Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 9855 ggr
StefanE
0

Utmärglad oriental

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på promenad och fick med mig denna dam hem. Ska berätta mer lite senare.

StefanE
0

Bild till

StefanE
0

Bild till

Marga
0

Men gud så lång och smal! Ja du får verkligen lov att berätta mera mera!

Ankie
0

men oj oj så smal och tärd kissen ser ut. Måste ju vara nån som saknar den tycker jag

annebeate
0

Nej, så mager. Stackars lille kisse. Har du tillfrågat någon hur man handhar henne? det gäller väl att ge mycket små mängder mat till en början etc.

kattassen
0

Nej men å! Sicken liten smal skrutt. Det var ju fasligt tur att hon fick följa med hem. Såg ut som hon verkligen behövde ett skrovmål. Undrar vad hon hör hemma? Kan inte erinra mig några annonser man sett om en saknad sådan.Obestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattassen
0

#5 Ett lättsmält skon-foder (för känsliga magar) i små portioner är bra.

Hetsäter hon?

Ankie
0

#6 jo men jag har sett nånstans, undrar om det var inne på SKS eller på KKS. Men det var ett tag sen.

chigak
0

Men oj så mager. Stackars liten.

essut50
0

Stackars katt, tur att ni tog hand om den..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

marieborg
0

Tur att du hittade kissen. Stackarn! Gråter

I vilken stad är katten hittad?

Hawknestgrove
0

Oj. Vi får nog höra vad det lider hur det går. tur att hon kom under tak

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

ojdå, tur du tog hem henne, hon ser inte alls pigg ut, berätta mer när du får tid,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

StefanE
0

Ja, på promenad idag dök hon upp framför mig och sambo. Inte skygg men hon kom inte fram heller utan gick några meter innanför ett byggstängsel. Jag gick hem, hämtade mat och bil medans K satt kvar med katten. Tillbaks med mat och blev hemskickad efter bur.
När jag kom tillbaka hade hon ätit lite och kommit fram till K.
Inga problem att lyfta in i buren men hon kändes äckligt tunn.
Efter samtal med Kusten bar det av till en öppen veterinärklinik. En skötare tog emot oss och kollade chip och det fanns ett sånt!!

Nu har jag nummer och namn, ägare får jag på tisdag om ingen vet någon annons någonstans?
Eller har polisen direkt tillgång till SKK:s ägarregister?

Försökte anmäla tidigare i kväll men gav upp telefonkön efter 40 minuter men ska försöka igen i morgon.

Hoppas detta slutar i en solskenshistoria!!

StefanE
0

#11 Göteborg

Hawknestgrove
0

Prova på rassidorna här inne och på SKS forum!

Minka040
0

Här kan du söka själv om du fick chipnumret med dig hem:

http://kennet.skk.se/agarreg/

Lena
0

Men oj stackars kissen! Vilken tur den fick hjälp av er. Man kan se att blinkhinnan är framme också. Brukar vara tecken på magbesvär och/eller mask. Håller tummarna att ni hittar kissens ägare.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Polisen ska ha tillgång till SKK:s ägarregister..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hennum
0

ojoj, det där ser ju hemskt ut! stackars lille kisse, men sån tur att ni fanns där!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Raja
0

Fy vad mager den var Förvånad Hoppas verkligen att den hittar tillbaka till sin ägare. Tur nu fick med den hem och hoppas allt går bra med kissen.

StefanE
0

Har hittat en mailadress som jag hoppas är rätt till uppfödaren. Får se om det kommer något svar under morgondagen.

Hawknestgrove
0

Ja pussa på den lille. Säkert så kommer han/hon tillrätta i allafall

Kusten
0

Åh man blir ju alldeles tårögd.. så otroligt smal.. och blinkhinnorna synd väldigt tydligt. Underbara ni som tog hand om henne. Vi får hoppas att det blir napp på en god ägare som håller henne kär, någon som då blir överlycklig! Pussa kissen från mig :)

StefanE
0

#7 Hon äter jättefort och vi har tagit bort maten efter en stund och det verkar OK. Annars liggoer hon bara i hoprullad och spinner.

annebeate
0

Vilken lycka att ni fann henne, lilla kisse. Hoppas ni snart får kontakt med ägaren.

mymlanbus
0

Sicken mager liten stackare! Hoppas att ägaren blir funnen!

kalindas
0

Lilla gumman!
Hoppas att ni hittar hennes uppfödare eller ägare. Är hon chippad eller öronmärkt. Så kan det finnas info både på SKK och på Sverak.
Håll gärna oss på Siames i Fokus informerade hur det går.

Vi kan kanske hjälpa till på något vis att hitta ägaren.

/Elisa

emjon
0

Vilken tur för lilla kisse att just ni kom förbi så hon blev omhändertagen. Hon måste ha varit ute ett bra tag för att bli så tunn.

Hoppas att ni finner hennes ägare och attt hon är oerhört saknad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattmatten
0

Oj, jag nog för att en oriental ska vara slank, men inte så smal.
Hon måste ha kommit bort från sin ägare.

Hoppas du får svar på mail så hon kan få komma hem och vilken tur att hon hittade dig.

monsi
0

Har ni fått tag i ägaren??

Så mager liten!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

hanna64
0

Stackaren Gråter vilken tur att ni hittade henne Glad

Hoppas att det slutar bra också

Fagddu
0

Stackars liten mager misse. Hoppas verkligen att du får tag på rätt (och en bra) ägare till missen. Så hemskt mager stackarn är.

Tur att du hittade henne :)

gulliver
0

Ooooh Förvånad. Lilla vännen …. Helt mållös är jag men ytterst tacksam över att hon kom i er vägSkrattande.

StefanE
0

Har under förmiddagen pratat med polisen som ska återkomma senare, sms:at ett nummer som förhoppningsvis används av uppfödaren, S*Ziandra's, blev uppringd av veterinärkliniken som undrade hur det gick med katten, eloge till dem.

Natten har jag tillbringat på en madrass i köket med "mistluren" som har ett stort behov av närhet. Hon verkar inte vilja göra mer än att ligga och vila bredvid.

Klump i halsen får både jag och K när vi rör vid henne, hur har detta skelett kunnat överleva, inte ett uns av fett finns på henne.

Hennes mage är dålig, tänkte ta till mig tipset om skon-mat och åka till Blå Stjärnan och köpa lite.

En lustig sak är att hon faktiskt är kräsen trots sin utsvultnad, våra egna katters mat duger inte. Veterinärkliniken skickade med en påse torrfoder som vi ger henne av.

Imasy
0

StefanE, kan du pma mig? Din sida är oaktiverad så jag kan inte pma dig.

Jag har ev ett ess i rockarmen som kan göra det lättare att hitta ägaren ;)

[hakkapelitta]
0

Lilla hjärtat!! Ni skulle försöka få fatt på de foder som finns hos veterinären - RC Recovery och Hills A/D, det är skonsamt mot magen och innehåller enormt mkt kalorier. När ni besöker veterinären så se till att få henne rejält uppvätskad med näringslösning och avmaskad också. Du kan också köpa Procolin eller Diarsanyl att ge henne för den dåliga magen! Lycka till, hör av dig så gärna om du har några frågor.

ossilian
0

Ojojoj, liten skrutt! Fantastiska människor är ni som tar hand om denna katt i nöd.

A/D och recovery är INTE skonsamt mot magen, men bra för att öka vikten på sjuka katter. Om katten har diarré är det bättre att ge kokt fisk i små portioner. Jag hade även avmaskat henne omgående.

Stort lycka till nu! Hoppas ni får tag på en lycklig ägare!

Alexej
0

S´Ziandra´s finns i Stockholm. Deras tel.nr och mail finns här under

Siames & Orientalisk Korthår

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
0

jag hade nog ringt, och inte varit så finkänslig just för att det är påsk ;)

tuska
0

#40   Törs inte störa för att det är PåskFörvånad

Imasy
0

Men firar folk påsk? ;)

Hade nog inte ring på självaste julaftonen, men nu hade jag ringt, dessutom verkar ju katten behöva vård. Det kanske man vill ta med den rätta ägaren?

StefanE
0

Katten heter Doris och jag har pratat med ägaren. Kan inte skriva så mycket mer förrän vi har rett ut en del saker men jag tackar för alla bra råd.
Det här kommer sluta bra.
Hon är världens goaste dam!

gulliver
0

Oh, så fantastiskt bra! Glad

Hoppas att vi får veta lite mer då så småningom.

tuska
0

Hoppas Doris får den hjälp den behöver nu…. Lite närings lösning vore på sin plats om hon varit vilsen ett tag.

Hoppas ägaren är jätteglad att Doris kommit till rätta.

Lena
0

Vad bra att ägaren gått att spåra. Hoppas nu på det bästa. Kissen verkar behöva veterinärvård om den är så mager och samtidigt har diarré. Håller tummarna för henne. Vilket bra jobb ni har gjort StefanE!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

EvelynKatt
0

Gud så underbart att ni fått tag på dem! Och Ziandra's är knepiga att få tag på, men det sa jag över telefon.

Ni är fantastiska som tagit in henne och gjort (och gör) allt ni kan!

Hoppas att lillsnurpan mår bättre, bra, snart!

/Sandra

kattassen
0

Det var trevliga nyheter när jag öppnar datorn efter hela dagen med annat för mig. Skönt att ni fann ägaren och att ni kunde ta hand om lilla Doris! Ni tycks ha tur med chippade kattdamer på DFlört !

Stor kram och Påskhälsning till dig och KSkrattande

(#37 Hills i/d inte a/d är visst det skonsammaste, fick vi reda på när vi var inne i torsdags med vår Ludde Longhair.)

Engla
0

Vad skönt att det verkar lösa sig för denna fina misse!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

catfoot
0

Det verkar bli ett lyckligt slut för denna magra lilla kisse…Vilken tur att ni fanns å tog hem kissen..Kram

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Puh, vad bra att det löser sig för kattstackaren.
Sååå mager får inte en kissekatt bli……Gråter

[hakkapelitta]
0

Nej, a/d är inte skonsamt på samma vis som i/d. men då är i/d istället ett dietfoder som inte innehåller extremt mkt fett och kalorier och som inte ska ges under längre tid eftersom det är rätt kalorifattigt. i det här fallet behöver man det motsatta Flört

mina katter (bla. en kronisk diarré) klarar a/d och recovery relativt bra..

EvelynKatt
0

Lilla stumpan. Jag hoppas att allt går bra. Håll oss uppdaterade?

tuska
0

Hur länge har katten varit bort tappad ???

Dagoe
0

Starvation and Re-Feeding Animals

The desire to generously feed a starving animal is human nature, but can have disastrous consequences if done incautiously. "Refeeding syndrome" refers to the metabolic derangements that occur with the reintroduction of food after a prolonged period of malnutrition. This syndrome was first recognized in prison camp survivors of WWII - tragically, some survived terrible ordeals only to succumb to the too-sudden reintroduction of food. 1 In shelter medicine, starvation and refeeding is most often a concern in animals subjected to cruelty and neglect, or animals which have been trapped in areas without access to food and water. It may also be a concern in patients which have undergone a prolonged period (> 5-10 days) of fasting or anorexia for any reason. (2,4)

Effects of starvation

During starvation, carbohydrate, fat and protein stores are depleted in that order, preserving vital structural proteins as long as possible. Serum electrolyte balance is maintained by a shift of intracellular ions (potassium, phosphorus and magnesium) to the extracellular space, leading to overall depletion of these electrolytes although serum values may be normal. Organ function is eventually comprised, leading to reduced cardiac, renal, immune and other functions. (5)

Refeeding complications

The major complications of refeeding are related to electrolyte imbalance, particularly hypophosphatemia, hypokalemia and hypomagnesemia. (3) The mechanism varies, but in general when a starved animal is fed glucose or carbohydrates, these electrolytes are driven into the intracellular compartment, which can lead to severe deficiency of serum levels. Ideally, serum electrolytes should be monitored at least every 24 hours for the first 5-7 days of refeeding, particularly if problems are encountered. Signs to watch for include muscle weakness, neurologic dysfunction (weakness, seizures, coma), and cardiac dysfunction. In addition to these signs, hypophosphatemia can cause hemolytic anemia, and hypomagnesemia can cause irritability or aggression. If any of these signs are observed, close monitoring and correction of electrolyte imbalances through fluid therapy is required.

Other refeeding complications can include fluid overload due to compromised cardiac and renal function, particularly as increased insulin levels lead to reduced sodium and water excretion. Thiamine deficiency may also be a problem. 2 Because thiamine is a co-factor in carbohydrate metabolism, starvation-induced deficiency is exacerbated by carbohydrate refeeding. This may result in Wernicke's syndrome (ocular disturbance, ataxia or coma). Atrophied villi can impair absorption, so parenteral thiamine supplementation should be provided.

Who is at risk?

• Any animal with a body condition score of < 3.5/9 and an unknown dietary history.
  • Animals which have fasted for > 5-10 days regardless of body condition score. (2,5)
  • Animals which have lost > 10% body weight over < 2 months.(2,3)
  • Animals with hepatic lipidosis, diabetic ketoacidosis and hyperadrenocorticism are at increased risk. (4)

Err on the side of caution - it is safer to re-introduce food gradually than to chance feeding too much too soon.

Developing a refeeding plan

A refeeding diet should be high-fat and low carbohydrate, with adequate potassium, phosphate, and magnesium. For horses, alfalfa hay is recommended. 6 Initially feed only ¼ of resting energy requirement (RER) divided into six small meals per day. This can be calculated by the formula RER = (30 x BWkgs) + 70, or simply go by the feeding recommendations for the chosen food. Amount should be increased by 1/8 to ¼ of the total requirement over   several days. As noted, parenteral thiamine should be provided. Other supplementation is not generally indicated. Refeeding syndrome usually occurs within the first 3-7 days. (1,2) The number of feedings can be decreased and the amount at each meal increased gradually over the first ten days, until the animal is free fed (for non-gluttonous individuals) or placed on a plan to allow steady weight gain.

Starved animals have impaired immune systems, so shelter patients should ideally be placed in foster care or housed in an area separate from ill animals and new intakes.

References

1. Hearing SD. Refeeding syndrome. BMJ. Apr 17 2004;328(7445):908-909.
  2. Crook MA, Hally V, Panteli JV. The importance of the refeeding syndrome. Nutrition. Jul-Aug 2001;17(7-8):632-637.
  3. Remillard RL, Armstrong JP, Davenport DJ. Assisted feeding in hospitalized patients: enteral and parenteral nutrition. In: Hand MS, Thatcher CD, Remillard RL, Roudebush P, eds. Small Animal Clinical Nutrition. Marceline, Missouri: Mark Morris Institute; 2000:351-400.
  4. Wortinger A. Refeeding syndrome: when good food goes bad. Paper presented at: International Veterinary Emergency and Critical Care Symposium, 2003.
  5. Allen TA, Toll PW. Medical Implications of Fasting and Starvation. In: Kirk JH, Bonagura JD, eds. Current Veterinary Therapy XII. Philadelphia: W.B. Saunders; 1995:53-59.
  6. Stull C. Nutrition for rehabilitating the starved horse. The Horse Report. July 2003;21(3).
StefanE
0

Tack för alla fina ord och alla bra tips. Här har vi hamnat i en "vårdbubbla" där vi inte gör mer än att stirra på Doris minsta rörelseGlad. Hon mår mycket bättre, sover mycket, men är alert när hon är vaken. Små skillnader men ack så positiva, ett annat lugn över henne. I/D får hon i små portioner ofta och A/D övergår vi till när det känns bra med hennes mage. Hon väger för lite för att avmaskning ska vara aktuell, det finns heller inga spår av mask i lådan.

Tack än en gång för alla fina ord!!

annebeate
0

Lilla Doris, så tryggt att hon nu finns i Stefans och sambons omvårdnad. Så skönt att hon mår bättreGlad

[nadvard]
0

stackars doris! :( men jag fattar inte riktigt, vill inte ägaren ha tillbaka katten :S?

EvelynKatt
0

Skönt att det går åt rätt håll! Fortsätt som ni görSkrattande

ossilian
0

Gud, så rörd jag blir över det ni gör för henne. Hon kommer att tacka er tusenfalt. Förstår precis vad du menar med "vårdbubbla", har själv suttit i den med ett antal bortslarvade/bortsprungna missar.

Men jag undrar också, vill inte ägaren ha hem sin katt?

Angående avmaskning, vad har ni fått den uppgiften ifrån att hon väger för lite för en kur? Banminth och Axilur kan man ju ge till pyttekattungar. Har hon varit ute en tid har hon nästan garanterat mask (behöver inte synas i avföringen). Ni gör naturligtvis det ni tycker känns rätt, men jag avmaskar alltid hittekatter (låter som att jag letar upp dem, men jag har bara råkat på flera under åren :-)) det första jag gör. Och det brukar ge resultat nästan omedelbart med bra magar och bättre aptit.

Massor av energi till er och katten!

Hawknestgrove
0

Vi får nog höra vad det lider. HUvudsaken att kissen går åt rätt håll och mår bra.  Tror nog att Stefan har en räv bakom örat och berättar sen!

ossilian
0

Kanske är det tom så väl att katten redan hittat "hem" hos Stefan:-) *hoppas*

Issa
0

Stefan E, håller med dej angående avmaskning. Våra vettar brukar också säga när vi får in en katt i mycket eländigt tillstånd att det är bättre att vänta lite med avmaskningen så man inte utsätter kroppen för mycket i början. När man ser att det funkar med mat och att det börjar stabilisera sig kan man gå på med lite Banminth till en början med. Behövs det starkare medel kan det tas i ett senare skede.

ossilian
0

Ni har nog rätt angående avmaskningen. Jag har ju aldrig tagit hand om en så pass utmärglad katt och hade säkert resonerat som ni då. Överanvändning av avmaskningsmedel är jag skarpt emot, men samtidigt är diarré väldigt ofta orsakade av mask när det gäller utelevande katter. Fast som sagts tidigare, att hon får upp energin är det viktigaste nu.

Hur som, tummar hålls Glad

kattmatten
0

#63 Instämmer. Axilur är alldeles för starkt och ofta onödigt.
Inte så miljövänligt heller och maskarna har börjat bli resistenta mot det.

Avvakta och ta sen Banminth är ett bra råd.

Ankie
0

har du hört nåt från ägaren? Vart kommer katten ifrån, vet du nåt?

Funderar ju…..

Debattia
0

Puttar upp tråden och håller tummar och tassar det ordnar sig med mage,vikt och att kissen kommer hem igen, fast den verkar ju ha det fantastiskt nu också.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[nadvard]
0

Jag vill höra hur det har gått för den stackars kissen :)

ossilian
0

Jag med :-)

Jenna-Gun
0

Lilla Doris. Vilken tur du haft som fick komma in och få vård som du behöver.

Kram till er som tog in kissen

emjon
0

Det här är en tråd om en kisses öde som berör ända in i hjärteroten. Jag kan inte heller släppa tankarna på den och undrar också hur lilla kissen mår nu.

maggan47
0

jag undrar också, kommit hem efter att ha jobbat hela helgen, och lilla kissen vilken tur att just ni kom förbi, hade säkert inte klarat många dagar ute till, lilla sötnosen, konstigt nog är även raskatter utsatta för detta, att "tappas bort" har ju lilla Beata golden shaded perser här, vanvårdad och misshandlad, och som i inköp kostat åtskilliga tusenlappar, saknad av ingen, när Djurens vänner via tips fick hand om henne. Väntat på uppdatering Stefan

Maggan47

Maggan47

StefanE
0

Doris uh7ya (Oops, en tangentbordskatt) Skrattande. Framstegen i natt är så fantastiskt positiva!
Hon tvättar sig mer och mer och mer noggrant.
Ååhh, hon slickar sig tittade upp på K och spann lite innan hon fortsatte! SÅ positivt!
Just nu är hon inne i den längst vakna perioden sen vi tog in henne, aptiten är riktigt tillbaka och pälsen är glansig, och huden har mycket bättre spänst.

Historien saknar fortfarande många pusselbitar och det kommer att ta några dagar och plocka ihop den.

Veterinär ska vi besöka tisdag eller onsdag, då tas avmaskning och fortsatt vård upp.

Den akuta fasen som jag och K kände i början är över!!

StefanE
0

Bild till

Hennum
0

Så härligt att höra! :D Och så söt hon är ^^

Lilacbower
0

Så vacker!

Ensam - men stark!

monsi
0

vil inte ägaren ha henne??

Hon är ju underbarKyss

emjon
0

Tack Stefan för uppdateringen och så underbart att det går åt rätt håll för Doris. Hon ser helt underbar ut i sitt putsande och jag är så glad över att hon får så kärleksfull vård hos er.

ossilian
0

Förstår att där är fler pusselbitar, ofta är det ju det när katter hittas i sådant dåligt skick. Men vilken tur att just ni finns för lilla Doris nu Glad

När en katt inte ens ids tvätta sig är det riktigt illa med den. Verkligen positivt att det vänt så.

Hawknestgrove
0

härligt att se att hon mår bättre!

snickan
0

Men hade ni inte hittat ägaren till henne, varför den inte kan hämta henne då. Hon är verkligen fin katt Doris

maggan47
0

puttar upp

Maggan47 som är nyfiken

kattassen
0

Som sagt, vad skönt att hon piggar på sig lilla DorisSkrattande Gott att veta att hon är i goda händer hemma hos er. Kanske kommer flocken att utökas eller?

StefanE
0

Flockutökningssamtal pågår…

Annars fortsätter framstegen, tvättar sig mer och mer, sover en annorlunda sömn, lugnare, inte så utmattad.

Hon var tillräckligt pigg och nyfiken för att försöka ta sig ut i resten av lägenheten.

StefanE
0

Gosbild

emjon
0

Lilla gumman vad söt hon är och som hon njuter i famnen är underbart att se. Roligt också att hon är nyfiken och vill utforska sin omgivning. Kan tänka mig att era hjärtan svämmar över för Doris på många sätt kommer hon få stanna hos er?

maggan47
0

hur går det med Doris, nyfiken

Maggan47

Fagddu
0

Vad fina bilder! Hon ser redan piggare ut på ögonen tycker jag. :)

Är också nyfiken om hon ska få stanna hos er? Och vad som hände när hon försvann. Lycka till med vackra Doris :)

[nadvard]
0

Vad bra att det verkar gå bra för henne! :)

kattiz
0

men stackars Doris,så smal hon är!

förstår att det verkar vara nån som inte vill ha tillbaka katten,eftersom stefanE överväger att utöka sin kattkoloni med Doris.vore ju kanon om du gjorde det stefanE.

heder till folk som stefanE och hans sambo!!

fick ont i magen när jag såg bilden i Trådstarten,FY så smal.

mina kissar hälsar till Doris att hon ska äta upp sig---->

kattassen
0

#85 Å vad hon ser ut att njuta! Kanske snart kan ändra i rubriken till Utmär(kt)glad OrientalFlört ?

[nadvard]
0

Ja hon lär ju vara glad nu när någon tar hand om henne :D

buster65
0

Vilken vacker kissekatt Doris är. Hon blir nog en riktig skönhet när hon ätit upp sig

Debattia
0

Lilla Doris!!! Blir hon kvar hos er tro????? Hon har det ju så hos er ,för ni verkar vara så snälla och fina som månar så mycket om djuren!!!

Debattia

hoffens
0

# 60 hoppas du inte avmaskar med axilur det finns katter som har dött av det. Kattungar ska man andvända Banmint.

Underbart att det finns folk med hjärta på rätta stället som tar hand om Doris

Hennum
0

Hehe, kul ordvits där kattassen! :D

StefanE
0

Jag bara älskar och ligga här med datorn på magen och läsa era kommentarer, blir alldeles varm inombords…

I morse låg det fasta fina korvar i lådan så nu är det A/D som gäller som mat.
Har tid hos veterinär 11:30 i morgon, då tas avmaskning och fortsatt hantering upp.

Köksreviret har blivit för litet så en promenad ut i lägenheten blev det. De 2 andra stirrade storögt ner från loftsängen.

Vi har erbjudit oss att ta över henne och ska träffas senare i veckan och prata. Även om ägarna inte har idealiska förhållanden för Doris tar de omplaceringen på största allvar och vill kolla upp mig och K.

Och vi får inte glömma att det är ett svårt beslut att omplacera en av sina älsklingar.

Fler rapporter följer…

StefanE
0

Hoppas att det snart blir så…

martdat
0

hur kom hon bort då? lite kan väll vi nyfikna få veta? behöver ju inte säga vilka uppfödarna är om det är känsligt,

kattassen
0

#97 Lycka till med Doris!

Behövs det referenser till ägarna så får ni höra av er. Jag skall nog kunna lägga fram lite goda vitsord isåfall.Flört

emjon
0

Härligt att det går framåt för tösen och att hennes mage nu är bättre. Roligt också med hennes promenad ut i lägenheten för att vilja bekanta sig med de andra kissarna.

Helt underbart om ni kan behålla henne för ett bättre hem kan hon inte få. Känner inte alls till bakgrunden men i mina ögon har ägarna förverkat sin rätt på Doris. Det är helt oförsvarbart att försumma katten så oavsett anledning.

Hoppas att det löser sig på ett bra sätt mellan er och ägarna till Doris och att hon stannar hos er.

Skruttan-1
0

Oh, så skönt att höra att man stannar upp o kollar en katt som är mager o ser ut som hon. Skulle vart flera som gör så här :) hoppas allt går bra med Doris :) kelig o fin var hon det kan man inte ungå att se o höra :)

ossilian
0

#97 Och jag blir alldeles varm av att läsa om era framsteg. Så lycklig hon är nu Doris som fått komma in i värmen och kärleken. Visst blir man glad av fasta korvar :-)))

#95 Jag avmaskar inte mina katter alls, testar med Kolla masken. Men utelevande katter har jag genom åren avmaskat med antingen Axilur eller Banminth. Var har du fått den uppgiften ifrån, att katter har dött av det?

Josefa
0

Undrar jag också. Jag brukar använda den flytande Axilur till kattungar. Lätt att blanda i mjölken.

Josefa
0

Banminth tar bara spolmask, inte bandmask.

kalindas
0

Axilur rekomenderas av veterinärer till dräktiga honor. Så att de dör tror jag inte på. Däremot kan de bli ressistenta mot det och att det inte hjälper att ge vid mask.

/Elisa

kattmatten
0

#106 Jag är inte #95 men tar mig friheten att svara ändå. Glad

Att avmaska årligen har förr varit rekommendationerna, men då maskarna nu börjar bli resistenta mot bla just Axilur så rekommenderar man att bara avmaska då man verkligen vet att det finns mask. Och då hellre med Banminth eftersom katter oftast inte har alla de sorters maskar som axilur tar.
Det är lite som att skjuta en kanin med kanon om du förstår vad jag menar.

Att katter skulle dött har jag inte hört, men det kan säkert hända en katt i väldigt dålig kondition.

Avmaskningsmedlen ger ju också en dålig påverkan på miljön när det kommer ut i naturen, så det är bättre att bara avmaska när man är säker.

Josefa
0

Väldigt många katter som levt "vilda" ett tag och livnärt sig på fåglar, möss mm är väl smittade av bandmask?

ossilian
0

#107 Jag håller med dig om överanvändandet och har själv gått från att slentrianmässigt avmaska utekatter till att skicka avföringsprov till Kolla Masken.

Men om jag får in en katt som har diarré och blinkhinnorna framme tvekar jag inte en sekund att avmaska den direkt. Fast om den var i bedrövligt skick hade jag gjort som TS, tagit den till veterinär först.

Hawknestgrove
0

Då får vi avvakta och höra sen, om lilla Doris historia. Hon mår bra, det är ju det viktigaste

[nadvard]
0

Hoppas att ni får ta hand om henne! Det vore nog det bästa :)

kattiz
0

ska man avmaska ska man ta ett medel som tar så MÅNGA olika sorters maskar som möjligt,inte bara EN sorts maskar.

Lena
0

#112 Egentligen inte. Det bästa är egentligen att ta ett avförningsprov och sedan bara avmaska mot det som katten är infekterad med. De artspecifika avmaskningsmedlen är effektivare än de bredspektrumpreparat som "tar allt". Dessutom är de som tar många olika sorters maskar styggare mot mage och tarmar.

StefanE
0

Är lite trött så en kort rapport:
Vita och röda blodkroppar bra, njurvärden låga men bra, levervärden låga men bra, så hon har klarat sig bra från sin utevistelse.
Tandstatus usel, kraftig inflammation och har tappat flera tänder och fler måste dras.
Dock ingen åtgärd ännu, veterinären vill ha bättre allmäntillstånd innan sövning för en riktig tandkoll. Doris var som en ål på undersökningsbordet.
Avmaskningsdiskussionen tycker jag är intressant och tänker starta en ny tråd om men inte i natt.

Kort sagt: Hon mår bra, men måste må bättre för att kunna må bäst!!

kattmatten
0

#112 Nixpix, tar jag mig friheten att säga. Ett så smalt spektra som möjligt eftersträvas alltid med alla läkemedel-vilket maskmedel ju är.

#114 Vad skönt att lilla Doris har ett bra utgångsläge för att må bäst. Hoppas hon får stanna kvar hos dig.

mymlanbus
0

Hoppas att lilla Doris snart mår bättre och till slut allra bäst :)

[LucyInTheSky]
0

Hon är så vacker lilla doris! Kram på er underbara människor som tar hand om henne

emjon
0

Lilla gumman har en del att tampas med men jag är så glad att du Stefan fann henne i tid och hon får så omsorgsfull vård. Bra också med en sådan veterinärkoll så ni vet utgångsläget för llla Doris.

Nu hoppas vi att Doris återhämtar sig mer och mer för varje dag och kan få behandlingen när hon är redo.

Nospussar till lilla Doris som är en kämpe.

Gullimat
0

Har aldrig sett en så mager katt och man blir verkligen bestört, om det nu också är människor som gjort detta medvetet med henne. Tur hon kom in och bättrar på sig hos er, för det verkar som det var i sista minuten.

Hon måste kännas sig som Världens lyckligaste.Skrattande

solweig
0

oh vad söt hon är.

kattassen
0

#119 Ja, nu är det nog en Utmär(kt)glad Oriental snartFlört hoppas vi!

tuska
0

Hoppas allt fixar sej till det allra bästa för Doris.

Att hon nu får vård och omsorg och kan få leva ett för henne ombonat liv.

Hampelina
0

Lilla gumman, vilken tur att hon fick komma in! Hur länge har hon varit ute/borta?

ossilian
0

Åh, det var ju glädjande besked att lilla Doris kommer klara den här pärsen!

Kramar till er

Hawknestgrove
0

JA lycka till! Som sagt,märkligt, den dåliga tandstatusen är ju inget hon har fått på nolltid precis!

Fagddu
0

Är så glad att höra att hon är på bättringsvägen. Hoppas hon får stanna hos er. :)

Magda
0

jag kan inte läsa denna rubriken utan att tänka att där står utmärkt glad oriental Förvånad får läsa 2 ggr varje gång nu!

Ankie
0

Ja hur länge hade hon gått ute då och vart kommer hon ifrån? Vill ju veta det är så många frågetecken än kring sötnosen. Bra att tösen mår bättre.

kattiz
0

hur går förhandlingen med ägaren stefan?

StefanE
0

Orientalen är så här glad:

StefanE
0

När man diskar är man här:

StefanE
0

Och Emil är jättespännande:

StefanE
0

Historien, som jag hört den, med Doris är väl att hon var avelshona hos uppfödaren och skulle sedan av okänd anledning avlivas. Ett par från Göteborg tar över/köper? henne och kastrerar henne.

Kastreringen är jag jätteglad att de gjorde.

Detta par har en dominant katt som inte tillåter Doris att röra sig i lägenheten, varför Doris flyttar in hos en vännina till paret. Där finns en sambo som inte tycker om Doris, så hon trivs inte. Sambon flyttar ut och Doris leker med den andra katten hemma.

De går ut tillsammans men Doris brukar komma in efter tio minuter. Det gjorde hon inte en kväll och sen hittar Kajsa och jag henne på långfredagen. Då har hon varit ute 1,5-2 veckor enligt uppgift.

Efter chipkontroll tar jag kontakt med polis för att leta ägare. Jag har även ringt och mailat uppfödaren men inte fått något svar på detta.

Polisen återkommer och säger att de hittat en efterlysning på något som heter "dogbytes" eller något sånt. Jag får ett nummer till ägaren. Ägaren i det här fallet är killen i det första förhållandet som inte hunnit skicka in om ägarbyte till SKK.
Polisen berättar att han sa något sånt här: jag är ägare, men hon bor inte hos mig, men självklart kommer någon och hämtar katten.

Då drar Kajsa och jag öronen åt oss, entusiasmen är inte där. Dessutom är Doris inte bra och behöver vård. Vi har redan bäddat ner mig på madrass i köket och brutit vårt påskfirande. Jag ringer och pratar med ägaren och jag frågar om katten har blivit en börda på något sätt och att Kajsa och jag tar över i så fall.

Han vill väl inte köra över sin vännina så jag får hennes nummer.

Henne ringer jag på söndagen och vi pratar lite, jag ställer frågor om vaccinering och kastrering. Vi har även mailkontakt där jag frågar om foder och annat som jag tror kan hjälpa veterinären.
Svaren är inte tillfredställande.

Hon kan tänka sig att släppa Doris till oss, men vill träffas och prata om hur vi ser på Doris vidare liv, hon är inte pigg på att låta Doris flytta om det innebär att vi i vår tur väljer att omplacera.

Dessutom nämns att vi ska betala lite på kastreringen.

Jag tror att vi kommer att få i hop en träff denna helg där alla tre ska godkänna mig och Kajsa.

Nu har ju även veterinär tittat på henne och konstaterat problem med tänderna. Dessa problem uppstod långt innan hon smet och har blivit värre på grund av negligering. Vi tar Doris oavsett allt detta och det kommmer att gå alldeles utmärkt. Men det känns så sorgligt att tandproblemen lätt hade kunnat undvikas!! Detta gör mig jättebesviken.

När det gäller Doris vård har vi bestämt att vi åker till kliniken och lånar deras våg 2 ggr/vecka. Veterinären är ju där så då kan vi konferera lite snabbt i korridoren om när det är dags att söva för att titta riktigt i munnen. Avmaskning kommer hon också ta ställning till allt efter hur Doris utvecklas.

Nu är det godnatt för mig.

ossilian
0

Just denna uppfödare är ökänd (inom orientalvärlden) och jag hoppas att dem lagt ner sin avel för gott. Idioter!

Vad har hon fått för diagnos för sina tandbekymmer? Jag har en oriental med paradontit. Hennes tandkött blir lätt inflammerat och hon har även drabbats av tandlossning. Den behandling hon får är tandborstning med klorhexidinlösning. Ofta rekommenderas torrfoder som huvudföda, men jag går faktiskt emot den rekommendationen och ger nästan enbart blötmat och rått kött. Det är vanligt att orientaler (och andra katter) sväljer bitarna utan att tugga och då uteblir ju den tandrensande effekten.

Men oavsett diagnos, ge damen rått kött gärna tex högrev i skivor elelr råa kycklinvingar. Det gör underverk för tänderna och fungerar som en naturlig tandborstning. Är dessutom mycket mer näringsriktigt för en katt att äta än torra kulor med spån i.

Vill tillägga att tandohälsa är väldigt vanligt hos katt och det finns en ärftlighetsfaktor. Att Doris problem lätt hade kunnat undvikas är inte säkert, beroende på vad det är hon lider av då.

Puss på fina nosen Kyss

kattassen
0

Vilken sorglig historia lilla Doris har! Gråter Så ledsamt att hon inte blivit riktigt väl omhändertagen som det låter.

Hoppas verkligen ni får chansen att få ta hand om henne för det vore nog allra bäst. Man känner ganska snart när något är fel med människors inställning.

Det som slog mig angående Doris tandproblem är om hon möjligen lider av FORL? Vi har kompisar som har 2 siamser och 1 oriental varav en av dem har FORL som visst inte är ovanligt bland denna ras. Men det visar väl sig efter röntgen.

Tur att ni finns!

martdat
0

Tack för vi fick höra lite av bakgrunden,. hoppas träffen går bra så ingen vill neka er Doris då ingen ens av de tre verkar vilja ha henne, Hon ser pigg och glad ut hoss erSkrattande

ossilian
0

#135 Det stämmer att siames och oriental är något överrepresenterade i tandohälsastatistiken (puh, långt ord). FORL är en knepig sjukdom som många gånger leder till att alla tänder hos katten dras ut, först då stoppas förloppet. Men katten kan leva ett fullgott liv även utan tänder.

kattassen
0

#137 Ja absolut "vår" oriental-kompis lever gott men har plockat ut en hel del av garnityret men det går bra ändå.

kattmatten
0

Hoppas verkligen att Doris får stanna hos er där hon har det bra.
Känns som om hon har flyttat runt tillräckligt.

Lycka till i helgen!

Ankie
0

Tack för uppdatering! Jag hoppas av hela mitt hjärta att katten får stanna hos er för där verkar det som hon har det bäst.

emjon
0

Stackar lilla Doris som haft det så problematiskt och fått flytta runt.  De tidigare ägarna har inte skött om katten och givit henne den vård hon behöver. Då är det väl inte troligt att de är beredda på att ta så höga vetkostnader för Doris fortsatta behandlingar.

För mig är det solklart att de har förverkat sin rätt till katten och det är djurplågeri en katt blir inte i detta tillstånd på 1,5-2 veckor. 

Hoppas att de tidigare inblandade har så pass mycket sunt förnuft att de överlåter katten på er. Lilla Doris måste få stanna hos er så hon äntligen får ett gott kattliv tillsammans med er.

Bumbis
0

Vad jag lider med kissar som fått vara vandringspokaler…

Nu har äntligen Doris "hittat hem" och jag hoppas verkligen att ni får behålla henne!

maggan47
0

hoppas allt löser sig med mötet i helgen. Inte ovanligt att sådant här inträffar i rasvärlden, har ju Beata här, shaded golden perser, som efter avel, sålts vidare och vidare, tills hon hamnade hos en kille som skulle sälja henne på Blocket, och tilltänkta köparen kom, och slog larm till polis, som omhändertog henne för vanvård, och Djurens Vänner kontaktade mig, som i min tur köpte henne, har ett fåtal tänder kvar, utslagna efter misshandel, kass mage, samt HCM, vilket upptäcktes vid vet.undersökning. extremt mager, vägde under 2 kg, hade inte överlevt många dagar till, så tack till den snabbtänkta köparen, som inte bara blundade, utan slog larm. Detta är inte unikt sa vet. till mig, som avelshona förbrukad, då sparkas katten ut, och ingen bryr sig. Nu har Beata bott här 1,6 år, äter bara blötmat, men lever ett bra liv, obestämd ålder, men tippar på 10 enl. vets. gissning

kram till er som tar hand om Doris som har alla föutsättningar att få ett bra liv hos er

Maggan47

Raja
0

Usch vilken hemsk historia. Dom ägarna ska verkligen inte ha katt. Hoppas vackra Doris blir frisk och får ett långt lyckligt liv hos er.

ossilian
0

#143 Det vänder sig i magen på mig när jag läser om din Beatas upplevelser. Sådan ynnest för henne att hon tillslut hamnade hos dig. Och eloge till den som slog larm!

Lite OT (Uppfödaren till Doris har tidigare lämnat in förbrukade avelskatter för avlivning hos vet. Mig veterligen är det gudskelov inte vanligt i raskattsvärlden, däremot förekommer ju omplaceringar rätt frekvent. Men om katten hamnar i ett bra och permanent hem så ser jag egentligen inget fel i det.

Själv sitter jag med tre kastrater och nedlagd uppfödning. Jag gillar verkligen orientaler och det var roligt att ha kullar, men blev faktiskt skrämd när jag märkte att min syn på katter lite förändrades iom aveln. Jag började liksom tänka i avelstermer och när jag hörde mig själv tala om bra och dålig exteriör typ, fick jag kvälningar och beslöt mig för att backa några steg, tillbaka till där jag alltid varit - en kattälskande människa som fullständigt skiter i hur katten ser ut)

martdat
0

#145 jag tycker det är bra att avelsdjuren omplaceras om det är bra permamenta hem, tänk om alla uppfödare skulle behålla alla katter som tas ut avel,, ooo vad katter det snabbt kan bli,,,

Hawknestgrove
0

Underbart att såna som ni finns! Lilla Doris, hoppas hon får stanna hos er och skulle den förre ägaren poCKa på ekonomisk ersättning, får jag väl hjälpa till lite?Bara hon slipper åka tillbaka…..

buster65
0

Här håller vi alla tummar och tassar för att fina Doris får stanna hos er som verkar vara så underbara kattmänniskor.

Doris förtjänar all kärlek hon kan få nu, efter att ha haft det så eländigt. Det är förfärligt hur många människor behandlar sina djur!

Rosor i mängd till er som har tagit så fint hand om henne! Glad

Fagddu
0

Skönt att ni tar så väl hand om lilla Doris. Håller med om att de förra ägarna har förverkat rätten till den vackra missen. Tråkigt att såna saker händer även med raskatter, dvs tappar i värde och därmed i uppskattningg. Även om det kanske är sällsynt.

Önskar er och Doris ett lyckligt liv tillsammans! :)

Och ser fram emot uppdateringar om den sköna damens hälsa. :) Och foton. Många foton. :)

[nadvard]
0

Lycka till Doris! :D

EvelynKatt
0

Skönt att allting blir bättre! Lillskruttan=)

anebit
0

Lilla gumman!   Hur har du kunnat bli så smal på 2 veckor ute i det fria?  Förvånad

Hoppas verkligen att Doris får stanna hos Stefan med familj.

En sån tur att ni tog en promenad just där Doris var.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

Tack och lov att ni träffade Doris. Eneloge till allt vad ni gör för den lilla stumpan. Det hjälper tydligen inte heller att vara raskatt om man hamnar bland stollar. Konstigt dom inte varit mer rädd om henne för hon måste väl ha kostat litegrand i inköp ? Det är det jag hoppas på att folk tar mer reda på sina djur när dom får betala en bra summa för dem.

Massor av eloger!!!!!

Debattia

buster65
0

Det kanske kan bli så som någon i tråden #127 läser rubriken:

"Utmärglad oriental" till att bli "Utmärkt glad oriental".

Det blir hon säkert om hon får stanna hos er. Det tycker jag var en så fin "fel-läsning". Vi hoppas allihop att Doris blir en utmärkt glad oriental.

Det är precis det slut på historien som vi alla önskar oss.

Vi vill gärna se mera bilder på fina Doris :)

StefanE
0

Bild

StefanE
0

Bild

StefanE
0

Bild

StefanE
0

Jag ska berätta mera men är för trött. Några bilder i allafall.

mymlanbus
0

Så fin hon är sötnosen :)

[nadvard]
0

Jätte fin dam! :)

DesireEsmeralda
0

Sicken sötnos! Kyss Vilken otrolig tur för henne att just ni sprang på henne… Lycka till med allt!

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

buster65
0

Oh, vilka fina bilder! Doris är så fin sååå fin! Vilken skönhet!

Det är väl lycka både för henne och för er att era vägar korsades i rätt ögonblick. Undrar vem det är som styr sådana möten?

maggan47
0

finns rätt människa för varje katt, problemet är att träffa på varandra, det tor jag absolut ni har gjort

Maggan47

Gullimat
0

Om det blir problem med dom s.k ägarna kan kanske en anmälan göras för vanvård.

Heder åt er

Debattia
0

Håller på er och fina lilla Doris!!!

Debattia

Hawknestgrove
0

JA håller med Gullimat där. Skulle nog hur lätt som helst kunnat konstaterats

Lena
0

#157 Jättefina bilder på Doris! :) Säger som alla andra här - vilken tur att hon träffade er! Hoppas nu att allting ordnar sig och att hon får stanna kvar. Håller tummarna hårt!

Jag är inte så bevandrad i hur det går till i uppfödarkretsar, men blir smått chockad av att höra att det på 2000-talet finns dem som avlivar sina avelskatter när de gjort sitt. Fy så cyniskt - att man bara kan med att använda sina katter som en ren förbrukningsvara! Ofattbart! De borde skämmas ögon och öron av sig dessa människor. Med en sådan syn ska man inte ägna sig åt djur utan borde istället börja samla på frimärken eller ölettiketter.

Att omplacera däremot är ju något helt annat och mycket bättre alternativ, bara man (som man alltid ska vara) är noga med valet av nytt hem. I det här fallet verkar det ju tyvärr ha brustit på den punkten eftersom Doris fått vandra runt på det här sättet.

tuska
0

Uppfödare brukar kastrera  avelshonan låta henne följa med som sällskap åt en kattunge  om det inte finns katt där förut vill säja, det är mycket vanligt.

Själv sitter jag snart med bara kastraterSkrattande  jag anses nog inte som den uppfödare som kan hålla på så länge, för jag kan inte skiljas från mina gammla avelshonor och då finns ingen forsättning. Jag är inte ensam om det problemet många många uppfödare får samma problem till slut.   

Har inte hört någon som avlivar sin avelshona som fått sina kullar. 

Uppfödarna till Doris tror jag fick stora problem med att det blev för mycket katter och tappade kontrollen över allt.

Hennum
0

vill veta mer om den numera utmärkt glada orientalen :)

kattassen
0

#169 Ja hur har det gått?

emjon
0

Undrar också men hoppas att det fortsättningsvis går bra.

Bumbis
0

Nyfiken på läget med Doris!

maggan47
0

också nyfiken

Maggan47

JeanetteS
0

Jag vill veta mer!!!! Har det löst sig?

DesireEsmeralda
0

Sällar mig till skaran av nyfikna…Glad

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

maggan47
0

puttar upp

fortfarande nyfiken Maggan47Flört

catfoot
0

Jag vill oxå höra…Nyfiken hur går det??

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Skruttan-1
0

var ett tagsen jag såg denna o kul att den uppdat så jag såg den igen :) vad fin hon har blivit o trivs hos Er. Jag hoppas att folk inte bara gör sig av med sina avelskatter  bara för att dom tagit färdigt de kullar man ska så måste man ju inse att detta är en katt värdigt liv som man skaffar för sälskap oxå inte bara tjäna lite pengar på. Jag hoppas hon får stanna eftersom ni lägger ner så mycket OCH att hon TRIVS hos Er :D Många lycko kramar och tack för att ni tog in henne :)

Debattia
0

En till nyfiken !

Debattia

snickan
0

Jag är också så nyfiken, på lilla vackra Doris, hur går det

Riqueza
0

Det är härligt att se att det finns människor som er! Ni är verkligen värda en eloge! :) Lycka till med superfina Doris! :)

huskatt08
0

Har missat denna tråd!

Ni är helt fantastiskt underbara som tog er an Doris och allt ni gör för att hon ska få en chans att må bra igen.

Nu är jag nyfiken på hur det har gått med överlåtelsen av Doris…hoppas av hela mitt hjärta att hon är kvar hos er.

buster65
0

Det var länge sen vi hörde något om Doris! Hur har det gått med denna underbart vackra katt?

emjon
0

Det undrar jag med och hoppas att inte denna tystnad betyder att det gått galet på något sätt.

Lilla Doris och hennes öde berör mig väldigt mycket och jag vill tro att allt är bra.

kattassen
0

Jag tror att det jobbas lite i det tysta… Vi får hoppas på en glad rapport framöver.

Hawknestgrove
0

185 EXAKT!

emjon
0

#185 Tack för ditt svar då känner jag mig genast lugnare.

buster65
0

#185 Tack för svar, då ser vi fram emot en förhoppningsvis glad rapport så småningomGlad

kattassen
0

Hm, jag vet ju inte mer än ni.. Men vi hoppas!!

StefanE
0

Förlåt att jag inte uppdaterat, jag får ångest i bland och då fungerar jag inte riktigt.

I allafall så i den senaste kontakten med ägaren så skulle hon titta på sitt schema och återkomma om en tid vi kunde träffas och prata. Detta har inte skett än och jag ropar inte hej förrän ägarbyte är gjort hos SKK, men det verkar på ägaren som att detta bara är en formalitet, Doris kommer att stanna här.

Hon har gått upp i vikt, är busig och spinner mycket.

Hon har kommit in i kattflocken bra, inga slagsmål bara lite fräs.

Och bilder:

StefanE
0

Mer:

StefanE
0

Mer:

[LucyInTheSky]
0

Vilken fin bild när hon sitter i krukan XD

StefanE
0

Sista:

[LucyInTheSky]
0

Hon ser verkligen ut att trivas.. Massa kramar till er som tagit hand om henne!! <3

kattassen
0

Kul, Stefan, att Doris fått en plats hos er! Det glädjer en att höra. Hon ser så njutande ut att inget tvivel råder om att hon trivs.

Ta vara på dig och kram till er alla!

Glad

kalindas
0

Hej
Skönt att det går bra! Glad

Har ni fått hennes stamtavla? Men chipmärkningen?
Har du stamtavlan och chipnumret så kan du ägarändra henne via SKKs hemsida. Kontakta även Sverak då de har en egen databas.
Skulle du inte få det ändrat, så är ett alternativ att ni öronmärker henne och skickar in detta till SKK.
En av mina Orientaler som jag var tvungen att placera om, är både chipmärkt och öronmärkt. Det senare gjorde hennes nya ägare.

Vacker katt är hon…Kyss

/Elisa

Hawknestgrove
0

härliga bilder och vilken skilllnad på katt!

monsi
0

Vilken skilnad. Vad fin hon har blivit.

Ser ut att trivas med livet.

Marga
0

Åh vad bra hon har fått det! Underbara bilder..Kyss

buster65
0

Skönt att höra att hon är kvar hos er och tack för underbara bilder!

En så ljuvligt vacker katt!

emjon
0

Tack för uppdatering och fina bilder. Hon ser verkligen ut att trivas och njuter nu av livet fullt ut och hon har blivit jättefin.

Lena
0

Härligt att se Doris så pigg och glad! Det var goda nyheter! :)

EvelynKatt
0

Hon ser ut att må mycket bättre=) Glädjande att se!

Fagddu
0

Vad fint att se att hon har det så bra nu. Skönt att hon har hittat någon som vill ta hand om henne :)

Hoppas agärbytet går igenom och att allt blir fixat :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

När min granne gjorde ett ägarbyte på en katt hon tog hand om från en granndam som avlidit frågade de ingenting utan skickade bara nya papper att fylla från SKK. Vi trodde att damens dotter skulle behöva kontrasigna i mammans namn, men ingenting.

Kusten
0

Glädjande om Doris, hon ser ut att ha bott hos er hela sitt liv :)

huskatt08
0

Känner sådan lättnad när man ser de fina bilderna…….Åh….Att kattlivet kan vara så skönt iaf Tungan ute

anebit
0

Så underbara bilder på kissen. Hon ser så avslappnad ut.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattassen
0

Kan vi inte få höra hur det är med Doris? Gillar hon sommarvistelse?

Adelle
0

I bland blir man så glad Skrattande

Hoppas allt går bra för er och vilken vacker ny vän ni fått!

snickan
0

Skönt att se dom fina bilder på Doris, så fin hon blivit, man ser att hon mår bra

Lena
0

Ja nu vill vi ha en liten sommar rapport här om Doris! :)

Hennum
0

puttar :)

Hawknestgrove
0

Ok ska höra…..

Gardens
0

#hure gårdet med doris??

Hawknestgrove
0

HAr mailat… får avakta svar.

IceJossan
0

Jag plockar fram tråden igen, för efter att ha läst den så vill även jag verkligen få veta hur det har gått!

kattassen
0

#218 Tror att allt är bara bra. Jag träffade Doris i höstas och det är verkligen en gosig tjejGlad

Men det skulle vara trevligt med en liten ny bild här kanskeFlört

Lillan7704
0

Puttar

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Puttar

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
0

kan avslöja, att husse och matte brukar handla av mig på Tradera….

StefanE
0

En bild från sommaren på landet:

StefanE
0

Fler kommer senare idag.

God natt!

Tizzla
0

Verkligen en utmärkt glad oriental nu! Skrattande Ser inte ur som samma katt. Fantastiskt fin, tråkig historia med solskensslut!

StefanE
0

Myser i fönstret

Lena
0

#226 Härligt att se en så välmående Doris! En kisse vars öde blev  förvandlades till en riktig solskenshistoria. Sådant älskar vi här på sajten. :)

Gullimat
0

Ja, solsken behöver vi i allt annat elände. Vacker är hon Doris

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.