Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 9210 ggr
Lena
0

Presentationstråd/vem är du?

Via den här tråden kan du som medlem göra en liten presentation av dig sjäv och dina eventuella katter och andra djur.

Det är alltid trevligt att veta lite om varandra.

Välkommen att skriva några rader här!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Johanna
0

Johanna heter jag, är 23år bor tillsammans m min Daniel söder om Sthlm.

Har 2katter… "Ettan" som är 4år (hona), hon är halvt raskatt, vad vet jag tyvärr inte.. men jättevacker! O Egon som är 2år (hennes barn).. sen är det lite bäbisar på väg… har även en häst o 2 hamstar..

Arbetar heltid som boendestödjare..

Naquita
0

Heter Emma, är född 85-(fyller 22 den 19 juni;))  bor ensam i en tvåa med innätad balkong tillsammans med:

blandrashunden Totte

Huskatten AMigo 4 år, som tyvärr har både dubbelsidig patella luxation samt hjärtfel. äter 2 olika hjärtmediciner och kortison vid behov. mår bra för tillfället men hans liv har varit en berg-och dalbana.

Perserhanen Noah, Fertil och utlånas till friska PKD-testade honor. föddes av min f.d perserhona Samira, han är min första unge att behålla och det ångrar jag inte en sekund=)

Wilma, fertil ungkatt exotic snart 10 månader, inte könsmogen än men när tiden är inne är det tänkt att hon och Noah ska få smått..*ler*

På g är lilla exotickattungen Brumma som jag hämtar hem nu i Juni:D

även stödhem åt Fluffy och hennes små 4 lurvtussar som alla söker nya hem när de är 12 veckor.

jag(och hunden:P) jobbar heltid som personlig assistent.

Lena
0

#1 Kul med flera djur tillsammans som du har. Själv har jag bara katter och akvariefiskar numera. 5 katter är de just nu, tre är hittisar, en dotter till en hittis och en kisse som kommer från lite svåra förhållanden.

Bor nu i Alvhem, men är på gång att flytta till ett stort gammal hus i Mellerud. Bor tillsamman med min sambo som kommer från Nederländerna, där även jag själv bott i några år.

Arbetar i Göteborg som projektledare inom Äldreomsorgen. Håller på med utvecklingsfrågor. Det är kul, men mycket att göra.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Ja, vem är Jenna.

En datortokig och katttokig 59

årig jämtländska.
Gift och har tre (varav två i livet) barn som har egna familjer.

Jag har tre kattkillar och tre kattfröknar. Alla kastrater.
Killarna är
Bamse 16 år
Jesper 13 år
Leo     2.½ år
Tjejerna är
Lucy    5 år
Sara    3 år
Cirri    2 År
Jag bor på landet.

Har ett hus som vi byggt ut lite

då och då.

Jag trivs mest vid datorn.
Är synskadad sedan födseln, ser bäst när jag

sitter och pillar med bilder på datorn.
Tycker om mat, men inte att laga den.
Ni får gå in och läsa på min hemsida så lär ni känna mej bättre.
http://www.gunsparadis.me.uk/index.htm

Jenna

Tezza
0

Theres heter jag och bor sen 2 år tillbaks i Hörnefors som ligger 3 mil söder om Umeå. Jag är uppväxt i Bollnäs men flyttade hit pga studier och läser nu till förskollärare och tidgarelärare. Här bor jag tillsammans med 3 goldenretriever och 3 huskatter. Alla katterna kommer från Öbacka djurhem som ligger i Härnösand. Det är Milda och Casper som är 2 år och de har bott här sen de var små. Sen är det Cosmo som är en förvildad katt som gör framsteg hela tiden, han är ca 5 år. Stora intressen är hittekatter, hundträning, fiske och att vara i skogen. Ni kan läsa mer om mig och alla mina djur på våran hemsida http://www.theresflock.se/

emjon
0

Else-Marie heter jag och är med mina 60 år kanske äldst här på forumet.Är sjukpensionär och delar mitt liv med min man och våra katter och hundar. Vi bor på Lilla Essingen i Stockholm men är också mycket i vårt fritidshus utanför Mariefred.

Vår äldsta kisse heter Smulan och är ca 17 år en utslängd katt som omhändertogs av Stockholms Katthem där vi var aktiva.En mycket envis liten dam men väldigt gosig.

Caesar är ca 9 år och han räddades från ett hem med psykist sjuka människor och han var oerhört misshandlad. Han var livrädd för händer och det tog 1 år innan husse överhuvudtaget fick klappa honom. Så fort han blev minsta nervös så gned han käkarna fram och tillbaka. Det har nästan försvunnit nu och han är mycket kelig även mot husse. På grund av sin dåliga start i livet har han också varit mycket sjuk och vi vet att vi nu har honom på lånad tid. Vi gör det bästa vi kan för honom och tar en dag i taget.

Lili och Sussie tabby/sköldpadda är två systrar på snart 6 år födda av en stallkatt.De har funnits hos oss sedan de var kattungar och väldigt snälla och gosiga kissar.

Trollet en tabby/lite skogkatt på 1 år blev min räddning när jag förlorat min älskade Knodde. Kusligt lik honom i utseende och framförallt i beteende så även att det gått 15 månader så säger jag fel namn ibland.

Molly en sköldpadda på 1 år kom till oss för vi tyckte att Trollet skulle ha en jämngammal lekkompis. Vilket visade sig vara ett lyckokast redan från starten där kan vi prata om ler och långhalm. 

Mimmi en underbar svartgul sköldpadda på ca 4 år hade gått ute länge och matades av en kvinna under vintern. Vid vårstädningen av altanen hittade kvinna Mimmis kattungar. Hon kontaktade Södertälje katthem som hämtade kattungarna och dagen efter fångades Mimmi in. När vi besökte Mimmi var hon mycket fräsig och rädd inte aggressiv.Hon hade då varit på katthemmet i 6 månader. Jag föll för denna fräsiga dam som verkligen förtjänade säkert sitt första riktiga hem. Det tog 4 månader innan jag fick klappa henne första gången men det går framåt i allafall. 

Sedan har vi lilla Mysan en sköldpadda med mycket mix och hon blir 6 år imorgon. En helt underbar liten tjej som stal mitt hjärta för 11 månader sedan. För 7 veckor sedan blev hon äntligen vår en liten skyggis som inte är klappbar ännu. Så lekfull och väldigt ödmjuk i sitt sätt och hon vill alltid vara nära. Hon får själv bestämma när hon tycker det är dags att gosa för tendenserna finns där hon måste bara våga ta steget fullt ut.

Till sist men inte minst har vi våra två hundar en tik som heter Leddy och blir 7 år i aug. Hon kommer från Barcelona dumpad i en sopcontainer med sina kullsyskon och hon var den enda som överlevde. Mattes hund helt klart så underbart tillgiven och klok.

Lucy whippet/grayhound också en tik på knappt 3 år kommer från Dublin dumpad som valp ute på landet. Infångad och på väg att avlivas när hon räddades av en hjälporganization. Den 5 juni har vi haft henne i 2 år och hon älskar alla både människor och djur.

Det blev långt men så har vi många djur också.Glad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

#6 Nej du är inte äldst här, vi har glädande nog god spridning bland åldersgrupperna. De yngsta medlemmarna tror jag befinner sig i yngre tonåren och de äldsta i 80 årsåldern. Det är inte åldern som gör en människa. :) Däremot är det himla bra och trevligt med så stor spridning som möjligt.

//Lena

Sidentass
0

Lizette här, djurälskande, kattokig, livnjutande, korsordslösande, svampplockare, gillar god mat gärna med ett glas gott vin framför en doftande grill en varm sommarkväll, är öppen för det övernaturliga, är ägd av åtta missar, lever med sambo o min son som fyller 10 om ett par veckor bara..datorberoende, ogillar hushållsarbete…älskar att göra grafik i psp..surfar på iFokus..är en av värdarna på msn-gruppen svenska huskatten, rökare men dragit ner betydligt..nästan vegetarian..besitter ormfobi…social fobi..pratar aldrig på möten o kan inte vara i centrum med uppmärksamhet riktad mot mej.., ogillar småkryp..förutom katter tycker jag också om hundar..mopsar o bulldoggar är favoritraserna…naturälskande…är en individ som har behov av att skapa med ord eller bild, och har svårt att acceptera livets måsten som må gå före det man själv önskar många gånger..

Sidentass

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Anna heter jag och är 30 år fast jag känner mig som max 23. Inga barn. Sambo sen 4,5 år med Krille  bosatt i Oskarshamn i en fyra på 100 kvadrat centralt med havsutsikt. Arbetar ideelt på Oskarshamns katthem och hjälper till med lite allt möljigt. Ska börja praktisera i en inredningsaffär på måndag. Mina stora intressen i livet är katter och inredning, (se min sida för bilder)Har tagit en katt därifrån som heter Nilsson och numer är 5 år, han är en röd kastrerad supersocial cool katt.

Har även en svart orientalisk korthår som är ett år och heter Puma. Hon är pratig rolig och ultramega social! Mycket vacker!

Min älskling heter S*Charolai's Ämrick men kallas för Näsan. Han är en 2-årig Cornish Rex, kastrerad. En mjuk och försiktig katt som älskar att leka med vippa och pussas. Näsan är Harlekinfärgad vit och röd. (ko-fläckig!)

Sist och minst är chihuahuan Gizmo snart tre år. Han är vit med svarta fläckar. Han gillar gå långa promenader och bada jacuzzi. (ha ha det lät som en kontaktannons!)                                          

Engla
0

Engla, snart 25. Har tre underbara huskatter vid namn Blixten, My och Ängla. My kommer från KKS, Blixten från Katthemmet Kompis och Ängla "kommer från" en annons i Sydöstran. Vi bor i Lyckeby, utanför Karlskrona.

Jag jobbar på ett gruppboende, med en tjejgrupp och som redaktör för en tidning som görs av tjejer och killar med olika funktionhinder. Det är ett jättespännande arbete med många utmaningar. Dessutom läser jag Handikappvetenskap och i höst ska jag skriva min C-uppsats.

När jag har tid hjälper jag Maritha på Katthemmet Kompis med att tex skriva informationsbrev, göra annonser m.m.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sonja36
0

Heter Sonja, 24 år gammal (25 i december 23.), kommer från Finland. Har varit i Sverige nästan 2 år.

Har en pojkvän 22 år gammal. Vi bor I Upplands Väsby (Stockholm) med 2 katter Eetu och Ida. Eetu är hankatt nästan 4 år gammal o Ida är honkatt nästan 4 år gammal också. Båda är kastrerad.

Eetu var försvunnen en månad sen och kom tillbaka efter 2 veckor på rymden.

Svenska är inte så bra (ännu) men hoppas att ni kan förstora mig och kanske korrisera mig när det behövs. :D

Här kommer en bild av Eetu. Tyvär har ingen bild av Ida just nu..

PS. Eetu kan sitta, ge tassan och "give me five". :D

Erika91
0

Jag heter Erika och är en tjej på 15 år och bor i Oskarshamn. Jag har en katt, Sverker från katthemmet i Oskarshamn :) Jättegoo! :) Snäll, busig och en liten "blottare" ;)
Det som kännetecknar honom är att han inte kan mjaua, bara pipa :)

Alexej
0

Och jag heter igentligen Alexandra, född 59 i Tyskland. Min mor är svensk. Gjorde psyksköterskautbildning, flyttade med min andra man 1990 till Sverige och tog över min mormorsbrors gård. Hade massa med olika djur, bl.a utegrisar och vildsvin. Efter skilsmässan flyttade jag med mina barn till Skara. Min son bor kvar hos mig och är 15 år, min dotter är gift, 23 år och bor i Vänersborg. Jag gjorde en möbelsnickare/renoveringsutbildning, men är sjukpensionär pga fibromyalgi sedan några år. Träffade min drömman och vi köpte huset där jag bor nu. Han dog för 1,5 år sedan och för att sysselsätta mig började jag jobbar på DV`s katthem. Efter skandalen med DV Göteborg skaffade jag mig en dator för att "kolla", sedan dess är jag här aktiv. Katterna glömde jag, har nu 10 katter (6 egna och 4 KKS-katter, om jag har räknad rätt) och 2 hundar. Mer finns på min sidan…Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

rulda
0

Hallå! Jag är Lotta fyller 21 i morgon. Bor i märsta norr om sthlm i en lägenhet med sambon mange och nuskissarna Trötter & Toker.
Har haft katt sen jag var fyra år men fick inte ta med mig gammelkissen när jag flyttade. Han trivdes bäst hos mamma och mamma hos han.
Efter en månad i nya lägenhet kom "kattabstinensen" krypande och jag hittade två stycken omplaseringskatter på blocket. Poff så flyttade Trötter & Toker in.

För övrigt så jobbar jag på arlanda som cafévärdinna. Jobbar skift 10h/dag så jag är oftast (alltid) helt slut när jag kommer hem. Då passar det perfekt att gosa/leka med kissarna eller att bara sitta vid datorn :)

Hawknestgrove
0

Gunilla, bor i Näsinge, nordost om Strömstad, alldeles invid norska gränsen, tillsammans med Janne Grävarn, tre katter, Arne, Esther och HeltidsEbba-Pipis. i den 80 kvm stora hundgården bor älglagets Jämthund Zita. Hon är inne ibland, men tycker det är för varmt här inne. Barnfri för egen del, Janne har två vuxna och en fem barnbarn. JAssså Siden, Du är också svamplockare? Då får jag väl fresta med det jag hittade förra veckan…. Kolla bara!  Fick lika mycket dagen därpå….Jägare som den övriga familjen, men är stolt att kalla mig köttjägare. Älskar också att sitta i en liten båt på sjön Lången och dra gädda.Rökare tyvärr och tackar inte nej till alkohol, men dricker mig aldrig full. Sånt slutade jag med, när jag blev 30…. Just det, jag är född 1951

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

WOW!   Gunilla!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Flera som är avis på mina murklor va????? Men jag lovar, jag tänker inte äta dem än på många år. Än så länge så äter vi på 99:orna. Förväller dem aldrig. Torkar dem och väntar MINST två år innan vi använder dem och absolut inte för ofta. Det obligatoriska tillbehöret till innerfile av älg, naturligtvis i sås av endast vispgrädde. till sådan mat är endast det bästa gott nog. Så om det är någon, som vill ha torkade murklor, så skrik till. Fast jag ger Endast bort till folk som lovar på heder och samvete att inte förvälla. För då är det som att kasta pärlor för svin. jag har aldrig förvällt och jag mår prima…

anebit
0

Ann-Britt 61 år mogen fast jag känner mig inte en dag över 40. Bor i Eskilstuna, gift,  samt 2 vuxna barn och 5 barnbarn.

Har bara en katt Rasmus som fyller 14 år i höst, räddade honom från att bli ihjälslagen när hans mamma fått sin andra kull av "misstag" ????    Hon blev sen kastrerad.

Har haft 2 schäfrar som vi tävlade spår och rapport med.

Har en egen liten firma där jag ger Fibromassage/avslappningsmassage samt Reiki-Healing och zonterapi. Är även intresserad av Tarot.  Har haft en egen Hälsokostaffär tidigare. Har också jobbat på en låst avdelning med senil/dementa.   Har alltid varit intresserad av det Andliga och även gått många kurser i personlig utveckling. Många helger har jag även varit och badat indiansk svetthydda, gjort trummresor och frigörande andning

morbror Mozart     Rasmus    mamma Minus   Lisa 4 mån. äldre syster

13 år gammalt kort av Rasmus familj som bodde hos min bror.        Nu är Rasmus lika stor som sin morbror. Det är alltså bara 4 månader mellan syskonen, beviset på hur ofta katter kan få ungar.

Kittentotts
0

Hej Jag heter Carina och har uppfödning utav Perser(Kittentott´s)

Jag är en 41 år nuGeneradTycker inte jag känner mig så gammal.

Vi bor i Kungsbacka som ligger i Hallands Län. Och är en familj med 5 barn i åldrarna 33,26,21,18, och minstingen Jimmy 9år. Vi är en så kallas blandfamilj med barn, och den minste är vår gemensamma pojke.

Vi har idag 6st katter, 2 nya flickor flyttar in hos oss i Juli.

Det finns även 2 hundar hos oss.

Jag är hemma heltid för min pojke Jimmy 9år som har autism.

På vår hemsida kan ni se mer, där finns katter och hundar mm.

www.kittentotts.se

Mvh Carina

karins
0

Karin född 1957 upvuxen i Tyringe i Norra Skåne. Flyttade till Lyckeby utanför Karlskrona 1980. Fick Johan 1984 och Nicklas-89 Gifte mig julen 1989. Sedan Hittade vi Katten Gustav. sedan skaffade jag Amanda, Stina gratiskatter och sippan som jag betalade 200kr för. Sen började min man supa varje dag. Så Nicklas och jag flyttade till annan lägenhet våren 2005. Sen dog min Man endast 54 år gammal December -05. och Johan flyttade hit. Sedan skaffade vi en katt från kks shadow, som försvann när han var 5 mån. han är fortfarande borta. och sen kom Nellie hit från kks dec-o6. en blyg och lite skygg katt. hon är lite över 1 år nu. och så Ludde oxå han från kks. omplaceringskatt hade vistats ute pga allergiska ägare. Har varit sjukskriven en del år. Har annars jobbat med att passa andras barn. och i storkök. Har Skolios (krökt Rygg) och Panikångest. Mina största intressen är djur och att sröva i skogen eller sitta vid en strand och bara njuta!

Sidentass
0

#19- då kanske du känner Cinette..tidigare uppfödare av perser?

Sidentass
0

#15 Grattis till den härligheten! Vet precis hur man mår när man gör sina fynd i skogens skafferi, -man blir hög av lycka:-)

Min favorit är blomkålssvampen..men den får jag fara till mina gamla hemtrakter i Örebro för att plocka, o dessutom vänta till sempember;-) Ska bli skoj att första året som linköoingsbo utforska vad skogarna här rumt om har att erbjuda…det enda roliga med sensommar o höst tycker vi hos Sidentassarna..

Destany
0

Jenny heter jag. e 23 år gammal. jobbar som undersköterska i hemvården. bor ensam med mina 2 katter i en 2 a utan balkong.

JPEG-bild öppnas i nytt fönster

Puma e min hittetös. har varit hos mig i 3 år i oktober. hon e busig go o absolut ingen knäkatt.

Zorro min lillpojk. han blir 2 år i juli. han e envis ,bitig ,gosig , jamig och rastlös. det händer alltid saker med honom.

Lena
0

Vilken trevlig presentationstråd det blivit här! Jättekul att läsa!

//Lena

vanessa
0

Kul tråd, att gå lära känna er på fler plan. Då ska vi se. Jag är 40 år, men känner mig bra mycket yngre :-). Bor i Stockholm. Är gift, och idag firar vi 10-årig bröllopsdag!

Jag är nu sjukskriven för MS, men håller på med rehabilitering för att komma i form och kunna ta mig ut i verkligheten igen. Något jag längtar efter.

Jag är skribent. Arbetat med reklam, webb med mera, men fortsätter att utvecklas hela tiden. Mitt andra jabb är som säkerhetsvakt på konserter. Vilket innebär att jag sköter säkerhet antingen för publik eller artister. Beroende på vilken position jag har. Gillar allra mest att arbeta med publiken och se till att de mår bra.

Är med i Djurhjälpen, och började där för att använda mitt arbete med reklam till andra bra saker. Förutom där så har jag även hjälpt Djurskyddet Sverige med material och sådant.

Har 2,5 katter.  Två hemma, och så en hos mamma som vi delar på. För mitt hjärta tillhör även den kissen. Har varit jourhem ibland, men har lagt ner den delen ett tag.

Så det var lite om mig. Förresten, Vanessa är mitt mellannamn. Kallas för Kata(rina). När jag var liten så trodde jag att det räckte med att ta bort "rina" för att kunna kallas Kat(t)a. Mitt första stavfel, blev ändå skribent och har kvar det "namnet". /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Essim
0

#6 Nu ska inte Emjon skryta med att hon är äldst när jag,Essim, är lika gammal.

Jag heter Misse bor i Sumpan, gift med Tommy sedan massor med år, har två hittekissar Freddy ca. 10 upphittad i Sumpan samt Wilma, ålder okänd, övergiven i sin transportbur på Arlanda bussen. Sommartid från midsommar till mitten av september bor vi på en ö i skärgården utan landförbindelse så kissarna kommer och går som dom vill. Vintertid finns jag på tisdagar på katthemmat i Vaxholm där jag mockar lådor.

Essim

Hawknestgrove
0

Åh, tänk sån tur! En egen ö! det hade jag gillat! HAde också gillat att ha ett katthem att gå till och mocka lådor!!!!

Hennum
0

jag heter johanna, bor i bollerup samt i simrishamn på österlen. tar studenten nu den 13 juni :D har gått samhälle.  i sommar ska jag jobba om jag får nåt annars bara umgås med vänner, djuren och göra roliga saker som att spela keyboard, träna agility med hunden, göra keramikgrejer, annat pyssel och hjälpa till i trädgården, läsa böcker och sola o bada såklart. 

jag har en shetlandsponny som jag har endel problem med, men han är underbar ändå. Brutus heter han. Och en hund som jag som sagt tränar agility med och lite freestyle eller vad man ska kalla det, för skojs skull. Hon heter Nikita, men kallas Nicki. Dessutom har jag 4 st katter. Två gamla damer som heter Missan och Lukas, och två unga kastrater :P som heter Kurt och Bertil. För tillfället bor det en katt till här, som jag inte satt namn på. Jag letar efter hans ägare, och efter ett katthem.

efter sommaren tänker jag plugga till personlig assistent utanför skellefteå och efter det plugga till socionom, kanske gå nån keramikkurs på nån folkhögskola innan dess.

/hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

vanessa
0

# 26 & #27 Och jag ska ut till Essims ö i sommar för att hälsa på havsörnarna. Älskar örnar och andra rovfåglar. Så duka bordet bara Essim. Kommer säkert alldeles hungrig och sugen på godsaker. Förresten Essim, hur är ditt år uppdelat? Du är ju på katthemmet längre än vintern, även vår, försommar och senhöst.  /Vanessa

maggan47
0

Jag heter Maggan 59 år, mentalsköterska, jobbar på ett gruppboende för psykiskt handikappade, har två barnbarn, Vanja 5,6 år, och Leo 2,9 år, som tar sin tid, samt 3 katter som tar ännu mera tid

Lucas perser blir 20 år i sommar, har åldersproblem med njurar, men aktiv och pigg för övrigt

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=9e6184fa-329b-4b56-92c3-6194ecb69e50&Filename=barnbarnen 317.jpg)sedan har vi Felicia 9 år, kom in i mitt hjärta för fyra år sedan, avlivningshotad svårt mobbad fd hemlös utefödd kisse från Nynäshamn,

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=8a17b47f-9ae1-4aa6-844a-5c1f4c21969b&Filename=BILDER April 07 015.jpg)och sist men inte längre minst Timjan från Örebro katthem, blir 4 år i sommar,

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b02110cc-5a59-4dc4-ad6c-9ea3bc14ea7a&Filename=timjan på golvet igen.JPG)är med i Stockholms kattkastreringsgrupp, där vi haft flera kampanjer med kastreringar, senast Husbyprojektet

har även fadderkatter hos Djurhjälpen och hos Stockholms katthem, samt försöker vara med och placera katter, som inte har hem, syrra till Essut här på forumetKyss Maggan47

vilda5
0

Hej  Inga-Lill heter jag är 53år min man 57år. vi har tre katter, maja 10år vilda 5år liten som en kattunge har fem klor på ena tassen sex på den andra tassen har lite fel på sina tarmar men äter specialfoder. så har vi molly2år som vi tog i stället för vår rymmling björne som är kvar på landet på västkusten han är utekatt  där får mat men ej komma in. vi får se nu när vi kommer ner på semestern hur han har det. maja ska få springa på landet dom andra två på katt pensionat.

vanessa
0

Så trevligt att läsa om alla. Längtar efter ännu fler presentationer :-). /Vanessa

Erika91
0

#14 Grattis Lotta på 21-årsdagen! :D

MorganP
0

Heter Morgan, född 1973 och boende i Karlskrona, Blekinge. Är sedan ett bra tag mellan två jobb och då har jag som "tur är" mer tid till att hjälpa katter även om jag minskat ner den delen en del senaste året.

Bor i lägenhet tillsammans med sex huskatter men har under de sju år jag varit med i KKS här hemma haft mellan 200-250 (eller fler?) stödkatter som mellanlandat innan permanenta hem. De som bor här nu stannar dock.

Efvis
0

42-årig blond (fd naturlig) bokälskande florist, sambo med 2 katter, Socks och Musli, hitflyttade till oss av olika anledningar och en tvåbent mc-buren kille på 38 vintrar. Har blomsteraffär utanför Gbg, men ack bara 3 krukväxter hemmavid. Halkade in kattsvängen genom vår kille Socks, och trivs förträffligt bra med att vara med katt. Har mer och mer engagerat mig hos Miranda på Göteborgs Katthjälp, och tycker det är jäkligt…..intressant. Bor i alldeles för stort hus och söker mindre och på min semester i år tänkte jag operera min menisk, för vem sjutton vill åka till Italien???

Hälsningar Efvis

Erika91
0

#35 Vilken gosig katt du har :)

Faxlin
0

Vilken trevlig tråd. Så jag ska väl försöka mig på att presentera mig jag med. ;-)

Jag heter Åsa (okej, inte så svårt att lista ut med tanke på användarnamnet) är 34 år (liksom Morgan en 73:a) bor ihop med sambon Kalle och våra fyra gemensamma barn (Mattias 1992, Malin 1994, Andreas 1996 och Sanna 2003) sedan har jag ett bonus barn som fyllde 21 i dag, fast han har flyttat hemmifrån. ;-)

Vi bor lite halvt lantligt i villa på en hörntomt. Förrutom min sambo och mina barn så har jag ett stort djurintresse och det var det som lockade in mig på iFokus. numera är jag relativt aktiv på olika sajter på iFokus. Trotts att jag inte alls är lika aktiva med katthem som er andra.

Djuren som äger mig nu är i alla fall:

Katter:
Missan & Mojje
Två hittekatter som tyvärr har varit försvunnen ända sedan i vintras. Men jag vägrar ge upp hoppet trotts att de varit helt osynliga.

Faxe
En blandis mellan perser och birma. En lite högfärdig dam som vet att stallkatter ska jaga möss men som anser att det är smartare att stjäla polarns möss och komma med dem till matte för att visa upp :-)

Sockan
En huskatt som jag fick hem som omplacering. En otroligt skyg dam som i början inte klarade av att man rörde sig det minsta utan att hon sprang och gömde sig.

Hästar:
Dixi
En korsningsponny mellan whelsh och shettis. En skäck som har en personlighet som skulle få de flesta att önska henne dit pepparn växer. Men vi älskar henne ändå. Hon kom till oss och var totalt omöjlig. de had inte ens klarat av att kratsa hovarna på henne.

Felicia
En liten mörkbrun shettis tös med hjärtat på rätt ställe. Hon är helt underbar med alla barnen. Men den av damerna som bestämmer i hagen.

Hundar:
Sacko
En schäferhane som idag fyller 15 år. Han börjar med ålderns rätt bli skröplig. Och ska få sluta sina dagar nu i sommar.

Busan
En omplaceringshund på 10 månader som vi haft i fem veckor. En något hysteriskt hund som inte fått lära sig något annat än sitt under sitt liv. Vi jobbar hårt med henne.

Illrar:
Nikita
En silverfärgad tös på 6 år. En omplaceringsiller som kom till oss redan som väldigt ung.
Hon har en ful ovana att bita alla främmande och sambon med faktiskt. Dock har sambon lärt sig att när hon lägger sig och fjäskar på golvet för att bli kliad så är det bara en skenmanöver. Egentligen vill hon bara hugga fast i hans finger .-)

Ambra
en viltfärgad tös på 4 år. Hon är lite bestämd av sig. och fungerar inte ihop med resten av flocken. Hon kom som omplacering till mig förra året. Detta då hon var otroligt huggig i sitt hem så folk vart rädd för henne. Här har hon blivit mattias iller. ;-)
Pussig och go.

Pretty Belinda (Bella)
En helt underbar illertös. En viltfärgad tomte som är 3 år. Hon kom som omplacering till mig för två år sedan. Hon är den perfekta barn illern och är officiellt Sannas iller. Pussas är det bästa som finns.

Crazy for you
En pastelltös på ett år. Underbar till sättet och var planerad att ha i avel. Gick tyvärr inte som vi tänkt. men hon är helt underbar ändå. Snäll och beskedlig. Eller ja så beskedlig en iller nu kan vara.

Beldin
En viltfärgad tomte kille. Han är oftast en riktig krambjörn. Men finns det brunstiga honor i närheten så är han inte fullt lika trevlig :-)
Kräver långa promenader varje dag och en hel del tid för att inte få för sig att hugga tag i en rejält.
Han är officiellt Malins iller.

Ja, det var lite om mig och om de djur som äger mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

martdat
0

ok… är en tjej på snart 30.. boende i Växjö. i lägenhet med dotter och fyra katter,Miss, Baloo, Mini och Kerstin. 14, 12. 11. och 8 år. har inte tiden att arbeta aktivt med hemlösingar i dag, men hade för många år sedan en längre praktikperiod på djurens vänner i växjö. det var en upplevelse jag aldrig glömmer, de har även hjälpt mig med Kerstin när jag tog mig ann henne, hon vart utsläng inne i stan för hennes tidigare matte orkade inte med hemnne när hon löpte!!!ghaa!!, jag hämtade katten och bad djurensvänner om hjälp, då jag ej hade bil eller ekonomi vid tillfället, jag fick all hjälp jag behövde och ångrar inte en sekund denna oplanerade familjemedlem!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

Kul att läsa något positivt om DV!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
0

okej, så ska jag försöka ge en bild av mig å min familj..

Jag heter Bodil, är född 1958 i Gäddede i Jämtland. Kom hit till Hälsingland 1969 med mina föräldrar å bror..

Bor nu i en lite by mellan Söderhamn och Hudiksvall, tillsammans med min sambo å fosterbarnet Andreas (mitt brorsbarn)..Jag har två egna barn kille 29 och tjej 27 år gamla, även en brorson till som bott med mig, han är 32 år å han har två underbara barn …Bonusbarnbarn..

Ett underbart barnbarn 17 månader gammal, så underbar kille..Att bli mormor var det bästa som hänt mig..

Å inte att förglömma min absoluta favoriter Tössen 14 år, Virus 9 år och Smoggen 4 år..Jag älskar dessa ljuvlig gosbollar, finns inget bättre djur för mig än katter…

Jobbar inom omsorgen, med en multihandikappad kille på 13 år..Ett tungt men givande jobb…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Felix98
0

Jag heter felix jag bor i oskarshamn.Jag fyller 9 år år på onsdag.

Här skriver jag om mina katter:

Min första katt heter Tudor och är ska fylla tre snart.

Jag har även hans helbror som heter Salmiak. De är lika gamla.

Jag har även en cornish rex som heter S*Charolai's Emrick men kallas Näsan. Han är två år.

Har en huskatt som heter Nilsson som kommer från Oskarshamns katthem http://katthemmet.info.se/  Han är fem år och han har bott hos oss i två år.

Sista katten är Puma som bara är ett år. Hon är en oriental.

Jag har två hundar, den ena fyller tre dagen efter mig (14 juni) Han är en chihuahua och heter Gizmo. Han är liten och fjantig.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=4d58f100-d7db-4ded-84f4-4ad6d49aceca&Filename=Bild020 (2).jpg)

Den andra hunden är en samojed som heter Ramses och är snart sju år.

Min låtsasmamma är Anna77

Puma77
0

Pia heter jag, blir 30 fyllda i höst/vinter hm känner mig som 5 iblandFlört Född med glimten i ögat o e en aning för snäll för mitt eget bästaOskyldig

Bosatt i Västervik med mitt lilla svarta yrväder Thindra som föddes den 25 mars -06. Men sådan matte sådan katt säger de.

Haft djur i hela mitt liv, men bara några få åt gången. Katter, kaniner, hundar, en mus o en kråkunge jag tog hand om. Just det har o har haft fiskar med.

Har sen jag gick med här som först insett hur allvarlig situationen är med de hemlösa katterna o börjat som smått hjäpa till med att föra det vidare, skänka saker o kommer nog bli mer framöver bara tiden räcker till.

Älskar djur o natur o att a kort, är  estet i grunden tilsammans med en fritidsledarutbildning. Jobbar just nu på sjukhuset i staden.

//Pia

marieborg
0

Jag heter Marie och är 30 år. Är förlovad med Stefan som är 35 år. Vi bor i en lägenhet i Årsta, nära Stockholm.

Jobbar som skadereglerare på ett försäkringbolag men jobbar just nu halvtid för jag är sjukskriven för bla ångest. Försöker bli frisk och må bättre och våra katter hjälper så mycket! Vet inte hur jag skulle mått utan dem och Stefan.

Jobbar som volontär på Stockholms katthem ca en dag per vecka och skulle gärna vilja jobba mer och kanske mer aktivt tex med att fånga in katter men klarar inte det just nu pga min hälsa.

Våra katter eller våra barn Glad är Maja, Lotus, Smokey och Pärlan. Maja kommer från Sthlms katthem och har bott med oss längst. Hon är riktigt "mammig och pappig" inte alls som de andra som hellre är med varandra än oss. Men det beror nog på att Maja varit en tam katt hela sitt liv.

Lotus och Smokey kommer från en kattkoloni och räddades av Akutgruppen, även Pärlan kommer från Akutgruppen.

Har "bara" tyckt om katter i ca 3 år. Innan dess var jag rädd och hade lärt mig av min mamma att de luktar illa Förvånad hon har fått detta i sin tur från sin mamma. Stefan som alltid älskat katter och är uppvuxen med katt fick mig att tycka om katter.  Tänk vilka fördomar man kan ha!  Min mamma tycker om katter nu eller i alla fall våra katter och klappar och gosar med dem. Hon köper även julklappar och födelsedaspresenter åt dem och kallar sig mormor Kyss

Vår underbara Billy fick somna in i mars i år pga sjukdom och vi saknar honom så. Tänker på honom dagligen och gråter ofta. Min Billy-Booby Gråter

vanessa
0

Åh, vad trevligt det är att läsa om er alla. Välkomna hit. Felix, du verkar verkligen ha ditt hjärta på rätt ställe när det gäller djur. Varmt välkommen du också. /Vanessa

Felix98
0

#44 Tack så mycket.Glad

Jag brukar följa med Anna77 till katt hemmet och hjälpa till

Issa
0

Jag kallas för Kicki är 58 år och bor i Bergslagen. Har 7 egna katter. Birmorna Eloise, Issa och Jamina, persrarna Bonnie, Emma, Ceasar och huskatten Sasse. (Bonnie, Ceasar är ärvda katter och Sasse var avlivningshotad). Jobbar halvtid på kommunen på kansli och har halv pension p.g.a. sjukdom. På min s.k. fritid (vad är det?) håller jag i ett katthem och försöker få allt att fungera. När jag inte sover, så jobbar jag. Har jouren alla dagar (utom möjligen julafton). Har haft 62 jourkatter (under flera år) i kortare eller längre perioder, de allra flesta skygga katter (som jag trivs bäst med). Paus från jourkatter f.t.

miranda1
0

Okej då…. ska berätta om mig själv. Miranda heter jag. Född 1974 i Nederländerna. Utbildad "paraveterinär" som det heter på holländska (veterinary technician på engelska). Jobbat hos en djurklinik i Nederländerna i några år och 9 månader hos Michigan Humane Societys Animal Shelter i USA. (Dom som ibland är med hos Animal Cops på Animal Planet).

Flyttade till Sverige i 2001. Startade djurpensionat inriktad på djur med medicinska behov men blev alltmer engagerad i dom hemlösa katternas situation. Fler och fler platser togs upp av dessa stackare, en förening bildades (Göteborgs Katthjälp). Pensionatet blev nedlagt och numera bor det bara hittekissar i fd pensionatet.

Har fem egna katter och en hund. Bor ute på landet i Olofstorp med min sambo.

/Miranda

Pelusa
0

Jag heter Eva och är född och uppvuxen i Tornedalen, långt uppe i Norrland. Katthållningen i de trakterna var inte mycket att skryta med på den tiden.

Kattungar kunde man döda på många olika sätt däruppe och ett av de vanligaste sätten var att stoppa in dem i en säcke, knyta till och slänga i forsen. Redan som 7-åring ansågs jag nog vara helt bäng i huvudet eftersom jag riskerade livet för kattrackor.

Jag flyttade tidigt och avslutade senare min skolgång i Stockholm. Så fort jag var klar med min utbildning gick jag till sjöss. Jobbade på Svea-Fredrikabåtarna som gick mellan nord- och sydamerika. Jobbade för det mesta som telegrafistassistent och ibland som captains waitress vid behov.

Hamnade i Argentina till slut där jag jobbade ett antal år på Svenska Handelskammaren men har även bott en tid i USA på ostkusten samt en tid senare i Hälsingland, i Hudiksvall.

Har sedan jobbat ett helt liv på ett stort konsultföretag som teknisk sekreterare, regionansvarig, chefsassistent, webmaster och webredaktör. Både i Sverieg och utomlands.

Numera inbiten Stockholmska och Sundstabo. Har två egna katter men är fadder åt rätt många missar bland mina vänner. Är även fadder och medlem hos rätt många kattföreningar, har jobbat aktivt hos Djurhjälpen och varit anställd en tid på Stockholms katthem.

Det här var ett litet sammandrag, en mycket kort version… tro't eller ej! Cool

WaniT
0

Jag heter Tina, född -69 och är änka sen dec -05, bor tillsammans med mina fyra "hittekatter" Busen, Babsan, Bambi och Bina och min "byracka" Kompis som blev 2 år i december. Mina "mjukisar" är syskon och dom hittade jag på mitt jobb för snart 5 år sen… ca 7-8 veckor gamla och dom skulle "plockas bort" från balkongen där deras mamma lagt dom (på ett äldreboendet)… tyvärr gick det inte att fånga in mamman Ledsen som försvann! Egentligen skulle jag ju inte behålla alla själv… bara två… men hur skulle jag kunna välja?! Det slutade med att alla fick stanna trots att min man egentligen tyckte det blev för mycket…
Jag bor i ett hus sådär "lite på landet" men har ändå valt att låta mina katter vara innekatter… dom har sin utebur som dom går ut i dagligen och jag tror dom är nöjda med det eftersom dom aldrig försöker rymma…

AnneN
0

jag heter Anne och bor i Luleå med min sambo Henrik och våra 2 huskatter och 1 blandis hund.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

vargmamman
0

hej

linda heter jag och född 1976 bor lite utanför gbg men kommer ursprungligen från skåne..har 2katter hemma och 2 barn som bor hos mig på helgerna..fast eftersom jag och pappan bor grannar så träffas vi ofta..jag jobbar som anläggare inom park och natur för tillfället..

vargmamman
0

och en bild på mig:D

evangeline
0

Hej allihopa!

Helen heter jag, är 40 år, gift och har en dotter på 15 år. Vi bor i Luleå i en liten lgh med en fantastisk uteplats där vi just nu bygger en kattgård. Ca 100 m från oss har vi älven och vi brukar promenera med Vovven och Floppen längs stranden när det är fint väder. Sen har vi STORA skogen också…den är så härligt gammal och tät att alla ljud försvinner när man går där. Helt underbart!

Just nu har vi fem katter, Milton, Milou, Musse, Mikro och Floppen. Sen så har vi en semestergäst- Mille. Stora Vita Vovven får vi inte glömma heller.

Det var lite om mig…

Helen

vanessa
0

Puttar upp för att jag är en nyfiken person som vill lära känna fler av er! /Vanessa

Naquita
0

nu har även lilla Brumma flyttat in, så nu är vi en familj på för tillfället på 6 vuxna och 5 barnCool

Siripiri
0

Vad kul att läsa alla presentationer!!

Anneli heter jag, är 43 år. Jag jobbar som konstnär och designer, med atelje hemma. Jag bor på en gård i Sollefteå med 3 barn och make. På gården finns det hästar och höns. Och så har vi 6 underbara katter.
Ebon 17 år
Siri 10 år
Linus 3 år
Fanny 3 år
Agnes 1år
Sune 1 år

modellflickan
0

Jag är en är sprallig (helgalen enligt min sambo) envis äventyrlig katt-tokig tjej på 28 år! En 70-talist med andra ord! Bor ihop med min sambo och våra fyra egna katter. Två tillfälligt fd hemlösingar finns här med. Snart flyttar dom till nya hem! :)

Jag är utbildad hudterapeut. Och har planer på att utbilda mej till PT med. Gärna till nästa höst om jag får som jag vill!

Biff är min lilla älskling, min ögonsten. Min lilla putteluttesnutt! Resten av familjen består av lilla Scarlett gumman som är 7 år och Fjant som är 5 år (mamma till biff), och Sigge som vi hittade ute i skogen för snart 3 år sedan. Vi är en enda stor familj! 

Älskar katter och har alltid gjort detta. Anser mej vara en kattmänniska ända in i märgen! :) Hjälper gärna hemlösa katter så ofta jag kan. Det känns så bra att veta att man faktiskt räddar liv!

Hatar djurplågeri, orättvisor, ansvarslösa nänniskor och arroganta typer!

Älskar stark mat, sommar, Biff, åka på SPA, människor som hjälper djur och min kära mor som har fått stå ut med mej som tonåring Huhaaaa:) Nu blir mammsingen glad. Flört Kyss

Lägger ut en bild på Biff goingen! Ni som vill se mer av mej och min bus-familj kan kika i mitt fotoalbum! Tjingeling!

Ivory
0

Hej, Sonya heter jag och är 33 år ung och bor med mina 3 katter i sthlm. Jag har alltid jourkatter ifrån akutgruppen som jag och Hanna här på forumet driver. Mitt liv innehåller katthår, vänner, katthår, katter, musik och ännumera katthår. Jag jobbar på en afrosalong och har pojkvän i Texas.

vanessa
0

Hej, alla nya som presenterat sig. Och så ett speciellt hej till Sonya. Kul att träffa dig och Hanna på invigningen i lördags. Kul att se er utan katthår för en gångs skull :-) och med annat hår istället. /Vanessa

elena
0

Hej! Är en 52 årig djurälskare. Jobb inom vården. Är så morgontrött och jobbar ofta kvällar. Har haft hundar i yngre dagar och även jobbat med hundar. Har nu 2 katter: Spader brunmasad balines 14 år. Myran huskatt ca 12 år. 1 dvärgvädur kanin Valle. 6½ år.

Köpte ett gammalt sommarhus för nästan 20 år sedan och har renoverat (med hjälp) och byggt ut på Värmdö som var lite lantligt då. Underbar tomt för katterna.

Brukar låna häst ibland och rida eller köra med vagn. (alldeles för sällan) Fritiden går till djuren och hus med tomt.

Har inga barn. Har varit sambo förr om åren.

Är medlem i Vaxholms katthem och stockholms katthem. Är förbi där ibland och lämnar lite kattmat.

vanessa
0

Då får jag tacka dig Elena, då jag är Djurhjälpare. Vi är även "kända" som Vaxholms katthem. Så massa tack! /Vanessa

johnnys girl
0

Ewa heter jag, 47 år gammal och boendes strax söder om Stockholm inte långt ifrån Globen, som jag för övrigt anser är stans fulaste byggnad. Drömmer om att hitta ett litet hus, inte alltför långt från stan, men ändå landet. Mina tre ungar är stora och har flyttat hemifrån men med fem egna katter och en eller två akutkatter är det alltid full fart ändå. Mina kissar är Luffar´n, gammal grinig gubbe som med åren blivit aningens spolformad, Johnny, mitt livs kärlek, f.d uteliggare, ful som stryk men helt underbar, Tingeling, min lilla skyggis, Smilla som är så vacker, så vacker, men ack korkad,.Sist men inte minst har vi Mina en ljuvlig liten sockerbit sålänge hon får som hon vill. Försök gör något mot hennes vilja och hon förvandlas till "The cat from hell"

Jag jobbar som ombudsman vid ett stort fackförbund, ägnar mina dagar åt att förhandla ute på företag i olika frågor. Det kan vara löner, uppsägningar, trakasserier, rehab-ärenden mm.mm Kul, men det kan vara tufft ibland. Min fritid ägnas åt hittekatter. Jag arbetar som volontär vid Stockholms Katthem, sitter även med i katthemmets styrelse. Jag älskar alla katter, men värnar nog mest om våra "skyggisar" .

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

vanessa
0

Puttar upp denna trevliga tråd när vi nu blir fler och fler här. /Vanessa

anniii
0

Jag heter Anni, är 29 år och bor med sambo och tre katter i Karlskrona. I sepetmber 2006 gick jag in på kks.nu för att titta på två kattungar som min kompis hade tingat och då hittade jag en kattunge som behövde stödhem akut pga snuva och öronskabb. Hon hittades ute en stormig och regnig kväll och fick därför namnet Storm. Zelda ringde jag på dagen efter för att Storm skulle få en kompis. Hon var också en hittekattunge som bodde med två syskon i stödhem. Sen efter några månader hämtade vi en kattunge till, Skrållan. Hon föddes ute av en hemlös mamma och hela familjen fick komma till stödhem i Göteborg. Katterna trivs superbra ihop och de är våra små ögonstenar! Till vardags jobbar jag på en revisionsbyrå och på fritiden virkar jag myntamöss till KKS så fort jag får en stund över!

Lena
0

#63 Bra initiativ Vanessa! :)

#64 Vad fint gjort av dig och din sambo att ni tagit hand om tre hittekatter. De är alltid så tacksamma hittisarna när de får ett hem efter alla vedermödor som de varit med om. Även jättebra att du virkat Myntamöss åt KKS! Det är ganska många här på sajten som gör detta! Själv är jag tyvärr inte alls händig när det kommer till att virka och sticka. Men våra katter älskar myntamössen. Hoppas kunna bidra med odling av Kattmynta så småningom.

//Lena

vanessa
0

Nu när vi har passerat 800 strecket så passar jag på att putta upp denna tråd :-). /Vanessa

MelindaS
0

Jag kan presentera mig också!

Jag är 29 år gammal och bor i Ronneby. Pluggar just nu till sjuksköterska och jobbar inom äldreomsorgen. Är en sådan som alltid gör massa saker på samma gång. =)

Bor tillsammans med mina tre hittekatter Prince, Lizzie och Ronja. Som alla är adopterade från kks. Prince är 2 år och röd-vit. Lizzie är 2 år och sköldpaddsfärgad. Och Ronja ett halvår och också sköldpaddsfärgad. Här bor också för tillfället en svart långhårig honkatt just nu som jag är stödhem åt. Och snart ska en mamma och två kattungar komma hit som jag ska vara stödhem åt. Så det är fullt upp här! =)

Kramar

razcat
0

Jag heter Jenny, är 26 år gammal och arbetar som socialsekreterare. Jag bor i Bagarmossen i en stor tvåa med mina älskade katter.

Nova överläts till mig av en bekant vars granne helt sonika hade flyttat och lämnat kvar katten utanför lägenheten med en skål vatten.Då hon inte var intresserad av att ha katten fick Nova flytta hem till mig. En söt och snäll men bestämd liten dam.

Alwa  kommer från Stockholms Katthem och är ursprungligen från kolonin på Möregatan. Hon är en stor och vacker går katt som är alldeles tam med mig men ännu är mycket skeptisk mot främlingar.

Villemo kommer från Husby och vistades ganska länge på Stockholms Katthem då hon var en rätt så fräsig dam. Jag kunde inte låta bli att falla för henne så Villemo fick komma hem till mig och damerna. Villemo har utvecklats över förväntan men det kommer att krävas mycket för att denna rädda tjej ska bli en helt trygg katt. Villemo känner sig bara helt trygg tillsammans med familjens senaste tillskott nämligen

Hector som infångades i Husby i våras och bodde hos oss som akutkatt. Hector var också en riktigt fräsig kille men är nu hur gosig som helst. Han är väl ingen naturlig skönhet men har ett otroligt charmigt yttre och inre.

Då jag är akuthem åt Stockholms Katthem har flera akutkatter också passerat de senaste åren och alla så klart lämnat sina avtryck. För tillfället bor här tre kattungar från ett vanvårdshem.

Lena
0

#67 Då är vi inom samma bransch då, jag jobbar också inom äldreomsorgen och har så gjort större delen av mitt yrkesverksamma liv.

#67 & #68 Vilka fina insatser ni gjort och gör för hemlösa katter! :)

//Lena

solweig
0

hej.jag heter solweig. bor i märsta.o har 2 katter,lasse o murre. lasse kommer från örebro katthem.har bott hos jaana innan vi fick honom. är gift o har 4 barn,8 barnbarn, mellan 6 år upp till 21 år. ska snart bli gammelmormor nu i dec. det är näst äldsta barnbarnet som ska få en flicka. sen blir vi 5generationr. det är min mamma o jag äldsta dotter o hennes dotter o bebisen.vihade  en perser förut, men han dog i somras. det är en av mina systrar som övertalar mig till att ta hand om katter. det ånggrar jag inte. syrran är maggan 47.

solweig
0

hej igen. glömde tala om att jag har en kattokig syrra till som är essut. förlåt att jag glömde dig,essut. kram solweig

Alexej
0

Stor familj!Skrattande

vanessa
0

Kattälskande familj verkligen. Tack alla som presentat sig. Alltid kul att läsa om de som finns här. /Vanessa

essut
0

Jag heter Lille-Mor kallas för Lillan i min släkt. Bor i Kungsör med min sambo och våra katter från Örebro katthem Milou 5 år och Pontus 6 år. Vår första katt Tusse 15 år fick somna in i somras på grund av njurproblem. Jobbar natt som vårdbiträde på ett gruppis för dementa i Botkyrka. Är syrra till Maggan47, Solweig och Mary-kate här på forumet. Min son Magnus bor hos mary-kate som inneboende.

solweig
0

hej. inte visste jag att våran andra syrra är medlem. tänk så lite man vet. hon har aldrig sagt något om det till mig. kram solweig

Lena
0

Puttar upp så flera får möjligheter att presentera sig.

//Lena

Jenna-Gun
0

Kul med så många systrar i samma forum.

Vilka härliga presentationer.

Kram på er alla.

Jenna

zenita
0

jag ska väl presentera mig

är en tjej på 43 med tre barn o fyra katter. gift men vi har tagit en paus. två hemmaboende o en utflyttad.therese87 är mitt barn som flyttat.

timon 8år  utekatt som valde oss. vi tog hand om honom när hans familj skulle på semester när han var 1år. när dom varit hemma i en vecka flyttade han in här o är sedan kvar.

goliat 4år. köpte honom från djurhjälpen i waxholm. en riktig liten buskisse, försöker morska upp sig ibland men det funkar inte så bra.

pontus 9år. ni har nog följt hans öde här inne f.d maxi som varit borta i 2,5år. han stortrivs här hemma

tilda ca 7år. är jourmatte just nu till denna skönhet från waxholm. pontus är störtkär i henne o hon gillar honom.

liten presentation.

maggan47 , essut, mary-kate är mina mostrar. solweig min mamma, therese87 min dotter /zenitha

Jenna-Gun
0

Oj , så kul med kattintreserade

släktingar.

kram Jenna

kattassen
0

Kul med en presentationstråd, den hade jag helt missat.

Nåja, Maria heter jag och är från Partille. Född -64 och bor i radhus med gubbe och 2 tonåringar.

2001 tog vi in vår första hittekatt (och katt överhuvudtaget) Jenny. Hon kom traskandes till vårt område runt midsommar och var då nysteriliserad, stygnen var kvar på magen. Hm, mysko tyckte alla men ingen tog sig an henne. När det gått ett par veckor efter midsommar och det konstaterades att hon inte bodde i området tog vi in henne till oss och startade efterlysning av ägare. På alla annonser och lappar och polisanmälan hörde vi - noll. Skumt med en liten nykastrerad jättegosig honkatt som bara verkade ha kommit bort. Ja, vi visste då inte bättre än att hon skulle få gå ut och in som hon ville. Vi lät vaccinera och försäkra henne, men en solig söndagsmorgon i mitten av september gick hon ut sin sista runda. En vänlig själ ringde oss och meddelade att hon hade blivit påkörd (av bilen före honom…)

Efter den händelsen var vi helt övertygade om att vi skulle ha en ny katthona och fick samma höst nys om en mammakatt i Uddevallatrakten som hade fått 5 ungar. Ägaren "lyckades" som hon uttryckte det ta ihjäl 2 men 3 blev kvar. Vi tog hand om två och och ordnade ett nytt hem till den tredje. Så Sara och hennes bror Rasmus flyttade till oss när de var 9 veckor. Tyvärr fick vi ta dem för tidigt men de levde utomhus och hösten blev mycket kall och blåsig så vi valde att se till att de kom in i värmen. Mammakatt fick flytta ner på bondgården bredvid sedan och kom också inomhus.

Både man och son är kattallergiker och vi visste först inte hur det skulle gå, men deras näsor och ögon rann i två veckor och sedan har inte en nysning hörts, hör och häpna.

Det gick sedan fram till maj-04 när nästa förirrade stackare dök upp i området. Han "flyttade in" hos oss. Även där höll vi på i någon månad med stor annonskampanj, polisanmälan och massor med lappar här och där. Massor utav svar men ingen stämde in på Baffes utseende. Jaha, då får väl han också bo här bestämde vi när inga nysningar hördes från herrarna i familjen och de andra fyrfota accepterade nykomlingen.

Så nu är det denna lilla trio som bor hos oss!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Natali
0

Kan ju presentera mig. Heter Natali Lund. Är 30 år och bor på Hissmofors i krokoms kommun. 2 mil från Östersund, Jämlandslän. Har uppfödning av Cornish Rex och stamnamnet heter Fylgias. Betyder följeslagare på fornnordiska. Ras katterna åker med på utställning rätt så ofta. Jag har just nu 5 st. 3 honor och två kastrerade hanar och 2 honor ute hos fodervärdar (Stockholm och Linköping). Vi har också en permanent boende huskatt hos oss, Chevy. Han är 9 år och helt underbar. Mer om mina katter och uppfödningen hittar ni här.

Just nu har jag 7 hittekatter. 6 små kattungar och 1 mamma. Mamma katt och en av kattungarna flyttar till sina nya hem på måndag. Nu har kattungarna nästan helt flyttat ner till oss. Två av killarna kommer upp till mamma katt på nätterna, tre nätter till, innan hon flyttar. Mamma katt bor alltså i karantänrummet, då hon och våra egna katter ju skulle slåss om de träffades. Kattungar går ju alltid bra (Även om det är en del morrande och fräsande från en del katter här hemma, för kattungar är ganska läskiga! Men de slåss inte.) Allt om våra hittekatter hittar ni på hittekattsbloggen. Masor av foton på de små.

Bifogar en bild på våran huskatt, känns mest rätt på detta forum!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Alexej
0

#81 Underbar kille! :)

abuelas
0

Härligt med en sån här presentationstråd..Det är alltid lika kul att läsa om vilka ni är bakom era profiler.Skrattande

Jag heter Anita, är 49 år..blir 50 år juni 2008..Ledsen Jag håller nu på att flytta till ett härligt radhus i underbara Vilhelmina..ett härligt litet samhälle i norrlands inland.

Jag har fem ungar som alla är vuxna och tre av dem har egna barn..Så jag är en mycket högfärdig mormor/farmor också!!Flört 

Jag har tre katter här hemma och det är mina huskatter Yakima och Kiwo som är 7 månader gamla och så min lilla underbara prinsessa S*Lady Guineveres Ginette..en kolsvart skogistjej på 3 månader.

När jag kommit mig in i min nya bostad ska jag åka till Ronneby och hämta hem två hittekattungar..Paco och Shira. Och så ska jag samtidigt åka till Lund och hämta lilla killen Rhodry..också en hittekatt!

Vi kommer att ha gott om plats i våran nya bostad och bakom ska jag  bygga härliga rastgårdar så att katterna får gå ut. 

Ja det var jag det…

Anita

JosephineF
0

Anita, jag har handlat på Ica (eller var det Konsum) i Wilhelmina =) Jag höll på att skratta mig fördärvad över gödslet utanför vid parkeringen ;) Det hette pullmull och det triggar min snuskiga fantasi ;) What can I say? Jag har kvar barnet inom mig ;)

abuelas
0

Ha ha..ja det förstår jag!! Skrattande

Vad är "pullmull" för nåt?

Det låter nog snuskigare än vad det är!!

Förrutom "pullmullen" så är Vilhelmina ett jättevackert ställe att bo…

Kram 

Anita

Natali
0

En av min alänkar hade blivit fel där uppe. Här har ni en fungerande länk till hittekattsbloggen.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

JosephineF
0

Pullmull = hönsgödsel ;)

Men absolut, det var underbart vackert i Wilhelmina! Bara namnet tycker jag är vackert..

Onikan
0

En ny medlem här som gärna presenterar sig Skrattande

Veronica heter jag, är 25 år och bor i Kalmar i en tvåa tillsammans med min sambo och sedan 2 månader tillbaka även två kattfröknar med tuff bakgrund som vi köpte från KKS.

Jag har växt upp nära natur och djur och paddlat mycket kanot tack vare min pappa. Det var enbart hundar som gällde hemma (förutom kaniner och marsvin) fram tills någon gång i mina tonår när mamma och jag såg en lapp på Konsum om en 7-8 månaders kattflicka som behövde nytt hem. Vi tänkte på lilla ensamma mormor, gick och tittade på katten, köpte den och "överraskade" mormor 7 mil bort med en katt!!

Åh huu, vad har ni gjort?! sa mormor men lovade att prova en vecka. Efter den veckan gått var mormor helt förstörd, för katten hade sprungit hennes mattor stökiga och rivit ner krukor och mormor som är nästan blind var ett nervvrak.

Så blev min familj kattägare för första gången! Lilla Minou kom då hem till min familj som enda husdjuret eftersom senaste hunden dött månader tidigare. (idag finns där 4 katter och 2 stora hundar!) Efter några år föll vi handlöst för en beige, söt liten kattunge i ett stall, Tintin kunde ju bli en bra kompis åt Minou? Minou var vansinnig!! Primadonnan, DELA MED SIG?! hmf! Men han charmade henne till slut.

Sen flyttade jag hemifrån, saknade katterna för mkt och köpte min första egna katt, Zeus från KKS -03. Hans ägare hade kastat ut honom på gatan mitt inne i stan, eftersom hon skulle flytta ihop med sin allergiske pojkvän….! En granne tog in katten, tröttnade efter en månad och hotade att kasta ut honom igen om inte KKS fixade ett hem. Jag tingade honom utan att ens ha sett en bild :p

Efter jag fått upp ögonen för KKS fick jag upp ögonen för katterna på ett annat sätt. Kämpade för katterna i mitt dåvarande stall, omplacerade en dräktig hona tack vare KKS, två kattungar och tog till slut hem en katt med 2 ungar själv, för de skulle slås ihjäl annars, som man alltid gjort på bondgårdar på landet för att hålla kattantalet nere Skrikandes Givetvis var hon den skyggaste, hade inte ens något namn och hade aldrig gått att komma närmare än kanske 3 meter ifrån….

Nu, 4 år senare är hon den keligaste katt jag mött, efter hemkomst blev hon tokkär i min Zeus, kattungarna fick nya hem och hon och Zeus bor idag med Tintin och Minou hos mina föräldrar eftersom Zeus kräver att få gå ut. Jag saknar dem enormt, men får snällt vänta tills jag bor på landet i mitt drömhus, innan Zeus kan tänkas vilja bo med mig igen.

Efter några kattlösa år var nu jag och min djurens favorit till sambo överrens om att köpa katt, men det skulle vara en eller två som Verkligen var i akut behov, försöka hjälpa till där det behövdes mest.
Det blev 2 katter som tillsammans med 2 till bott inne på en liten toalett utan ens ett fönster i nästan ett års tid hos sin upphittare :( De var apatiska, enormt tunna på muskler och skygga när de kom, men har redan förändrats massor!

Önskar jag kunde göra mer för fler katter.
(bilder på alla nämnda kissar finns i mitt fotoalbum)

Har arbetat främst inom äldreomsorgen men har nu tänkt utbilda mig inom friskvård istället, till osteopat då det känns som jag får hjälpa människor mer på det sättet.

Alexej
0

Onikan, om du gör en mellanslag efter länken blir det en länk. Men nånting blev fel ändå. Fel länk!

Onikan
0

oj, ja det blev helfel. fattar inte hur man lägger bild som syns direkt i inlägget :(

Alexej
0

Du går till din inlägg-inom 1 timme.:)

Sedan klickar du höger på bilden, kopiera, klicka bort.
Sedan klicka du på "hantera inlägg" under din Avatar, redigiera. Där klistra du in bilden. Ofta måste du förminska den genom att klicka på bilden och dra hörnen inåt. Markera ta bort nuvarande fil, publicera. Färdigt!

siberlina
0

hej   jag kallar   mig   för  siberlina   ibland, eftersom   det var  en person som kallade mig  för  det   en  gång  itiden  ,men på riktigt   heter   jag anna    och  är    lika gammal som   dom  flesta   är ,  jag älskar djur   mest  katter  , är   glad och snäll   och vill   hjälpa  allt aoch alla jag    tycker   om att  resa    har   varit   i thailand    2 gånger    ,det kunde  ha  blivit  3    men    hann   alldrig dit    julen  2004,och glad  är   jag för det,me d  tanke   tsunamin,jag  healar     vänner   och  bekanta , och djur,jag  jobbar    som brevbärare   och   träffar    mycket   folk  och djur,jag  tycker   denna  katt  sajt    är  mycket bra.

Wiizy
0

Jaha, Jag är väl Hittekatter's yngsta tjej. Heter Louise och är 12 år, insåg det där med Hittekatter när jag hittade min "pälsboll" Nisse våren 2007. Jag bor med bror och mamma och just nu 2(snart 4) marsvin, Maggie & Våfflan.
Men har därimot haft 8 katter i mitt liv :-) 1 var hittekatt… just nu har vi ingen katt för vi har inte hittat någon vi fastnat för, sen är det väl lite rädsla nu när man har marsvinen. Nåja, går alltså i 6klass på idrottsskola. ;P i Göteborg. Reser gärna bort till länder utan Danmark , det är ju värsta tråkigt där! ;P

Tihi ^^,  Liten och söt det är jag de. *skratt*

Alexej
0

Wiizy, det är kul att du hittade hit. Katter_e_mitt_liv är 15 och skriver väldens klokaste inlägg. Du ser man behöver inte vara gammalt för det!

JosephineF
0

Det finns en 10-årig tjej här också =)

incan
0

En liten presentation. Incan heter jag (egentligen döpt till Ingegerd) är 55 år och bara älskar katter!

Har tre killar från Stockholms katthem, där jag oxå är volontär,

Alfred (fd Danilo), han är nyss fyllda 6 år,

Emil (fd Isse) som är dryga 5 år och

Rasmus (fd Värmdö-Maximus), han är oxå dryga 5 år.

Vi har haft Alfred o Emil i snart fem år o Rasmus i fyra o ett halvt. Emil är husses kisse, Rasmus är mattes gosegris o Alfred är bådas kelkisse.

Är som sagt sambo, har en vuxen son som bor i Skara, är sjukpensionerad.

Abuelas: Visst är Vilhelmina jättevackert, men Skarvsjöby är ännu vackrare (du vet var det ligger??? annars är det fem mil norr om Vilhelmina), har mina rötter där.

incan
0

Här kommer en bild på Emil.

incan
0

Och nu även en på Gosegrisen, vackre Rasmus!!!

JosephineF
0

Åh vilka fina katter incan!

Sidentass
0

Jag säger som Jossan…vilka goingar till katter!!!

incan
0

Vi bugar o tackar så mycket för berömet, dom är underbara alla tre. Alfred var en räddis från början men är i dag den keligaste av dom. Emil är familjens bebis, en lite kelgris han oxå o Rasmus är en riktig brummaskin, spinner bara man tittar på honom.

En bild på alla tre, vilket är sällsynt…… dom har fått syn på något flygfä.

siberlina
0

incan     vilka   fina  katter du  har , riktigt  ståtliga  killar

vanessa
0

Satt här och var nyfiken, och insåg att jag inte presenterat mig. Så det ska jag nog göra snart, fast jag hade för mig att jag gjort det. Man är lite borta i huvudet. Kanske n´ågon av er kan se om jag presenterat mig?

Vore kul om fler presenterade sig. Väntar med spänning. /Vanessa

JosephineF
0

Japp Vanessa, inlägg 25 =) Men för all del, uppdatera oss om ditt liv =) Jag satt och läste igenom presentationerna nu och en del familjer verkar ha ändrats =) Det har tillkommit en del katter minst sagt ;) Och så har ju hittekatter fått en egen bebis genom therese87 också! =)

Leffe
0

Ja, Leffe heter jag, ung kille på 59 år som kör skolskjuts och färdtjänstbuss till vardags i Stockholmsområdet. Just nu sjukskriven, väntar på höftledsoperation.
Jag har den stora äran att få bo tillsammans med 10 katter och håller på med uppfödning av Cornish Rex (är Sajtvärd på Cornish Rex iFokus) och Norsk Skogkatt.

Mirre Cornish Rex 14 år

Pysen Cornish Rex 12 år

Fia-Lotta Cornish Rex 10 år

Fröja Norsk Skogkatt 8 år

Tina Norsk Skogkatt 6 år

Oskar Norsk Skogkatt 5 år

Otis Norsk Skogkatt 5 år

Sessan Cornish Rex snart 2 år

Snuttan Norsk Skogkatt snart 2 år

Lilleman huskatt snart 1 år

Du kan se mer om mina katter på min hemsida

Ankah
0

Jag heter Agnes, jag är 26 år gammal och bor i Göteborg. Jag jobbar just nu som underläkare på en psykavdelning för äldre, men blir egentligen inte färdig läkare förrän i vår. Hos mig bor två katter - Ulla, en fyraårig katt-tant, tabby, och hennes yngre lekkamrat Stumpan (som nog ska heta något annat egentligen, men det har inte riktigt uppenbarat sig ännu. "Kajsa" är inte en omöjlighet.). Stumpan saknar en av sina framtassar, men klarar sig fint ändå. Hon är vit med svart "hjälm" och svans och tre svarta fläckar på ryggen. Ulla verkar vara lite svag i nerverna, hon behöver låååång tid på sig för att vänja sig vid nya situationer, människor och katter. Men sedan är hon gosig som få! Båda katterna är adopterade från Göteborgs Katthjälp som gör ett fantastiskt jobb för att ta hand om katter - vilka de än är och vilka  handikapp de än må ha!

http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a64d2795-9a1f-4e1e-b91c-83b53fa12281&Filename=agnes1.jpg

JosephineF
0

#106 YTTERST avis på ditt namn! Vill oxå heta Agnes! Får nog skaffa en till katt som får äran att heta det.. =/

Ankah
0

Hi hi…tack så mycket!  Katter finns det ju att tillgå, så det låter väl som en trvlig idé!  Flört

[Mariaxx]
0

Maria heter jag, född 1979 i kalla November. Är enäggstvilling och är Sajtvärd på hamster iFokus, samt Medarbetare på tvillingar iFokus. Har två döttrar och nästa helg blir fästmö till Micke (mitt livs kärlek).

Har en guldhamster/gerbil uppfödning och siktar på att registrera min uppfödning i början av nästa år. min hemmis: www.mariashamstrar.piczo.com

Jag brinner för att hjälpa djur i nöd och det är mig folk ringer om det ska räddas djur.

Önskar att jag även kunde fylla mitt hem med en massa goa katter i nöd, men sambon är allergiskt. Har dock tidigare jobbat ideelt i katthem och som jourhem.

Det var lite om mig./ Maria

talin
0

Hej!

Mitt namn är Karin o jag finns lite utanför Växjö,älskar djur o speciellt kissar,jag e 32 år gammal o är sjukskriven för utbrändhet,men är på ett hunddagis 3 halvdagar i veckan..totalt underbart!!Dessa morgonar börjar med att man blir överfallen av massor av hundpussar..då blir man ju inte precis ledsen!!Skrattande

Har min kära flickvän sen 9 år tillbaks,vi bor på varsitt ställe,hon e pälsdjusallergiker o har astma..men har 2 kissar iallafall..för dessa vill hon inte leva utan!

Själv har jag 2 goa kissar i min etta där jag bor,Didde o Smilla!

Smilla är en hemlösing o Didde tog jag när hon var ca 1år..då var hon väldans liten o hade massor med öronskabb…det vätskade tom o ena örat stank..stackarn,men nu e hon välmående kisse o Smilla e utan svans,himskt gullig..

Är väldigt intresserad av andlighet,djur mm

Jaa,det var lite om mig!!

/kram

martdat
0

#110 KUL! en Växjöbo till,är jag med.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vanessa
0

#104 Tack, du ser, jag hade ju presenterat mig. Började bli oroad för mitt minne. Har samma antal katter, samma familj, samma allt egentligen. Pust, nu slipper jag springa ut och köpa närminne till huvudet. /Vanessa

Sarah
0

Sarah heter jag. Blir 26 snart och pluggar just nu masterprogrammet i nationalekonomi på stockholms universitet.

Bor på landet utanför Rimbo med sambon Osmo och våra bebisar. Bebbarna består av två katter, Osmo och Vitnos, och fem illrar Vi försöker komma på nya namn till dem då det är lite jobbigt att ha två Osmo i famliljen. Vitnos blir oftast Nosen, men Osmo är det svårare med. I och för sig har jag tyckt att det varit ganska kul nu då kissen kastrerades :) pojkvännen har inte varit glad. Katterna är underbara och Nosen blir mindre och mindre skygg varje dag.

Illrarna är: Tjejen, en vildillermix som samlar på bestick. Hon har stor integritet och väljer själv vem som får klappa henne. Häromdagen var det inte Osmo för han blev ordentligt biten i näsan :)

Skitos brukar vara våran snälla lilla bebis, men han ska nu skydda sina vänner mot de hemska katterna. Lite dumt måste jag säga. Gillar såpa och kommer springande när man gör rent golven.

Iris är en omplacering som precis har fått en egoboost när hon insett att katterna flyttar på sig om hon går emot dem. Samlar på mjukplast.  

Cliff, helgalen som gör alla hyss man kan komma på. När han hoppar upp i soffan kollar han direkt om killen har skärp på sig. Har han det stannar Cliff och mumsar en stund.

Cathy är  galen i bandits (godis) och gör i princip vad som helst för dem. Klättrar upp för mina ben är en favvo :( Så cool med katterna att jag blir rörd.

Sen har jag en häst oxå som för tillfället är ute på foder. Men nu när vi bor på landet tror jag att hon ska få komma hem igen :):) En bestämd dam som haft det jobbigt i livet innan jag köpte henne.

UlrikaD
0

Jag heter Ulrika och är 39 år. Jag är utbildad hundinstruktör och hundkurator. Bor i Göteborg med ett eget zoo. Har två äldre kattdamer på 9 år, en skogis som heter Tufsan och en bondkatt som heter Smulan. Nyligen kom två små hittekatter in i våra liv som heter Marie och Tolouse. De äldre katterna smalt direkt för dessa skönheter och har totalt adopterat dem.Kyss

Har också åtta underbara, busiga illrar, Grizzly, Lurvas, Snuffe, Erik, Oliver, Nalle, Pyret och Molly. Så det är fullt bus här hemma.

Och som om det inte räckte så har jag chinchilla-uppfödning under nament Chill-zones chinchillor och har ca 60 chinchillor. Anledningen till att jag skriver ca är för att det ändras ju i och med att det kommer ungar och det flyttar ungar osv. Så ifall någon är intresserad av chinchillor kan ni ta kontakt med mig.Skrattande

Har emellanåt varit akuthem både åt katter, illrar, kaniner, marsvin osv. Man vill ju så gärna hjälpa till men platsen räcker inte alltid till. Så om någon sitter med ett stort hus på landet i Göteborgs-trakten för uthyrning så hojta till så kommer jag. Då kan jag hjälpa till så mycket mera.Skrattande

JosephineF
0

#114 60 chinchillor!! Oj..

[daniel85]
0

hej daniel 22 år pluggar arkeologi vid högskolan på gotland =) bor i visby =) har just nu 3 råttor och en sköldpadda tillsamans med min sambo johanna=) brinner för historia och fått ett allt mer större intresse för djur =D

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Hej, jag heter Camilla och är född 1968, arbetar som säljsupport och bor i Bromma med mina tre missar, Daisy (född april 05), Moa (född dec. 05) och Elsa (född februari 06). Elsa kom som akutkatt till mig från Stockholmskatthem, hette Elisis hos katthemmet. Skaffade min första katt, Daisy, i oktober 2005 och var inom mindre än ett år ägd av ovan tre damer. Snubbla in på Stockholmskatthem våren 2006 i jakt på en kompis till Daisy. Blev ingen misse då från katthemmet men de fick en ny volontär och jag jagas runt en kväll i veckan på katthemmet för lådmockning av "jonnysgirl". Resan från ingen katt till kattägd,  volontär, akuthem, fånga vilda missar, mässor och basarer och annat har gått fort och är fortfarande fruktansvärd kul. Knåpade ihop artikeln här "Mitt liv som volontär" för att berätta hur kul man har som volontär och som jag hoppas kunnat locka någon till att prova på som har ett katthem i sin närhet. Är just nu akuthem bara åt Dexter då syrran Asta (födda maj 07) åkte hem före jul.

Från vänster i bilden, Dexter, Asta och Elsa, i mjukiskorgen ligger Moa

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Daisy mös på annan plats än övriga ligan så då får hon istället visa sig här, hur duktig pysselmissa hon är som hjälper matte.

attmar
0

Bättre sent än aldrig sägs de ju ;)

Jag heter Therese är 22 år (blir 23 i maj). Jag bor i Sundsvall med sambon Micke och 3 huskatter. Har älskat djur så länge jag kan minnas, speciellt katter! Hoppas att jag i framtiden kommer att få chansen att jobba med dem också. Just nu jobbar jag extra inom hemvården , tills jag bestämt mig för vad jag vill plugga vidare med..

. jag.jpg picture by tresoh

En liten presentation av kissarna; 

Kajsa, min första blir 8 år till sommaren. bild009.jpg picture by tresoh

Attis (attmar) hämtade jag från Öbacka djurhem i september, hon var då ca 12 veckor, men vägde endast strax över 400 gr.. (!). Stackarn hade blivit bortstött ifrån mamman och hade nog inte överlevt länge till om hon inte fått ett hem.. Som tur var blev det kärlek vid första ögonkastet!Bild031.jpg picture by tresoh

Och sist , och faktiskt minst :P I början av November fick jag hem 2 små stallkattungarna från Linköping.. De var bara ca 7 veckor då, men vi var rädda att de skulle frysa ihjäl om de inte fick komma in i värmen snart. En har jag kvar nu, han heter Sixten, och den andra har fått flytta till en vän till mig. DSC00205.jpg picture by tresoh

Och har jag ju Molly, men som numera vandrat vidare över regnbågsbron. I slutet av augusti somnade hon in efter att ha varit dålig en kortare tid… Hon är SÅ saknad och älskad!!

IMG_5172.jpg picture by tresoh

Lena
0

#117 Härliga bilder på dina katter! Vill tacka dig så jättemycket för din artikel om att vara volontär. Den gör att man verkligen blir sugen på att börja med det själv också.

#119 Även här får vi skåda ursnygga katter.

Till alla i denna tråd, jättekul att lära känna er och era katter lite mera via ord och bild.

Kom på att det hänt en hel del i mitt eget liv sedan jag skrev i början av tråden. Vi bor ni i ett stort gamalt hus i Mellerud, efter nyår börjar jag nytt jobb i Trollhättan som enhetschef inom Demensverksamhet. Sedan har kattskaran utökats till maxtalet 9 katter. 4 hittekatter har tillkommit sedan sist varav två är jourkatter från KKS.

//Lena

missempty
0

Jaana heter jag, född 76 i Eskilstuna. Är reumatiker och uppbär heltids sjukbidrag. Går dock inte sysslolös för det, jag jobbar ideellt som webmaster och kontaktombud för Örebro Katthem. Älskar barn och längtar efter egna, men är man singel så… så jag sköter om katter istället då.  Cool (på bilden är det jag och min systerdotter)

Skaffade min första katt 97 från Ärla djurhem utanför Eskilstuna - han fick namnet Mikki. Idag är han 10 år och husets herre.

I november samma år hämtade jag hem Lukas från samma ställe. Han är född i december 96 och är idag 11 år och den snällaste katten någonsin.

'99 flyttade vi till Örebro och samma höst anlände Ebba till oss, som numera springer runt och leker på andra sidan. Hennes njurar pajade och inom loppet av ett par dygn var hon bortom all räddning. Gråter

Sommaren '01 blev jag för första gången hundägare - hem till oss flyttade den lilla, lilla Cavalier King Charles spanieln Poppo som idag är 6 år. Han tror nog att han är en katt.

I maj '03 blev jag jourhem åt Örebro Katthem och sommaren '04 adopterade jag en av mina jourisar, Krakki. Han blev bästis med vovve och fick stanna. Krakki är numera 3 år och fortfarande busig och jobbig enligt gamlingarna. Kyss

Sedan är vi fortfarande jourhem och har för närvarande 4 jourisar - vuxna skyggisen Kimmy, som kom till oss som en liten, fräsande och spottande kattunge, hormonstinna Jorin som ska kastreras snarast och så de små bröderna Jordan och Jocky.

Vi bor i en tvåa (67kvm) med innätad uteplats och trivs kanonbra! Både katterna och matte älskar att sitta därute. Det är dock bara Kimmy av jourisarna som får gå ut, förutom mina egna katter då.

Erika91
0

#94 Nej så du säger Generad
Tack, men jag vet inte om jag kan hålla med.. Generad

kajsa08
0

Karin heter jag egentligen, men Kajsa duger bra som nickname. Jag bor strax söder om Stockholm, Fruängen närmare bestämt. Jag är skild sedan ca 5 år och har mina barn varannan vecka. Minna 18, Tobbe 15 och Frida 12. De är så goa även om de är tonåringar. Skrattande De är uppväxta med katt så de tar hand om  våra kissemissar väldigt väl. Ömsesidig kärlek där tror jag.

Har tre egna katter, Whiskey, Lorentz och Lilly. Whiskey kom för ca 3 år sedan och de andra helt nyligen. Är jourhem till Mitzi och Mimmi också. Så det är fullt hus! Här en bild på kärleksparet Whiskey och Mitzi!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Lena
0

Puttar upp!

Mvh lena

LittleL
0

Jag heter Sylvia och är 38år. Jag är gift och har tre barn, Amanda-90, Charlie-92 och Hannah-01. Vi bor ett par mil söder om Borås i en stor villa på landet. I familjen finns en Finsk Lapphund som heter Bessa, en kanin som heter Sigrid och akvariefiskar som alla utom en saknar namn. Gilbert är en sugfisk på 30cm. Han är döpt efter Gilbert Grape då jag är en stor fan av Johnny Depp. Jag är uppfödare av Norsk Skogkatt och har ett brinnande intresse för katter. I familjen finns idag 10katter. /Sylvia

Bessa
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3b1968c9-0e21-454c-9a28-f15ce896d060&Filename=367 Bessa,web.jpg)

Levis, HLH w 61
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b7ff06f0-66b8-42a7-8bb7-63b937ba5a90&Filename=344 Levis, web.jpg)

Nitte, NFO ns
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=9b69d443-5365-4f1b-b9ba-4dfea59d5758&Filename=329 Nitte, web.jpg)

Kasper, NFO n 23
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d7ecd3a2-2228-4b18-9869-1075b7468640&Filename=598 Kapitan,web.jpg)

Angel, NFO n

Urza, NFO n 23
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=36e086ee-5117-4d73-b23d-0428d8cf6c69&Filename=338 Urza,web.jpg)

Cocos, NFO w
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f601806b-3ef9-4d4f-b644-1def04a3e758&Filename=315 Cocos,web.jpg)

Vouzan, NFO fs 09 24
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2ac46331-5600-4ebb-852b-ab96d71bb38c&Filename=346 Vouzan,web.jpg)

Manta, NFO n 22
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=74f9c0ab-f241-4785-8315-6878ae03447c&Filename=384 Manta,web.jpg)

Lina, NFO f 03 24
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f3c7e547-9472-4b07-b183-229a48b64050&Filename=285 Lina,web.jpg)

Nahla, NFO f 03
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=edb3cdc2-eea7-4fff-acf8-b7da20ecdb5c&Filename=327 Nahla,web.jpg)

Lena
0

#127 Vilka tjusiga katter du har! Eftersom jag är galen i vita katter blev jag särskilt förtjust i Cocos som du har på din Avatar. :)

Sugmalar är det något särskilt med! Vi har två stycken i kallvattensakvariet som flyttade med oss från Amsterdam. De samsas med två väderålar och fyra guldfiskar.

//Lena

anebit
0

putteliputt

Erika91
0

Så söta katter LittleL :)

Sidentass
0

#127 Jisses..vilka fina bilder…jag föll speciellt för Nahla..vilka färger..o så charmig fläck vid nosen!!!

Highlandertess
0

Jag ser inte att jag skrivit något i denna tråd så hoppar in nu. Jag heter Therese och bor i Arvika i Värmland, känt för bl.a. Arvikafestivalen. Blir 28 år i maj i år och pluggar just nu Turismkunskap på Karlstad universitet halvtid distans. Satsar på att få min fil. kand. inom det.

Jag har två katter (eller kanske det är de som har mig?). Silla är 5 år och bor kvar hos mina föräldrar eftersom hon tyvärr inte kunde vänja sig vid att bli innekatt :-( Tetris är strax över halvåret nu och bor hos mig. Silla var hittekatt som jag hämtade på ett djurhem. Tetris var hos mig som omplaceringskatt tillsammans med sin brorsa, men trots försök så ville han inte flytta. Så han fick bli kvar här. Förutom katterna har jag en kanin på 3 år som heter Ella, en undulat på halvåret som heter Molle (hans kompis gick tyvärr bort för ett par veckor sedan) och ett akvarium som håller på att avvecklas.

Är särbo med pojkvännen men han bor i lägenheten tvärs över i trapphuset så vi har väl ca 2 meter mellan våra lägenheter. Härligt! :-) Har funderingar på att flytta ihop, men då måste vi isf skaffa nåt större än en 2:a då vi båda vill ha vårat eget utrymme ibland. Han jobbar inom vården och vid sidan om sitt arbete som personlig assistent så pluggar han till underskötare/undersköterska nu.

Bilden är på mig och pojkvännen och är tagen sommaren 2007 då min kusin gifte sig.

Casper
0

Marie, 46 år ung, bor längst i söder. Djurälskare av stora mått, har alltid varit. Lyckligt skild sen tre år tillbaka och skulle gärna bosätta mig på landet! Jobbar heltid på dagis för att försörja mig och de mina. Jag har tre flickor, 25, 20 och 17 år gamla och en ljuvlig dotterson på 1 år!
Har just för tillfället tre katter hemma. Min första, Pysen, är nu 3,5 år gammal. Fick honom av en jobbkamrat som tagit hand om en kringströvande honkatt, satte henne på p-piller och så fick hon två ungar, en vit och en svart! Den vita skulle de själv behålla, den svarta skulle avlivas om ingen visade intresse för honom. Självklart tog jag honom!
Andra katten är Morris, också 3,5 år gammal. Kommer från min äldsta dotter som hade oturen att hennes ena (av två) okastrerade honkatt trillade ner från öppet fönster på 3:e våningen och var försvunnen i 7 veckor. Vi trodde att hon blivit överkörd men hon stod en natt utanför huset och jamade när dottern kom hem från krogen! Hon utökade så dotterns familj med 5 småpluttar varav en fick hem hos en kompis till dottern och en flyttade hem till mig. =) De övriga bor kvar hos dottern och samtliga är numera kastrerade. ;)
Tredje katten är Bobby, 2,5 år gammal. En kväll ringer en arbetskollega som har sommarstuga i skogen och undrar om jag kan hjälpa med en liten övergiven kattunge som hon hittat på en parkeringsplats i skogen, skrikande och full av var i ögonen. Hon har ordnat så att hennes svärdotter kan ta den som stallkatt när den är gammal nog men eftersom hennes egen son är allergisk och då hon inte kan något om katter själv så ringde hon mig som kanske kunde hjälpa henne. Jag kör såklart och hämtar kattungen som är ca 5 veckor gammal enligt veterinären vi besöker dagen efter. Jag har en burk mjölkersättning för katt kvar sen dotterns kattungar så maten var inga problem. Mycket matning och skötsel dygnet runt i början och när katten var "klar" för att flytta hade vi såklart fastnat så för honom och han funkade ju med de andra…
Mina övriga djur är hundarna Rocky, 7 år som är en chihuahua/papillonkorsning, och Sniff, 3 år som är en omplacering, korsning västgötaspets/shetland sheepdog.
En gammal morhuvad papegoja, nu 24 år gammal, sex kaniner som var två från början, en majsorm, en afrikansk pygmémus, två afrikanska jättesnäckor, en hög leopardgeckos och tre hästar. Hästarna har jag inackorderade ca 5 km hemifrån. Det är en shettis, en ridtravare och en ardennerkorsning, två valacker och ett sto. Det är egenligen barnens hästar men jag är lika inblandad.. ;)

anebit
0

putt

Engla
0

Puttar upp en trevlig tråd och hoppas att nya medlemmar vill berätta lite om sig själva. Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sahjoh
0

Jag kan väl ta och presentera mig själv lite jag med då:)

Sahra heter jag, är 22 år och bor i ljungby. Jobbar som timvikarie på ett boende inom omsorgen. Jag Är under utbildning till hundfysioterapeut, klar i januari -11. Planerna är att efter det starta eget inom just det.

Jag har två hundar, Astrid en blandras labrador/golden/flatcoat/schäfer och Alicia som är en liten shihtzu:) Helknäppa hundar men jag älskar dom:)

Är även stödhem åt kks, och har för tillfället två systrar vid namn polarn och pyttan hemma. Och även nytillskott av en liten hemlös kattfamilj.

Jag älskar djur av alla de slag (mer eller mindre iaf) Men just hundar och katter ligger mig varmast om hjärtat. Jag försöker göra så gott jag kan för att hjälpa alla dessa hittisar, men fattig student som man är så kan jag inte göra precis lika mycket som jag egentligen vill. Men det hinner jag förhoppningsvis med när ekonomin är lite mer ordnad.

en STOR eloge till alla er här inne som gör så otroligt mycket gott för en otroligt massa katter!

lottamattis
0

Hej! Jag heter Lotta och lever med en hittekatt som heter Mattis, trots min svåra allergi och astma funkar detta tack vare min man Jonas som gör allt för att jag ska vara lycklig …. luftrenare nätfönster och glasdörrar till alla sovrum……..

Efter detta åkte vi till vetrinären……. vaccination, kastering, id-märkning i örat, chip i nacken, visade halva räkningen :) …….. Nu kan han t.o.m tänka sig att ta hand om en hittekatt till :)

och köpa mera luftrenare!!!!

Tack min Jonas för att du vet vad katter betyder för mig!!!

Snart kan vi alla allergiker vaccinera oss med tre sprutor i ljumsken en spruta i månaden!!!!!! Hurra!!!!

lottamattis
0

Så klart han är försäkrad ocksåGlad

lottamattis
0

Här är vi

lottamattis
0

Älskar dig……..Skäms

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.