djurens språk
Jag har just läst en bok av Per Jensen som heter "djurens språk - samtal om makt,sex och barnuppfostran". Den handlar om just det och om olika sätt att samtala på bland annat. Hur djuren "samtalar" om identitet, makt, sex, barnuppfostran och samarbete. ett kapitel handlar om samtal mellan djur och människor. Det är intressant. Det är också kapitlet om "djurens egna berättelser". Boken är läsvärd för alla djurintresserade. Per Jensen skriver mycker lättsamt och lättläst.
Intressant den boken ska jag önska mej!
Kan man köpa boken var som helst????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
" Per Jensen skriver mycker lättsamt och lättläst."
Vill jag inte skriva under på helt… Flera kollegor har haft svårt att läsa den av hans böcker som ingår i ZOORFs utbildning. Han är duktig som bara den, javisst, men inte helt lättuggad.
P.S. Vill man läsa en ytterst lättläst bok med handfasta råd om katter rekommenderar jag varmt Susanne Hellmans bok "Din katts beteende".
Vänliga hälsningar
Cindy

Den låter verkligen spännande. Speciellt för oss som sysslar med andra djur än katter oxå. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#3 Jag tycker då att de böcker jag läst av honom är mycket lättlästa. Han skriver dessutom roligt. Böckerna är populärvetenskapliga och han skriver för en bred publik. Jag har läst "Djurens beteende", "Djurens språk" (denna bok) och "Stress i djurvärlden". Den sistnämnda var dock inte rolig med alla djurförsök han beskrev. Dock nyttig läsning för den som inte är så bekant med alla "nödvändiga" djurförsök. Slutet på den boken var lättare att läsa. Vad som är lättläst kan ju naturligtvis skifta och beror på vad man är van vid att läsa. Fast hans böcker skulle jag tro dem flesta klarar.
#2 Djurens språk är relativt ny. Så den borde man lätt kunna få tag på.