Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 956 ggr
Tezza
0

Orolig för Cosmo:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla lurviga Cosmo är i dag väldigt hallt. Han har hela tiden varit lite småhallt till och från, men i dag är han riktigt  hallt. Jag ringde ill djurhemmet å hörde, de sa att han blivit överkörd precis innan de fångade in honom. Det rann blod från nosen och han släpade sig fram en lång tid efter det:( Men när de kastrerade honom så kände veterinären igeom han ordentligt och allt kändes ok med ben å leder.

Jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt nu när vi börjar komma varandra så nära! Jag ska till vet för rakning av tovor nästa vecka  och då ska de få kolla i genom honom ordentligt en gång till.

Hoppas hoppad att det inte är allvarligt!

Lena
0

Alltid svårt att säga vad det kan bero på att han haltar. Lätt att misstänka att det kan vara den tidigare skadan som gett sig tillkänna igen. Verkar han påverkad på något annat sätt? Dålig apit? Trött och slö? Bra ändå att ni snart har tid hos veterinären. Hoppas att det bara är tillfällig formsvacka!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tezza
0

Jag tror oxå att det är den tidigare skadan som är orsaken eftersom han tydligen har haltat lite då och då gämnt. Humöret och aptiten är som vanligt, ingen förändring. Jag hoppas bara att det inte är en skada som blir värre och värre med åren:(

En sak till jag laggt märke till är att han alltid sitter på vänster bakben när han sitter. Det är höger bak som han haltar på. Han avlastar liksom höger bakben.

Lena
0

Det bästa kanske vore om han fick genomgå en röntgen undersökning i samband med veterinärbesöket nästa vecka. Har den veterinären tillgång till röntgenutrustning?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt..men det ska vi inte behöva tro..tur att du har besök hos veterinären i sikte..då håller vi tummarna för att du får ett lugnande besked,,så vacker han är, din Cosmo!

Sidentass

Tezza
0

#3 Ja det är en ganska stor veterinärstation ( disktriksvetrinärer) så de borde de ha. Jag ska hör med dom om de.

#4 Tack, ja han är en stilig herre:)

tussilago
0

min förra katt blev påkörd och var halt efter det, och det varierade ganska mycket - ibland märktes det knappt alls och ibland haltade hon mer, så förhoppningsvis är det inte värre än så för din katt heller. min katt hade inte heller brutit något utan det var antagligen någon nerv eller nåt…

evangeline
0

Våran Milou är kroniskt halt i ett bakben sen hennes tidigare liv. Ibland haltar hon mycket, ibland märks det nästan inte alls. Vetten sa att det inte går att göra så mycket då det troligen redan läkt ihop när vi räddade henne, men att hältan består. När hon har busat och hoppat för mycket så haltar hon mer, men hon verkar inte ha ont det minsta för hon bromsar inte ett dugg i leken. Fullt ös hela tiden.

När hon blir äldre kan det hända att hon får mer besvär, men det får vi ta då i så fall. Så länge hon inte har ont av det så är det ingen större fara. Men tro mig, jag håller stenhåll och klämmer och böjer i leden med jämna mellanrum för att se om hon har ont av det.

Så jag hoppas att Cosmo bara har busat för häftigt och att det inte är nåt allvarligt. Håller tummarna och tassarna…

Helen

Efvis
0

Hoppas det inte är något allvarligt fel med haltningen på denna OTROLIGT vackra katt. Verkligen en skönhet.

maggan47
0

håller också för troligt att det är den gamla skadan som kanske poppar upp på lilla Cosmo, håller tummarna här Maggan47

Celia
0

Håller tummarna för att det inte ska vara något allvarligt, utan övergående. Men vilken fantastiskt vacker katt! Pussa honom Kyss

Tezza
0

Tack alla för värmande ord!!

#7 Det är nog troligtvis så som din misse har, kronisk halthet eftersom han varit halt till och från hela tiden, även om de nu är värre än vanligt, men han kanske har busat för mycket bara:)

Jag håller tummarna och rapporterar vad vet säger.