Stödhem sökes!
Flera katter bor i ett koloniområde i Hässleholm. Det talas om cirka 30 katter. Jag har tagit in två, mer har jag absolut inte plats till.
Någon som kan ställa upp? Fick informationen idag att en av de svarta katterna gick att klappa. När jag var där och matade kom flera katter fram och åt precis bredvid oss, så de är inte helt skygga.
KKS står bakom kolonin, vill ni hjälpa til så skicka ett PM så får ni telefonnummer till förmedlaren.
Finns flera honkatter, några med misstänkta magar.
Denna kille är nog inte så gammal, kommer från en kull som föddes i höstas. Bilden gör honom inte rättvisa, han är ursöt och favoriten hos flera. Han är svartsmoke med vitt.
Åh vilka sötnosar! Hoppas att det finns någon som kan hjälpa till. Själv har jag inget utrymme, allt för ofta önskar jag att jag bodde i ett stort hus med stor trädgård..
Är ju så mycket lättare att placera ut dem om de inte är helskygga, håller tummarna för att det dyker upp några stödhem!
Önskar också att jag bodde större, eller åtminstonde ett rum till. Nu har jag två tama katter och dessa två på 60m2. Finns det hjärterum..
Putt
hmm bor i hässleholm men kan tyvärr itne bistå med plats. Våra 54 kvm delas med 4 katter och en bebis så blöir trångt. Men mot ev bensinkostnad kan vi kanske frakta katter om det skulle passa tidsmässigt osv
Tack, jag ska ha det i åtanke!
Puttar upp och hoppas att någon har plats för en liten sötnos.

Är det KKS-Marita som är kontaktperson?
#11 Det stämmer.

Ja Hässleholmsområdet verkar ha många hemlösa katter
Tyvärr finns det alldeles för få "katthjälpare" i den regionen.
Hoppas ni hittar hem till kisarna!
Förstår hel t och fullt ert arbete för katterna då vi också håller på med en kattkoloni!!!
Hoppas någon kan ställa upp och hjälpa er i Hässleholmstrakten!!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Putt!
Puttar !
Debattia
Puttar upp igen. Det finns fler blivande kattmammor där ute, magra och rädda. Många kolonister tycker inte om katterna, vem vem vad de kan göra mot kattungar?
Puttar upp för här behövs hjälp !!!!!
Debattia
Ingen som kan, eller känner någon som kan hjälpa till? Nu börjar det bli bråttom, magarna växer och det är bara en tidsfråga innan de får sina ungar.
Puttar upp för kissarna!!!!
Debattia
Tack för puttarna!
Var ute hos katterna igår, magarna hänger och det är bara en tidfråga innan de lägger sina ungar undernågon av alla kolonistugor.
Det finns minst tre dräktiga honkatter som akut behöver stödhem. Troligtvis finns det även en fjärde, som inte är riktigt lika tjock.
Den söta lilla svarsmoke-killen är så charmig och busig så det inte är sant. Det finns en en svart liten tjej som är klappbar, troligtvis är dem födda i samma kull i höstat, någon som kanske kan ta in båda?
7 honkatter är intagna, varav två dräktiga finns hos mig. Snälla hjälp till att få in de övriga!
Har lovat catfoot att hjälpa henne med en dräktig kisse som behöver komma in och få bebisarna i trygghet och hon skulle då bo i köket. Har inte så hemskt mycket plats att erbjuda men det är ju bättre än ingenting.
Det verkar dock som att den missen får komma till en annan person istället som bor lite närmre, vet inte hur det blir ännu, men om hon inte kommer hit så skulle jag kunna hjälpa er med iallafall en utav de dräktiga.
Nu bor jag i Linköping, brukar åka till Jönköping titt som tätt. Det kanske är lite långt för kissen att åka men krisar det riktigt ordentligt så kanske det kan vara aktuellt!
Puttar upp för kissarna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#22 Tack! Transport brukar gå att lösa! När vet du hur det blir med den andra kissen? Jag skickar dig ett PM med nummer till KKS-förmedlaren, hör av dig till henne om du kan ta in en. Speciellt en bruntigré katt ser ut att kunna föda närsom. Hon är inte klappbar när hon är ute, men tycker om sällskapet och håller sig nära.
Jag hoppas på ett svar så snart som möjligt, skickar iväg ett pm nu ikväll till catfoot och ser om hon har några nyheter.
Sweica hade en rejäl mage!
Har fortfarande inget besked att ge men jag hoppas att jag har ett svar inom 1-2 dagar. Väntar med att prata med kks-förmedlaren, kan ju inte lova något just nu.
Fina kissar!
Ja, visst har hon! Jag hoppas hon kan knipa igen tills det finns stödhem.
Förmedlaren tycker det är för långt att flytta en dräktig katt, och jag får nog instämma. Det skulle innebära för mycket stress för katten.
Hoppas du får tillfälle att hjälpa en katt, antingen från denna koloni eller från en annan!
Ja, jag är egentligen emot att transportera dräktiga katter längre sträckor, det känns långt ifrån rätt i hjärtat.
Men krisar det och katten verkligen behöver komma in och det inte finns några som helst andra alternativ, ja vad gör man?
Nu hoppas vi att det dyker upp personer i närheten som kan hjälpa till och låta missarna få lugn och ro när det väl är dags för bebisarna att komma ut! 
Puttar upp !
Debattia
Putt!

#32 Kan tänka mig att det kanske är bättre för katten att åka tåg isf? Det är mycket tystare och inte lika skumpigt som med bil. Det kanske iaf kan minska stressen något. Om man nu kan välja. Annars är ju ett hem bättre än inget hem, som du sa. :)
Det har löst sig för den hemlösa dräktiga katten Liinah skulle hjälpa…Är så tacksam för att hon väntade, men nu får hon komma till en tjej i Gävle, bara några mil från stället där hon är nu…
Hoppas att det ordnar sig för dessa stackars katter, lider så med alla hemlösa..
Vet inte men Danielsson erbjöds sig att hjälpa till med den kisse jag sökte hem till..Kanske hon har en plats till övers..
Kram..
Ja, i det här fallet så får man ju välja mellan pest och kolera. JAg hade då tagit och flyttat katteerna, oavsett, för inget kan ju vara värre än att vara där de är.
Ja, tåg är nog det absolut bästa, det går snabbt och är ganska så behagligt.
Eftersom "catfoot's katt" fått ett tillfälligt hem i Gävle så har jag därmed plats här hemma och kan hjälpa en dräktig misse att föda i trygghet men naturligtvis respekterar jag förmedlarens beslut att inte flytta på katterna!
Hoppas verkligen att de får komma in hos någon!
Puttar !
Debattia

Puttar också
Tack för puttar! Tänkte åka dit i helgen och hälsa på dem, hade varit underbart att få ta med en till väntande stödhem. Hoppas Sweica, den tigrerade, kniper igen till någon dyker upp!
Putt! Ska till dem på lördag, tar så gääärna med en kisse till väntande stöd- eller permanent hem!

Som Catfoot säger så har vi plats men bor ju också väldigt långt ifrån. Befinner oss i Åtvidaberg. Har en hel övervåning "till övers" efter att de har fått vänja sig vid oss lite på en av toaletterna. Men det är en lång sträcka att köra en dräktig kisse på, framför allt om det är dags vääldigt snart som det verkar på de som magarna har sjunkit ned på.
Puttar !
Debattia
#44 Jag tror det är lite långt tyvärr, men tack för att du ställer upp!
Nu imorse förlöste en av katterna jag tog in sina ungar. Hon la dem tyvärr under sängen så det är svårt att se. Jag är säker på att det är tre stycken, och jag tror det kom en fjärde alledeles precis. Jag hoppas hon var den första av kolonikatterna som fick sina ungar.
Oj, här kommer det också bebisar. Tack för att du kunde ta in en dräktig hona så hon slapp att få sina ungar ute.
Oj så spännande! Då hoppas vi få se lite bilder så småningom. :)
Det kommer absolut bilder så småningom. Nu ska vi försöka få kattmamman att förstå att hon bör flytta ungarna till en av bolådorna. Måste tvätta golvet och tapeten.
Putt
Grattis till bebisarna. Typiskt att mamman skulle föda under sängen..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Sweica, den svarttigré har redan lagt sina ungar, så nu får via vänta tills de är 4 veckor och se om man kan få in dem.
Det finns sköldpadda som ska ha vilken dag som helst, hon behöver komma in!
Inatt fick min andra koloni-katt ungar. Vi gissade på en eller två då hon inte var så tjock, men det kom fyra! Så, nu har vi 8 små kattungar, full rulle om ett par veckor med andra ord!
Puttar upp för dessa!
Nu på morgonen födde den andra katten jag tog in, fem fina bebisar. En creme, en röd och tre svart-vita. Den ena ungen ville hon dock inte veta av, trots flera försök. Så nu har vi varit och köpt ersättning och den lilla åt med stor aptit. Verkar inte ha gomspalt. Ljuvligt söta är dem allihop.
Oj, så många……
Vackra Dutchess, svartsköldpadda är sprickfärdig och behöver akut ett stödhem!
Även Sweica som redan fått sina små behöver akut ett stödhem att komma till, vi ska försöka få tag på dem i helgen. Många som har koloni tycker inte om katterna så det är inte en säker plats att växa upp på.
Super charmiga Bele och hans syster Svartiz skulle nog älska att komma till samma stödhem, de är ungefär ett halvår gamla pch troligtvis kullsyskon. Svartiz är klappbar och Bele den nyfiknaste och charmigaste av dem alla.
Även en svart-vit hane vid namn Blacken vill komma in i ett tryggt stöd- eller permanent hem.
Finns även en blåsköldpadda som redan blivit kastrerad och ID-märkt. Countess heter hon och är ljuvligt vacker!
Snälla någon?

går det att ta dem till göteborg? skulle kunna ta en mammakatt med bäbisar eller kommande bäbisar. har ett rum hemma som inte har något golv än, men där kan en kattfamilj få bo. oömt och bra.
Har skickat ett PM oh-la!
putt
Dutchess har fått tre ungar, en röd och två creme. När bebbarna är en vecka behöver hon stödhem!
Sweica är kvar ute med sina ungar, någon som vill sträcka ut en hjälpande hand och ta emot dem i sitt hem?
Putt för lilla Swecia!!!!
putt
Kom igen, någon måste väl ha en vrå till övers?
Putt för de små kissana
Puttar !
Debattia
Putt för de små!!!!!
Lyckades få in vackra Sweica och hennes tre ungar häromdagen. Ungarna är cirka två veckor, två flickor och en pojke. De behöver alla fyra akut ett stödhem!
Även Svartsköldpaddan Dutchess som finns på bild lite längre upp vill komma till ett stödhem med sina två cremefärgade bebisar! Ungarna är cirka en vecka.
Lilla Svartiz, som troligtvis är född sent i höstas blev kastrerad för en vecka sedan, även hon var dräktig. Hon är försiktig men går att klappa. Någon som kan ta in denna lilla tjej? Kanske tillsammans med Bele, som troligtvis är hennes kullbror?
putt
putt
putt
Putt för dessa kissar och stötta även om ni kan ekonomiskt, så att de kan fortsätta kastreras!

Putt!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Absolut är det viktigt även med ekonomiskt stöd, ni hittar deras insamlingssida här http://kks.nu/gavor/insamlingar/71708_hassleholm.html
putt
Puttar upp för dessa stackars mammor som inget hellre vill än ha bra hem till sig och sina ungar.
Debattia

Putt
Ytterligare 9 hankatter behöver stödhem. Många av dem är födda förra våren, en är trebent.
Lille Bele, runt halvåret gammal, är ensam (spontana besök av en annan herre) kvar i den förra kolonin, någon som vill ta in denna urcharmiga busig pojk?
En honkatt som precis lagt ungar vill desperat komma in!
Två hemlösingar i centrla Hässleholm och Broby, mer info kommer.
Tusse, som skulle avlivas, behöver även han akut ett stödhem då han inte går ihop med stödhemmets katter.
Putt. Även dessa katter finns i Hässleholm.
Åh putt för dessA!

Dessa stackars katter…dom finns överallt :-(
putt
Katten i centrala hässleholm är infångad. Långhårig tam hankatt, kastrerad. Full med tovor och öronskabb, har varit hos veterinär. tappat en del tänder och har tandsten, enligt veterinär minst sex år gammal. Ingen märkning.
Någon som kan förbarma sig över denna kille?
Putt. Varje dag tänker jag på Bele, som inte är mer än dryga halvåret. Han är ny ensam kvar där ute. Snälla, någon som kan ta in honom?
Har ni fått in alla utom Bele? (kanske jag som missat något i tråden
)
Har hans syster Lilla Svartis som var dräktig kommit in?
Ja, Bele är ensam kvar. Det finns en hane till, som inte är där så ofta. Han är dock skygg så med största sannolikhet är även han hemlös.
Beles syster var också dräktig, dock hade hon bara gått tre veckor så hon blev kastrerad. Hon är nu i stödhem, men behöver akut komma till ett annat pga platsbrist.
Puttar upp !
Debattia
putt
Hur går det för lille Bele?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
samma fråga ställer jag
Maggan47
Putt för både Bele och de andra!

Putt för kissarna!

Jag har tillfällig plats för en kisse eller två om det behövs. Jag finns dock i Stockholm så det är bit att transportera, men är det akut så kan det kanske gå att ordna på något vis.
//Katt
sajtvärd på Devon rex ifokus
Hej!
Bele är fortfarande ute, han och blacken. En kvinna som matar tittar till dem ett par gånger i veckan. Önskar verkligen att någon kunde ta in dem.
Kattjazz: Jättebra att du ställer upp. Bele är rädd, är det okej med dig? Han är bara lite drygt ett halvår, så han vänjer sig noh så småingom. Men just nu är han inte klappbar.
putt
putt för kissarna
Vår ekonomiska situation kommer inom kort försämras drastiskt. Detta kommer troligtvis innebära att vi inte kommer ha råd att ha kvar våra tre stödkatter.
Alla härstammar från kolonin i denna tråd.
Juni, bruntigré tjej på 1 år. Var skygg när hon kom in men har verkligen blommat upp. Tycker om alla kela och leka. Hon vill verkligen ha ett eget hem!
April, svartsköldpadda, även hon ca 1-2år. Har gjort stora framsteg men är inte klappbar ännu. Tycker om att leka, kasta bollar är en favorit.
Både Juni och April ska kastreras, vaccineras och ID-märkas.
Lima, bruntigré tjej på 16 veckor. Junis dotter, född inomhus. Lekfull och gosig, precis som kattungar ska vara. Har fått första vaccinationssprutan och ska snart få andra.
Alla tre sköter lådan bra, går ihop med alla katter härhemma och visar inte på något vis att de vill gå ut.
putt

putt
Putt! Kan du inte försöka få hjälp från Chickas minnesfond? Så de blir kastrerade? OCh kan ingen hjälpa dessa kissar till ett nytt hem?
Det är KKS katter, så kastrerade ska de bli.
Förresten. Bele är ju fortfarande ute men han hade en spekulant, givetvis var han inte anträffbar när hon ville hälsa på honom. Istället blev hon eventuellt intresserad av Blacken, den andra hankatten som är kvar. Hoppas han får sig ett hem.

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
putt
puttar
putt

putt
http://juliafnulia.blogspot.com/
putt

putt