Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 526 ggr
emjon
0

Vilken underbar känsla

Vill gärna berätta för er hur glad jag är för vilka kan bättre förstå än ni som också älskar katter.

Ni kanske minns mina farhågor om hur Mimmi skulle klara flutten till lägenheten och att hon skulle förlora sin tillit till mig. Den 31 januari var ju första gången som jag fick klappa henne och då hade hon varit hos oss i 4 månader. Det tog inte alls lång tid för Mimmi att börja uppskatta mina klappar och hon började att ropa på mig och ville bli klappad. Däremot kom jag på att hon antagligen blivit lurad och infångad genom lockande med mat. För om jag försökte klappa henne i samband med maten så hoppade hon undan så det lät jag bli.

Jag ställde ner en kattbur på golvet för 14 dagar sedan och vi har lekt i närheten av den. Sedan började jag lägga in lite kattmynta i buren samtidigt som jag preparerade deras lekplatta. Det tog inte lång stund innan Mimmi kom och gick in i buren fast jag stod precis bredvid. När hon drogat sig lade hon sig nöjt i buren och sov och där har hon sovit många gånger sedan dess.

Idag har vi flyttat katterna och bytte plats med husse. När vi kom till lägenheten satte vi in katterna i sovrummet med en toalåda och en skål med vatten. Där fick de i lugn och ro undersöka sovrummet och efter lunch åkte husse med de andra katterna och en hund. Jag öppnade dörren till sovrummet och nästan genast kommer Sussie ut tätt följd av Lili och trot eller ej men även Mimmi. Sedan ser jag hur alla tre undersöker allt och de är även ute på inglasade balkongen och kollar. Ingen rädsla alls och jag känner att jag får tårar i ögonen av glädje och nyper mig i armen kan det verkligen vara möjligt.

När de kollat runt får de lite mat och de äter och dricker vatten och nu ikväll ligger de i fåtöljer och soffor och sover och allt är som vanligt fast en ny plats.

Nu skall de få boa in sig i lugn och ro och sedan fyller vi på med en katt i taget tills vi alla kan bo tillsammans igen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
0

Så underbart bra det har gått för er.

Lycka till med den nya bostaden.

Kram Jenna

marieborg
0

Ååå va underbart att läsa! Förstår att du känner dig glad över att det har gått så bra….

Ha det bra Kyss

Lena
0

Underbart att höra att flytten gått så bra! Det var absolut rätt metode att låta Mimmi bekanta sig med kattburen under lugna och trevliga former.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Men vad roligt att det gått så bra!! Förstår att du känner dej lättad och oerhört glad:-)

Sidentass

evamojje
0

Va skönt att allt har gått bra Glad

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Faxlin
0

Jätterolig läsning.  Är så glad att det gick så otroligt bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emjon
0

Tack för att ni delar min glädje som bara ökar hela tiden. Igårkväll när det var dags att sova och jag släckte lampan  vad tror ni hände då? Mimmi hoppade upp i min säng och började tvätta sig och lade sig sedan  tillrätta för att sova.  Det var första gången och jag  kändea glädjen bubbla inom mig innan jag somnade.

Hoppas ni inte blir trötta på att höra om Mimmi men för mig är det något stort.

Kram till er alla på Alla hjärtans dag.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

37 Klart vi inte blir trötta på sådan underbara nyheter. Vi älskar solskenshistorier här. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"