Everclean kattsand problem
har fått ett superproblem, har två lådor på övervåningen, en PeeWee, med bränslepellets som bara Lucas använder, vet inte varför
och så en tak låda, med ingång, som alla använder, och med miss Cat icke klumpbildande, så långt gott och väl, men så när Lucas blev dålig, skaffa jag en låda till nedervåningens toa, med Everclean, klumpbildande, och det var det sämsta jag gjort, för det första använder tjejerna lådan nere, slipper springa upp, fast det gör dom hela tiden, så till slut blev det att Lucas kissa nere, och gick upp för större behov i sin peewee, kunde jag väl leva med, men så tittade jag på Lucas tassar, han har cementfötter, på alla 4 tassarna, ändå har jag tagit bort klumparna
och torkat grålera under trampdynor och tassar, ser ut som om han har platådojjor, kan ju inte vara nyttigt, så jag försöker nu, med en tass i taget i handfatet, blöta upp leran, sitter som berg, kan jag säga, munnen sitter som berg i min arm, morrr så han får astma attacker, ska ni förstärka husgrunder, använd Everclean, hur har det kunnat fastna så, då kommer ju frågan, hur länge har Lucas suttit på toan,
Maggan47 som undrar om andra haft samma problem med Everclean, som nu är borta, peewee lådan nedflyttad, och all kattsand hos tjejerna på övervåningen
Oj vilken obehaglig överraskning. Jag har själv ingen erfarenhet av Everclean. Minns dock att det var debatt om den för några år sedan. Kattungar hade fått i sig sanden som vållat tarmstopp sas det. Låter ju inget vidare.
Lucas kissar kanske lite mera - för det brukar ju njursviktande katter göra. Det kan ju säkert bidragit att just han fått mera av det på tassarna.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Har aldrig hört talas om detta. jag använder denna sand jämt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#3 Dock inget vidare när det blir på det sättet…. kattsand ska ju fungera för katter i alla åldrar tycker man.
Vad fin han är Lucas! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det du beskriver har jag aldrig råkat utför fast vi använde den kattsanden i många år. När min älskade kisse Knodden fick astma så slutade vi med den. Tror också att problemet blivit för att Lucas kissar mycket. Det problemet har vi också med vår äldsta katt och det spelar ingen roll vilken klumpbildande kattsand vi köper. När hon går på lådan blir det också rena cementen.
Numera använder vi Husses kattströ som alla katterna gillar och det är så bekvämt att få det hemkört och slippa släpa och bära.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
ICA kasse