Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1048 ggr
tussilago
0

www.kattvakt.nu

hej!

är det någon som känner till ett företag som heter Kattvakt (www.kattvakt.nu) som erbjuder sig att passa katter i hemmiljö (alltså komma hem och titta till och mata katterna i bostaden)? låter ju supersmidigt men ville bara kolla om någon kände till något om dem…

Sessan1
0

Jag har nog hört talas om dom, men jag vet inte om jag skulle vilja släppa in främmande folk i min lgh! Det är iofs upp till var och en isf. Nu vet inte jag om det bara är i GB dom ställer upp med dom resurserna (stavas det så)

Engla
0

Har aldrig hört talas om dem, men det beror nog på att jag inte bor i den delen av Sverige. Kanske någon annan här som vet mer om dem…?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Jag bor ju i Göteborgsområdet men även för mig är detta en nyhet. Om man bara kan lita på att verksamheten är seriös så är det ju en bra grej egentligen. Men det är väl just det där, som du skriver Sessan, att det är lite nervöst att släppa in främmande människor i sitt hem.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Jag skulle nog inte våga anlita  någon sådan kattvakt.

Vill inte heller släppa in någon  i mitt hem.

Men för den som gör det är det kanske bra.

Jenna som hellre stannar hemma

Leffe
0

Får jag ingen jag känner som kattvakt  så behöver jag ingen kattvakt. Jag stannar hemma

Faxlin
0

Jag skulle aldrig våga släppa mina missar till någon som jag inte litar på. det ska vara en person som kan se om mina katter är hängig, som inte tvekar att kasta sig i bilen och åka de 8 milen till djursjukhuset mitt i natten. Om så bara för att höra att hicka är normalt. Nej okej, lite överdrivet, men ni kanske förstår hur jag menar.
Så en sådan service skulle jag inte använda mig av personligen i alla fall. Då stannar jag hellre hemma eller tar missarna med mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

tussilago
0

nej, det var just därför som jag undrade om någon kände till dem, för att det känns olustigt att släppa in någon annan till lägenhet och katter om man inte vet något om det. men som sagt, funkar det är det ju super!

det här företaget jobbade i göteborg och mölndal (tror jag att det var) men jag har också hört att samma företagsidé finns i stockholm.

Hawknestgrove
0

HAr läst om dem förut och tycker iden är toppen. JAg hade gärna använt mig av tjänsten, då jag har trygghetsförsäkring för mina katter och skulle det hända något, så betalar Agria passning av katterna förutom 20%. Det enda minuset är förstås, att det bara står ett mobilnummer. HAde tjejen skrivit ut ett vanligt telefonummer, hade det nog känts säkrare. Men som sagt, jag hade gärna använt mig av tjänsten om jag hade rest bort eller så. Förresten, är detta inte något som katthemmen kunde hänga pÅ? Alla inkomster är ju välkomna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Om det verkligen fungerar så är det ju toppenbra, anser jag!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#8 & #9 Ja jag tycker som ni att idénär bra. Men det är viktigt att det finns någon form av säkerhet så att det verkligen är seriösa personer bakom det hela. Att det finns någon form av garantier. En bra idé #8 att som du föreslår koppla det till en förening/katthem. Ett sätt att dra in extra inkomster till verksamheten samtidigt som det då blir tryggare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"