Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2309 ggr
[Anunnaki]
0

Falukatterna behöver ett hem!

Idag har ytterligare fyra räddats och om ett par veckor är ytterligare fyra välkomna till samma ställe. Finns det någon som kan gå in två veckor om länsstyrelsen inte går med på att dessa fyra bor kvar i två veckor till?

I så fall återstår 10 stycken så hjälp med att hitta fler hem behövs än.

Återkommer när någon mer har flyttat.

Här är bilder på 11 av katterna i Falun. En del av bilderna är inte så bra men jag gjorde så gott jag kunde plus att blixten inte fungerade som den skulle ett par gånger.

Det här är en fortsättning av:

Länsstyrelsen avlivar friska katter och

Flyttrapporter från Falun

Crisse-13
0

Vilka underbara katter. Jag är väldigt förtjust i röda katter och den bilden med 2 röda gick rakt in i hjärtat på mig. Lilla vännen till vänster är ju bara så underbar men jag ser att den inte mår bra. Jag förmodar att dom är intagna redan annars hade jag tagit den sjuka röda om inte det hade varit så långt bort.

[Anunnaki]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen av de 25 katterna är slutligt omplacerad än. Alla utom den långhåriga röda är nog kvar i Falun. Jag har en bild på en svart-vit hankatt också men den är tyvärr suddig men jag lägger hit den ändå.

Imasy
0

När jag pratade med Simone Häusler i fredags, så sa hon att de kommer inte avliva katter som har en garanterad plats på tex ett katthem inom ett par veckor.

Hon verkade införstådd med att 25 platser har man inte i bakfickan bara sådär, så de fyra som har en plats på Gävle kommer nog med all säkerhet få åka dit.

Mison
0

Jag har missat detta totalt. Jättebra jobbat allihopa!! Hoppas att det löser sig för alla missarna. Själv har jag knökfullt.

Jag har även ganska långt till Falun, ca 17-18 mil, men hänger det på transporthjälp, kanske jag kan hjälpa till. Det kostar inget att fråga mig..

Puss på er

Alla djur behöver någon som bryr sig!

gomorran
0

Idag har 4 katter ifrån Falun kommit till vårt katthem ( Föreningen Gefle katthem ), de var rädda men ändå lugna fick jag rapport om.

Jobbar på katthemmet imorgon, kolla upp dom och sköta om dom extra.

Kommer att fixa bilder på dom med, ev så kommer jag fixa in bilder på dom här i mitt album med berättelse hur det går för dom.

Imasy
0

Har du en plats så hade det varit toppen ju :)

Mison
0

Tyvärr har jag ju inte plats. Bor inte så stort som jag skulle önska. Men jag kör gärna om det behövs…

Imasy
0

#7 Ja men även körhjälp kan ju behövas, så alla bäckar små av hjälp är guld värda :)

[Anunnaki]
0

Mannen som har katterna hjälper till själv med transporter och då kan man ju ordna någon stafettransport. Han körde till Gävle idag och gör säkerligen det om två veckor också.

Imasy
0

Med samarbete kan man utföra underverk :)

Nu återstår endast 5 katter av dessa 25. Ytterligare två katthem lämnade besked i morse att de kan ta fem av de 10 som var kvar.

Har kontakt med veterinären som är inblandad i detta fallet, och de ska ut på inspektion imorgon igen. Hon verkade positivt överaskad över detta arbete som lagts ner för katterna.

Som jag uppfattade henne låter de katterna vara imorgon, då ska bara bostadsmiljön inspekteras. Så har inte djurens hälsa ändrats får de förhoppningsvis några fler dagars frist :)

Ankie
0

Helt fantastiskt vilket arbete ni gör, eloge till alla ni som har hjälpt dessa katter undan döden. Rosor och kärlek till Er Kyss

Hawknestgrove
0

ni är underbara!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Håll tummarna för att de sista fem är räddade också :)

inget är riktigt bestämt ännu, men en aktiv på Örebro katthem kan ev tjata till sig en plats för de som är kvar :)

gomorran
0

Nu är alla räddade, fick besked ifrån Örebro idag WEEE!!!!

Alla är nu räddade och ägaren har berömt våran insats för katterna, så sug åt er alla katthem som ställt upp.

Jättebra att alla katthem hjälps åt, det behövs. Mer samarbete önskar jag mej =)

gomorran
0

Menar hjälpas åt mer med samarbete emellan, inte bara att hitta katthem åt katter, utan vidga våra vyer, utbyta erfarenheter och ge råd osv.

Mison
0

Härligt härligt!!! Bra jobbat alla inblandade!!!

gulliver
0

Underbart Gråter (glädjetårar)

Hawknestgrove
0

Åh så fantastiskt! NI är suveräna! OCh ägaren han ska förhoppningsvis inga fler katter ha? Så ni inte står där med skägget i brevlådan nästa år igen!

Ankie
0

Åh va underbart

blir så glad att få läsa en sån underbar tråd…..

Mison
0

Hoppas bara att ägaren också får hjälp, nu. Den hjälp han uppenbarligen behöver…

Imasy
0

Det är fel. Det var fortfarande fem st kvar, trodde vi, i morse. De fem som vi trodde var kvar har inte fått några besked ännu om de kan bli omhändertagna eller ej.

Har varit där ute och jag har bara dystra nyheter. Efter dagens inspektion av myndigheterna sa de att de hade räknat till 31 katter totalt.

Så idag har jag, en från Örebro katthem och Annunakin varit där och räknat dem. 32 katter totalt i byggnaden. 13 katter till fanns nu som inte varit medräknade vid inspektionen.

Jag hittade ett stödhem åt två honor när vi var där som fick åka med åt Örebrohållet till en bekant till mig.

kvar finns 30 katter i byggnaden. 16 av dem måste ha plats omgående, annars avlivas de. Såg även en hona där med stor kulmage. Men vi är osäkra på om det är mask eller ungar.

Mison
0

Men, jisses. Fattar jag fel, eller är det alltså fler katter än man trodde från början?

Imasy
0

Näe, du har så rätt så. Vid första inspektionen när de räknade dem missade de 13 katter. De fick det till 36 katter totalt.

Vid dagens inspektion fick de antalaet till 31, men de har missat en, för vi räknade till 32.

Så det var 32 katter nu, och 6 katter skickade han med inspektören vid första besöket samt att 11 katter har flyttat under veckan. Så han har haft totalt 49 katter vid första besöket.

Mison
0

Jag saknar ord. Vet inte vad jag ska säga. Går det verkligen att skaka fram fler hem? Som ni har jobbat med dom andra katterna…

Imasy
0

Jag ska lägga ut en annons på Blocket, och skriva att det är akut. Mer information kan de få vid intresse.

Tror nog att han får besked imorgon hur det går, vad de har bestämt för öde åt resterande katter.

gomorran
0

Sorry att jag gav fel info, henne jag fick info om att alla katter fått hem var fel. Blev missuppfattning.

Jag håller alla tummarna, tår och alla mina och katters tassar på att alla kissar får ett nytt hem.

Hör med lokaltidningarna och rikstidningarna om de kan annonsera gratis om upprop till hjälp för dessa katter eller göra en artikel, det brukar ta skruv.

Alla våra kontakter sprider ut uppropet om hjälp till katterna

Imasy
0

Lokaltidningen här har skrivit om det men inte en endaste uppmaning om att be allmänheten att hjälpa till. Har kritiserat dem för dem men de bryr sig inte.

Tog mig friheten och la ut en annons på Blocket nu under kvällen. Hoppas av hela mitt hjärta att någon nappar.

gomorran
0

hoppas jag med, jag lägger denna tråd på facebook för att hjälpa med, så alla kan läsa om detta.

Imasy
0

Ja just nu känns det som ett mirakel behövs :(

Troligen kommer det besked imorgon om vad länsstyrelsen har sagt.

Hawknestgrove
0

Fy så hemskt! OCh ni som jobbat så!!!! Hoppas hoppas det går bra!

[Anunnaki]
0

Nu finns det bilder inkl kontaktuppgifter på åtminstone 25 av katterna som ännu är kvar i bostaden. Fortfarande behövs plats för 15 stycken så att länsstyrelsen ställer till med något dumt.

Det kommer troligen att finnas möjlighet att ta 4 - 6 katter med bil från Falun och söder ut mot Södertäljetrakten inom en vecka eller två.

katter.hilbertshotell.net/kattersokerhem.pdf är hela länkadressen till bilderna. Det är bra om alla som har hemsidor länkar till dessa bilder som också innehåller kontaktuppgifter.

Ankie
0

#28 har du lagt ut tråden om detta på face. Jag är med i gävle katthemsförening men inte sett nåt. Jag tänkte att jag kan oxå lägga ut det på min sida.

Imasy
0

Kan ju skvallra även här om att idag har en kvinna svarat på annonsen och bestämde sig för en av katterna :)

gomorran
0

Jag har mailat alla medlemmar och skrivit på min sida så att alla ser det plus på gästbokem på medlemssidan.

Föreningem Geflekatthem.

Gefe katthems medlems sida fungerar inte pga att hon som haft den gått ur facebook och sprider falska rykten här om vårt katthem.

Lena
0

#23 Bistert att antalet katter "växer" hela tiden. Tyvärr ingen ovanlig situation i ärenden likt detta. Det kan säkert dyka upp ytterligare katter.

Ni har gjort ett jättejobb med katterna. Hoppas ni får flera napp på Blocket-annonsen. Trisst att inte tidningen bett läsarna om hjälp, det brukar annars vara mycket lönsamt. Frågan är om Aftonbladet/Expressen kunde vara behjälpliga i detta?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Jag pratade med Dalademokraten idag och de verkade inte helt omöjliga. Men de skulle återkomma imorgon.

Vi är säkra på att det inte finns fler katter i huset än de vi räknade till igår.

[Anunnaki]
0

Snälla ni som läser detta kan ni länka till

http://katter.hilbertshotell.net/kattersokerhem.pdf

om ni har en egen hemsida eller på andra ställen där det går att skriva in en länk. Vi måste hjälpas åt att hitta hem till de återstående 15 katterna. De är verkligen värda att få leva ett gott liv hos någon riktig kattvän. På länken finns bilder och lite info.

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
0

kvinnan som hörde av sig på annonsen idag blev så kär i denne kisse, men jag trodde att det var en hona, men det var visst en hane.

Jag har försökt ringa henne tidigare idag men fick inget svar, så jag har skickat iväg ett mail. Men med lite tur så var det just denna kisse som fick ett nytt hem.

Kan iallafall säga att det var en riktigt gos-katt som gillade att bli kliad :)

Alexej
0

Det är säkert en hane:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

hoppas att kvinnan tar   en nu, hoppas,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Anunnaki]
0

Nu har jag lagt ut annonser på Eniro och Lokus. Dessutom har jag bloggat till en artikel i Aftonbladet om katter. Ett par ställen som jag har mejlat till har hört av sig och tänt ett litet hopp.

gomorran
0

Hemmets Journal har kattsida på internet med, olika katthem och vanliga kattälskare finns med ocks skriver där, ett försök iaf.

Lycka till med allt sökande,

Ni ska ha all heder som ni jobbar för katterna i Falun.

Imasy
0

Jag har pratat med Dalademokraten idag, och jag hoppas de kan få med en artikel om katterna imorgon.

jag hoppas nu att de inte vinklar den som så att katterna har haft det dåligt, utan sätter fokus på att katterna måste få nya hem snabbt.

[Anunnaki]
0

Jag har skaffat vad länsstyrelsen kallar kontrollrapport som är skriven efter deras besök den 25 augusti. Besöket från den 17 aug är helt odokumenterat. I denna rapport står det att allt är åtgärdat utom öronskabb på katterna och något fel med det ena av hundens öron.

Efter länsstyrelsens besök den 25 augusti sades det att de hittat 31 katter. När vi var där fickvi ihop det till 32. Nu skriver de att de hittat 33 katter.

Det hela är hur snurrigt som helst. Men det viktigaste för ögonblicket är att de katter som inte ännu har hittat en fristad kommer därifrån.

Fast jag tycker att länsstyrelsen kunde hålla en något lägre profil för det är det är tillståndet 2005 som är grunden för eländet. Men mannen borde ju förstås inte ha dragit på sig alla dessa katter.

[Anunnaki]
0

Fortsätter på ny tråd.