försvunnen katt
kickan är försvunnen igen ,hon befinner sig troligt vis i tullinge eller flemmingsberg, för 2 år sen fick jag hjälp här när jag hade hittat henne så hon fick komma hem till matte tillslut..men har hon dragit iväg igen, någon som sett henne…hon är svart och lite vit
Oj, hoppas matten vet hur man gör då….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

matte är i utomlands och hon bor hos dottern till mamman
I artikeln som #1 tipsar om finns tips på allt man behöver tänka på när ens katt springer bort.
Vet inte om jag fattade det hela rätt. Men om katten tillfälligt befinner sig i en obekant miljö under semester är det inte så värst bra att låta henne gå fritt ute. Risken är då stor att hon försöker ta sig tillbaka till området hon normalt bor i.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jag hoppas hon hittar tillbaks
Åh….. så himla slarvigt av dottern. Det är ju andra gången som sagt….Stackars lilla Kickan! Hoppas det går lika bra för henne denna gång!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lilla kisse, försvunnen igen
Hur länge har hon varit borta? Letas det aktivt efter henne?

ja dom har verkligen jort jätte mycket för att kickan ska hittas , dom bor på ett underbart ställe och kickan ville så järna gå ut…
Ut kunde hon väl få gå, MED KOPPEL OCH SELE! När ska folk lära sig? Vi låter väl inte våra barn bestämma, så varför ska katterna ha vetorätt.
Tycker synd om matte om katten inte hittas.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Är hon öronmärkt? vet att de har fångat in mammor med ungar i flemmingsberg för drygt en vecka eller två sedan, vet inte om de fått med sig någon utan ungar också. Är hon märkt så är det inget problem.

misan ,vet du vilka som fångat in katter,

på inlägg 9 finns en bild på kickan
Bra Siberlina, då fick du bilden nu! Tack för samtalet till min mobil!
Vi har fått en (eller två) djurpolis i Södertörn och hon har endast hand om hemlösa/skadade djur av alla dess slag. De åker ut efter att allmänheten har ringt. De har kontrakt med olika katthem och placerar ut katterna, inga oavsett skygga eller tama blir avlivade.
Tänkte om de hade fått in din katt och den var öronmärkt så skulle de ha hittat ägaren på en gång, är den inte märkt kan man börja med att ringa dit för att kontrollera om hon är omhändertagen

det är inte min katt ,men jag har tagit hand om henne för 2 år sen , tuvär så är hon ej öron märkt .lilla kickan
ja det var ju Siberlina som räddade lilla Kickan för två år den, då hon hade smitit från den som passade henne då. OCh nu händer detta igen. Så Siberlina är ju inte den som slarvat, tvärtom.
jag har inte sagt att någon slarvat utan undrade bara om hon var öronmärkt. Tillslut fick jag svaret
Siberlina du får tel till polisen privat så kan du ringa och höra med dem.
Lisa

tack misan , det viktigaste är att kickan kommer hem,,,

ingen om har sett kickan
inget nytt?

nej hon kanske inte kommer hem denna gång….men jag har en känsla att hon är hos någon
oj…. har ni satt ut annons på Blocket?

jag tror hon har jort ganska mycket
ja suck… så synd, att inte du kunde passat lilla Kickan i stället. Då hade det aldrig hänt….

ja det känns så sorgligt