Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1082 ggr
Nikita-
0

Stallkatter sökes!

2 eller 3 katter som känner varandra, är kastrerade och skulle kunna trivas i ett bra stall med vettiga människor. Inga långghår. Stallet ligger i Sthlm. Någon som vet några passande som är akut behov av nya människor och miljöer?

Naquita
0

Katterna från Sturkö är ju akuta att få stallhem.  Finns flera stycken korthåriga i stödhem som skulle älskat ett stallkattsliv och inte sitta instängd. Alla känner varandra och är korthåriga(finns ju även 2 semilånghår)

Bl.a:

Dafne, skygg mammakatt i Brastad

Minnie, korthårig 1-2åring

Junior, 5-6 månader gammal ungkatt. Någons son/dotter

eventuellt någon korthår till, vi är inte säkra.

mvh emma kks

Nikita-
0

ja, problemet är bara att dem vill att katterna ska vara tama och "gosbara" då dem vill känn att dem verkligen är ett sällskap i stallet.

Naquita
0

aha okej. men hur många tama katter vill vara stallkatter?

Imasy
0

En liten fråga bara. Ska katterna enbart få bo i stallet, eller får de vara inomhus med människor över natten tex?

Nikita-
0

Dem kommer bo i stallet som är bemannat hela dagarna. På natten finns fikarum, kontor och kamamre att vara i. Huruvida dem kommer se till att kattena är inomhus på natten eller om stallet är utformat så att katterna själva kan välja dygnet runt är jag osäker på.

Naquita
0

Okej.

Det kanske bara är jag som är "blödig" men det känns inte riktigt rätt att placera tama katter i en sådan boendeform. Hellre skygga eller halvskygga katter då som inte skulle finna sig i att bo inomhus och nöjer sig med att bo i stall.

babbla
0

# Nikita

Rider du där själv? Då kanske du kan försöka få de ansvariga att tänka om…Är det en säker miljö så tycker jag att det vore fint av er om ni kan tänka er att ta till er några av Naquitas katter.

De behöver akut nya hem och bättre att hjälpa de som behöver det, än att ta katter som inte är uppväxta ute. De katterna är inte lämpade, och det är inte ansvarsfullt att släppa sådana katter vind för våg i ett stall…De är ju präglade på människan och skötsel på ett helt annat sätt. Hästar kan vara farliga för katter som inte är vana..

Det är ju också svårare att få tag på 2-3 stycken tama som känner varandra…

Ni kommer få goa katter även av Naquitas katter om ni är villiga att anstränga er. Låter som ett ok kattliv om de har tillgång till alla rum där de kan vila och få mat.

Själv är jag inte för utekatter (bara landet utan trafik) men för vissa katter som människor inte tagit sitt ansvar för, kan det bli bra i  ett stall.

Bättre än inget om det är säkert och att dom får daglig skötsel och omvårdnad.

Försök att tänka om för katternas skull. Det är ju inte bara inventarier ni söker Flört

Mvh

anebit
0

putt, Hur går det här?   Får Naquitas katter komma eller?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Naquita
0

har inte hört ngt så det verkar tyvärr inte som det.

Nikita-
0

I fredags fick jag ett samtal om två övergivna, tama, troligen "sommarkatter" som behöver komma in. Ska ventuellt se om dessa kan få komma till stallet. Har dock ingen plats att ta in dem till ännu under kastrering, avmaskning. Måste även försöka lösa det ekonomiskt om jag ska ordna detta utan förening. Just nu sitter dem utanför en stuga med permanentboende och jamar efter mat och värmeRynkar på näsan Måste lösa detta kvickt!

Marga
0

Putt!

Debattia
0

Putt.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

trekatter
0

har det blivit nån ändring för någon?

Nikita-
0

Tyväee int eännu. Jobbar på det!!

VivecaR
0

Hej!

Åh, vad besviken jag blir när jag ser att inlägget är över ett år gammal, för jag antar att ni löst situationen vid det här laget?

Jag har tre kastrerade korthåriga katter som inte har möjlighet att gå ute längre pga vår boendesituation och därför söker just ett stall eller liknande där dom kan få gå ute så mycket som dom vill eftersom dom älskar att vara ute men självklart ska få möjlighet att gå in när dom vill osv.

OM du fortfarande skulle vara intresserad så hör av dig till mig så kan jag berätta mer.

Vi bor i Stockholm och jag hjälper självklart till med flytt osv.

Mvh / Viveca

Gullimat
0