Bilder Tullingekatterna!!!

Och så hane nr ett

Hane nr två

Gobitar…skönt att du tog dig an dem. Stor eloge till dig!
Oj så fina de är alla fyra! Mamman ser ut att vara lite sköldpaddsfärgad. Vilken tur att du hjälpte kissarna! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Urfina katter! De ser ut att må bra redan! Heder till dig som tagit hand om dem! SÅ roligt att du delar med dig av katterna!
Visst är det roligt med mobilkamera! Lätt hänt att du glömma bilderna vid "publicering" när man blir ivrig, det gör tråden rolig! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jättesöta! Rosor till dej och såna eldsjälar som dej! Tack för att ni finns!
hej
Mamman och 3 av ungarna fanns på Solgläntan katthem. dessa katter är alla kattungar från kullen,
Mvh Jeanette

Hej Jeanette! Gissa vem som tagit in en katt till nu, hahaha. Jag kunde inte låta bli. Hon kom just hit och jag ska låta henne vänja sig lite innan jag fottar henne. Hon e så vacker. En långhårs tös som va hemlös och utsvulten som en kvinna tog in, men inte kunde behålla. Nu e hon hos oss :o)

#11 Har dessa skygga katter hamnat på Solgläntan?
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Nejmen hallå där. Dom bor hemma hos mig ju! Man kan följa dom i tråden "katterna infångade i Tullinge"

Jeanett rör till det för er. Hon menar att mamma katt och tre syskon till dessa fyra kisar infångades i höstas och togs till solgläntan. Där avlivades alla utom en av dem :o( attan att jag inte va här då!

På solgläntans hemsida står det ju att de inta avlivar friska katter…..

På solgläntans hemsida står det ju att de inta avlivar friska katter…..
Nej men det går rykten om att de avlivar skygga katter. Om detta stämmer eller inte vet jag inte så jag kan inte säga att det stämmer Däremot skulle jag personligen aldrig lämna en skyggis där när det går sådan rykten.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Nej jag vet inte vems beslutet va att avliva dem :o( Men dom här ska få leva och få bra hem!
Lycka till sophia_doos, du har verkligen hittat ditt kall här i livet. En bukett rosor till dig. Hoppas allt går bra o det är skönt att veta att dessa katter har det tryggt nu o verkligen får en ärlig chans här i livet.
//Pia

Tack Puman :o)
Massvis av rosor till dej Sophia

Jättefina bilder på katterna! De är lika fina allesammans. Hoppas att det kommer fler bilder så småningom. Lycka till med dem!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
hej
Solgläntan var det enda katthemmet som tog emot. Kattmamma var extremt rädd och mådde inte bra, ungarna var visst väldigt rädda de med. De försökte i flera månader och även att sätta de med andra katter som inte var rädda. Katthemmet i samråd med vet tog beslutet. Rätt eller fel så känns det sorgligt i alla fall, det ända vi tänkte på var att det skulle få komma in och hoppades att de skulle få nya hem.
Det blev lite snurrigt med alla katterna,
I höstas tog jag och min sambo in totalt 4 katter, kattmamman och 3 ungar från Tullinge F18. Vi trodde att det var alla katterna med det fanns flera visade sig, dessa katter är hos Sophia utom kattpappan som är hos min svärmor i Tullinge.
Sophia det var så jag blev med 6 hittekatter
det började med en katt och att jag var jourhem. Är så sugen på en av de svarta kattungarna. Men måste hålla mig tills vi vet när vi ska flytta ner igen,
Mvh Jeanette

Vilka underbara bilder!! Jag vill, liksom andra gjort här, översända ett stort fång rosor till dej för vad du gör för missarna…Två av våra missar är helsvarta..o dom låter hälsa till sina kollegor hos dej att "black is beautiful"!
(Naturligt viss tycker vi alla missarna är precis lika fina!)
jättefina missar, har du bilder på kattungarna, för det är väl det eller jag som blandar ihop, senilt här också Maggan47
#25 Det är kattungarna som finns på bild i #3, #5 & #6. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
tack för svaret
Maggan47

Under alla år vi jobbat med skygga katter, sammanlagt 10 år i år, så har ingen avlivats på grund av skygghet och rädsla mot tvåbenta. De har fått hem, de lever lyckliga. Lägger in en bild på mutfest när intressenter tittar. De valde två skygga katter! Skillnaden är att de får komma ut varje dag, mutor och förstå att vi är snälla. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

för att informera er som blandat ihop lite: alla bilderna är kattungar! hihi
hej
Jag har två katter själv som var extremt rädda. Brownie föddes under en pitzzeria i stan en smäll kall vinter här i ö-vik. Han var över 6 månader när djuskyddet fick in honnom. Han blev plaserd i en familj som tyckte att han var för skygg, hamnade i ett jourhem coh sedan hos mig. Det som hjälpte honom mest var en av mina andra katter, när han såg att hon vågade sig fram så vågade han sig fram. Det är fortfarande så ibland 3år senare. Han är hur go som helst med familjen men är skygg mot nya människor.
Mvh Jeanette