LÅST! Katter AKUT
Auzra och Neuzrat
Auzra är en liten gråspräcklig hona. Hennes bror, Neuzrat är grå med vit haklapp. De är supergoa katter, vana innekatter på 1 år. Barnvana. De avlivas imorgen, den 2 juli, kl 17.30, pga allergi och att ägarna ska resa utomlands imorgon. Båda är kasterade, vaccinerade och Id-märkta. Katterna finns i Sundsvall.
Kan du hjälpa?
Kontakta Frida helst via telefon då det är så akut, 073-8204807! Annars på frida.livlinan@live.se
Tråden är låst då det bryter mot sajtens regler att ha avlivningshot i inläggen. (Har tidigare informerat TS via PM)
//Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus

ånej. hoppas dom kan räddas. dom MÅSTE räddas. jag hade kunnat agera tillfälligt akuthem men jag bor hemskt lång bort. hoppas någon i närheten att låna ut plats till dessa kissar iaf ett litet tag.
Kattmördare! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#0 Hur i h-vete kan man bara göra så med två 1 år gamla katter!
Utlandsresan känns absolut mer som ett skäl än allergin - ursäkta mig. De har väl för 17 känt till såväl det ena som det andra mer än några dagar eller?
Jag blir så ledsen så ledsen… Kan ingen där i närheten bara hämta hem de små liven och sätta på en kammare några dagar tills något bättre löser sig?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

#3 hoppas också att någon kan öppna sitt hem en liten stund.

Jag kollade på Blocket. Det finns någon i Uppsalatrakten som tar emot bl.a avlivningshotade katter. Jag mailade - får se om någon hör av sig. Jag lämnade även mobilnumret ovan.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mm, nu har jag lungnat ned mig, kunde inte skriva när jag läste först för då svär jag, Tror att semestern är större själ än alergin, själviska nedrans människor,, finns pensionat,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
OCh det som irriterar mig är att det alltid blir dags NU, helst igåt! För h***e allergin är väl inget som dyker upp på en dag och inte utlnadsresan heller? Så slänger de över ansvaret och ger andra stackare dåligt samvete. Fy F*n för såna folk….
Där finns 2 personer i Sundsvall. Någon som kan maila de?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
HAr gjort det nu….
Bra, är för trött för att vara aktiv…
egntligen jag med. Ska släpa in mig i duschn och sen får jag ta itu med grattislistan för Tradera. Sen är det nog läggdags. Ska åka till GBG i morogn.

Återigen tappar man helt tron på människosläktet.
Vad jag tänker om dessa människor lämpar sig inte i skrift här Vidrigt är vad det är.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
hur går det då för de små liven?
Håller med dig emjon … vad man tänker om dessa '¤¤^*^#¤" människor lämpar sig verkligen inte i tryck!!!! 
Man blir så dj-a förbannad så det finns inte ord 
Tar det då aldrig slut på eländet ……………….
har fått svar från en av dem som står som stödhem….Hon skulle maila till frida
Jag har fått ett mail och svarat på det.
Jag kan ta dessa 2 katter tills vidare, jag bor i ett stort hus , har 4 andra utekatter, så det kommer inte bli bråk inomhus.
Enda kruxet är att jag har problem att ta mig inöver. Bor i Söråker, mitt emellan Sundsvall och härnösand.
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
Åh så bra! MEn hör med KAttassen, för vi har en liten reskassa för såna här akutfall! HUr många mil är det? Finns det kommunikationer? Eller kan du få katterna till dig? Även där så kan som sagt Daisys reskassa hjälpa!

#19 Visst! Ett bidrag till respeng kan ges. Fast det kanske var problem att hitta transportsätt överhuvudtaget

ja men oj då… vi skulle ju på semester i morron……nej men oj då…..vad gör vi med katterna…..*morr o mutter*…
hoppas det löser sej med transport…. hur går det?…*hoppas*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Semester och allergi….*uuuurk*….finner inte ord för hur jag känner när jag läser detta!! såg att någon här kunde ta missarna under en tid…toppen!! Transport brukar lösa sig på ett eller annat sätt!

Undrar var de ska resa?
Har skaffat en bra bil o massor av silver tejp Mohaa!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Sofia Blomberg får katterna hemskjutsade till sig alldeles snart!!!
Det kommer nu få leva vidare!
TACK SOFIA!
Och TACK GUNILLA för att du kollade upp henne!!
Mvh Frida
Så underbart avslut det blev på denna historia 
Stor Eloge till Sofia som hjälper missarna.

Toppen 
Stoor kram till Sofia
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
BAMSEKRAMAR både till Sofia och Gunilla!!!
Så underbart att det ordnade sig så bra. Dessa små katter - så underbart fina, ljuvliga. TACK, TACK snälla Sofia för att du räddade dom.
DAGEN ROS till Sofia!!!

skönt!
Detta är 2 underbaa katter.
Hemskt intresserade av allt, hemskt gosiga och går än så länge iop med 2 av mina katter :D
Tack för alla fina ord!!
Dem körde ut kattera till mig , så reskassa behövs inte, och mat fick jag med så det behövs inte heller.
Tveka inte att höra av er igen!!!
KRAM PÅ ER!!! För ett fantastiskt jobb!
MVH Sofia
Ska du behålla de eller söker du nya hem?
Stort tack till er alla inblandade och massor av rosor till er.
Helt underbart att kissarna blev räddade till fortsatt liv.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
31# Då jag redan har 4 st katter så har jag tyvärr inte tid och råd att behålla dessa underbara katter, men jag är övertygad om att dom kommer bli bra katter hemma hos någon vänlig själ.
MVH Sofia
Heja Sofia och alla andra som hjälpte till och räddade livet på kissarna. Hoppas dom får en dålig semester och ett dåligt samvete resten av livet !!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Åh vet ni vad? Vi får Tacka Parakiss, för sidan Djurhem och Alexej som pushade om att vi skulle maila! Jippi, så glad jag blir!!!
JAg vet att det är fel, men kanske respengarna som skulle skickas, kunde finansiera en Blocketannons?
Putt… Hur har det gått med dessa två kissar? Mår de gott idag? Nya hem?
Ja hur har det gått?? Och jösse va superduktiga ni är allihopa *skickar en ros till er var*

*puttar upp frågan*…
Hej! Jag tänkte att jag skulle uppdatera litegranna.
Nu kommer katterna fram hela tiden, Neuzrat är en jädrans pratkvarn, han pratar hela tiden, toksött =) Dom är ute på dagarna båda 2 nu, jagar flugor och möss.
Dom älskar verkligen att ligga ute och sola magen , men även att ligga inne gärna i mitt ansikte och mysa.
Hade jag inte haft så många katter så hade jag garanterat behållit dem .
Jag hoppas nu att dom får ett hem som dom förtjänar.
Så som ni kan se så går der verkligen bra =) Jag tycker om dessa katter hemskt mycket. Och hoppas någon annan kan göra det också.
MVH Sofia

härligt härligt att höra…. kanoninsats du gör Sofia!… såklart någon, den rätta kommer att se hur underbara dom är…

ta gärna mer bilder på dom sen
Tack Sofia för allt du gör för katterna! Av någon anledning har jag missat denna tråd tidigare.
#39 Härligt att höra att katterna har landat och nu är så kavata. Tänk att de förra ägarna hade för avsikt att avliva och sedan glada ihågen åka på sin semster. Hur är folk funtade egentligen?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Då får vi verkligen hoppas de får ett permananent hem nu snart
Hej allihopa, nu har dessa katter varit hos mig en månad.
Allt går bra.
Men, jag är en ensamstående tjej utan jobb och 4 andra katter, så det börjar bli knapert nu när kattmaten jag fick med tagit slut, jag har givetvis mat så domn klarar sig, men min fråga är om man inte kan få lite bidrag till en annons på blocket.
Jag tror det finns en större chans att katterna hittar sina hem där :D
Känner att tiden rinner iväg och jag ska utomlands om 20 dagar, och då ska min mormor bo i huset och ta hand om alla djur.
Jag vill verkligen inte verka som en girig idiot eller så..
MVH Sofia
Du är ingen girig idiot. Självklart så kan väl vi här inne skramla ihop en 50lapp? för det är vad en Blocketannons kostar. JAg har ännu inte fått klart kontot som jag startar upp, men det ligger 17 kr hittills och väntar på att sättas in. OM jag får PM på annonsen, så kan jag skicka dig dessa 17 kr.Men jag vill se annonsen först. Sen måste jag ha ditt kontonummer.
Ok, ska man ta något för katterna ? Hur mycket?
MVH Sofia

#47 ja det tycker jag absolut. dels för att se till att dom får ett seriöst hem och dels för att höja huskatters värde. :)
Vi tar 400 kr för våra.Styck OCh det går bra. Du får desssutom inte annonsera på Blocket och ta under 100 kr. Vilket är alldeles för lågt. Det är ju färdiga fina kissar. Fina bilder och hjärteknipande text hjälper. Dessa kissar är ju verkligen räddade i sista stund. OCh vad jag menar, är att jag vill se att annonsen ligger inne, då skickar jag dig en slant.
Du har fått ett förslag på text i PM
Bra Gunilla att du hjälper henne med texten, sånt är du bra på.
Kan oxå bidra med en slant till annonsen..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
essut jag har pyntat….. Men spara då och sätt in på Chickas minnesfond i stället!
Ok, då puttra vi för syskonparet! KAns någon här som känner någon som vill ta hand om dessa fina vänner?
http://www.blocket.se/vi/22896717.htm
Här är länken till annonsen :D
MVH Sofia

ett par små tips angående annonsen. det är väldigt många radbrytningar. blir lite hackigt. dessutom hade det kanske varit en idé att skriva lite mer om deras bakrund än "Hade inte vårt öde uppmärksammats, hade vi inte varit med här nu." vilket är lite intetsägande. när jag satte ut en kattannons skrev jag långt och utförligt om kissens bakrund och vad den hade för små egenheter, vad den tyckte om och så. det är ganska lätt att charma människor på så vis (uppenbarligen för jag fick många svar fast det var en gammal katt och mitt i semestertider). bara några små tips. :) förresten.. dom kostar alltså 600 kr tillsammans?
ja jag tipsade om att kanske ta 400 kr per katt. JAg skrev ett utkast till Sofia som hon kunde använda som hon vill. MEn det kostar 10 kr till att ändra i en annons och vi har betalat 50 kr hittills. Just det här om deras öde, var jag lite rädd att skriva ut för mycket om, då det kunde tolkas som avlivningshot och då kommer inte nnonsen in. MEn ta du kontakt med Sofia och bygg på annonsen om du vill. MEn som sagt, det kostar.

#56 jag förstår tanken. :) men visst måste man väl få skriva att en katt en gång varit avlivningshotad men inte är det längre? det gjorde jag i min annons och det var inga problem. vi kanske kan vänta ett litet tag och se om någon hör av sig, går det segt kan jag hjälpa till att bygga ut annonsen. :)
Ja gör det! Tror nog Sofia bli glad åt all hjälp hon får. Och hon har det inte så fett, så sträck till med tian om det behövs. HOn gjorde ju en underbar insats för dessa två, när det var akut. Så nu får vi ställa upp för henne, så dessa kissar får ett bra permanent hem.

#58 självklart betalar jag om annonsen ska byggas ut. :)
Bra! Då kan ni två samarbeta om det skulle behövas. UNDer tiden, så puttar vi vär för fullt för dessa två söta syskon?
Putt för dessa kissar!
Puttar för gokatterna!
MVH Sofia
ja har du fått något svar? Dess söta kissar behöver ett hem!
63# Nej tyvärr inget svar än. =(
MVH Sofia

#64 när och om du känner att det är dags att ändra annonsen lite är det bara att pm:a mig annonsens lösenord. :)
65# Jag har hittat ett hem åt Neuzrat, ett äldre par som bor i ett hus . Så han kommer att få vara både inne och utekatt, dom har 2 katter innan, men kände att han kunde få flyta till dem.
Så nu är det bar Auzra kvar som behöcer ett hem.
Känner du för att ändra annonsen så får du hemskt gärna göra det.
MVH Sofia
Åh det gick ju jättefort! Då är det bara flickan kvar!
Men..så jättebra.
Hoppas lilla tjejen oxå hittar ett hem snart.
Put hur går det?

*putt*…
puttar också
Maggan47
ja hur går det för de små<?
Hej!½ Det går inte alls nå vidare nu. det äldre paret backade ur.
Och nu står jag och vet inte alls vad jag skall göra, det är ingen annan som hört av sig heller.
MVH Sofia

nä vad tråkigt… hoppas det ordnar sej….rätt ägare kommer att dyka upp….
OJ!!!! Då får vi putta för dessa två!!!!

*putt*..
Ok det är jätteviktigt att dessa kisaar får hem nu! Sofai har haft dem på övertid.
Ok det är jätteviktigt att dessa kissar får hem nu! Sofia har haft dem på övertid.
Avlivninghot inte tillåtna på Hittekatter!
Vill förtydliga att det inte är tillåtet med avlivningshot på Hittekatter iFokus. När det gäller annonser med omplacering av katter som har en ägare hänvisar vi till Djurannonser iFokus.
Som titeln antyder är det här en sajt för hemlösa katter, vi jobbar även med att höja kattens status samt med att få kattägare att ta ett större ansvar för sina katter.
Så här står det i "Om Sajten" samt i det välkomstmeddelande som alla nya medlemmar får:
Vill förtydliga att Hittekatter iFokus inte är en omplaceringssajt för kattägare som vill omplacera sin/sina katter. Vi kan ge goda råd vad man bör tänka på i liknande situationer, men vi bedriver inte någon omplaceringsverksamhet för katter som redan har ett hem. Avlivningshot är inte tillåtna, inlägg där sådant förekommer kommer att tas bort.
____
Låser nu denna tråd.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"