Katten Elvis är död
Ikväll fick jag veta via kattforumet att underbara goa lilla katten och kämpen Elvis somnat in. Sitter och gråter. Han levde ett hårt och tufft liv ute på gatorna utan mat, kärlek eller trygghet större delen av sitt liv. Han satt ute i regn, kyla och snö. Vissa var även elaka mot honom. En vänlig och fantastisk människa, sagatjejen tog honom under sina vingar. Han fick äntligen komma in, han fick mat, kärlek och trygghet, allt som han aldrig fått uppleva ute. Han var dessvärre sjuk och idag fick lillgubben somna in. 
Det gör så ont i hjärtat, så ont. Lilla Elvis, du levde så hårt ute. Alla dessa år som du varit ute i kylan och lidit. Lilla hjärtat. Ingen var ditt fel. Hoppas du har det bra där du är nu. Du är frisk och älskad, du har mat och kärlek. Du springer runt med andra katter och leker. Vila i frid kära Elvis.
Tanken av att det finns så många katter där ute som lever som Elvis gjorde när han bodde på gatan gör mej helt förkrossad. Det gör så ont i hjärtat, jag vill kräkas. När ska alla katter ha ett kärleksfullt hem att gå till? Dom förtjänar inte detta liv. Det är vi människor som egentligen bär skulden till att hemlösa katter existerar. Klarar inte av att skriva mer. Gråter…..
Ni som vill läsa mer kan gå in på kattforum.se Leta upp, Elvis min underbara Elvis sov gott.
Sov gott Elvis
Oj vad sorgligt! Stackars kissen att han inte kunde få leva det goda livet lite längre efter alla dessa svåra år. Katters liv är så orättvist många gånger.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så det gick som vi alla befarade..stackars Elvis och stackars Sagatjejen, som hon kämpat för honom…
Mina tankar är hon dem i kväll
Helen

Usch vad tragiskt. Men han fick åtminstone känna sig älskad på slutet. Han fick gå vidare med folk som brydde sig. Inte alla som får det ens.
Skickar mina tankar till dem och en massa kramar över nätet.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sov i ro, lilla Elvismissen.
En liten tröst i den stora sorgen är att missen fick komma in i stugvärmen och få känna på trygghet och värme innan det blev dags för den långa färden till katthimlen och de gröna ängarna bortom regnbågsbron.
/Pelusa *gråter*
Lilla Elvis-katten, må du nu vara en lycklig katt där du befinner dig.,och att du nu har glömt alla svåra år här på jorden.
Jag har många kära kattvänner som har gått över rengbågen till katthimlen, dom välkomnar dig säkert. En bild på två kära vänner Micki och Simon.
Jag tänder ett ljus för alla katter som lever i misär här på jorden och ett ljus för de katter som lämnat.
Kram Lizalill och Missarna

Det är alltid lika sorgligt när katter inte får det liv de önskar/vi önskar att de skulle få. Nu får Elvis träffa min älskade Rasmus ovan skyarna.

Nu får han äntligen vila och ha det bra! Han finns med er ändå. Han fick en sista bra tid med kärlek och värme.
Tänker på min egen kämpe som jag saknar så otroligt. Som fick mig att orka med…
…skickar en tanke till båda.
Tänd ett ljus å låt det brinna.
Låt hoppet aldrig försvinna…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Så sorgligt! Vi gråter allihopa här, både My, Blixten, Ängla och jag.
Hoppas Elvis har det bra i Nangijala nu!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Vilket vackert ljus, Leffe!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
¤Gråter¤