever det goda kattlivet med allt vad det innebär.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gunlog
0

Oh ja! De är i himmelriket… De fick ju min gamla klätterställning, och den fick vi skruva ihop i helgen, nu när vi passade dem. De är helvilda när de sätter igång. De kan flytta på berg, så mycket som de busar… Det finns inte någonting i fönsterkarmarna, förutom lite i storarummet. De välter allt… De har det bra och är lyckliga!