Västerås!! Kattungar dumpades i container!!
i Västerås, och dom ska avlivas…
Huskatten i Västerås har svarat som man kan vänta sig från dom… Nu har polisen stängt, men jag mailade den som skrev artikeln och vädjade att dom inte ska avlivas!!!
Vem har plats för kattungar??? Hjälp!!!
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Jag skrev också en tråd om dom. Om jag får hjälp med en slant så kan jag kanske ta dom (har ju ett rum extra). Har inte så mycket pengar kvar själv tyvärr.

inte jag heller…helt pank… ska till vette imorrn med en sjukling…
*puttar så mycket jag kan*

vilken artikel….ja vissa saker i den…. skulle jag ta mina 3 katter o dumpa dom i en container så tror jag knappast att dom skulle vara så trevliga som dom är i hemma-miljö….såklart att dom är rädda…. o vad gör en rädd o änglig katt?…*sucka*…
stackars kissar… är ju åxå rätt ruskigt pank…..vore ju toppen om du mammaL kunde ha dom hemma hos dej om vi kan skramla ihop till lite pengar….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag har nu varit i kontakt med polisen och tydligen är det inte bara förvildningen det grundar sig på. Det är även så att katterna var i så dåligt skick att dom inte kunde rädda dom. Antagligen har dom blivit misshandlade också så att det kan finnas skador som ej syns.
Det humanaste är att avliva enligt både veterinär och polisen.
Vi får helt enkelt sända våra varmaste tankar till dom små arma liven.
Det är så grymt av den personen som gjorde detta mot dom, att inte ha ett hjärta och att inte förstå.
Kram!

Håller med dig Marianne, det går ju inte att bedöma hur förvildade de är under sådana omständigheter. Sen även om de är förvildade, så måste de ju få en chans. De kan ju inte vara så förvildade, någon hade ju i alla fall fått tag i tag i dem och slängt dem i containern.
Jag kan skicka en slant, bara de får en chans!!!

Ååh, små kissarna! 

undrar vilken vet dom har visat kattungarna för?? så det inte är en egen bedömning av polisen…
dom hade ju pratat med huskatten, och där får man ju ingen hjälp, det vet väl alla… dom vill bara ha "bekväma" katter…
Jag blev så gråtfärdig och mådde illa vid tanken på vad människan gjort mot dom. Grymma öde.
Tack för att ni ville hjälpa!
Jag sa även till polisen att jag kunde komma och kika och bedöma men det ville dom inte.

ville inte??? sa dom vilken veterinär det var dom hade pratat med??

hmmm…… ja det lät ju inget bra detta…. ja man kan ju undra vilken veterinär dom pratat med…..kan ju som sagt stämma att dom är i väldans dåligt skick…. en container är väl inte bästa stället….hoppas att polisen inte ljuger….

visst kan dom vara i dåligt skick, men jag litar inte ett dugg på polisen, dom kan lika gärna ha gjort bedömningen själva, och bara snackat med en veterinär i telefon… sen kan man ju undra "vilken" veterinär…. finns åtminstone 1 rejäl kvacksalvare i Västerås….

lät ju inte bra alls med den veterinären….kanske något som kan påtalas för polisen så dom om dom är vettiga stryker honom från sin lista…..

litar inte heller på den bedömningen,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

nej, min magkänsla säger att detta inte är rätt…..fasen att man såg detta så sent… nu får man ju inte tag på polisen…
Man kan ringa 11414 och bli koppld till ledningscentralen i Västerås. Vi kanske kan övertala dom att inte avliva 2 av dom 3 kattungarna. den ena av dom var nämligen i så uselt skick så att det var det mest humanaste att göra var avlivning.
Ju fler som ringer desto bättre kanske.

fan,,, jag är ju telefonskygg…. och gubben är inte hemma… hur sent kan man ringa dit?? gubben kommer hem lite senare…