Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1475 ggr
Hirit
0

Vildkatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina svärföräldrar har blivit med kattunge, ja så här är det, att de någon gång under vintern -februari mars- hade besök av en kattmamma med en liten liten unge. Troligtvis en vildkatt men kan ej med säkerhet säga. Mina svärföräldrar bor rätt så ensligt.

Hursomhelst så var kattmamman med barn bosatt under deras stuga,(det går att krypa under)av och till, samt väldigt skygga. De hade det bra under stugan eftersom de har kamin och murstocken höll dem varma. De fick även mat. Men fortfarande skygga.

Efter en tid så beslöt sig kattmamman att hon skulle ge sig iväg och har sedan dess inte dykt upp mera. Kattungen som ville följa med fick sig en åtfräsning av mamman och stannade kvar. Kattmamman visste väl vad hon gjorde - hon  visste  att kattungen skulle få det bra.

Kattungen fortsatte att vara skygg,men med tiden så hade hon vant sig och blivit tam och nu får kommer hon själv och hoppar upp i knäet samt vill bli kelad med oss. Hon kan inte vara mer än 4 månader kanske yngre. Verkar väldig smart och alert, men vacker är hon inte, men ändå vacker på något vis. Ett vackert ansikte har hon.

Puma77
0

Åh hon e ju jättesöt. En jättefin padda som de kallas med den färgen.

//Pia

Hirit
0

Ett till kort. Tackar, ja kanske inte så pjåkig trots allt. Mamman var visst rödaktig hörde jag, kanske pappan var svart, intressant färgkombination.

Puma77
0

Sköldspaddsfärgade katter visar ju i de allra flesta fall vara honor och de är härliga i sina färger. Tycker hon är jättechamig i alla dessa färger. Jättebra att hon fått komma in, synd bara att inte mamman kunde tas om hand och kastreras så det inte blir fler hemlösa stackare. Men denna har fått det härligt i alla fall.

//Pia

emjon
0

Åh jag är helt såld på dessa paddor för deras speciella utseende och underbara temperament. Ta väl vara på henne för garanterat blir hon ännu mer underbar ju äldre hon blir.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Simson
0

Men vad säger du?!! Hon är underbart vacker i sina färger!! Se de vackra uttrycksfulla ögonen fulla med tillit och trivsel. Med den ljusa färgen i pannan ser det ut som en soluppgång med de färgerna! En vackrare katt får vi nog leta efter! Puss på nosen du vackra tjej!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Jag tycker också hon är jättefin! Skönt att hon fått det så bra efter en lite dålig start som hemlös. Kattmamman valde att föda på rätt ställe! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Ja den mamman visste vart hon skulle föda! Rätt ställe med kärleksfulla tvåbeningar! Kisseunge ser ut att må så bra! Ett gott tecken på ett gott hem! Lycka till du lille vän! Vad heter du??

Jenna-Gun
0

En så n kisse vill jag ha.

Originell och söt så in i vassen.

Simson
0

Underbart ansikte! Man blir så glad över solen som stiger upp över nosen! Verkligen ett positivt utseende!

anebit
0

Vilken underbart vacker kisse!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Imasy
0

jag tyckte hon var jättefin juh!

dessutom så kan röd mamma och svart pappa får sköldpaddsfärgade bebisar ihopkombinerat ;)

Hirit
0

Jag tycker också att hon har ett jättefint ansikte,det föll jag för direkt,Kyss och att hon verkade så alert och pigg.

Hon är nog född på någon annan plats än under mina svärföräldrars stuga och vart ska gudarna veta, ett mysterium - men eftersom de var så skygga så har de nog kanske inte haft någon mänsklig kontakt på lång tid. Jag vet inte riktigt vad katten egentligen heter, Måns säger svärfar och Skrållan säger svärmor. Dom får väl kalla henne för Skrållan tycker jag.

Puma77
0

Ja Skrållan passar då det troligen är en hona;)

//Pia

Simson
0

Hoppas du kan komma in hit med mer bilder på Skrållan och berätta hur det går för henne och hennes nya familj…

Hawknestgrove
0

Så fin hälsar Esther… Pipis fnyser avundsjukt…..Vad är det för märkvärdigt med paddor?http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=21488113-b0ad-41fc-bbe8-acc8d446f72f&Filename=esthersiluett07.jpg

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=8addc3b5-98df-46f2-8f0f-6071b54dec19&Filename=ebb207.jpg

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hirit
0

Har inte varit inne knappt något alls på forumet på sista månaderna , Söt kisse Gunilla.

Skrållan blir nog bra namn på mina svärföräldrars hittekatt, fast de borde bestämma sig efter så lång tid. Hon  har det bra nu, men det som bekymrar mig mest är att mina svärföräldrar är gamla till åren(85 resp.89 snart) och inte helt pigga längre och vad händer då med katten. Det tänkte de inte på. Själv kan vi inte skaffa någon mer katt av olika anledningar. Så då får min man och hans syster ta i tu med det hela. Katten får väl flytta till storstan isåfall. Katten är sig lik än idag, liten till växten.

Jenna-Gun
0

Vart bor kissen , vilken ort

Hirit
0

Här kommer en liten uppdatering angående kissen som blev omhändertagen av mina svärföräldrar.(se i början) Svärfar "gick bort" i slutet av Juli och vi funderade på vad vi skulle göra med kissen eller Skrållan som hon slutligen kom att kallas.  Så här bestämdes det - i och med att svärmor nyligen flyttade söderut där dottern bor - så skulle Skrållan givetvis flytta med. Skrållan bodde hos oss en vecka och under den tiden kastrerades hon, vaccinerades samt Idmärktes och förra söndagen så åkte vi de 60 milen och lämnade hennes hos sin matte.

Efter sin husses bortgång så lade sig katten till med ett nytt beteende - hon hoppade upp i husses säng och kissade.(1 gång) Likadant gjorde hon här och även i Västerås. Kanske hon ville markera  något av någon anledning, hon har sedan skött sina på behov på kattlådan i vanlig ordning. Husse pratade väldigt mycket med katten och de var bästa kompisar, så hon ser nog att han fattas, väldigt smart katt det där.

Men jag tror att det kommer att gå bra för Skrållan att vara innekatt - de anpassar sig fort - nu får hon ha sele på sig om hon ska ut - nybliven storstadskatt som man är.

Debattia
0

Jättefin katt !!!  Tror säkert hon klarar si g bra som innekatt.Hon har det varmt ,mysigt och mycket kärlek…

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Så vacker tjej!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hirit
0

Jag tror också att det kommer att gå bra för Skrållan, hon betyder allt för svärmor, nu efter att husse dog.

Simson
0

Förstår så väl att Skrållan betyder massor för svärmor numera! En kontakt med livet med sin make.

Tänker på min Atos ofta så också. Han är min sista kontakt med livet som frisk. Håller hårt i den tanken. Han är den enda som känner till det livet nu.

Kram till svärmor o Skrållan för att de får det bra i nya livet i Västerås!!

Hirit
0

Simson, exakt så är det nog för min svärmor - hon ville absolut behålla katten - som hon sade- eftersom katten tydde sig mest till svärfar och ja precis ….. "En kontakt med livet med sin make." …- Så sant så och ett sällskap samt ett liten vän att hålla av i och söka tröst hos m.m. i med och motgång när hon är för sig själv.

Har själv två kattor och nog är de en fin själavård minsann, tack o lov för det.Glad

Ankie
0

Men gud en sån fin katt, jag har en padda jag med som heter Skrållan. Jättefin teckning tycker jag att hon har :)

Hirit
0

Jättefin Katt du har Ankie och tänka sig samma namn som svärmors också.Glad

Lena
0

Vad bra att Skrållan fick flytta med. Djur betyder enormt mycket för äldre människor i sådana här situationer.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"