Kattfällor i metall
Hej!
Vill bara tipsa till er som bor i Skåne att det finns en affär i Veberöd som säljer jättebra kattfällor i metall!
Obs! Fällan kan inte skada katten, utan fällan slår igen när katten trampar på en platta inne i fällan.
Affären heter:
Bengts Hästsport
Adress: Lastvägen 4, Box 101
24014 Veberöd
tel: 046-80475
Åh! Vad kostar de och hur ser de ut?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

De har 2 modeller.
En större modell som är en genomgångsfälla, dvs den går att öppna från 2 håll vilket underlättar om man ska fånga en katt som är mycket svårfångad. Den går ej att fälla ihop vid tex transport.
Den större modellen kostar runt 800-900 kr
Den mindre fällan är ej genomgångsfälla. Den är mycket lättare att bära och därmed även lättare att transportera. Denna mindre modell går även att fälla ihop. Själv har jag denna mindre modell.
Kostar ca 600 kr
Den översta låter som en grävlingfälla. De är jätebra.

Har du någon bild på den?

Ja, jag tror faktiskt att denna fälla kallas grävlingfälla! 
Har tyvärr ingen bild men Crisse har likadan fälla som mig fast modellen större.
Kanske vet du då vilken fälla det är?
Hittade det här:
Bengts Hästsport, Lastvägen 4, Veberöd
10% vid ett köp över 500:- Gäller ej reavaror eller i samband med andra erbjudanden!
046- 804 75 info@bengtshastsport.se
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
sök på fällor här ine, för jag har lagt en bild i ett inlägg.

#5#
Ja, då vet jag
Tack Alexej. bra med ett telenr.
Finns bild på både genomgångsfälla och andra fällor här:

Vi på SkåneKatten har köpt den enkla varianten med en ingång, på Bengt´s hästsport… de fungerar jättebra!
Puttar upp! Men nu tror jag dessa inte finns längre. JAg köpte de två sista
Dessa verkar bra till ett bra pris oxå…jag undrar vad fraktkostnad kan bli på en sådan…Någon som vet?
Är på G att köpa till Östgötakatterna.

Det är väl dom fällorna som kommer från Danmark om jag inte minns fel? När jag skulle köpa fälla hade jag mailkontakt med Danmark och kunde köpa direkt från Danmark om jag ville till samma pris som jag sen fick betala hos återförsäljaren jag till slut köpte av. Tänkte att det bara är här i landet fällorna inte går att få tag i längre kanske? Vill någon som ska köpa fälla maila danskarna och höra tror jag kan rota fram mailadressen.
¤Destiny¤ Jag tar gärna mailadressen till danskarna. Är det samma fällor som på bilden i tråden här?
http://www.ba-service.se/Fallor.htm kanske ni redan sett var iaf samma bild som Gunilla visa :)
#17 grävlingfällan där för 975 är klart prisvärd! Om ni ska ha en fälla som är robust och till det priset, så ska ni köpa den. Den är mycket dyrare ny och det kvittar ju om den är begagnad. Det är starka donningar, vi har fångat både bäver och grävling i dessa.
OCh Destiny, jag vill gärna ha adressen om du kan få fram Havahart fällorna. Köper gärna en till till vår förening.

Bild på fällan jag menar i inlägg längre upp i tråden. Fällan är en s k genomgångsfälla, d v s går att ställa upp i båda ändar.
Poda A/S
Øde Hastrupvej 65
4000 Roskilde
Danmark
Telefon +45 4634 0100
Mobil +45 29 23 21 23
Telefax +45 4635 0129
Vet dock inte om dom fortfarande har fällor i sitt danska sortiment. Verkar ju inte som om dessa fällorna går att få tag på i Sverige längre.
#20 dom fällorna är bra med :)
#20 dt är just den fällan vi har här uppe och den danske generalagenen ska visst inte ta hem mera. De har inte fällor i sin katalog längre.

#22 Jag vet inte om Poda har kvar fällorna i sitt sortiment men har dom det kan man köpa till samma pris som här i Sverige direkt från Danmark. Det blev jag erbjuden att göra men sen fick jag tag i en återförsäljare här hemma som jag köpte av.
mailat dem på havahart direkt nu.