Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 509 ggr
[Anunnaki]
0

Problemfri hittekattunge söker hem

En väninna till mig tog hand om en kattunge på c:a tre månader för ett par veckor sedan. Hon har kollat på anslagstavlor och med polisen men ingen som saknar denna svart-vita helt problemfria kattunge som nu söker ett nytt hem. Kattungen finns i Siljanstrakten. Min väninna kan inte ha den kvar för hon har redan nio katter.

Hawknestgrove
0

Putt1 Prova även innepå Djurhem

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

huskatt08
0

Puttar upp…undrar samtidigt om det är permanenthem eller stödhem som sökes till den lille?

Kusten
0

Är det på grund av lagen om högst 9 katter i hushållet som hon inte kan ha kvar den, så kan hon utöver dessa 9 egna katter ha tre omplaceringskatter per år, utan att ansöka om tillstånd. Det är då ingen verksamhet. Jag kan ha fel, men detta var vad jag själv fått sagt till mig.. hur som haver.. putt upp för nytt hem till lillen.

[Anunnaki]
0

Ja, det är på grund av lagen som hon inte kan ha fler katter. Det är inte panik men ju yngre kattungen är desto lättare att hitta ett hem åt den lille.

Kusten
0

Okej men nu vet ni att det inte är olagligt iaf och att det inte är bråttom på grund av antalet. Vet förstås inte hur stort det är där lilla katten nu bor, om det är platsbrist?

Undrar också vad som menas med problemfri? Är det menat att beskriva att kattungen är rumsren? En kattunge brukar normalt inte kunna orsaka problem, mer än att de är just kattungar och kan härja vilt : ) Ordet problem klingar så negativt och det är oftast ägare som i sådana fall brukar vara grunden. Skulle råda dig att söka hem åt kattungen genom att inte skriva just ordet "problemfri" utan att istället beskriva kattungens personlighet m.m. Hur är den i sättet? Hona eller hane? Färgteckning?

[Anunnaki]
0

Jag uttryckte  mig nog som jag gjorde i och med att jag hållit på med Falukatterna där alla har skabb, många mer eller mindre skygga osv.

Denna han kattunge är tam, rumsren, vaccinerad, undersökt av veterinär, lekfull, social. Helt enkelt som en kattunge ska vara utom att den behöver ett permanent hem.

Lena
0

#6 Skrev som sagt även en annons inne på Djurannonser iFokus. Sedan har ni ju även www.katt.nu och www.katter.nu dit många kattälskare söker sig. De flesta av oss här på sajten är ju dessvärre överfulla med kissar redan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

KAtt.nu funkar inte, har provat där Kater.nu funkar. Kostar 30 kr att lägga ut där. MEn varför inte prova på BLocket? KOstar 70 kr, men en bra formulerad annons med en bra bild särskilt om det är en kattunge, brukar funka.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....