Titta så fin!
Jag hittade denna fina katt på Hittekatten i Piteå. Hans ögon säger mer än tusen ord. Visst är han fin?
http://www.hittekattenpitea.se/katter/gullgubben.htm
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Verkligen, såå tjusig!!
Tänk om man hade ett stort hus på landet och massor med tid……….

Han ser ut att njuta där han ligger iaf. *ler*

Ja, han ser så underbar ut. Men men…han finns över 100 mil ifrån mig. Men det klappar till lite extra i hjärtat när man tittar i hans ögon. 
Gullgubben är jättesöt och påminner mycket om Tristan! Alla katter på Hittekatten i Piteå utom 9 måste ha nya hem innan den 1/8 när dispansen går ut.
Tristan kommer ju från Hittekatten i Piteå. Mycket trevlig och social kisse som sagt. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så du träffade Gullgubben när du var där då, Lena? Var händer efter den 1/8 om de inte får nya hem?
Säger som #1 tänk om man hade ett hus på landet, då skulle det inte vara några som helst problem. Ser så fin och mysig ut, gullgubben.
/Sessan1

#3 Transport brukar gå att fixa
Å som Lena säger, han påminner mycket om Tristan Tåren som du är så sugen på

Jo, jag vet. Han gör ju det. Men man ska ha plats oxå. Jag vill ha ett stort hus!! 
#5 Om de inte får hem tills den 1/8 då får vi göra stor insatser här på Hittekatter för att hjälpa kissarna.
Jag var aldrig hela vägen och hämtade Tristan Tåren. Cammo flög ned honom till Stockholm och sedan mötte jag Cammo och Tristan i Stockholm för vidare färd hem till Alvhem utanför Göteborg. Så tyvärr har jag inte träffat Gullgubben på riktigt.
Ja man skulle ha mera plats ni!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Absolut, Lena! Om det är någon kvar efter den 1/8 så måste vi hjälpa till!! Håll datumet på minnet.
Jag misstänker att om katterna inte har fått hem tills dess så blir det nog avlivning av katterna. Mycket tragiskt vore det.
Helen
#11 Men det får ju bara inte hända. Då måste vi alla hjälpas åt över landet.
//Lena
ja verkligen!men är det i augusti eller? hur läng får dem vara på katthem?

Blir det någon katt därifrån som ska söder ut så kan jag i allafall hjälpa till med 45 mil av sträckan:)

Vi får försöka att hjälpas åt att infomera om Hittekatten i Piteå, eller vad säger ni?
#14 Bra att veta Tezza!
#15 Vi får helt enkelt hjälpas åt över hela Sverige om inte alla katter får hem i tid. Det här handlar om mycket fina och sociala katter. Det går ju bara inte att ta att katterna skulle dö.
//Lena

Nej, verkligen inte, Lena! Det vore tragiskt.
men varför säter dem sån press.. på att dem måste hitta nya hem ANNARS1dem vill väll att katten ska hamna i ett tryggt,kärleksfullt å långvarigt hem eller?
#18 Det är en lång historia det där. Katthemmet fick in kattpest bland sina katter för ett drygt år sedan. Samtidigt visade det sig att de hade mer katter än de hade tillstånd för. För att kunna driva verksamheten vidare måste en grundlig sanering göras. Detta blir komplicerat, dyrt och omständigt eftersom katthemmet drivs i en privat bostad. Det finns inte heller någon förening blakom katthemmet. Nu har de inte tillstånd för att driva katthem. Katthemmet fick en ganska lång tidsfrist för att avveckla verksamheten. Beslutet togs förra våren och datumet den 1/8 2007 är satt. Några nya katter har inte tagit in och de katter som är kvar fanns där redan vid kattpestens utbrott 2005/2006.
//Lena
men gud va tragiskt!

Undrar om Margot Danielsson som har Silverkatten i Umeå kan ta någon? Har hon kontaktats? Det var ju hon som fick Guldkatten i tidningen KattLiv. Tog kontakt med henne och pratade lite. Hon verkade trevlig och väldigt seriös, tar skyggisar också.
#21 Ja det hade varit välkommet om så vore fallet! Det gäller att fundera och slå ihop våra kloka huvuden. Förhoppningsvis kommer flera katter att få hem innan den 1/8, men det är ju bra att ha någon form av back-up lösning att ta till.
//Lena