Taliska flyttar!
Hej!
Som många av er vet har jag genom mitt engagemang i KKS genom åren haft väldigt många katter hemma hos mig.
Just nu har jag 8 vuxna pån 51 kvm däribland 3 från början förvildade som dock gått fram men fortfarande är skygga.
Nu är det dock klart att söta jättetama Taliska i mellandagarna kommer till ett utmärkt permanent hem på en av Karlskrona skärgårds öar.
Pratat med mannen ikväll och verkar jättebra för Taliska som blir ensamkatt med en stillsam man.
Bifogar en bild på Taliska, kom till mig för ca 1 ½ år sedan med en kull kattungar.
Morgan
Gratulerar! Då blir det väl antagligen bilfritt ocksÅ?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
100% innekatt med bilar utanför fönster.
Morgan
Grattulera också till att Taliska har fått ett så bra hem! Mycket vacker kisse som ser lite smått orientalisk ut. Hon kommer helt säkert att skänka sin nye husse mycket glädje.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Men vad roligt att höra att den vackra missen kommer att få ett så bra hem!!
Sidentass

Grattis Taliska till ett bra hem..

Sådant här är så skönt att höra.
Grattis till det nya hemmet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grattis. då får du någon kvadratventimeter mer till dig själv :-). / Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#7, yepp nu har jag några extra kvadratcentimeter då jag vid 17-tiden idag var och lämnade Taliska i sitt nya permanenta hem på en av Karlskronas öar. Tror detta blir bra för sötnosen :-) (saknar henne dock lite…)
Morgan

Morgan: Ska hon bli Aspöbo? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#9 Långö.

Aha, o jag som tänkte typ Utlängan eller nåt först! Haha!
#11, Aspö samt Utlängan är väldigt trevliga platser att som turist besöka sommartid 
Gällande lilla Aspö spökar ju redan aktiva med en koloni sedan 4 år där Ann/Helene räddat 60 till 70 katter från hemlöshet, läs vidare http://hem.passagen.se/eddan2007/vuxna/aspo_iriskatter.htm
Ann var även den som gav mig tipset om hemmet där Taliska numera bor 
Morgan

Aspö är trevligt, men alldeles för mkt fästingar. Urk. Jag blir livrädd av bara tanken på dessa små äckliga djur. 
Bara göra en återkoppling till Taliska och hon mår mycket bättre som ensamkatt i det nya hemmet där hon nu levt sedan den 27:e. Saknar ju henne men glad för hennes skull, sedan ska jag hälsa på i början av nästa vecka :-)
Morgan
#14 Tack för uppdateringen! Skönt att höra att allt går bra med Taliska i det nya hemmet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad skönt att höra, Morgan. Hon är jättevacker!