Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1110 ggr
JessieF
0

Behöver akut ett hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vi har en hittat en kattunge som behöver ett hem då vi är allergiska och inte kan ta hand om henne. Hon har strövat omkring utanför vårt- och grannens hem under en veckas tid, sovit på våran trapp under nätterna och varit under grannens trapp på dagarna.

Hon är svart/vit, lite skygg men kelig, mager, ej öronmärkt eller haft ett halsband. Vi har ringt till flera katthem men de kan inte ta hand om henne då de har fullt.

Vi vill inte släppa ut henne i kylan igen men kan ej ha kvar henne. Finns det någon som skulle tänkas ta hand om henne?

Går att nås på

Jessica 0704265715

Vi finns i Tumba/Stockholm

liinah
0

putt… någon som har en vrå över?

har ni kollat så hon inte är chippad?

JessieF
0

Nej, det har vi inte gjort, vi har inte "haft tid" och då jag är utan bil så har jag själv inte kunnat åka iväg och kolla. Men de på en hund och katt affär jag varit och pratat med har kollat och inte "kännt" något chip, så troligtvis så är hon inte chipad.

Sidentass
0

Om man inte hade så fullt…men här får inte plats en enda kisse till..med alla 12 som bor här i dagens läge..så fin kissen är..och i och med att hon är kelen så måste hon ju vara van vid människor..puttar upp för kissen!!

Har ni provat att sätta upp lappar i er närhet ifall att det är någon som saknar henne..

essut50
0

Kolla henne hos veterinären i Tumba centrum, Hon kanske är chippad…Fråga oxå om veterinären om hon vet någon som kan ta emot katten..Hon är verkligen hjälpsam när det gäller…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"