Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1140 ggr
Mettan
0

Fler omplaceringskatter - Morris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var det dags för 2 omplaceringskatter till. Båda vistas hos mej, så jag har just nu 8 katter här, vilket är alldeles för mycket.

Den första katten heter Morris och är en flicka på ca 6 - 7 månader. Min grannes son kom hem med henne, så de försökte ha henne. Men Millan har helt plötsligt fått tillbaka sin allergi och tabletterna hjälper inte heller. Men hon har fortfarande den lilla kattflickan Puska, som är syster till Sawyer, Sammy och Sotis kvar. Pälsen har inte börjat påverka henne än.  Sedan har hon sig egen hankatt Puss också. Han är lite över året och honom vill hon behålla.

Millan kommer med 2009:-- nu någon av de närmsta dagarna, för att jag har hennes 2 katter här.

Morris är en lugn och finkatt, som gärna vill kela. Hon kommer mycket bra överens med alla de andra här och leker gärna med de små. Hon är så blank och fin i pälsen och verkar nöjd med livet. Hon kommer också att kosta 250:-- och behöver komma till ro snarast.

Bilden på henne är inte speciellt bra, men vissa katter är svåra att plåta. Ska försöka fixa en bättre bild, om jag kan.

Är det någon som är intresserad av att hjälpa till med att placera denna underbara kattflicka?

Tala då om det snarast. Jag klarar inte alla dessa katter längre. Dels på grund av ekonomin, men även för att jag känner att jag inte räcker till riktigt, som jag vill. Så snälla, hjälp mej!

Mettan

Mettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så är det dags för den underbara kattflickan Mimmi. Hon kommer också från Millan, är lite mer än året, kastrerad och vaccinerad ganska nyligen.

Millan hade tänkt behålla henne, men hon VÅGAR inte ha mer än 1 katt på grund av allergin.

Mimmi ser svart ut, men liknar i verkligheten en Russian blue, både öutseendemässigt och i pälskvalitet.

Hon är en katt, som vill vara för sig själv, gärna vistas högt uppe och hålla utkik på saker och ting. Men hon kommer ner och kelar då och då och då är hon underbar. Hon tål dock inte Ludde, eftersom han gärna är lite påflugen och då fräser hon och har sig. Men jag tror att hon skulle vara underbar, som ensamkatt hos någon ensam människa.  Självklart är hon innekatt och bör vara det i fortsättningen också. Hon kan säkert bli en härligt mysig katt. Bara hon får tid på sig att vänja sig och bli lugn.

Millan vill gärna sälja henne för ca 1.000:--, eftersom hon så nyligen är kastrerad och vaccinerad. Men hon kastrerade hos Smådjurskliniken här i Landskrona och där ingår tyvärr inte öronmärkningen i priset.

Kan vi kanske hjälpas åt att leta runt efter ett hem till henne, så att hon får det riktigt bra? Hon förtjänar det, liksom alla andra. Hon är dock speciell i sin tillbakadragenhet och påminner mycket om min Spotty.

Dessutom har jag min dotters Archie (skogis) här, som fosterkatt och han ska i alla fall inte omplaceras. Han är lite speciell han också, 5 år gammal och lugn som en filbunke. Han är hos mej, därför att han är rädd för Evas hund, och gillade inte heller att flyta, så han började protestera genom att kissa utanför lådan.  När han kom hit, så kissade han i köket i en hörna, men då kom det en låda dit (har 3 st nu) och det verkar hjälpa. Men de går i den allihop nu. Så det är ett evigt rensande i just den lådan.

Jag har alltså 3 småkatter inkl. Pusjka, som jag ska leta upp en bild på, plus Morris och Mimmi som ska ha nya hem. Jag behöver verkligen så mycket hjälp som möjligt med detta och tar gärna emot alla tips jag kan få.

Mettan