Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3397 ggr
Naquita
0

LÖST AKUT dumpad tamkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna söta kattkille har dykt upp hos en kvinna som matat honom och letat efter ägare utan resultat.

Nu tycker hon att situationen är ohållbar med 4 katter som inte kommer överens.

Finns det NÅGON som har plats för en kelen, rumsren, gosig kattpojke??

Han finns i Ronneby, blekinge men transporter finns uppåt landet under februari.

Ankie
0

men lille plutten! Inte ska väl en sån fin kille bli avlivad inte. Nu får vi hoppas att de dyker upp nån vänlig person som kan ställa upp för denna fina herre

Sidentass
0

Åhhhh..om man kunde ta fram trollstaven och fixa plats åt en sådan fin misse!!! Men..det är svårt här när man har huset överfullt med så många katter…snälla någon..som har en plats över till detta goknippe…

Nordann
0

Vet du om kvinnan försökt omplacera?Hon kanske kan få hjälp med det annars i första hand?

Naquita
0

#3 hon har försökt med i princip allt sedan oktober..Nu ser hon avlivning som sista lösning.

Ankie
0

#4 jaha ja, varför blir jag inte förvånad…

men då puttar jag för stödhem

Mymlan
0

Hur gammal är han?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Naquita
0

Ålder: cirka 1-2 år.

Ankie
0

putt för den fina lilla katten

Tiana
0

Åh, jag har ju sett annonser i tidningen om herren här! Hoppas något dyker upp. Jag kan inte…

annebeate
0

Vilken fin kattpojke, inte skall han behöva dö.Gråter

Hoppas det finns någon här på forumet som kan ställa upp för kissen åtminstone tills vidare som stödhem eller känner någon som kan. Transport brukar alltid kunna ordnas.

Damen vet väl att det arbetas här på forumet  och att  hon därför ger honom ännu någon liten tid.

Mymlan
0

Är han kastrerad tro?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ankie
0

putt för lille missen

Naquita
0

nej, han är inte kastrerad men kan bli snabbt om hem hittas

Lena
0

Stackarn som blivit hemlös mitt i vintern! Ser så söt och go ut den unga herren.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

chigak
0

Men lille vän, så fin! Håller tummarna att det löser sig!!!

Ankie
0

puttar för fina kissen

annebeate
0

Älskade lille vännen, kan ingen rädda dig?

Gunlog
0

Håller med… Det MÅSTE finnas ett hem för denne "Kalsson"… En sån stilig en MÅSTE JU BARA berika flickornas liv, och flörta med dem. (Det går ju även om han blir kastrerad…)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Naquita
0

Jag fixar kastrering, idmärkning och vaccinering samt undersökning innan han flyttar till stödhem bara någon vill hjälpa honom!!

annebeate
0

putt för lille kissen. Nog måste det finns någon någonstans  som kan öppna sin dörr för honom och därmed rädda honom.

Ankie
0

puttar för killen

annebeate
0

Finns ingen räddning att få?GråterGråterGråter Det brådskar med att rädda honom!

Naquita
0
Rulta
0

Emma! Kan du fixa transport till Svängsta kan vi nog ta in honom så länge…. Måste bara diskutera det med sambon först!

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Naquita
0

#24 det går säkert att ordna, kolla du med sambon först om ni kan vara stödhem:)

*håller tummarna*

annebeate
0

Håller också tummarna.

Ankie
0

å det gör jag med….

Nordann
0

Hoppas…

Gullimat
0

Håller tummarna

eva-lina
0

jag ber att Hariel ska beskydda den fina kattkille han är tamdjures skydds ängel ock jag håller tumarna att det ska gå bra.Oskyldig

Rulta
0

Det ska nog gå utmärkt Skrattande bara den lille gynnaren är kastrerad innan han kommer, eftersom Silke börjar löpa vilken dag som helst nu. Nu i februari kommer vi iaf ha pengar att kastrera den lilla damen, och det kommer båda gott för skönhetssömnen! Tungan ute

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Ankie
0

hur går det här för kissen?

Rulta
0

#32 Jag har pmat Naquita om klartecken, hon svarar väl så fort hon ser det Flört

annebeate
0

Härligt Rulta. GladNär du fått kontakt med Naquita gäller det att ordna transport från Ronneby till Svängsta men det skall säkert ordna sig.

annebeate
0

Härligt Rulta. GladNär du fått kontakt med Naquita gäller det att ordna transport från Ronneby till Svängsta men det skall säkert ordna sig.

Naquita
0

ja, imorgon ska en Medarbetare som ska köra honom till veterinären ringa och beställa tid=)

Kanske Tiana som är f.d stödhemsmatte vill lämna honom och samtidigt se Herr Grå och Silke? Det är ju i hennes krokar svängsta ligger! ska höra med henne iaf.

Han är iaf här nu=) De lämnade grabben iförmiddags efter att jag fått klartecken av Rulta. Keligare katt får man leta efter:D

Barnen i familjen döpte honom till Sluffy

STOR STÅTLIG HANKATT

Rulta
0

Verkar ju vara en riktig gospropp! :D blir nog inte svårt att hitta ett hem åt honom!

Naquita
0

Han är himla kelen. Dock väääldigt fertil..Har en svart kastrerad honkatt i rummet redan som han började tvätta så gulligt, för att sedan försöka para sig….Så bollarna ska väck!

Naquita
0

Söta Sara på bilden är också hemlös och behöver ett stödhem.

almira
0

Jag skulle vilja hellre ta emot den lilla killen! men jag bor i Stockholm :(

Naquita
0

#40 Stockholm finns det transport till om 2 veckor:) Vad har du att erbjuda?

Kan du ta killen kan säkert Rulta ta sötnosen Sara, båda är ju hemlösa och tama.

Ankie
0

fina katter och så bra att det läste sig till sist för herr grå

hoppas det ordnar sig för fina svarta sötisen med

almira
0

Vet du…. jag kan ju ställa mig upp för en kattunge som sagt! men transporthjälpen har jag ingen anning om 

ni får mejla mig så kanske kan vi göra nt åt saken!  h.ab88@yahoo.com

Naquita
0

#43 detta är ju ingen kattunge.jag har svarat i din andra tråd.

Tiana
0

Jag kan köra, bara jag får planera lite. Har en del inbokningar i veckan (och är ju inte så glad i att köra i snöväder längre) Skrattande

Naquita
0

På onsdag kastreras det, sedan bör han vara hos mig över helgen så alla hormoner går ur kroppen innan flytten. Nu ska ju Silke kastreras, men ändå;)

Rulta
0

Vad bra Tiana! Vilken kväll som helst funkar för oss, men på dagarna är vi antagligen på plugget.

Hormoner har vi fått nog av för ett tag nu, med en löpande Silke och tjuvparande hamstrar ;P

chigak
0

Så härligt att det löst sig! Ser ut att vara en riktig myskilleKyss

Lena
0

Men gud vad bra att det har löst sig! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

xray
0

Härligt att det löser sig.

Pälsbollarna i Höganäs

Rulta
0

Hur är läget med Sluffy? Hur gick kastreringen? :)

Naquita
0

bara bra:) Han hade inte ens öronskabb:D

När kan ni ta emot honom?

Rulta
0

Vad bra!

Jag börjar skolan nästa vecka, men vilken dag som helst efter kl 16 ska väl funka… Beror helt på när det funkar för Tiana :D

Ankie
0

härligt att det löser sig för fin missen

Tiana
0

Jag kan nog vilken kväll som helst jag med. Kanske samåkning med plutten som flyttar härifrån? Cool Hur ser det ut med den biten, Emma?

Elshira
0

Om han kan transporteras till Uppsala tar jag gärna hand om honom! Vi har en annan kattpojke (kastrat) som väntar här isf!

Hakuna matata!

Naquita
0

#56 permanent?:)

#55 ja, måndag morgon kanske finns transport till Kalmar från Karlskrona….hm?

Ankie
0

#57 hoppas det är permanent :):)

Rulta
0

Vore ju super med ett permanent hem åt gossen! Är det så så tar vi ju givetvis in Sara istället! :)

Elshira
0

Jag kan ta hand om honom permanent  om någon kan få honom upp hot till Uppsala dvs. Möjligen Enköping/västerås busstation, men längre än så kan jag tyvärr inte ta mig.

Han kommer dock att bli utekatt då på hästgård med 2-3 andra kompisar.

Hakuna matata!

Naquita
0

#60 det låter mysigt om han får komma in i värmen någonstans?

maila mig på emma@kks.nu och beräötta mera:D hade ju varit helt fantastiskt om både Sluffy och Sara fick hem(Sara stödhem då!)

*håller tummarna*

Det går transport till Stockholm snart, om du kan ta dig dit? Vet ej om tåget går genom Västerås.

Rulta
0

#62 Låt mig veta hur det blir bara! ;P Om Sluffy får åka till Uppsala och Sara kommer till oss så kan vi nog ta emot henne redan i helgen om transport finns. Silke toklöper inte så som hon gjorde senast… :D

Ankie
0

härligt :)

Elshira
0

Tyvärr ville de andra här hemma inte ha en katt till (synd då våran kastrat kommer bli "ensam" då) men det är trots allt inte bara jag som bor här hemma =/

Hakuna matata!

Rulta
0

Så Sluffy kommer till oss trots allt? Tiana, nämn någon dag i veckan, efter kl 18!

Tiana
0

Jag hämtar honom på måndag morgon, när jag lämnar Poseidon som fått eget hem ;) Han kan kvarta hos mig under dagen så lämnar jag på kvällen? Funkar det?

Rulta
0

Låter finfint! Tid att stanna en stund kanske? Leka med Silke och ta en fika? ;P

Hoppas nu att Sara också får ett hem! Håller tummarna!

Naquita
0

ja vi får hoppas. Hon och Sluffy pussar på varandra o nu blir hon ensam:( men bättre en får stödhem än ingen alls:)

Naquita
0

puttar upp för Sara

Rulta
0

Nu har Sluffy anlänt! Silke fräser lite, men Herr Grå och Sluffy verkar komma bra överens. Det var verkligen goshumör direkt, inga blygsamheter här inte! Skrattande

destiny
0

Så roligt att det går bra med alla kissarna. Skrattande

miasofia
0

Hot om avlivas ska inte förekomma i trådar har jag hört här på HittekatterFörvånad?

Men vilken tur att han fick ett hem.

Naquita
0

# 72 och alias som söker bråk ska inte heller förekommaCool detta är ingen ägarägd katt och JAG hotar inte att avliva honom. Läsa på reglerna lite kanske?

härligt att allt gick bra:) Sara är själv nu, men verkar inte bry sig så mycket:)

miasofia
0

Så jag kan skriva om en katt som är hemlös och vill avliva honom om den inte får nått hem, eller har jag fattat fel som vanligtSkrattande

Naquita
0

#74 nej du får inte skriva om en katt som DU vill avliva, direkta avlivningshot är INTE okej.

persikahallon
0

Det står  "Avlivningshot är inte tillåtna, inlägg där sådant förekommer kommer att tas bort".

Det borde förtydligas att medlemmar på sajten får lägga ut andra människors avlivninghot, men att man inte får komma med ett eget. Jag tolkade det så som miasofia, att det inte fick förekomma alls (fast jag antog att det inte var så strikt eftersom det förekommer ganska mycket avlivningshot här).

Men om det är så som du förklarar det Naquita, då tycker jag att någon Sajtvärd ska förtydliga detta ordentligt. Det står ju att kattägare inte får komma med avlivningshot, men sen står det att alla inlägg med avlivningshot tas bort, fast dom inte gör det. Lite förvirrande. Glad

Naquita
0

#76 man får inte ha avlivningshot med men även den bästa kan missa. Har iaf tagit bort den meningen och tänker inte älta det utan går vidare, hoppas fler skulle göra så. Finns ju de som ska älta om samma sak i evigheter;)

En hälsning från Sluffy i stödhemmet:)

Naquita
0

mysigt att vara inne i värmen och sova i knän igen:)

Stödhemmet själva får berätta mer om honom, för jag har bara bilderna att visa:)

persikahallon
0

# 77 Absolut, jag har slutat älta för allt det där klarades ju ut så bra i en annan tråd. Jag var mest förvirrad. Flört

Vilken myskille han ser ut att vara, Sluffy. En riktig livsnjutare. Kyss Härligt att det fanns en plats för honom.

Naquita
0

#79 förvirrad får man vara och den meningen var inte riktad till dig:)

Ja, stödhemmet verkar helnöjda med honom och han och HerrGrå blev vänner direkt:D Silke är däremot….tja padda;)

xray
0

Så gott. Ännu en liten kisse som har fått det riktigt bra. Han ser ut att njuta i fulla drag.

Pälsbollarna i Höganäs

maggan47
0

vilken liten sötnos, och vad härligt att det löste sig så bra

Maggan47

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.