Usch vilken mardröm!
Såg detta på stockholms katthemshemsida www.katthemmet.nu under efterlysingar .
2007-01-10
Vi söker efter Sweetie, som togs av misstag från kattpensionat av familj som
förväxlat vår katt och deras egen katt.
De tog henne och släppte ut henne på Älvsjövägen 134, och hon är hemma
hörande i Södertälje.
Vi saknar henne enormt, hittelön till den som kan ge det minsta
information av var hon håller hus.
Hon är brun, guld och svart melerad, och har som ett halsband av
guldfärg på halsen.
Hon är öronmärkt med: 28WD.
Hon har även två 2-åriga ungar som väntar på henne.
Hur kunde detta hända??? Har kattpensionatet ingen kontroll på katterna och känner inte folk igen sina katter!?
Tänker så på familjen och Sweetie som nu vandrar omkring iÄlvsjö och inte fattar vart hon har hamnat
Om någon bor i närheten kan ni väl hålla koll. Bild och kontaktinformation till ägarna finns på www.katthemmet.nu
Jag ska försöka tvinga gubben på en tur i Älvsjö.
Om någon vet hur man gör kan ni kanske lägga ut bilden på katten här, tack.
Oj vilken mardrömssituation som sagt och hur kunde det ske över huvud taget? Hur kan man som ägare ta fel katt och inte upptäcka det alls? Knepigt om man inte ska kunna känna sig trygg när man anlitar ett kattpensionat ens en gång.
Hoppas kissen kommer tillbaka!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Fruktansvärt….man litar ju på kattpensionatet när man lämnar sin kisse där. Hoppas så att de hittar Sweetie igen *håller tummarna*
Helen

Oj, oj vilken mardröm. Hoppas den kommer tillbaka och inte blir påkörd.

Men vad är det för jäkla människor då? Först känner dom inte igen sin egen katt tar hem fel katt och när dom upptäcker det så slänger dom ut den!!! Jag saknar ord..
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
#5 Jag trodde att de inte visste att det var fel katt utan att de verkligen trodde att det var deras katt och släpte ut den (utekatt).
Vet du att det är så som du skriver för i så fall är det ju ännu värre!!!!!

Vilken mardröm. På alla sätt. Som den otroligt nyfikna person jag är så undrar jag vad det var för pensionat som lämnade ifrån sig fel katt. Inte ens på katthemmet lyckas vi blanda ihop katterna. De som är lika varandra har olika halsband (förutom id, men den kollar man inte dagligen). Och familjen som släpar hem fel katt. Man blir mållös. Mina katter kan ha dubbelgångare, men det är blicken som skiljer andra från mina pälsklingar. Vilken otrolig mardröm. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad då! Men du att dom slängde ut katten när dom såg att det inte var deras?? Isf ska du ju inte få tillbaka sin katt heller tycker jag. Dom är inte djurvänner. Rätt som det är så kastar dom väl ut sin katt med isf.
Usch det blir bara värre och värre med omständigheterna runt detta fall. Men hur kan det få gå till så på ett kattpensionat undrar jag? Det måste väl ändå finnas rutiner som gör att sådant inte ska kunna ske.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Läste precis detta på katthemmets hemsida
**_Glädjen är stor då Sweetie är återfunnen och återbördad till sina ägare!
Detta tack vare de efterlysningar som familjen hade satt upp.
Hälsningar,
Margit - Sthlms Katthem_
**
Så underbart Sweetie har kommit hem!!!!

Vilken underbar nyhet!! Toppen! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Vad glad jag blir att höra att Kissen kommit tillrätta! Kan tänka mig att det inte blir några flera vistelser på kattpensionatet i frågan efter detta. Men det var goda nyheter som sagt! :)
//Lena

Vad underbart, den annonsen finns även på Djurhjälpen så då får den trollas bort. Men jisses, vilken mardröm som löste sig. Aldrig det pensionatet igen. Hoppas att de säger vilket ställe, så att andra inte vänder sig dit. /Vanessa

Det var ju verkligen en glad nyhet. Vilken tur för katten och ägaren.

Vilken härlig nyhet 

Skönt att kon hittades och kommit hem igen! Men va faaan e det för jävla pensionat!? Jag hade stämmt dem! Gaaah

Vad jag fått höra kastades katten ut av familjen med vilje när de upptäckte att den inte va deras och de ville inte ha med kattens ägare att göra :o( Hoppas att den informationen inte stämmer.
Djurens Rätt har sitt kansli i Älvsjö. På Gamla Huddingevägen. Kanske skulle du kunna maila till dom. De kanske får upplysningar eller ser katten?
säger bara, vilken jävla otur för kisssen, först inkompetent personal på pensionatet, sedan hamna hos den familjen som kasta ut katten, hade stämt båda två
Maggan47 som är så glad att kissen är hemma igen

Hela gänget borde polisnmälas. Det är det enda som känns. /Vanessa
Är det någon som har första hands info eller är det bara hörsägen och vilda spekulationer??
Lisa
Va skönt att kissen fick komma hem igen :-)
Men jag skulle vilja veta vilket pensionat det var så att man kan undvika det.
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Va skönt att kissen fick komma hem igen :-)
Men jag skulle vilja veta vilket pensionat det var så att man kan undvika det.
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Skulle vilja veta hur det gick för den andra katten.
Jenna

Den hemska info jag fick va i andrahand. Fruktansvärda människor tydligen. Hade bett ägaren till katten att inte leta i närheten av deras bostad då detta "störde" dem!!!! Gaaah!