Hemlösa i Skåne 7
Låser på Crisse begäran/anebit
En fortsättning på Hemlösa i Skåne 6
Jag tänkte hålla upp ett tag men det ser ut att fortsätta ett tag ändå.
Mitt konto hos Hagaveterinären
352414-7 märk med Crisses katter
Så bra, du behövs Crisse.
Så söta de är
Hoppas alla som kan sätter in ett bidrag till Crisses veterinärkostnader hos Hagaveterinären.
Ikväll har jag varit på Almhög där jag har tagit så många katter innan. En av damerna som matar där ringde ikväll och sa att där hade kommit dit en kattunge idag som satt helt ensam på gården och skrek. Hon hade gett den mat och det visade sig att den var helt tam. Hon frågade om jag hade plats så jag skickade ner henne att leta efter ungen och den satt kvar mitt på gården. När jag kom dit så upptäckte jag att dels är ungen jätteförkyld, han är helt stopp i näsan och dels har någon klippt morrhåren en bit på ena sidan vilket jag tror ni kan se på bilden. Han är ca. 8 veckor och förmodligen en av alla dessa utkastade katter. Där finns en unge till lika tam som denna men den var inte där när hon var nere och letade men den brukar komma på morgonen och då brukar den gå henne till mötes och skrika på henne. Hon ringer imorgon om hon får tag i den så får jag cykla dit och hämta den oxå.
Nu får den här nya kattungen bo på badrummet tills han blir frisk och jag börjar medicinera honom redan ikväll.
Jag var på Haga idag och då fick jag reda på att där har kommit in 3.700:- på mitt konto efter jag skrev hur mycket skulder jag hade där.
Så jag vill passa på att tacka alla vänliga människor som hjälper mig.

Tack för att du alltid öppnar din dörr för de hemlösa kissarna. Stackars liten vilken tur att han träffade rätt coh fick komma till dig.
Glöm inte att bjuda på auktionerna som ligger ute till förmån för Crisses katter.

Vad hemsk , Klippa av Morrhåren!!!! kommer ihåg när min bror i treårsåldern jorde det i på en kattunga vi hadde som barn, jag var bara fem men minns det ändå, 
#4 ja det hjälper med siffror, roligt att det kommer in lite nu, det blir mer i månadsskifftet ska du se, 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Den nya kattungen har jag döpt till Tippen eftersom han har en vit tipp på sin annars svarta svans. Ser men honom på avstånd så ser det ut som han har en kort svans. Där är förmodligen 2 tama kattungar till på Almhög så jag skall cykla dit ikväll när damen matar och se om dom är där för hon såg inte dom i morse. Tippen är helt tam och letade efter sina syskon som jag fattade det som när jag släppte ut honom ur badrummet i morse, han sprang fram till dom 5 små kattungarna och luktade på varje unge så han letade efter något. Han är oxå van vid hundar för han gick raka vägen fram till min stora hund och blev tvättad och det var han nog van vid. Jag skulle hålla honom instängd på badrummet en tid men han har hållt väsen hela natten så det går inte utan han får vara ute bland dom andra. Han har hittat fåtöljen som han ligger och sover i och han åt bra på morgonen.
Lilla Tippen, så fin han är :) tack för att du tog hand om honom :) hoppas att syskonen också kan komma in… ingen mamma i närheten?
Kram
Nej dom andra ungarna är och äter tillsammans med dom skygga katterna som finns där men ingen mamma.
Okej, bra att lille Tippen har sällskap av andra små :) om man får säga så :)
Kram

fint av dig att ta in honom oxå. hoppas hans syskon dyker upp.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Nu har hon letat efter Tippens syskon sen i fredags och dom finns inte där längre. Någon kan ha tagit upp dom.
Jag förstår inte hur folk fungerar och hur dom tänker, om dom gör det överhuvudtaget.
Tippen är nog den gosigaste och snällaste kattunge jag har haft någongång. Han är lugn,kelen, jättesnäll och ja jag kan inte förklara det är bara kattungen med det. Han tycker om att komma så nära mitt ansikte som möjligt och då tar han upp och håller tassarna på mina kinder eller haka och så skall han ha nosen på mitt öga och hela tiden är han väldigt försiktig och håller klorna inne hela tiden. Jag avmaskade honom igår för han äter mer än mina vuxna katter gör och jag behandlar såret han har i sitt öra med Helosan för det är infekterat och så får han antibiotika mot sin förkylning som börjar bli bättre, han är duktig på att ta sin tablett jag bara stoppar in den och han sväljer. Han är bara så ………
Hur har dom ens kommit på tanken att kasta ut denna supergoa och snälla kattunge ?
Det är inte så att ägaren släpper ut honom och hans syskon och sedan plockar in dem igen? Eftersom syskonen är borta nu.
Visseligen oklokt att släppa ut små kattungar, men folk är ju som sagt just okloka!!
#13#
Det kan jag inte tänka mig. På detta området finns en stor kattkoloni på ca. 20 katter där det är 3 damer som matar katterna så det är väldigt vanligt att folk släpper ut sina katter där när dom har tröttnat på dom. Förra året var där en sköldpaddsflicka som ägarna inte ville ha tillbaka och som jag skaffade nytt hem till, jag har tidigare tagit 3 utkastade katter därifrån. För 3 år sedan så kom där en man i bil utifrån Limhamn som är på andra sidan Malmö och på Almhög släppte han av sin röda hankatt för att klara sig själv men han visste säkert att där är folk som matar katter där. Nästan nyfödda kattungar blev för några år sedan upphittade liggandes i en lådan som var placerad i buskarna och tjejen som tog upp dom var inte van vid katter och visste väl inte riktigt vad sådana små skall äta så ungarna dog.
Förra året hade några barn hittat små kattungar som kanske var någon vecka gamla och tagit en med sig hem som oxå dog eftersom den inte klarade av maten den fick. Det damen som matar nu är rädd för är att fel personer har fått tag i ungarna så hon går runt och frågar alla barnen där om dom vet något.
Kommunjägarna har skjutit av en del katter på området men där finns fortfarande många kvar och bland annat en hane som är 16 år och som är född på området men han ser väldigt skabbig ut nu så det syns att han är gammal.
Jag fick ett nytt telefonsamtal från Almhög idag om förmodligen ytterligare en utkastad katt. En tigrerad hankatt som uppehåller sig inne i trapphuset och som absolut inte vill gå ut därifrån. Han har tydligen hållt till vid ett annat hus för ett par veckor sedan och där hade dom satt upp lappar för att efterlysa ägaren men ingen hörde av sig och nu har katten flyttat in i ett annat hus. Dom ringer mig imorgon igen om katten är kvar där så får jag ta mig dit och titta på honom.
Idag har dom 2 Trelleborgsbröderna flyttat till ett permanent hem och det var skönt att dom fick följas åt för dom var så tajta.

#15 skönt att två till fått hem
Denna gången var det lite annorlunda när kattungarna fick nya föräldrar det var katterna som valde. När det här paret var här igår så klättrade Bill upp i killens knä med en gång och stack sitt huvud under hans arm och la sig där för att sova och Bull klättrade upp och lade sig i hans knä för att kela. Killen smälte direkt för dessa 2 små charmtroll och idag när dom kom för att hämta sina ungar så satte sig killen ner på huk och då gick Bill fram till honom direkt för att kela och klättra upp till honom. Så man kan nog säga att katterna valde sina ägare.

#17 då känns det bra att lämna dem . hur många har du kvar att adoptera ut nu? Du är duktig på att hitta hem måsste jag säga.
Jag har 4 vuxna och 7 ungar som jag skall försöka att få ut så småningom. Jag har annons på Bella, katten som var inlämnad för avlivning och nästa på tur är Kajsa och Elsa men Elsas öga har börjat krångla igen så nu skall jag börja på en penicilinkur på henne och sen skall jag försöka få ut dom båda flickorna till samma hem för dom håller alltid ihop. Till dom 4 vuxna räknar jag Pricken och Mickie från hamnen men dom måste jag först kastrera men chanserna för att jag skall hitta ett hem till Mickie är nog små för hon är fortfarande inte tam fast hon har varit inne nästan 1 år så jag får se om jag kan leta upp en bra stallplats till henne.

#19 förlåt om jag inte hänger med ordentligt med alla katter, Men vad är det med Elsas öga?
Elsa hade en kraftig ögoninflammation när jag hittade henne som var svårläkt men efter att vi hade provat 3 olika sorters ögondroppar blev hon bättre men dom trodde hon skulle bli blind på ögat. Hon har fått ett ärr på ögat som alltid kommer att finnas kvar och nu har hennes öga börjat rinna men är inte inflammerat.
Elsa till höger på bilden där man ser lite av hennes onda öga när hon var liten.
Lilla Elsa, så fin hon är, vem är kompisen bakom henne och den lille röde?
Den lille röde är en av Zassas bebbar som redan har flyttat. Den lilla svart/vita är Kajsa, Elsas bästis som oxå kommer från gården precis som Elsa.
Vilka sötnosar Crisse :) du är ju bara så bäst!
Kram

Så, nu har jag äntligen puttat in en slant på kontot.
# 26 #
Ett stort tack för det. Jag tror inte det har gått in så mycket på kontot senaste tiden så alla bidrag är välkomna, jag har själv satt in 1000:- denna månaden för att försöka få ner skulden ytterligare.
Om ett par timmar kommer det en tjej från Trelleborg och hälsar på Bella så nu hoppas jag att även hon får ett nytt hem och jag har även satt ut annons på Zassa som jag tycker skall få en chans nu att komma till ett bra hem där hon kan få utvecklas i lugn och ro för nu är det bara den biten som fattas där man kan klappa henne.

Gullnosar!
Det var bara en liiiiten slant, men behövs nog den med. Har ju 8 stödisar här hemma så det blir inga stora slantar över. 
#29#
Nej det förstår jag, det går mycket pengar åt till katterna, jag vet.
Hur ligger saldot till hos Haga? Får nog skaka fram någon mer auktion tror jag 
Jag har inte varit på Haga på ett tag och nu har hon semester som håller reda på mitt konto. Om jag skall försöka att gissa så tror jag där är ca. 10 tusen minus nu.
Okej, lite ner iallafall men mer ner behövs ju
Snart kommer lönen så då ska jag iallafall tänka på Haga
Crisses konto hos Hagaveterinären
352414-7 märk med Crisses katter
Vilka söta kattungar..
Har satt in en peng till Haga nu..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Oj viilka söta små änglar.
Crisse, det kommer en slant på tisdag när lönen kommer :)
Nospussar till kissarna och en stor kram till dig som gör ett storartat jobb!

Hm, var nog lite förvirrad igår. 6 st katter har jag nu, ett par har ju flyttat 
#37#
Det kan vara många med 6 stycken oxå det beror på hur dom kommer överens men det kostar att ha 6 katter oxå.
Ett jättetack till er som hjälper mig att lösa skulderna på Haga.
Tjejen som var och tittade på Bella igår var jättetrevlig och Bella gick fram och kelade med henne. Det är en familj med 2 barn som skall flytta till en stor lägenhet i mitten på oktober så Bella får stanna här tills dess om nu dom tar henne. Hon skulle sätta in en handpeng på mitt konto och när det är gjort så tar jag bort annonserna annars får jag fortsätta att leta hem till Bella.
Jag fick besked idag att dom hämtar Bella redan imorgon så jag behöver inte vänta till oktober.
5 nya kattungar har jag hämtat från Vittskövle och en av mina kompisar blir stödhem till en av dom så fort dom har suttit i karantän här 2 veckor. Hon har en kattunge på 12 veckor som behöver en lekkamrat för hennes andra katter är äldre. Kattungen får stanna där tills den har blivit tam men jag tror inte det tar så lång tid eftersom damen i Vittskövle har kunnat klappa någon av ungarna.
Vad härligt att Bella får ett alldeles eget hem och att du får hjälp med stödhem för en av de nya kattungarna.
Detta tar aldrig slut.
Jag fick telefonsamtal i morse från Almhög igen och denna gången är det en tam katt som är skadad i ett ben så att det blödde. Jag har sagt ifrån om att dom skall ta upp katten så får jag ordna med så att den kommer till veterinären så nu är dom ute ooch försöker hitta den.
Det är f*n att folk RINGER och berättar att där går en skadad katt, istället för att ta den till veterinären själva.
Säger som Josefa "det är då f*n", är folk som handlingsförlamade eller så rädda få betala för veterinärbesöket att de hellre skyfflar över på nån annan. Man blir så trött. Hoppas det ordnar sig med den skadade kissen iallafall
Dom hittade den skadade katten och tog taxi till djursjukhuset så jag väntar besked från dom senare.
vad bra, äntligen några som tar lite egna intiativ :-D

ja, du sliter och står i. skönt att dessa människorna åtminstone kunde sköta det lite själva. :)
Katten från Almhög hade ett skärsår på benet och dom visste inte vad som hade orsaka det. En av damerna har tagit hem katten till sig och den kan stanna där i 2 veckor och hittar dom inte ägarna om där finns några sådana så tar jag hem katten sen för damen skall åka på semester. Dom har varit ute och satt upp lappar och efterlyser ägaren så nu får vi hoppas på det bästa.

#51 Men det var väl en bra början. Skönt när folk ändå visar lite initiativförmåga. Bra också att ni avtalat att jourhemstiden hos damen är tidsbegränsad så det inte kommer några överraskningar och behöver bli brandkårsutryckningar.
Tack Crisse för dina hjälpinsatser!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jag tror damerna på Almhög börjar få lite dåligt samvete för att dom hela tiden ringer till mig och vill ha hjälp utan att ens prova om dom själv kan lösa det. Det är naturligtvis inte lätt alla gånger att med en gång veta vad man skall göra så därför ringer dom och tror att jag kan lösa allt men jag brukar iallafall försöka. Jag är glad för att dom ändå visar att dom bryr sig om katterna och jag vet att dom oroar sig när något inte står rätt till.
Det här området har i många år varit ett problem med alla hemlösa katter, skyddsjägare har varit där några gånger och fått ner antalet katter men dom blir lika många igen efter 1 år. Det värsta är nog alla dom människor som kastar ut sina katter där för där är flera katter om året som kommer dit och är tama men det tar inte så lång tid innan dom är skygga för alla lösspringande hundar och elaka barn gör att katterna fort lär sig att inte lita på någon. Jag har gjort vad jag har kunnat och tagit in många av dom utkastade katterna men det är ett jobb som aldrig tar slut.
Dom var och hämtade Bella ikväll och hela familjen var med. Det roliga var att dottern som var 5 år tror jag var den som var gladast att dom skulle få hem Bella, några av mina små ungar var framme men flickan brydde sig bara om Bella och Bella brydde sig bara om henne, hon kelade med flickan hela tiden så det skall nog bli bra. Det var inte en dag för tidigt att Bella fick ett nytt hem för det har inte fungerat riktigt bra här, hela morgonen och förmiddagen har katterna bråkat här och då med Bella i centrum så nu skall det nog lugna ner sig igen och mina katter behöver inte vara rädda mer, även min hankatt Sammie som är en riktigt cool katt har varit rädd för henne.

en hundring till dina kissar crisse,
gick inte att göra som direktöverföring för man var tvunegn att väla bank o jag fattade ingenting, så det gick iväg som betalning, men antar att det funkar det med,,,märkt med crisses katter , rättsåbra faktiskt att det ligger bland räkningarna, då kan jag inte glömma dig, hihi
Ha ha du är rolig du. Tack så hemskt mycket.
Crisse, du är verkligen fantastiskt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Den skadade katten på Almhög hade ett hem som tur var. Ägarna till katten hade sett en av dom uppsatta lapparna och dom bodde i ett villaområde en bit ifrån men var ute och letade efter sin katt och fick syn på en lapp. Det är alltid skönt när en katt kommer tillbaka till sina ägare.
Vad skönt att katten hade en ägare…
Vilken mysig bild på Pricken och Elsa..

Så gullig bild på Pricken och Elsa! 
Underbart att den skadade katten hade en ägare. En mindre att söka hem till.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag har fått en intressent på Zassa som kommer och hälsar på idag så nu håller jag tummarna hårt eftersom hon inte är riktigt tam.
Imorgon åker 2 av ungarna från Vittskövle. Ksofia ställer upp och kör ner från Ljungby och hämtar dom här och kör dom upp till Linköping. Ett stort tack till henne och SamantaJones för att dom hjälper mig.
Det är förresten dom första av mina katter jag får hjälp med här på Hittekatter under den tiden jag har varit medlem här, så bättre sent än aldrig.

då håller vi tummarna för Zassa… är det bara den rätta människan så kan den personen se förbi o se den trevliga kissa det är innanför blygheten…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#64#
Killen som kommer hit hade helt rätt inställning till skygga katter. Zassa är inte blyg istället tvärtom nästan lite framfusig men man får inte klappa henne. Hon är inte rädd för främmande människor utan kommer ut i köket om vi sitter där och hon skall alltid vara med när det händer något. Hon har gått från helvild spottande fräsande katt till vad hon är idag på 5 månader.
Vi får hålla tummarna att det går bra idag med Zazza och killen..

#67 gosa!!! jusst nu har jag lusst att landa i din säng o gosa kissungar,,,
Ha ha jag undrar om du hade fått plats, just nu ligger det 9 katter stora som små i min säng.
Zassa fick inget nytt hem nu iallafall för killen hörde inte av sig.
Nu är 2 av Vittskövleungarna på väg till Linköping och en tredje flyttar hem till en av mina kompisar idag där den skall vara stödhemskatt sen får dom andra 2 komma in i lägenheten om dom vill för nu öppnar jag upp balkongen igen. Dom har varit här i 10 dagar och damen hade dom inne i 2 dagar och dom ser helt friska ut.

tråkigt när dom inte ens hör av sej…
bra att några ungar är ute på resa…..

De två kattungarna har jag nu lämnat i Linköping och resan gick bra.

dom kan vara glada att dom nu fått komma till ett bra landningsställe där dom kommer att få det bra…. bra hos crisse med men jag tror hon har fullt upp ändå…

#70 dåligt av han att inte ens ringa,,, jaja,,,
Jag har fått ett mail nu av ytterligare en som är intresserad av Zassa som har en hund och frågar mig om jag tror att det kan gå bra. Jag har ju själv hund så Zassa är van även om hon inte tycker om när han kommer för nära henne. Så nu får jag se om det kan bli något av det.
Jag fick cykla iväg idag och hämta ytterligare en kattunge från Almhög. Det verkar vara en flicka på ca. 12 veckor med ögoninflammation, stopp i näsan och en stor kal fläck på ryggen så nu blir det badrummet en tid. Jag har precis badat henne och klippt klorna och hon fann sig i det. Vetrimoxin, ögondroppar och Daktakort hade jag hemma så nu är hon medicinerad.
Hon har tydligen varit på Almhög ett tag så jag trodde det var en skygg svårfångad katt när hon berättade om den men det var bara att lyfta upp den och sätta in i buren.

Åh, lilla kissemissen. Du är verkligen en ängel som gör så mycket gott för kissarna! Va skönt för lilla kissen att få hjälp.
Jag skulle gissa på att den här svarta flickan är Tippens syster och att det var 3 kattungar som blev utkastade men den sista är försvunnen men det är möjligt att någon har tagit in den. Dom har en väldigt annorlunda päls jämfört med andra kattungar i deras ålder. Dom har en gles och lite sträv päls men den är väldigt blank även om inte dom är riktigt friska. Flickan ser ut att vara lite större än Tippen och båda är väldigt beniga. Tippen har jag avmaskat men han tar sig inte mycket i vikt och växer dåligt men det är kanske bara att vänta och se i övrigt är han i stort sett helt frisk nu, mina minsta är på väg att växa ifatt honom.
Jag skall till Haga nästa måndag för att kastrera Mickie och Pricken och tar då med mig Tippen och systern om dom fortfarande är beniga.
Här är en bild till på henne.
Oj..oj..stackars lilla tösen…ser så ynklig o lessen ut.
Vad skönt att hon kom in under dina vingars beskydd.
Vilken liten sötnos. Så skönt för henne att få komma in.
Crisse, du har ett hjärta av guld!
Ett foto på dom 2 från Vittskövle som jag har kvar än så länge. En tjej från Lund har mailat mig för hon hade sett min annons hos Kattjouren om att jag söker stödhem och är intresserad av att hjälpa till. Jag har skrivit till henne ikväll och berättat att ungarna är skygga så får jag se om hon svarar mig.
Kolla in dom svarta prickarna på nosen på han till höger.
Den nya kattungen från Almhög som jag kallar för Mika eftersom jag inte vet om det är en tjej eller kille men jag tycker namnet passar på båda mår idag mycket bättre. Henom hade inte ätit ett dugg i natt på badrummet så i morse när jag tog ut henom i köket för att medicinera så satte jag upp den på vasken där katterna har maten och då åt den jättemycket. Ikväll har Mika sprungit runt och lekt med dom små och det har varit riktigt bus för nu är den ute i lägenheten eftersom den vantrivdes på badrummet.
(Det ser roligt ut när man skriver den, precis som det är en utomjording.)

hihi. det kanske det är?! :O
Hoppas tjejen är bra så du får ett jourhem och lite avlastning med
Crisse, jag har inte läst så mycket i dina trådar förut. Men jag säger bara det …………. vilket otroligt fint arbete du gör och som du sliter och jobbar. Så mycket underbara härliga bilder du lagt ut i tråden här, hjärtat smälter ju fullkomligt av alla små sötnosar.. Puss på dom allihop!
Crisse, du tillhör verkligen dom som bidrar i allra högsta grad till att världen blir en bättre plats att leva på - Kram till en fantastisk vardagshjälte! Tack för allt du gör för dessa kissar.
Hoppas nu att dina auktioner på Tradera inbringar riktigt mycket pengar som så väl behövs till alla kissemissarna.
#85#
Nu blev jag generad av alla fina ord du skrev, jag är en enkel människa som hellre ger än tar så jag blir helt ställd när det kommer sådana saker men tack skall du ha.
Det ser ut som jag kommer att få mitt första stödhem. Tjejen ringde idag och lät väldigt trevlig och har erfarenhet av skygga katter. Hon har inga egna katter så det blir bra med mina 2 skyggisar som är på balkongen. Hon kommer hit i helgen och hälsar på.
Ja, Crisse det sista jag avsåg med det jag skrev var ju att genera dig. Jag tycker ju att alla ni som kämpar på så och hjälper så många fina kissar till ett bättre liv är värda alla fina ord i världen!
Vad gott att du kommer att få ett stödhem. Det låter ju väldigt positivt. Du har en sån underbar bild på katterna Pricken och Elsa, dom ser ut att ha det riktigt gott!
Så skönt att du hittat ett stödhem….du behöver hjälp och avlastning.
Hoppas nu det "klickar" er emellan.
Puttar upp för Chrisses auktioner på Tradera!!

putt…
Fler saker inlagda på auktion.
Crisse, vill du ha en extra transportbur? Den har visserligen en dörr av hårdplast (inget jag föredrar om man får vara riktigt kräsen) men den är helt ny och oanvänd.
#93#
Transportburar behövs alltid. Jag har en uppe i Göteborg hos Sagatjejen och en vet jag inte var den är och 2 söndriga. Så det är klart att jag inte tackar nej om du inte själv behöver den.
Nej, den bara står på vinden och samlar damm.
Vill du att jag lämnar av den hos dig om du är hemma? Jag kan ta bussen om du vill möta mig vid Mobilia (vi har setts förr, det var jag som lämnade av salvan till lille Linus…).
Jag har misstänkt hela tiden att det var du. Om du är hemma på måndag eftermiddag, kväll så kan jag be Chrisse77 köra mig för då är vi ändå ute och rör på oss för vi skall till Haga. Skicka ditt mobilnummer i ett PM så hör jag av mig.
Jag skickar numret nu!
Såg på mitt schema att jag har en laboration måndag eftermiddag, men om inte jag är hemma innan du hör av dig så skickar jag ner sambon kan han lämna av buren (han är hemma måndag). Om jag inte svarar i mobilen när ni ringer så skicka bara ett sms så ringer jag upp omgående!
Trevlig kväll till dig och kissarna!
Ok Minka. Jag ringer och ser om jag får tag i dig.
Imorgon blir det en del att ordna med. Jag skall lämna Mickie och Pricken på Haga och sen hämta en transportbur hos Minka därefter till Lund för att lämna dom 2 sista ungarna jag har från Vittskövle för tjejen som skall vara stödhem till dom har varit här och hälsat på idag.
Där ringde en tjej idag som hade fått tag i mitt nummer på Kattjourens hemsida som frågade om jag kunde ta in 4 katter från en kattkoloni och då rörde det sig om 2 vuxna och 2 ungar. Det lustiga i detta var att när jag frågade var katterna fanns så svarade hon Almhög. Hon berättade att en av ungarna inte är helt skygg utan låg kvar och tittade på henne i lugn och ro så det är kanske den ungen vi är av med som är syskon till Tippen och Mika. Jag har inte tid att cykla dit dom närmaste dagarna så jag har bett henne om att försöka att fånga ungen och sen ringa till mig. Dessa kattungar hade jag inte räknat med för där är fortfarande 5 ungar kvar i Vittskövle och sen vet jag att Tunnans mamma har fått ungar så jag får försöka att leta upp dom och sen ta in mamman och kastrera henne.

ja du har fullt upp crisse..lycka till….
Hoppas det gick bra på Haga
Jo då det gick bra men jag fick ett gott skratt idag när jag ringde ner där. Mickie och Pricken stannar kvar där till torsdag för då skall en av mina kompisar dit och vaccinera sin katt så jag åker med henne och hämtar flickorna men på samma gång skall jag ta Elsa med mig så dom får kolla hennes öga igen för det rinner nästan konstant. Jag ringde ner för att höra så att dom hade tid att kolla Elsa när jag kommer på torsdag och då sa sköterskan så här "vet du om att du har 2 flickor här", ja sa jag men vi bestämde att jag skulle hämta på torsdag, "det är inte det jag menar, visste du att båda är flickor" ja det är klart jag vet svarade jag och hon skrattade för dom har hela tiden haft för sig att Pricken är en pojke så när dom planerade för tiderna på olika operationer så blev den lite längre än beräknat.

#103 hehe, ja klart du har lärt dig se skillnad, du har väll snart sett fler kattungar än vetten, heeh, :)
Hi hi ja nog har jag sett många kattungar men även många vuxna och jag hade nog inte missat om dom hade kulor där bak när dom är fullvuxna.
När jag var ute med hunden nu på morgonen och skulle gå hem så hörde jag en kattunge skrikandes riktigt hjärtskärande. Jag band fast hunden i en lyktstolpe och började leta och hittade kattungen nere i en källartrappa och den kunde inte ta sig upp. Ungen är inte tam och här är bara Tunnans mamma som har fått ungar så det är kanske hennes unge men jag vågade inte chansa utan tog den med mig hem för ingen mamma var i närheten. Jag träffade en granne som hade hört ungen sen tidigt imorse så den hade tydligen varit där ett tag. Den är ca. 6 veckor och jättefin.
Det är Kajsa som är nyfiken och tittar in på den lille.

Oj vilken sötnos! Stackars liten som hamnade i en sån "fälla". Tur att du kunde ta in den!
Nu har dom hittat Tippens och Mikas syskon + 2 andra kattungar på Almhög så jag skall dit ikväll och försöka fånga alla 3 för vad jag fick reda på nu idag är att en av ungarna inte är helt frisk. Frågan är var skall jag göra av alla ungarna detta är bara för mycket just nu.

vad #105 är söt…..tur att du hörde den… fast det kanske var svårt att undvika?…
lycka till med jakten ikväll…
När jag hämtade Mickie och Pricken igår på Haga så diskuterade jag med veterinären om Prickens öga som alltid har varit konstigt. Blinkhinnan är framme hela tiden och täcker en del av ögat och jag har hela tiden trott att det var klamydia hon hade som gjorde att ögat blev så för det nämnde den andra veterinären när hon var nysig och hade ögoninflammation. Nu visar det sig att hon har aldrig haft klamydia utan ögat producerar för lite vätska och blir torrt och därav hennes besvär så nu skall jag köpa något som heter Viscotears och droppa 2-3 gånger om dagen och hjälper inte det så skall vi prova med en penicilinkur. Det var iallafall skönt att höra att det inte var klamydia.

hoppas Prickens öga blir bra med lite droppar…
Jag har gjort ytterligare en tråd. Panik !!!!!!!
oj, hoppas verkligen det finns nån i Skåne som kan ta ett par kattungar för dig.
Vilken tur för den lille i källartrappen att du kom.
Läste du skulle ge droppar till Pricken…visste inte att man kunde ge samma till katt som människa, använder dessa eller snarlika själv.
Verkar inte finnas något slut på alla små misse ungar….hoppas du kan få hjälp.
#113#
Det finns många människo mediciner som ges till katter. Jag har fått antibiotika till katter som är för människor och det är när inte den vanliga kattmedicinen fungerar.
Den lille från källartrappan har fått namnet Totte och det är en pojke. Det har inte gått att hålla i honom fast jag har lindat in honom i en handduk för han bara vrider sig för att komma loss och så hugger han vid minsta chans han har fått. Han har inte ätit något sen igår morse och i och med att jag inte har kunnat hålla honom stilla så har jag inte kunnat tvångsmata honom. För en liten stund sedan provade jag igen med nappflaskan och nu äntligen har det vänt. Han har fått i sig mjölkersättning men han tuggar på nappen och så smaskar han så mina katter blev nyfikna. Han var mycket lugnare nu och försökte inte bita mig och jag fick i honom 15 ml så det är jag nöjd med men han försöker fortfarande komma loss.

Hur är det med lille Tippen (blev ju så förälskad i honom när jag var hos dig) och alla de andra?
Jodå det är bra med Tippen och alla dom andra oxå för den delen. Det har hänt något underligt med Tippen, han är inte alls kelen längre och man kan knappt ta honom för han springer iväg. Jag vet inte om det är sviterna av att jag har medicinerat honom så att han kanske tror att han skall ha medicin när jag försöker ta honom eller att han inte mådde bra innan så han kände sig tryggare när han var uppe i famnen.

#117 så jorde kajsa efter att hon gått på pencilin, jag fick inte gosa på flera veckor för hon trodde att det var piller på gång, men det gick över, men det tog som sagt nåra veckor,,
Det var skönt att höra för Tippen har varit den gosigaste av gosiga och nu vill han inte det längre.

Skönt att höra att Tippen och de andra mår fint. Hoppas att han snart blir gosig igen.

#119 jag "tvångsgosade" henne lite te slut, tog upp o pussade på henne så att hon skulle se att det inte var nåra piller, var hemskt när hon bara sprang för mig, blev ledssen, älskar ju min lilla rultiga Kajsa bajsa,

finfina ungar…
Så härliga bilder…såååå sockersöta 

ÅÅÅHHH, så söta de är.
Har Tippen växt lite nu, tycker han ser lite större ut.
#128#
Ja det stämmer Tippen har växt mycket sista tiden. Efter avmaskning och medicinering så satte han fart att växa och har blivit mycket kraftigare.

sådär ja, lönen kom så nu e räkningar betalda, inkl en hundring till crisses katter, kollar du emellan så betalningarna kommer in crisse?
När jag är på Haga och klinikchefen är där så brukar jag kolla hur det ser ut på kontot.
Tack så mycket Martdat
Har satt in en aktion på insamlingsforumet till dig
Hm har inte rapporterat nånstans auktionen med lila kortet
iallafall så sattes 130 kr in förra måndagen på ditt Haga konto.

Bjudet! 
#135#
Tack så mycket för pengarna Daisy-Moa dom går till hjälp åt Pricken och Mickies katreringar.
#136#
Jag såg precis att du hade bjudit på handdukarna. Tack.

Hur går det med alla katter?

Jag vet att Chrisse har legat nere i host-snörvel-host-host. Troligtvis därför vi inte hört något 

nä vad tråkigt…. krya på dej crisse…..

usch, krya på dig… hoppas det inte är "svinis"…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Ja det stämmer Tiana och jag är fortfarande sjuk med en förskräcklig hosta och feber från och till så jag vilar mycket.
Det har hänt mycket här hemma som jag kan berätta sen när jag känner mig lite piggare.

krya på dig!
Krya på dig Crisse, var rädd om dig.
Ja tack jag försöker göra så gott jag kan.
Krya på dig Crisse!
Krya på Dig Crisse!

vila dej crisse så mycket du kan…
Jag kan inte ta in nya katter på ca.1 år så det kommer inte att hända så mycket mer på denna tråden utan jag hänvisar till tråden med förklaringen varför. Uppehåll 1 år

sorgligt :(
Tyvärr så får jag denna vinter se en kattunge växa upp på gården. En granne har sett Tunnans mamma komma med en kattunge man han vet inte hur gammal den är. Jag har inte fönster åt gården så jag får hålla utkik när jag är ute med hunden och se om den är stor nog att klara vintern.
Första gången jag är inne och läser en tråd här på hittekatter och jag måste säga att jag blir varm i hjärtat av att det finns sådana handlingskraftiga och hängivna skyddsänglar som du Crisse. Stort tack till dig som hjälper alla söta stackars katter till ett bättre liv. Som någon skrev tidigare, du gör världen till en bättre plats! 
Lika ledsen och förkrossad man blir över att det finns så elaka, känslostörda, själlösa, okunniga människor som slänger ut sina små katter, lika glad blir man när man hör om människor som du.
Lycka till med allt!
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

kul att du hittade till just crisses tråd först, den är inspirerande och lärorik.
Hoppas du är bättre nu Crisse och att dina små kissemissar inte är sjuka 
Kram till Dig!

usch, ja, har dåligt samvete lite, har inte kunnat sätta in denna månad, fick inte in min elräkning ens,,, men har absolut inte glömt dig,
#156#
Inte förrän nu har förkylningen börjat ge sig fast jag har lite hosta fortfarande men är nu helt feberfri, men det tog lång tid ca. 3 veckor så jag har inte mycket ork mer än att sköta katterna och hunden så städning och dylikt har blivit eftersatt men jag har börjat så smått nu. Jag har inga fler katter som visar tecken på parvo och det är nästan 3 veckor sedan den sista ungen dog och jag tycker det kan räcka med dom 3 som inte klarade sig. Den lille som slutade äta vid 2 tillfällen blev väldigt vinglig och är så fortfarande. Jag trodde han hade fått öronskabb men det blev konstaterat att han har öroninflammation när jag var på Haga i torsdags så nu är det örondroppar som gäller så får vi se om det är det som orsakar hans vinglande. Jag tror aldrig jag har köpt ut så mycket mediciner som den sista månaden för det har gått mycket åt för olika symtom. Tack för din omtanke.
#157#
Martdat
Du får först och främst se om ditt eget innan du hjälper andra. Jag är tacksam att du ville hjälpa mig men jag skall klara detta ändå, med lite envishet och snålande så klarar jag det. Daisy-Moa ställer upp med mat till mina katter och det hjälper mycket och sen har hon gjort dom fina julkorten som finns att köpa där pengarna går direkt till mitt Hagakonto. Tack ändå snälla Martdat

kul att höra ifrån dej crisse.. skönt att det är nästan lugnt i din kattgrupp…hoppas vinglingskissen repar upp sej med örondroppar… vet att han är i dom bästa händer hos dej…
Det var skönt att höra att du är bättre nu Crisse och att dina små kissemissar inte visar tecken på parvo.
Du får fortsätta att sköta om dig och dina "småttingar". 
Som tur är har jag inte haft fler katter som har insjuknat i parvo och veterinären tror inte att det blir fler nu. Dom små är inte helt friska utan lite smånysiga men det skall nog bli bättre så småningom och sen har jag den lille som fortfarande är vinglig och som har haft öroninflammation och som nu är färdigbehandlad. Alla veterinärbesök, provtagningar, kremeringar och kattungar inlagda hos veterinären gick på nästan 7000:- så nu har jag satt in nya auktioner på Tradera för att få in lite extra pengar men det är bara billiga saker, men hur är det man säger, många bäckar små…..
Gå gärna in och titta om där är något ni behöver.

skönt att ingen mer har insjuknat, usch vad kostnaderna dragit iväg, allt för du är snäll o hjälper de som blivit svikna förr,,,,

håller tummarna crisse
Hugaligen vad dyrt det är med veteriärbesök, men ack så nödvändigt! Hoppas det löser sig ekonomiskt.
Gott att höra att inga fler kissmissar verkar sjuka!

putt