Médéa behöver en ängel!
Gör ett sista skri här innan jag kapitulerar..
Médéa behöver ett nytt hem å det snaraste. Jag har nu äntligen lyckats hitta hem åt hennes kattungar och de är nu utflugna. Men hon behöver verkligen mer kärlek och uppmärksamhet än jag kan ge henne. Hon kan bara inte sitta instängd i mitt kök hela dagen tills jag kommer hem och kan hålla mötena med mina egna katter under uppsikt. Hon förtjänar bättre!
Médéa hittades under en altan i Trelleborg med sina 3 kattungar och fick flytta upp till mig när de var ca fyra veckor.
Transport kan ordnas. Mat och halsband medföljer, även lite värmepellets om så önskas. De tillhör KKS - jag är endast stödhem. Kontaktperson där är nu (äntligen) Birgitta.
putt
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

ååå putt för vackra medea…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

#2 Ja hon är verkligen vacker! Hoppas på ett hem utan barn och kanske bara en kompis så hon verkligen får uppmärksamhet som hon förtjänar.. 

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Åhhh vilken fin kisse, så vackra färger!
Puttar upp för skönheten…

putt

Framgång! Médéa kom och la sej i mitt knä igår! Första gången sen hon kom till mej! 

vad härligt! Sådana saker är guld värda. Hur länge har hon varit hos dej?
Putt!

Snälla rara, kan ingen förbarma sig? Åtminstone som stödhem?

finns hon på kks hemsida ? vad säger birgitta? det är ju inte bara att ta över henne heller när hon är kks katt, tex så får man inte ha katt från annan kontaktperson inom kks i såfall är vad jag fick veta, är man stödhem åt en så kan man inte ta stödkatt från annan person inom kks,
sen har ju tyvärr alla proppfullt med katter tyvärr här.. anonserar du på blocket o eniro, tdningar och så oxå?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

putt för martdats fråga

# 11 Då Lisbeth, som var min kontaktperson, har slutat och inte vill engagera sej överhuvudtaget i "sina" stödhem har jag istället gått över till Birgitta, trots att Médéa ligger kvar på Lisbeths sida. Jag vill inte ha något alls med Lisbeth mer att göra och detta är Birgitta införstådd med.
Médéa söker AKUT stödhem/permanent hem. OAVSETT om du är stödhem åt en annan kontaktperson är du fortfarande inom samma organisation!

putt

#13 det är birgitta, som sa så till mig men det är ju bra om de har ändrat på det då. skönt att du fick bytat kontaktperson i allafall , hoppas en lösning finnes snart,

putt

nån som e sugen på en liten padda

.. väntar ju på egen padda…
putt

Åh så söt, puttar för hem

paddputt

mega putt !!!!!!!!

superputt
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Kom igen! Någon????

putt

Puttar för den vackra kissen!
Åh så vacker!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det räcker tyvärr inte att någon tycker att hon är söt - hon behöver ett hem och det typ nu!
*jättemegaputt!*

Synd att det inte finns änglar… Det blir väl gatan för henne snart då.. För kvar hos mej kan hon inte vara. 
O nej, inte gatan igen nu när hösten kommit och det snart blir mycket kallare
Snälla, någon som kan ställa upp för denna söta kisse.
Var i landet finns hon nu?

Vad står i ditt kontrakt, finss det något kontrakt?
Är hon sterileserad?
Det är om jag fattat rätt en KKs katt som du är stöd hem åt.
Istället för att slänga ut henne på gatan som du hotar med så kan du köra till den närmast ansvarige o lämmna katten om det är en kks katt o det står stöd hem under begränsad tid.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

instämmer med monsi…prata med birgitta (heter hon väl?)
jag skulle aldrig aldrig slänga ut en katt på gatan… skulle aldrig förlåta mej själv för det…

#32 + 33 Om den närmast ansvariga inte vill veta av katten eller mig som stödhem då? Och inte heller har brytt sej nämvärt på hela tiden jag varit akuthem.. Birgitta kämpar - tro mej. Men det finns mååånga katter som behöver hem speciellt just nu och Médéa är kanske inte drömkatten (okastrerad "äldre" hona).
Jag kommer inte släppa henne vind för våg, men nu är hon isolerad i mitt kök igen då det var en sjudundrandes fight mellan mina två och Médéa. Så här går det inte att ha det.
Kan du inte få katten kastrerad och hon får ha konvalisenstiden i ditt kök, då blir det lättare att få henne flytad till ett annat hem.
kastrera henne så kommer det nästan säkert gå bättre mellan katterna, det säger sig självt att en okastrerad katt försöker sätta sig över 2 kastrerade och det är inge kul

# 36 Jag har bett Lisbeth ordna med det, men då det inte "anses vara akut så betackar vi oss helst den kostnaden och öronen kan du väl rensa själv med en tops".
Och jag är inte gjord av pengar.
/Vickan - har en dålig dag…
#37 ajdå..Såklart hon ska kastreras, det är väl bättre det än att kattstackarn behöver flytta p.g.a bråk. Ta ett snack med Birgitta istället och förklara läget. Hälsa från mig att katten måste kastreras!
Jag tycker det verkar väldigt akut att fixa med kastrering.
Har katten dessutom problem med öronen så är det ett veternärbesök som gäller.
Så vitt jag vet, så är inte Lisbeth med i KKSleken längre, vad jag fattar. Men du kan ju bara inte slänga ut katten! Då skulle du inte varit stödhem överhuvudtaget. JAg sitter här i Strömstad och kan inte hjälpa praktiskt, men nu måste katten bort därifrån!

eftersom jag förmodar att kissen ska kastreras någon gång så vore det ju bra att göra det genast så att det blir lättare att placera henne sen…
tycker att du inte behöver prata med närmast ansvarig om det inte funkar med henne….hoppas du får tag på birgitta så ni kan lösa situationen…
håller tummarna för dej o Medea….

Ja Birgitta nekar inte katten kastrering, kan jag absolut inte tänka mig.

tycker faktiskt synd om dig TS, önskar man kunde trolla, men att hitta hem till henne är ju enklare om hon är kastrerad, då jäller anonsering i mängder,
Har Lisbeth verkligen sagt att hon inte behöver kastreras?
Har svårt att tro det. Klart hon ska kastreras.
Josefa, Lisbeth är inte KKSaktiv längre…. OCh TS måste ju få garantier att kastreringen betals av KKS….Hon kanske inte har de pengarna just nu att lägga ut.
Jag vet att LIsbeth inte är förmedlare längre. Men jag har varit och är fortfarande stödhem till flera av hennes katter, och har aldrig fått svaret att en katt inte skulle behöva kastreras.
Och samtidigt varit stödhem till andra förmedlare inom KKS. Så att man inte kan vara stödhem till flera förmedlare samtidigt stämmer inte.
Ja visst. Men eftersom hon nu tvår sina händer, vem ska nu bekosta kastrering och ta hand om kissen?
men om jag fattat det rätt är det problemen med hennes egna katter som gör det svårt att ha kvar henne. Alltså skulle en kastrering, feliway i vägguttaget och lite tålamod till kanske göra att hon kan vara kvar. varför kasta ut katten såfort det inte funkar utan att testa möjligheterna dvs feliway och kastrering, tvivlat på att BC säger nej till det om du berättar precis hur det ligger till? och givetvis ska kks gå in och betala kastrering för en katt vi placerat.
Självklart. Men TSbehöver antagligen få det bekräftat. OCh om det inte blir bättre? Feliway är ju inte precis billigt det heller….

Har änu inte fått svar på hur det står i kontraktet.
Stödhem på viss tid eller?
Naquita ts är ju stöd hem o vad jag förstått inte intreserad av att bli permanet hem.
Hoppas ts kan få den hjälp som behövs.
Tycker dock det är fel av Ts att hota med att slänga ut katten även om jag förstår varför ts skrev så, är situationen o hålllbar så är den.
Hoppas både TS o katten kan få hjälp snarast.
men som stödhem tar man in en katt som levt ute och haft det svårt på obegränsad tid, det skriver man kontrakt på. Man måste vara beredd att ge lite med och ta lite ansvar när man öppnar upp sitt hem för en katt det är ändå frivilligt att bli stödhem och ingen tvingar en. Jag menar inte att hon blir permanenthem, utan att hon får stanna kvar i stödhem tills perm. hem hittas och inte blir utslängd som TS så fint säger.
Det är katter, levande varelser, vi har hand om INTE leksaker.
Absolut Naquita, men kissen behöver kastreras och någon måste ju stå för de fiolerna. OCh när det är helkört mellan de andra katterna i hemmet, vad gör man då? OK, nu skriver ju Ts att hon inte ska kasta ut katten. Men någonmåxte ju nummer 1 garantera den ekonomiska biten för en kastrering coh vetvård för öronen. PLus att hon måste kanske beredas plats någon annanstans ganska akut.

*raderat*
#53 vad menar du?

putt för att problemet ska kunna lösas till allas bästa…
Självklart ska katten kastreras omgående, ring och tjata på KKS så kanske det ordnar sig..Det är inte klokt om dom nekar dig det..
Verkar vara strul med KKS just nu, det är därför jag har slutat ge dom bidrag..Synd tycker jag, vet att dom behöver pengar..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

På söndag kommer ett par och kikar på Médéa! 
Vad bra, hoppas det fungerar. Kanske paret kan kastrera henne..och sen begära pengar av KKS.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

å vad kul…. hoppas verkligen att dom fastnar för varandra.. håller tummarna..

Håller tummarna med!
allt har två sidor säger jag bara essut. Och här på hittekatter hör vi oftast bara den ena som också ofta är den mest impulsiva och som inte tänker på vad den/de skriver. Tänk på det:) ingen nämnd, ingen anklagad.
Fick info från två som läst tråden,dom undrade om den handlade om mig.
Vill berätta att det är inte mig tråden handlar om. Jag heter bara likadant.
Trodde inte man fick sätta ut namn så i trådar…
Håller med om att du måste ha blivit informerad om vad det handlade om att bli stödhem. Du hade ju även egna katter innan så det kan inte ha varit helt okänt för dig hur dom reagerar.
Kastrering av honkatten är ju en engångskostnad, om du själv betalar och skickar räkning till KKS får du tillbaks pengarna igen. Det är ju en levande varelse det handlar om som är helt beroende av någon som kan ställa upp och hjälpa den. Du har gjort en gärning när du tog in den ,då kan du nog fortsätta hjälpa den vidare så den får ett bra framtida liv,vilket också är säkrare ifall den blir kastrerad. Mycket märkligt hur man bara kan tänka tanken att skicka ut en katt på gatan igen…
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

verkar som att olika förmedlare jobbar på olika sätt, viktigt att man pratar ijenom innan en katt placeras i stödhem så att alla vet vad som gäller och att förmedlaren vet vad stödhemmet kan o inte kan ställa upp på, tex om man kan ligga ute med pengar elr inte,
är ju själv stödhem o när jag tog in dem så var det tidsbegränsat, skrevs i kontraktet med, nu köpte jag hus innan det datumet gick ut så de fick stanna men så var det, så det kan nog vara olika, komunikation är a och o, . hoppas att allt löser sig,

kan du be dem att lägga upp henne på akuta katter med?

håller tummarna för medea idag…
jag med. OCh som sagt, jag håller med, att det är svårt om man inte fått skriftligt på vad som gäller. OCh man kan faktiskt inte begära, att ett stödhem ska kunna lägga ut för en kastrering på obetämd tid. Det borde i så fall ligga en öronmärkt summa för kastrering hos veterinär som ska anlitas, då kan det inte bli fel den vägen.

hoppas det gått bra idag?… nyfiken o trampar runt…
Hej!
Det är jag som har varit kontaktperson för Medèa. Sth har talat om att hon är sjuk och varken kan ha sina katter eller Medèa kvar. Jag har inte sagt något elakt till sth utan istället bett henne genast kastrera katten. Något vi i KKS gör med alla stödkatter. Jag har också sagt att hon ska be vet. kolla Medèas öron. Däremot har jag bett sth tala med Birgitta då hon har ansvaret för ekonomin, så hon vet hur vi ska göra med fakturan m.m
Om du tycker Birgitta är bättre som kontaktperson är ju det bara positivt då jag i fortsättningen bara kommer att ha ansvar för några få av mina sth.
Lisbeth
JA gejen är, hade jag varit stöhem och haft rätt så tajt ekonomi, så hade jag inte vågat lägga ut 1000-1500 kr för en kastering om jag inte vetat om att jag hade fått igen pengarna inom en vecka. För det är mycket pengar att ligga ute med. MEn nu är det som sagt frågan, vad händer, när ett stödhem inte kan vara stödhem av den ena eller andra anledninen? Det måste finnas en backup!"

jag undrar hur det gick för medea idag?…
Hade jag varit stödhem hade jag tänkt på katten i första hand och lånat ihop till vetten om jag inte haft pengar. Hade inte låtit en katt gå och lida för att en förening inte betalar.Om ni förstår hur jag menar.
Det är ju också lättare hitta ett nytt hem till en frisk och kastrerad katt . Kan inte veterinären skicka räkning till KKS ??
Hoppas också kissen får ett bra hem !!!!
Debattia

Médéa har nu fått ett hem!

Hur går det TS?

vad toppen….skönt när det löser sej… vet att du kämpat…bra för allihop att det hittades ett hem… super…

Kanon hon har fått ett nytt hem!
håller tummarna att allt går bra i det nya hemet.
Nja, jag skulle aldrig kräva av mina stödhem att lägga ut så mycket pengar men frågar alltid och kan de så kan de. Jag som alltid haft ont om pengar vet hur det känns i plånboken. Och alla veterinärer tar inte faktura tyvärr:(
Placerar man en katt i stödhem ska man även ha ekonomisk möjlighet i föreningen att kastrera den katten, och göra det som behövs annars ska man inte ta den under sina vingar. Man måste se långsiktigt, och inte bara här o nu. Förstår ni vad jag menar?:)
Eftersom jag har min egen lilla kassa och alla mina stödhemsplacerade katter är försäkrade, nästan, så blir det aldrig speciellt dyrt för min del. Det känns skönt att veta att om stödhemmen ringer akut inte behöva neka dom. Sedan kanske man inte alltid behöver åka in just då trots paniken utan man får ju diskutera det.

#79 så borde alla resonera, sund inställning,
ja det är vettigt resonemang. OCh grattis att lilla tjejen fått ett nytt hem!
Alla borde ju arbeta lika om man är i en och samma förening.
Grattis till nya hemmet !!Hoppas det är permanent den här gången !!!!
Debattia

#79 så sant så,,,,,