Uppdatering av Esthers allergi
Som ni alla vet, så är vår lilla Esther allergisk. Vi gjorde ett prov, bifogad fil och det visade sig att hon var lite känslig mot förrådskvalster. Men det huvudsakliga var Födoämnesallergi. Men det fanns hjälp mot det med! Nu få hon en spruta långtidsverkanfde kortison Den heter Depo Medrol injektion, kortison. håller i 3 månader och kostar 420 kr. Funkar över förväntan. Nu kan hon äta allt! Ok, jag serverar fortfarnade inga räkor, man behöver inte utmana ödet för mycket.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vad skönt att det ordnat sig med hennes allergi. Kanon att du är en av de som lägger ner pengar, arbete och en massa kärlek till dina djur. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Långtidsverkande Cortison fungerar mycket bra. Min f.d. kisse Emil fick det för sin slickdermatit. Det har tyvärr en biverkan och det är att det kan ge diabetes över tid. Våran kisse fick det efter många års behandling. Men när katter har problem med eksem och allergier måste man ju behandla dem så att de får så bra liv som möjligt. Därför får man göra vissa val och ta det onda med det goda. Sedan är det lite olika hur känsliga olika katter är. Dessutom kan medicinerna ha förbättrats för det är nu 6 år sedan Emil gick bort.
Skönt för er att veta exakt vad det är hon är överkänslig mot. Säger som Vanessa att jag tycker det är bra gjort att ni lägger ned så mycket energi och kärlek på katterna.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Lena, var det samma kortison som han fick? Som en liten passus så kan jag säga, att allergitestet gått på försäkringen.(Agria) Självrisk är de förstås, men jag fick i alla fall tillbaka nästan 600 kr, då jag har självrisk på 2000 kr. Jag fick räkna in första kortisonsprutan. Hade det varit aktuellt med antikroppssprutor, hade jag nog avböjt det. Det hade gått på över 5000 kr första året. Så n u får pluttan gå på kortison, Ok, hon får lite lättare att lägga på sig, men vi får väl försöka låta bli att röras av hennes bedjande gröna blickar vid den tomma matskålen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....