Katten Maya
Maya som bor hos just nu behöver ju ett eget hem…vi har redan fyra plus Stora Vita Vovven. Är det någon här som känner att de vill ta hand om denna vackra lilla dam? Hon kommer att vara fullt vaccinerad och kastrerad inom kort. Vi har varit tvungna att vänta med det då hon var riktigt sjuk i lunginflammation när hon hittades. Men nu är det på gång. Hon är helt ljuvligt den lilla…så gosig och snäll. Visar de andra att hon är chef, vänligt men bestämt. Inte en fajt sen hon kom.
Så om någon är intresserad så hojta till…
Helen
Har funderat ett tag på att kanske skaffa en kompis till Mojje men Luleå e ju en bit bort *s* vi bor ju i stockholm.Har ju inte heller bestämt mig klart ännu så att säga *s*. Det är ju ett stort beslut så det kräver ju eftertanke.
Jättfin kisse så jag hoppas det ordnar sig. Är hon kelig,busig tycker om att bli lyft.
Hoppas att det ordnar si med lilla Maya.
Tass från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Oh, va hon var vackert röd.

Hon är verkligen vacker
Hon låter så fin och verkar ju ha precis samma temprament som Mojje.
Och sen är hon ju väldigt söt oxå *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Maya är jättesöt och perfekt fästmö till Mojje! :) Hon har samma färger som vårna kära Saga - fast Saga är korthårig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#7 Synd att det är i Luleå *L* känns som världens ände när man sitter i på söder i stockholm *s*
#8 Ingenting är omöjligt. Våran Tristan kommer från Hittekatten i Piteå. Vi bor i Alvhem utanför Göteborg. Resan gick oerhört bra. Vi har även åkt mellan Göteborg - Amsterdam med våra andra tre katter, även det gick toppenbra. Om inte katten är allt för skygg brukar det ordna sig. Felliway är en bra hjälp under transporter.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nej det e klart men jag har inte körkort och heller inte tillgång till bil *L* är rädd att jag är en rätt typisk insnöad stockholmare som väldigt sällan kommer utanför tullarna *s*
Så luleå känns verkligen som världens ände *s*

En idé…läs tråden "En idé" under "Transporthjälp önskas"???
När jag flyttade ner till Stockholm fick jag åka med flyttkillarna…mina två katter också!!
Tur att killarna hittade i Sthlm för det gjorde ej jag…första gången jag var där själv…visste inte alls vart jag skulle flytta in…inte hade jag en nyckel till lägenheten heller…men det är en annan historia. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

nedrans…. jag som åkte ö-vik-stockholm igår….
jag måste definitivt bli bättre på att hojta till när bilen susar iväg…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Där hade du kunnat bli en hjälte och evig ängel… =) Kram

Kom just på en annan sak…när åker du tillbaka?? 
Om intresset för Maya är 100 % seriöst så kan man väl alltid undersöka transportmöjligheter…inget är omöjligt efter resan till Älvkarleby i höstas…Kanske man kan ordna bilkedja?
Helen
Hur gammal är Maya?
Det är liiite svårt att säga då hon hittade svårt sjuk i en snödriva för några månader sen. Veterinären gissade på ca 3 år. Hon är liten till växten, snäppet mindre i kroppen än våra 9 månaders katter här hemma. Det är bara päls :o) och en pyttekropp under.
Helen
Ja har bestämt mig för att jag kommer att vänta, jag jobbar ju som volontär på Stockholms Katthem och det känns ju lättare att ta en katt därifrån när den dagen kommer. Har ju dessutom förhoppningsvis oxå fått en relation till katten så det är lättare att veta om det skulle funka med min egen katt Mojje.
Men jag hoppas verkligen att det ordnar sig för Maya som redan haft det så svårt.
Tassar från Eva & Mojje

#14 jag är redan tillbaka.. för jag bor i Å-berga… nästa gång det är norrland så är det 17 mars om jag minns rätt… men då jobbar jag så jag blir kvar hemma… o då förmodar jag att sambon tar flyget……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Hej!
Fastnade totalt för Maya, så vacker!
Har planerat att ta skaffa katt enda sedan jag flyttade. Men har itne riktigt hittat rätt, kom in på sidan och kom på att jag faktiskt kunde göra en god gärning på samma gång. Dessvärre bro jag i Dalarna (Falun). Men finns möjlighet till transport finns det absolut ett intresse!
Hej!
Fastnade totalt för Maya, så vacker!
Har planerat att ta skaffa katt enda sedan jag flyttade. Men har itne riktigt hittat rätt, kom in på sidan och kom på att jag faktiskt kunde göra en god gärning på samma gång. Dessvärre bro jag i Dalarna (Falun). Men finns möjlighet till transport finns det absolut ett intresse!

Nu frestar du mej rejält Evangeline;-) Men här får man lyssna på förnuftets röst..bättre om Maya får komma till ett hem där det inte är fullt hus med missar som här..hon är så vacker..tyvärr visas bilderna hos mej som thumbnails av någon anledning..någon som kanske vet hur man kan åtgärda detta så att man kan se vackra missar i bättre format?
Sidentass *håller tummarna för Maya*!
#21 Om ett seriöst hem infinner sig brukar transporten alltid kunna lösas.
//Lena