Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 932 ggr
evamojje
0

godmorgon torsdag :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det äntligen snöat i stan så förhoppningen om en vit jul kanske blir sann?!

Idag blir det shopping som gäller ska med min mamma till kungens kurva och där blir det besök på IKEA och Zoovaruhuset samt citykross för nu ska här bunkras inför jul och januari man får passa på när man får tillgång till bil. Och så ska det bli kul att shoppa lite leksaker och annat till Mojje ;-)

Ha de bra

Eva & Mojje

a börjar väl om igen för det som gällde igår i den här tråden e lika aktuellt idag…bortsett från att idag så e det tvättstugan och julstädning på agendan *suck*

Nu närmar sig julen med stormsteg. Och snön är långt borta i stockholm där jag bor. Satt uppe i natt vid 2-tiden och det var 4+ grader helt otroligt. Är inte en vinterperson vill helst gå i ide men jag tycker att när det väl är vinter så borde vi ha snö. Att ha grått och blåsigt och blött är inte så himla spännande.. Men hoppet finns kvar om en vit jul. Men det verkar ju som om hela sverige har väldigt konstigt vinterväder. Antar att tomten får åka kollektivt utan snön ;-)

Ha de bra

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Lena
0

Vilen fin Stockholmsbild du bifogat! Här i Göteborg har vi idag en klar vinterdag. Det var frost på marken imorse och faktiskt lite vinterlikt. Annars har vi nästen regnat bort den här hösten.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pelusa
0

Oj vad kul….. älskar StockholmsbilderCool

Passar genast på att peta in en bild från ungefär samma tid förra året.

Julveckan -05 på kajkanten! Enjoy!

/Pelusa

evamojje
0

*L* Trodde ju nästan att göteborg hade regnat bort vid det här laget ;-))

Och va fin bild Pelusa det är den vintern vi väntar på *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Sidentass
0

Här har vi en vinterhatare, o tycker i vanliga fall inte om snön. Men..nu har vi haft så regnigt, blött o grått under flera veckors tid att jag hörde mej själv säga något jag aldrig sagt tidigare: Att man längtar efter lite vitt på marken, man behöver mer av ljuset..

evamojje
0

#4 precis vad jag tycker jag gillar inte vintern men hellre snö och solsken med några minus än blåsigt ,regnigt och grått och rått.

Lena
0

#3 Det är inte långt ifrån att vi regnat bort. Nu har översvämmningarna börjat avta, fast nu varnar de för rasrisken istället.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

God kväll, säger jag…Själv har jag suttit och vridit och vänt upp och ner på mitt arbete hela dagen. Det börjar kännas i huvudet nu. Det ska vara klart på torsdag, men tills dess måste jag få ihop 9 sidor till och jag som tycker jag är klar. I stort sett. Suck. Suck. Jag vill bara ha jul just nu!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

evamojje
0

Antar att det är jul ledigheten som hägrar Engla.

Engla
0

Jepp, jag är ledig julhelgen, sen blir det till o layouta klart tidningen allt vad jag kan innan vi ramlar i väg till Egypten.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

evamojje
0

ohh…..va avis jag blir sol och värme och bikini mysigt Glad

Faxlin
0

Jag står fast vid att jag hatar vintern. Jag vill absolut inte ha snö. Oavsett hur less jag än är på regn så vill jag inte skotta snö.
Hmm, jag bor nog i fel land. Kanske dags att se vad de säger om man vill flytta till varmare länder med häst, hund, iller och missar :-)
För utan mina bebisar flyttar jag inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

evamojje
0

Glad Ja de e klart måste man skotta snö så e det väl inte så himla kul…Det ända jag behöver göra vid snö är att se till att inte få en istapp i huvudet *s* då jag bor i stan…

Lena
0

Här i Göteborgsområdet är det fortfarande klart väder och det var även denna morgon frost på marken. Men till helgen lover de 11 plusgrader.

Göteborg är en mycket fin julstad i år. De har satt så fin julbelysning i innerstan och på Götaplatsen bjuder de på ljus och bildspel varje kväll. Sedan har vi ju även Lisebergs Julmarknad som inte heller går av för hackor. Allt detta gör att vi får lite julstämning även om vädret är grådaskigt.

//Lena

essut
0

Håller med Lena att Lisebergs julmarknad var jätte fin..Tyvärr så regnade när jag var där, men det gjorde inget.

Jag hatar oxå vintern, men vill inte ha regn heller..CoolHar bara en natt kvar att jobba, sen är jag ledig hela 2 veckor..Hurra…

Lena
0

#14 Ja de har lyckats bra med julmarknaden! Den lyser tom upp i värsta regnväder.

På  tal om regn - nu regnar det igen här i Göteborgsområdet.

//Lena

evamojje
0

vi har nu lite vitt på marken inte mycket men hoppet på en vit jul känns i allafall troligt nu ;-))

Va mysigt med julmarknad min favorit är skansen julmarknad blir alltid väldigt glad av att knalla runt på skansen vilken tid på året det än är men juletid är det x-tra specielt.

Tassar från Eva & Mojje

Sessan1
0

Ja, skansen brukar vara fint till julen. Det hände ibland att jag åkte till skansen till jul, när jag bodde i Sthlm,

Sessan1

Lena
0

#16 & 17 De har väl sådan där härlig gamaldags julmarknad på Skansen? Brukar besöka Julmarknaden i Gamla Stan om jag kommer till Stockholm vid jul. Det är också härligt tycker jag.

//Lena

evamojje
0

Gamla stan är oxå fint enda nackdelen e att det e mycket folk på liten plats.

Hawknestgrove
0

Grått, Grått grått i Strömstad. Dessutom har vi blivit transporterade 20 år tillbaka i tiden nu, med raset i Munkedal. Jag som skall till Sahlgrenska den 17 januari, får alltså en körväg på 10 mil extra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....