Jag mår illa....
…för nu har det hänt igen, att någon dumpat kattungar på Ölandsbron. Vilka är dessa människor?
Lotta
/Lotta

Usch, det var ju på Ölandsbron som man hittade lilla Engla också! Folk borde ju ha sett om en bil stannar där…(Det är ganska svårt att stanna på Ölandsbron när den är som mest trafikerad…) Borde inte någon ha sett katterna där? Jag blir bara arg, ledsen och förbannad! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Varför????
Blir så jvla förbannad
Det är verkligen fruktansvärt. Stackars den katten som hoppade ner och försvann. Kanske är hon/han skadad. Vad är det för vidriga människor som syyslar med sånt? Att man ens får upp tanken att ha ut katter där uppe av alla ställen. Usch mår illa
Man blir så trött på alla dessa dumheter som människor utsätter katter för. Stränga fängelstraff tack!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Stränga fängelsestraff är verkligen vad som behövs ! Jag blir oxå så ledsen och trött och arg på alla dessa dummheter som vissa människor utsätter små försvarslösa djur för.
VARFÖR? kan man undra………Har dom inget hjärta?
//Ann-Britt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Kan berätta att jag varit ute och gått på platsen tidigare ikväll och lockat på den lille kissen men tyvärr gav det inget resultat…Men man kunde ju ha hoppats att det skulle gett resultat. Är mest orolig för att den ligger skadad någonstans…
Det verkar vara en ny "trend" för att bli av med katterna - detta att sätta ut dem på Ölandsbron
Tycker också att någon borde sett något misstänkt, kunde ju hoppas på att polisen skulle få in tips.
/Lotta

simzonites: Har du möjlighet att fortsätta spana vidare efter katten?
#6 Fint gjort av dig att du letat efter den lilla katten! Hoppas den kommer tillrätta!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Må dessa idiotiska varelser BRINNA i HELVETET!!!
USCH Blir oxå så förB----d på dessa varelser som gör så mot dessa underbara djur!
Stränga straff som sagt!!!
#7 Jag ska försöka ta en tur där i morgon också, laddad med en burk kattmat i jackfickan. Hoppas dock att jag inte är ensam om att hålla utkik efter den….Det rör sig en hel del folk i området, under och intill brofästet, Svinö är ett strövområde kan man väl säga. I eftermiddags var det nysnö så jag kikade efter spår av små kattfötter men kunde inte hitta några…Däremot hade det varit en heldel hundar på rastning där.
Kan knappt gå och lägga mig och sova när jag tänker på den lilla…Har precis skrivit en insändare som jag mailat till både Barometern och Östran 
Lotta
/Lotta

Jättebra, Lotta! Du får hålla oss uppdaterade!
Det lovar jag! Vill ju i alla fall försöka mer kan jag inte göra…
Lotta
/Lotta
Det var även en artikel i Östran idag. Här hittar ni den!
Lotta
/Lotta
Underbart Lotta. Fler borde vara som du.
#9 Håller med dej helt!

Alltså..man blir faktiskt rent fysiskt illamående också…hur katten, hur helsefyr..hur sjutton..hur nååågonsin kan man göra en sådan handling..hur kan mán fortsätta att leva vidare efter att ha utsatt ett litet liv för det grymmaste av plågeri..
Strängaste straff..är det lindrigaste jag önskar kleten…
burr!!!!
Siden

#6…så fint av dej att du gjort vad du kan..hade jag bara bott inom räckhåll hade jag varit där många gånger om o hjälpt till att leta..usch..man blir orolig..vad jag känner för den som gjort detta skrev jag om i ett tidigare inlägg..åhhhh…lilla kissen..tänk om våra varma tankar kan förmedlas till lilla misse så att den hamnar i någons famn..
Siden
Hoppas verkligen ngn hittar den andra missen, Så den slipper frysa om den nu lever? Hoppas på det. Stackars katt!
USCH fattar inte heller hur folk kan göra så, GRRRRRRRRR.
Men stackars kisse.
Hoppas någon hittar den och hjälper den.
Jag mår oxå illa.
Jenna

Hur stort är området där katten ramlade ner ifrån, simzonites?
Idag har det varit artiklar i lokaltidningarna om helgens drama. Lägger in länkarna till dessa här: Barometern och Östran.
Jag var långt ifrån ensam om att gå och leta efter kissen igår…men när jag var där sent på eftermiddagen var platsen öde. Igår hade personal från katthemmet + många frivilliga hjälpt till att söka efter den andra kattungen som hoppade från bron. Vad jag vet så här långt har det tyvärr inte gett något resulatat.
Den som blev räddad har fått ett nytt hem hos en av veterinärena på Läckebydjursjukhus där den togs om hand efter sin traumatiska upplevelser. Det har ringt massor av människor dit och erbjudit katten ett hem, hoppas att de kanske tar någon från katthemmen istället nu när den lilla redan fått ett hem. Så att det kommer något gott ut ur detta ond dåd.
Lotta
/Lotta

Gråter innombords! Otäcka människor!!!
Stackars katten som hoppade. Måste ha varit livrädd. Jag bara undrar, VARFÖR?

321 ja visst gör man..man blir tårögd och änslig så fort man börjar tänka på denna kisse…undrar hur det står till med liten misse nu…nu rinner tårarna..
#23 Jag känner likadant. Maktlös och samtidigt så ledsen. 

simzonites: Kanske att man skulle sätta ut lappar i området om någon har sett en kattunge? Men frågan är om de hann uppfatta kattens färg.
#20 Ledsamt att kissen inte har upphittats ännu! Desto bättre att höra att den andra fått hem och att så många visat intresse. Det finns även goda människor i vår grymma värld.
//Lena

Detta är ju fruktansvärt! Stackars katter! Hur dessa sjuka individer tänker skulle jag bra vilja veta! Ingen som vet vad som hänt katten som hoppade? 

Jag har inte hört något mer… Den stackars kissen verkar vara borta, hoppas varje dag att det ska stå i lokaltidningen att han/hon är upphittad…men inget sådant ännu. Vet inte om någon fortfarande letar.
Lotta
/Lotta
#29 Det ser onekligen mörkt ut! Jag hoppas den idiot som satte katterna på bron lider svåra samvetskval nu. Han/hon borde få pröva samma behandling själv.
//Lena

Vill inte ens gå in och läsa artikeln. BLir så ledsen. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.