Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 680 ggr
Jenna-Gun
0

GOTT NYTT ÅR

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GOTT NYTT ÅR

TILL ER ALLA

Jenna

Jenna-Gun
0

Hej alla
Jag är så glad att detta
eländes år är slut.
Det har bara varit sorg
och åter sorg.
Med så få ljusglimtar i.
Min syster somnade in den 14/1,
efter en lång kamp mot sin cancer,
hon blev 54 år.
Måns vår älskade kisse är
försvunnen.
Vatten-mögelskador i huset.
Med långa besvärliga
reparationer
och mycket mer tragiskt
som jag inte vill gå in på,
som gäller mina barn.

Därför hoppas jag innerligt
att 2007 blir ett ljusare år.
Jag hoppas på den fina
kontakt med er ska fortsätta.
Den ger så otroligt mycket.
Jag önskar er alla
GOTT NYTT ÅR
Jenna_Gun

gejsa
0

Jag önskar detsamma Gott Nytt År på er alla kattälskare!

Engla
0

Gott nytt år önskar vi oxå!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ankie
0

Gott nytt år till er alla. Jag hoppas så för din del Jenna_Gun att du ska få ett gladare 2007, det är inte roligt med en massa sorg. Det tar så mycket på krafterna, man blir slut i både kropp och själ. Beklagar över din syster och jag vet hur ont det gör att mista en anhörig, min far dog även han i cancer den 7/12-06. Tre veckor och en dag sedan. I augusti blev min älskade Rasmus överkörd. Vår katt. Är det inte så att man ska ner så djupt i skiten innan man orkar kravla sig upp igen, det verkar så. Det ena avlöser det andra. 

Men nu ser vi fram emot ljusare tider och önskar oss en tid fylld med värme,glädje och mycket kärlek. Det sista som överger människan är hoppet!

Lena
0

#1 & #4 Jag hoppas jag med att ni får ett bättre år 2007. Slitsamt när ett och samma år blir färgat av så mycket sorg och elände.

För vår del har det 2006 varit ett omvälvande år eftersom vi flyttat tillbaka till Sverige från Nederländerna. Jag började arbeta i Sverige igen i våras, vi började flytta vårt bohag och katterna i juli samtidigt som den här sajten föddes. Vi fick en ny kisse, Tristan, i augusti som flyttade till oss från Hittekatten i Piteå. Dagen före julafton fick vi sorgebud att hittekatten Oskar vi försökt hjälpa var död. 2006 har bjudit på en ganska blandad kompott.

Vi sörjer Oskar, glädjer oss åt Tristan och våra andra goa katter och försöker nu rota oss igen i Sverige. Sist men inte minst hoppas vi att det blir bättre tider för hittekatterna i Sverige.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

snickan
0

Jag hoppas också att alla får det bättre år 2007, än vad detta året har varit. Det har varit jobbit för mig också, på hösten, den 3 september fick min dotter som är 51 år en stor propp i hjärnan, hela höger sida är förlamar, och talet har inte kommit tillbaka än. Det går så sakta frammåt, men man glädjer sig för det minsta framgång som sker./snickan

vanessa
0

Gott nytt år önskar jag er alla, samt allt som finns på denna jord.

Vill börja med att säga att kommande år kommer att bli  de hemlösa katternas år. En massa bra och spännande saker är på gång. Mycket i anknytning med kattkampanjen som Djurskyddet leder. Ni kommer att märka när allt händer, det lovar jag. Så fort jag kan berätta så gör jag det som en blixt. Så jag är glad och sser fram mot det nya året.

Året annars var till att börja med skit. Då jag fick MS. Inte roligt att bli sjuk och förlora delar av syne. Jag lever ju för, med och av att se. Två jobb som jag gör fick läggas på is. Därför skriver jag alltid med fet text här. Tyvärr går det inte att förstora typsnittena på iFokus. Mamma hamnade  på sjukhus, och då fick jag ta över ansvaret för hennes räkningar, katt, lägenhet, ombyggnad inför hennes hemkomst  och så vidare.

Dum som jag är så vägrar jag låta allt detta få ner mig. Gråter, skriker och rusar sedan vidare. Och nu tror och hoppas jag på kattkampanjen nästa år.

Sänder mina tankar till er som haft det jobbigt med tragiska bortgångar. Jag vet hur hårt det är. Min far gick bort för 19,5 år sedan. Också av cancer.

Stora, varma distanskramar till er alla på denna gröna och blåa jord. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#6 Nej men vad jobbigt Snickan att din dotter drabbats av sjukdom! Det är viktigt att glädjas av de framgångar som inträffar - precis som du skriver.

#7 Ja 2007 ser sannerligen lovande ut för katterna! det får vi ta fast på!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gejsa
0

#7# Beklagar verkligen din sjukdom. Har alltid undrat varför du skriver med tjock stil. Men ser du vad vi skriver då? Kommer det att bli sämre med din syn varteftersom? Du behöver inte svara om du inte vill. Det kanske är lite för intimt eg.

vanessa
0

#9 Inget är för intimt för mig. En sak har jag lärt mig är att man ska vara öppen med sina bra och mindre lyckade sidor. För folk förstår en bättre då, och öppnar ofta upp sig själva.

Ja, jag kan läsa vad jag skriver, men skriver först och korrar sedan. Just nu ska min syn inte bli sämre, men med jämna mellanrum så blir den det när jag har skov. Min syn har hittills försvunnit från ett öga i taget. Det tog mig 8-9 månader innan jag kunde sminka mig, och jag lovar, det var fest för mig. Kände mig  normal. Fast jag sminkar mig endast för mig själv, inte för andra.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Leffe
0

Gott nytt år frånb mig också till er alla. Hoppas alla både människor och djur får det bra 2007 och framåt

MariannE11
0

jag hoppas åxå på att 2007 får allt att vända….2006 har varit ett bedrövligt år för mej..

det började vackert med att jag efter ett års sjukskrivning äntligen började jobba igen… det var ju bra.. MEN jag fick bedrövliga arbetstider de första månaderna då jag oftast kom hem 1 på natten…bråket med Försäkringskassan var i proncip avslutat….jag fick tydligen skylla mej själv för att jag inte fattade att arbetsträna inte var samma sak som att prova på att jobba… tur att chefen var förstående för annars hade jag brutit ihop…

för knappt 2 månader sen fick jag veta att min arbetsplats ska lägga ner men att jag liksom de flesta skulle omplaceras.. fick klart den 22 vart jag kommer att hamna….hade ett eget napp om jobb som jag nobbade då lönen skulle sänkas rejält från början iaf..så på tisdag börjar jag på nya stället utan mina gamla kära arbetskompisar..

sista februari blev vi bostadslösa med 5 katter..vi själva hankade oss fram hos vänliga människor men alla kunde inte ta in våra katter… så dom fick bo hos mina föräldrar i deras sommarhus i ett par veckor 15 mil härifrån…i maj fick vi lyckan att få ett eget hem igen…Glad

i snart två år har jag haft rejäla problem med min yngsta tonåring….så sista året har varit en rejäl pärs då hon inte ville leva längre…men sen i september har vi fått enorm hjälp att få henne på fötter ígen… den värsta djupa depressionen är botad med medicin…. nu fungerar hon med oss närmaste igen… men det sociala livet med övrigt i livet är fortfarande "omöjligt"… vi ska få till ytterligare utredningar för att kanske få ytterligare en diagnos på henne….socialen håller på med sitt så hon kommer tillbaka till skolan igen och förhoppninsgvis kan fungera där igen…

ekonomin har varit i botten och allt har gjort att även förhållandet varit i rejäl gungning… men BUP har hjälpt oss att komma på fötter även där…så jag hoppas på att vi slipper falla ner i fällan igen…

men jag ser fram emot det nya året….det måste bli bättre… mina missar har varit pigga och friska under hela året och dom älskar vårat hus….t o m min säng och soffvätare har varit någorlunda torr…

så jag välkomnar dej 2007! hoppas det blir ett bra år för oss alla och alla 4-beningar åxå…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Pelusa
0

Jag är oxo glad över att det gamla året är strax slut och ersätts av ett nytt, fräscht år med många spännande projekt på lut.
Jag har stora förväntningar inför den stora kattkampanjen från bl a djurskyddet/TV4 samt alla kringaktiviteter som det för med sig.

Användarens bild

Ha det gott alla kattvännisar önskar Pelusa och kissorna

Jenna-Gun
0

Jag älskar nyårshelgen.

Att sitta vid köksbordet på nyårsdagen med morgonkaffet, känna,att nu har vi kommit på rätt sida året.

Ett nytt oanvänt år!!!!!!!!!!!!!

Ljuvligt.

kram Jenna

modellflickan
0

GOTT NYTT ÅR TILL ALLA KATTÄLSKARE DÄR UTE!

LÅT OSS SE TILL ATT 2007 BLIR ETT BRA ÅR FÖR VÅRA HEMLÖSA KATTER!

catfoot
0

Ja, kära vänner…Året som varit, har varit tungt å bekymmersfyllt..Min dementa mor, min alkoholiserade bror, å mitt brorbarn som bor med oss, som fått sig ordentliga törnar i livet, som jag nu får skiten för…

Men jag har ju även fått ett barnbarn detta år, som har gett mig den glädje som fått mig att gå vidare, plus mina tre katter som alltid älskar matte hur än hon mår..Å en tålmodig sambo, som orkar med oss alla…Mina vuxna barn, som jag älskar..

Så nu försöker jag se framåt, å hoppas att nästa år blir så mycket bättre..

Å att hemlösa kisser ska få en bättre framtid..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

emjon
0

Även vi har haft ett oerhört tufft år då vi förlorade 3 av av våra älskade kissar och sorgen var oerhört jobbig att bära. Det som hjälpte mig vidare var att få ge en ny kisse som var i stort behov ett kärleksfullt hem.

Har också stora förväntningar över kattens år 2007 och hoppas att det leder till varaktig förbättring för alla katter. Just för att kampanjen pågår länge och är rikstäckande gör ju att jag ser chansen till förändring.

Ser fram emot nyårsafton med blandade känslor beroende på hur mycket fyrverkeri som kommer användas här. Våra äldre kissar klarar det bra och de nya vet jag inte hur de reagerar. Hundarna däremot gömmer sig under sängen längst in och den ena tiken flämtar och får hjärtklappning så det är inte roligt alls.

Önskar Er alla kattvänner ett riktigt Gott Nytt År 2007

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

gejsa
0

#10# Jag förstår. Väldigt jobbigt det där med synen. Vet inte hur jag skulle reagera om jag fick höra att jag skulle mista den. Utan syn kan man ju inte göra något känns det som.

Jag sminkar mig aldrig för jag tål inte smink i stället. Mina ögon sväller upp och det börjar att klia. *ler*

Chrizzan
0

Gott Nytt År till er alla önskar Chrizzan med katterna

ladykatt
0

Önskar också alla ett gott nytt år!

kram/ Ladykatt

Sessan1
0

Gott nytt år önskar jag oxå. Har oxå haft det jobbigt detta år då och då. Hoppas oxå att 2007 blir ett bra mycket bättre ÅR, även för katterna  förståss.

Sessan1

Titti
0

Gott nytt år!

Har också haft ett jobbigt och omtumlande år 2006. Gammelkissen dog +17 år, min kusin avled 52 år gammal, rättegångar m.m m.m.
  Har m.a.o varit omtumlande för mig. Förut vara jag bonusmamma varannan helg. Numera bor min sambos grabb här med oss. Innebär läxläsning och allt vad det innebär.
  Dessutom skaffade vi en ny katt i augusti, som jag höll på att få "spader" på första dygnena, men allt har gått bra. Hon kommer att bli en "prima kisse". Skrattande Hon låter mig sova nätterna igenom nu, fast jag kan ju inte somna om hon inte ligger på mina ben och spinner förstås.

//Hälsningar Titi och Vimsan

Lena
0

Vilka trevliga Nyårshälsningar ni skrivit med mycket fina bilder också! Ja vi får alla hoppas på ett bra år nu för varandra, oss själva och Sveriges alla katter.

//Lena

mandymoo
0

Vill bara passa på att önska er alla

ett gott slut på 2006
&
(¯`'.¸(¯`'.¸ _______________ ¸.'´¯)¸.'´¯)
(¯`'.¸(¯`'.¸ ŸŸŸŸŸŸŸŸŸŸŸ ŸŸ ¸.'´¯)¸.'´¯)
==>>>>----->. Gott Nytt År 2007!.<-----<==
(_¸.'´(_¸.'´ ŸŸŸŸŸŸŸŸŸŸŸŸŸ `'.¸_)`'.¸_)
(_¸.'´(_¸.'´ ¯ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ `'.¸_)`'.¸_)

Faxlin
0

Jag hoppas att ni alla får ett riktigt, riktigt bra 2007.
Är man lite lagd åt det övernaturliga skrockfulla så ska man äta ett äpple vid tolvslaget på nyårsafton så blir kommande år friskt.
Ja, varför inte, kan man kanske testa. Jag ska äta äpple klockan 12 i natt. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

#25 Ett äpple kan alltid vara värt att pröva! :)

//Lena

Faxlin
0

#26: haha, ja det är ju inte direkt skadligt i alla fall.

Audiatur et altera pars

majvi
0

Gott nytt år Medan man äter äpplet får man hålla pengar i den andra handen så ska ekonomin bli bra under året.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
0

#27 & #28 Kom just på att vi inte har några äpplen hemma.Kan man hålla pengar i handen utan att äta äpple tro? :)

//Lena

essut
0

Gott  Nytt År . Hoppas 2007 blir bättre än 2006.. Hoppas jag får ett jobb här i Kungsör snart, orkar inte pendla från Kungsör (Västmanland) till Tumba(Botkyrka) när jag ska jobba.Gråter

Har ont i mitt knä sen flera månader tillbaka, men vägrar gå tillbaka till min husläkare.

MariannE11
0

hoppas på ett bättre år för oss alla… och du Essut ska absolut ha ett jobb på hemmaplan!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

cornish
0

Gott nytt 2007 till alla här!
Må det bli ett bra eller bättre år..

Faxlin
0

Här missade jag både äpple och pengar vid tolvslaget. Då sussade jag gott redan.

Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0

Kunde det gå bra med äppelcider tro

Lena
0

#33 Det samma gjorde jag! Kom på att vi inte hade äpplen hemma och när tolvslaget kom glönde jag bort det där med slanten. Så dumt…

//Lena

Engla
0

Hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton allesammans! Själv jobbade jag, som vanligt, men det var väldigt roligt det oxå. Tänk att få betalt o samtidigt ha så himlans kul! Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Vi firade nyrårsafton ganska lungt här hemma med katterna. Idag har min sambo åkt till Amsterdam för att ordna med lägenheten som ska säljas.

Vädermässigt sätt började inte dagen från sin bästa sida. Vi har haft stormvarning här på västkusten. Fast det blev inte riktigt lika illa som de befarade. Skåne fick det värsta verkar det som.

//Lena