Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2516 ggr
Hawknestgrove
0

Anorexi hos katt????

Skall till veten i morgon för provtagning och förhoppningsvis uteslutande av diabetes hos Arne. HAn har gått ner 0,5 kg( vägde 4,6 och igår 4,1) under hösten och är väldigt petig med maten. HAn äter Hill´s Kitten för att hålla vikten uppe, men äter helt enkelt för lite. Hills AD smakar bläh, får till nöds i honom en tesked/dag. Pigg och vaken för övrigt och far runt som ett torrt skinn med lilla Ebba, som han älskar.  Kissar två ggr/dag ingen illa lukt.Veten sa att det KAN vara Anorexi. Ovanligt, men förekommer hos kat… En annan bekant till mig hade också hör talas om det. Någon  mer som vet?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sessan1
0

Ingen aning. Har inte hört talas om det hos katter.

/Sessan1

miranda1
0

så vid ja vet är anorexi ingen sjukdom i sig själv men ett symtom. Att katten inte äter kan ha många orsaker.

Låter inte som diabetes, katter som har obehandlat diabetes dricker och kissar kanska mycket/ofta och har en såpass låg blodsocker att de inte orkar far runt som en idiot! :)

Berätta hur det går för killen!

/Miranda

Lena
0

Nej diabetes brukar man märka av då katten kissar och dricker kopiösa mängder. Det går åt massor av kattsand t.ex. Bra ändå att ni tar prover för att utesluta ev. sjukdomar. Vissa katter är ju kinkiga i maten och lägger inte heller på sig i första taget.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

I dag har vi varit hos elaka tant Gry(veten) Arne var SÅÅÅÅÅÅ snäll! Blodprovet gick som en dans, men när det skulle tas kissprov, då var det stopp och belägg. Ge f***n i min snoppimopp, sa Arne. Så nu ska det kollas efter socker, njurfel, leverfel och en del annat. JAg får svar i nästa vecka. OCh gissa, vem som sprang och kissade meddetsamma han kom hem? Arne förstås. Han hade inte kissat sedan 23.30 i går kväll, så han såg väl segelbåtar…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....